|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] Filtr powietrza stożek czy oryginał?
Raga - Wto Mar 30, 2010 14:38 Temat postu: [R214i] Filtr powietrza stożek czy oryginał? W swoim Roverku 214 posiadam filtr stożkowy K&N, jednak nie jest on obudowany.
Czy warto go zmienić na oryginalny filtr? Jeżeli tak to pytanie czy będzie pasować od 214Si albo jeszcze innego?
... a może lepiej spróbować tego stożka obudować i podłączyć pod oryginalną ssawkę powietrza w zderzaku?
Czy filtr stożkowy skraca żywotność silnika?
Shrekinho90 - Wto Mar 30, 2010 15:14
Raga napisał/a: | Czy warto go zmienić na oryginalny filtr? |
Myślę, że nie gdyż filtry K&N są dobre. Warto byłoby go przeczyścic. Raga napisał/a: |
Jeżeli tak to pytanie czy będzie pasować od 214Si albo jeszcze innego? |
Tak będzie pasowac.
Raga napisał/a: | a może lepiej spróbować tego stożka obudować i podłączyć pod oryginalną ssawkę powietrza w zderzaku? |
Chyba najlepsze rozwiązanie.
Raga napisał/a: | Czy filtr stożkowy skraca żywotność silnika? |
Dobry stożek nie ma wpływu na żywotnośc silnika.
Raga - Wto Mar 30, 2010 15:30
To jeszcze jedno, czy stożek ma wpływ na spalanie i ew. moc/moment obrotowy?
Czytałem gdzieś kiedyś, że zwiększa moc, ale kosztem momentu na niskich obrotach.
Mi na mocy nie zależy, chce mieć power od dołu .
Natomiast z tym spalaniem to wydaje mi się, żę powinno być mniejsze skoro opór powietrza jest mniejszy na wlocie?
EDIT: No i macie gdzies może konstrukcje obudów do stożka?
zdenek - Wto Mar 30, 2010 16:05
Raga napisał/a: | Natomiast z tym spalaniem to wydaje mi się, żę powinno być mniejsze skoro opór powietrza jest mniejszy na wlocie? |
Tak czysto teoretycznie to spalanie powinno wzrosnąć bo tak biorąc na chłopski rozum, silnik dostaje więcej powietrza i żeby zapewnić mieszankę stechiometryczną to musi dostać odpowiednio więcej paliwa. A więcej paliwa to większa moc.
Raga - Wto Mar 30, 2010 19:34
No nie wiem już sam co o tym myśleć. Na wolnych obrotach silniczek krokowy ustala ilość powietrza, a komputer leje tyle ile potrzeba. Na wyższych obrotach silnik dostanie wiecej powietrza, wiec i wiecej paliwa, ale za to teoretycznie nie bede musiał go tak mocno deptać żeby pojechać.
Czyli jak będe ostro deptał to spalanie się zwiększy, a jak nie to nieulegnie zmianie bądź nawet sie powinno zmniejszyć. Przynajmniej tak mi sie wydaje .
aldona - Sro Mar 31, 2010 07:36
Może masz chwilę to poczytaj w tym TEMACIE
|
|