Zobacz temat - [R600] diesel
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [R600] diesel

phuss - Pią Mar 26, 2010 18:33
Temat postu: [R600] diesel
Mam prośbę do fachowców od 600-ki z dieslem.
Osobiście mam 75-kę a połowica zażyczyła sobie 600-kę i tu kilka pytań o silnik diesla.
Szukałem po forum ale , oczy już mnie bolą.
Czyjej produkcji jest silnik diesla
Czy występował tylko ten jeden 105km
W silniku jest łańcuch czy pasek
Jaki jest koszt przepływki , bo w R75 to kosmos :wink:
Jakie typowe bolączki ma ten silnik i ten model, na co w szczególności zwrócić uwagę przed kupnem
pozdrawiam

Mayson - Pią Mar 26, 2010 20:30

phuss napisał/a:
Mam prośbę do fachowców od 600-ki z dieslem.

Od 600-ki td nie jestem ekspertem ale na wszystkie Twoje pytania udało mi się znaleźć odpowiedź, używając funkcji SZUKAJ i czytając stronę www.roverki.pl :ok:

funfel - Wto Mar 30, 2010 18:41

Ja jestem fachowiec i Ci odpisze:

Czyjej produkcji jest silnik diesla - ROVERA 20T2N, seria L
Czy występował tylko ten jeden 105km - Oznaczenie SDI 105KM i odnaczenie D, cos mniej koników, 90 czy jakos tak ?
W silniku jest łańcuch czy pasek - Łańcuch to w rowerach, w roverze jest pasek
Jaki jest koszt przepływki - nie wiem
bolączki? hm, w sumie to nic takiego.. ale jak juz sie posypie to troche lipa z częściami.. troche podchodzi od accorda.. ale chyba większość nie. mialem pare przypadkow ze zamowilem jakas część a tu przyszlo nie to.. i tak pare razy.. sprzedawca sie zarzekał ze musi pasować, a przychodzilo do wymiany i lipa.. nie grało. ale chyba dlatego ze moja wersja jest sprzed liftingu. Części blacharskie.. masakra, przynajmniej u mnie w regionie.. Kup coś normalnego.. np. Opla ;)

Mayson - Wto Mar 30, 2010 19:32

funfel napisał/a:
Oznaczenie SDI 105KM i odnaczenie D, cos mniej koników, 90 czy jakos tak ?

Miałeś, fachowiec, odpisać, a nie zadawać pytania :razz: Nie było dwóch wersji mocy - zawsze jest 105KM.
funfel napisał/a:
ale jak juz sie posypie to troche lipa z częściami

Nie wiedziałem, że z częściami do SDi taki problem :hm: Do benzynowych wersji nie ma żadnego problemu...
funfel napisał/a:
Jaki jest koszt przepływki - nie wiem
funfel napisał/a:
Kup coś normalnego.. np. Opla

;)

funfel - Wto Mar 30, 2010 19:46

Mayson napisał/a:
Nie wiedziałem, że z częściami do SDi taki problem Do benzynowych wersji nie ma żadnego problemu...


No ostatnio mialem lipe bo posypał mi sie wysprzęglik.. no to ide do sklepu i zamiawiam.. najpierw reperaturki.. ide na drugi dzien, ucieszony ze zaplacilem pare zloty... przychodze do mechaników.. chcą zakladac.. i nie pasuje.
No to ide spowtorem do sklepu i mowie ze to nie pasuje.. to znalazł jakies inne.. co też nie pasowały. No to myśle zamowie caly wysprzęglik ( o dziwo zaplacilem 32zł za wysprzęglik ) ide do mechaniorów.. chcą zakladac.. no nie pasuje.. jakis inny, ale wcisneli pare przekladek i sie jakos włożyło. Nie wiem czy ten moj sprzęt jest jakis dziwny, czy mamy takich fachowców w sklepach. To samo z wahaczem. Ta.. panie bedzie pasowało na 100%. Wahacz wyciągnięty, koles chce zakladac nowy, a tu kupa.. nie pasuje.. Pasowało by gdyby byl węższy ( albo szerszy, nie pamietam) o 1mm, Ludzie.. po kiego grzyba robią dwa różne wahacze 19mm i 18mm? Tak samo centralka od podnoszenia szyb ( te przyciski między fotelami) Kupilem uzywane.. tyle ze po liftingu.. i juz kupa.. nie pasuje bo kable są inne. A i jeszcze impulsator prędkościomierza.. ale to juz nie chce mi sie pisac;]


Ale blachy ma dobre.. lepsze od opla ;)

Mayson - Wto Mar 30, 2010 20:16

funfel napisał/a:
Nie wiem czy ten moj sprzęt jest jakis dziwny, czy mamy takich fachowców w sklepach. To samo z wahaczem. Ta.. panie bedzie pasowało na 100%. Wahacz wyciągnięty, koles chce zakladac nowy, a tu kupa.. nie pasuje.. Pasowało by gdyby byl węższy ( albo szerszy, nie pamietam) o 1mm, Ludzie.. po kiego grzyba robią dwa różne wahacze 19mm i 18mm? Tak samo centralka od podnoszenia szyb ( te przyciski między fotelami) Kupilem uzywane.. tyle ze po liftingu.. i juz kupa.. nie pasuje bo kable są inne. A i jeszcze impulsator prędkościomierza.. ale to juz nie chce mi sie pisac;]

To na mój gust; sklep, w którym kupujesz jest do bani, bo: chyba oprócz wysprzęglika, reszta części, które wymieniłeś, jest identyczna jak w benzynówce i Accordzie. Jeśli wahacz nie pasował, to albo był to strasznej jakości zamiennik, albo koleś ze sklepu źle dobrał - wahacze we wszystkich tych autach, są identyczne, więc źle dobrać, to sztuka ;)

Co do modułu sterowania szybami to ciekawe dlaczego kable inne... w końcu niczego nie zmieniali po lifcie. No chyba, że automatycznego opuszczania szyby kierowcy nie było wcześniej i to dołożyli, ale tego nie wiem.

zuber84cool - Wto Mar 30, 2010 20:55

funfel, To u ciebie jakaś lipa z tymi sklepami i częściami,zresztą w sklepach nie raz to takie patałachy stoją i wciskają kit że głowa boli :wink: .Dlatego ja sam staram się orientować co do części do swojego RH600 i sam wybieram jaką część i jakiej marki chcę mieć założoną i w miarę możliwości i umiejętności naprawiać sobie samemu.Co do wachaczy to też coś słyszałem że są 2 rodzaje 18mm i 19mm ale nic nie stoi na przeszkodzie by sobie wcześniej zmierzyć jaki się ma wachacz i potem wiadomo co chcemy :wink:
funfel napisał/a:
Kup coś normalnego.. np. Opla ;)
funfel napisał/a:
Ale blachy ma dobre.. lepsze od opla ;)
Widzisz sam wcześniej jeździłem Astrą F 1.6 oprócz klimy i poduszek miała wszystko pełna elektryka ABS,szyby el. lusterka el. sterowane i podgrz. itd itd i miałem sympatię do tego autka,części tanie i ogólnie dostępne a sam samochód prosty jak budowa cepa... Ale cholera jasna :mad: gniła jak diabli :evil: ,praktycznie co sezon trzeba było robić jakieś zaprawki itp.,zawieszenie też za delikatne jak na nasze drogi :neutral: ,poza tym jeżdżąc Astrą nie miało się takiego poczucia że się prowadzi coś innego coś wyjątkowego jak to jest w Rover'ku :grin:
funfel - Sro Mar 31, 2010 05:11

zuber84cool napisał/a:
nie miało się takiego poczucia że się prowadzi coś innego coś wyjątkowego jak to jest w Rover'ku

Dokladnie, moja przyszla zona ma astre F 1.4 sedan, mimo malego silnika jest nawet zwinne.. ale R600 prowadzi sie o wiele przyjemniej

marthinez - Sro Mar 31, 2010 06:36

Mayson napisał/a:
Jeśli wahacz nie pasował, to albo był to strasznej jakości zamiennik, albo koleś ze sklepu źle dobrał - wahacze we wszystkich tych autach, są identyczne, więc źle dobrać, to sztuka
zuber84cool napisał/a:
Co do wachaczy to też coś słyszałem że są 2 rodzaje 18mm i 19mm
Wahaczy były dwa rodzaje. 18 i 19 centymetrów (to rozstaw widełek). Zmiany były w zależności od nr vin auta, więc tu nie ma reguły rocznik, ani zasilanie auta.
zuber84cool napisał/a:
ale nic nie stoi na przeszkodzie by sobie wcześniej zmierzyć jaki się ma wachacz i potem wiadomo co chcemy
Trzeba najpierw zdjąć, by zmierzyć, a nie każdy ma ten komfort odkręcenia wahacza, zmierzenia, a później poszukiwania właściwego. Chyba, że robi to warsztat. Sami odkręcą i kupią właściwy.
Swoja drogą, da się włożyć nawet nie pasujący o innym rozstawie, ale później są cyrki z ustawieniem geometri i wahacz taki bardzo szybko sie wysypie (tulejki na widełkach).

Wysprzęgliki też bywają różne i od accorda nie zawsze pasują.
Mayson napisał/a:
Co do modułu sterowania szybami to ciekawe dlaczego kable inne... w końcu niczego nie zmieniali po lifcie. No chyba, że automatycznego opuszczania szyby kierowcy nie było wcześniej i to dołożyli, ale tego nie wiem.
Też nie wiem, czemu nie pasowało. Ja mam auto po lifcie, a moduł założyłem sprzed liftu i nie mam tylko automatycznego opuszczania.
funfel - Sro Mar 31, 2010 06:41

marthinez napisał/a:
a moduł zało0żyłem sprzed liftu i nie mam tylko automatycznego opuszczania.

To ja mam auto sprzed liftu i mialem automatyczne opuszczanie szyby od kierowcy. A pisze ze mialem, bo jak mi mechanik probował naprawić.. to skonczylo sie automatyczne opuszczanie

Mayson - Sro Mar 31, 2010 08:52

marthinez, no to z tego co piszesz wynika, że w sklepie za ladą stoi matoł, który nie umie dobrać części... funfel, zmień sklep :ok:
zuber84cool - Sro Mar 31, 2010 10:58

marthinez napisał/a:
zuber84cool napisał/a:
ale nic nie stoi na przeszkodzie by sobie wcześniej zmierzyć jaki się ma wachacz i potem wiadomo co chcemy
Trzeba najpierw zdjąć, by zmierzyć, a nie każdy ma ten komfort odkręcenia wahacza, zmierzenia, a później poszukiwania właściwego. Chyba, że robi to warsztat. Sami odkręcą i kupią właściwy.
Swoja drogą, da się włożyć nawet nie pasujący o innym rozstawie, ale później są cyrki z ustawieniem geometri i wahacz taki bardzo szybko sie wysypie (tulejki na widełkach).
No ale przecież jak podniesiesz maskę to widzisz śruby mocujące wachacz i możesz zmierzyć ich rozstaw :wink:
marthinez - Sro Mar 31, 2010 18:32

zuber84cool napisał/a:
No ale przecież jak podniesiesz maskę to widzisz śruby mocujące wachacz i możesz zmierzyć ich rozstaw
:oops:
Widzisz, niby proste, a człowiek sobie życie utrudnia ściągając go. :ok:
Mayson napisał/a:
marthinez, no to z tego co piszesz wynika, że w sklepie za ladą stoi matoł, który nie umie dobrać części.
Na to wychodzi. :/
phuss - Czw Kwi 01, 2010 21:36

[quote="funfel"]Ja jestem fachowiec i Ci odpisze:


W silniku jest łańcuch czy pasek - Łańcuch to w rowerach, w roverze jest pasek
quote]
W R75 jest łańcuch fachowcu :wink:

seyfer - Sro Kwi 07, 2010 10:49

600-tka wystepuje tylko w jednej wersji Dieslowskiej- 105, niezależnie od oznaczenia, SDI, czy Di jak w moim przypadku. Różnica jest jedynie w wyposażeniu