Zobacz temat - Silnik samochodu rover 820 turbo, silniki 1.8 rodziny k
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Silnik samochodu rover 820 turbo, silniki 1.8 rodziny k

menzuramenzura - Pon Kwi 05, 2010 00:39
Temat postu: Silnik samochodu rover 820 turbo, silniki 1.8 rodziny k
Witam szanownych forumowiczów ze świata roverków.
Mam kilka pytań odnośnie silników wymienionych w temacie: czy dwulitrowy silnik (oraz z turbo) z rovera 820 należy do rodziny k? Czy blok pasuje do skrzyń silników rodziny k ?

Kolejne pytanie, tym razem o silnik 1.8 k- większośc źródeł podaje jego moc w granicach 117-120 hp, w necie natknąłem się na informację o siniku benzynowym rover 1.8 136 hp (nie vvc 145hp)- czy ten 136konny silnik jest z rodziny k, czy też jest to jakiś bełkot internautów?
Z tego co wiem, silniki 1.8 k miały ok 120 koni, oraz 1.8 vvc miał ich 145.
Liczę na szybką odpowiedź, oraz pozdrawiam.

Tomek1212 - Pon Kwi 05, 2010 11:28

Silniki 2,0 (z turbo lub bez) to seria T.
MultecFSO - Wto Kwi 06, 2010 00:33

Silnik 1,8 136konny, montowany w MGF różni się od zwykłego 117konnego 1,8 jedynie wałkami rozrządu. Mają ciekawsze wzniosy i czasy otwarcia. Niestety charakterystyka jest jak w 1,4... 136KM @ 6750rpm i 165Nm @ 5000rpm.
Wałki te są trudno dostępne i dość kosztowne. Podobne są wałki wydechowe z VVC (Troszkę łagodniejsze), jednak ich cena też jest z kosmosu.

menzuramenzura - Wto Kwi 06, 2010 06:06

Czyli w żadnym freelanderze, ani w osobowym roverku nie znajdę na chwilę obecną silnika 1.8 136hp? Czy te silniki wystepują wyłącznie jako bezkopułkowe?
Konix - Wto Kwi 06, 2010 06:27

Jeśli jest to silnik montowany fabrycznie to nie znajdziesz. Jeśli rozważałbyś zmianę silnika we Freelanderze "1.8"K" na 2.0"T" zmiana jak najbardziej sensowna, lepiej rozłożony moment obrotowy i dużo większa wytrzymałość silnika. 2.0 turbo odpada bo rozwali całe przeniesienie napędu.
TomC - Wto Kwi 06, 2010 21:48

MultecFSO napisał/a:
Niestety charakterystyka jest jak w 1,4...

O czym Ty piszesz?? Jakie 1,4????

menzuramenzura - Pią Kwi 16, 2010 22:03

Czyli w moim przypadku na placu boju pozostaje 1.8 117hp (najlepiej z kopułką), lub vvc.
Silnik pójdzie do dużego fiata, obecnie siedzi tam rover 1.4.
Szkoda że silniki z serii t nie pasują od razu pod skrzynki dla serii k, był by wiekszy wybór aut-dawców.
Dziękuję za odpowiedzi.

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 23:03 ]
Mam jeszcze pytanie odnośnie modyfikacji silnika 1.8 rodziny k bez vvc. W większości dostępnych aut-dawców te silniki mają po ok. 120 koni. Kto z was grzebał w tych silnikach żeby podnieść moc na 135-140 koni? Czy jest to mozliwe do uzyskania bez montowania turbo ani przeróbki na vvc?
Oczyma wyobraźni już widzę siebie w 140konnym aucie. Przy 120 obawiam się że będę czuł pewien niedosyt, natomiast pytam o możliwość podrasowania, bo 117konnych jest większy wybór(niż vvc)/są tańsze/ dziecinnie prostsze przy przekładce w miejsce 1.4

Bocian_s - Pią Kwi 16, 2010 23:12

Jeszcze nie założył a już narzeka że mało :lol: :lol: :lol: . Mój ma 124Km i 194Nm a jest sporo detali skopane. Przy silniku praktycznie nic nie robione. Na forum FSO-PTK jest artykuł o SWAPie kolegi Senna. Polecam się z nim zapoznać jeśli jeszcze kolega tego nie zrobił.
hvil - Pią Kwi 16, 2010 23:23

ale 1.8 T w 75 to seria K nie T??
menzuramenzura - Sob Kwi 17, 2010 21:31

ten artykuł

Przeczytałem, mam kilka pytań, ale to na forum ptk zadam żeby tu nie zaśmiecać.

Na tym forum chciałbym uzyskać odpowiedź na pytanie czy ktoś z forumowiczów podnosił moc silnika rover k 1.8 (bez vvc). Jakie zastosowano zmiany, czy z seryjnych 117 po zmianie wydechu, dolotu, po obróbce głowicy, zmianach w ecu można dojśc do ok. 140 koni?

Bocian_s - Sob Kwi 17, 2010 22:19

Bez wymiany walków to będzie kosmetyka ale i na tym można parę koników urwać.