Zobacz temat - [R214i] Filtr powietrza stożek czy oryginał?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] Filtr powietrza stożek czy oryginał?

Raga - Wto Mar 30, 2010 14:38
Temat postu: [R214i] Filtr powietrza stożek czy oryginał?
W swoim Roverku 214 posiadam filtr stożkowy K&N, jednak nie jest on obudowany.
Czy warto go zmienić na oryginalny filtr? Jeżeli tak to pytanie czy będzie pasować od 214Si albo jeszcze innego?
... a może lepiej spróbować tego stożka obudować i podłączyć pod oryginalną ssawkę powietrza w zderzaku?
Czy filtr stożkowy skraca żywotność silnika?

Shrekinho90 - Wto Mar 30, 2010 15:14

Raga napisał/a:
Czy warto go zmienić na oryginalny filtr?

Myślę, że nie gdyż filtry K&N są dobre. Warto byłoby go przeczyścic.
Raga napisał/a:

Jeżeli tak to pytanie czy będzie pasować od 214Si albo jeszcze innego?

Tak będzie pasowac.
Raga napisał/a:
a może lepiej spróbować tego stożka obudować i podłączyć pod oryginalną ssawkę powietrza w zderzaku?

Chyba najlepsze rozwiązanie.
Raga napisał/a:
Czy filtr stożkowy skraca żywotność silnika?

Dobry stożek nie ma wpływu na żywotnośc silnika.

Raga - Wto Mar 30, 2010 15:30

To jeszcze jedno, czy stożek ma wpływ na spalanie i ew. moc/moment obrotowy?
Czytałem gdzieś kiedyś, że zwiększa moc, ale kosztem momentu na niskich obrotach.
Mi na mocy nie zależy, chce mieć power od dołu ;) .
Natomiast z tym spalaniem to wydaje mi się, żę powinno być mniejsze skoro opór powietrza jest mniejszy na wlocie?

EDIT: No i macie gdzies może konstrukcje obudów do stożka? ;)

zdenek - Wto Mar 30, 2010 16:05

Raga napisał/a:
Natomiast z tym spalaniem to wydaje mi się, żę powinno być mniejsze skoro opór powietrza jest mniejszy na wlocie?

Tak czysto teoretycznie to spalanie powinno wzrosnąć bo tak biorąc na chłopski rozum, silnik dostaje więcej powietrza i żeby zapewnić mieszankę stechiometryczną to musi dostać odpowiednio więcej paliwa. A więcej paliwa to większa moc. :mrgreen:

Raga - Wto Mar 30, 2010 19:34

No nie wiem już sam co o tym myśleć. Na wolnych obrotach silniczek krokowy ustala ilość powietrza, a komputer leje tyle ile potrzeba. Na wyższych obrotach silnik dostanie wiecej powietrza, wiec i wiecej paliwa, ale za to teoretycznie nie bede musiał go tak mocno deptać żeby pojechać.
Czyli jak będe ostro deptał to spalanie się zwiększy, a jak nie to nieulegnie zmianie bądź nawet sie powinno zmniejszyć. Przynajmniej tak mi sie wydaje :D .

aldona - Sro Mar 31, 2010 07:36

Może masz chwilę to poczytaj w tym TEMACIE