Zobacz temat - [R214] Migające kierunki przy otwieraniu/zamykaniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Migające kierunki przy otwieraniu/zamykaniu

wojzel - Pon Kwi 05, 2010 23:28
Temat postu: [R214] Migające kierunki przy otwieraniu/zamykaniu
Witam, czy jest możliwość "zrobienia" czegoś takiego, żeby w moim roverku migały chociaż raz kierunki przy otwieraniu lub zamykaniu z pilota? Czasami nie jestem pewien czy auto się zamknęło czy też nie bo nie ma żadej sygnalizacji.. jeśli jest taka możliwość to mam pytanie czy można to zrobić we właśnym zakresie? jakie są orientacyjne koszty takiego udogodnienia? starałem się znaleźć dokładnie takie pytanie na forum, ale bezskutecznie.. może za słabo szukałem, jeśli tak to proszę o link :) dzięki
ADI-mistrzu - Wto Kwi 06, 2010 09:17

Można, gdzieś podobno na forum już ktoś to zrobił i dał opis, ale z tego co wiem jest to prosta konstrukcja, więc miga zawsze gdy drzwi się zamykają lub otwierają, nawet od środka.

Sam mam zamiar do swojego zaprojektować takie urządzenie które będzie właśnie powodować miganie ale tylko gdy kluczykiem otwieramy lub zamykamy drzwi, ale na razie nie mam na to czasu :cry:

Najprostszy sposób to wpiąć się pod kabel od silnika serwa od zamka drzwi. Gdy ono zadziała, to uruchomi się np., przekaźnik który zewrze styki w kierunku i zamigają tak długo jak długo będzie silnik się zamykać, czyli dosłownie chwile.

wojzel - Sro Kwi 14, 2010 20:33

czy ktoś mógłby to opisać, że tak powiem "amatorowi"... ? co, gdzie, jak podłączyć.. może ktoś już robił podobną rzecz u siebie? wtedy byłbym wdzięczny za ewentualne też zdjęcia..
kasjopea - Sro Kwi 14, 2010 20:39

Oczywiście, że słabo szukałeś http://forum.roverki.eu/v...=kilka+plik%F3w :evil:
zapal - Sro Kwi 14, 2010 21:52

zrobilem ci opis obrazka ktory zamiesciles ( gdyby ktos nie wiedzial co czym jest) opornik i tranzystor w kazdym sklepie elektronicznym od reki. przekaznik pewnie bez problemu na alledrogo...
wojzel - Czw Kwi 15, 2010 08:06

czy tranzystor może być taki?:
Obudowa: TO92
Napięcie [V]: 45
Prad [mA]: 100
Moc [W]: 0,5
a opornik 470ohm/?W ? znalazłem różne.. 0,5W,1W,5W

PTE - Czw Kwi 15, 2010 08:40

wojzel napisał/a:
czy tranzystor może być taki?:
Obudowa: TO92
Napięcie [V]: 45
Prad [mA]: 100
Moc [W]: 0,5
a opornik 470ohm/?W ? znalazłem różne.. 0,5W,1W,5W


Może być. Jeśli na schemacie nie podano mocy rezystora to może być dowolna, np. 0,25W. Tranzystor w tym przypadku nie potrzebuje do sterowania przekaźnikiem specjalnie dużego prądu.

Tutaj masz oznaczenie poszczególnych wyprowadzeń przy tego typu obudowie.

A poniżej jeszcze małe uzupełnienie do schematu na wypadek gdybyś nie znał symboli: :wink:



Na tym tranzystorze (a dokładniej na dwóch) 20 lat temu zbudowałem mój pierwszy działający odbiornik umożliwiający słuchanie I Programu PR. :smile:

mietekpl - Wto Kwi 20, 2010 11:42

Witam,

zastanawiałem się nad zrobieniem sygnalizacji optycznej podczas włączenia alarmu. Znalazłem schemat w linku podanym przez kasjopea:



I tu moje pytanie, czy podczas użycia sygnału dzwiękowego nie włączą się przypadkiem migacze?

darek_wp - Wto Kwi 20, 2010 11:46

Jeśli oznaczenie syrena alarmu odnosi się do klaksonu to po jego włączeniu uruchomią się kierunkowskazy.
wojzel - Wto Maj 11, 2010 15:21

czy ktoś z Legnicy/Głogowa lub okolic pomógłby mi stworzyć coś takiego jak w temacie? ja na elektryce się nie znam i nie będę zgrywał bohatera, wole poprosić kogoś kto jest kumaty w tej dziedzinie o pomoc :) proszę o kontakt na priv :) oczywiście pomoc za dobre piwko ;)
kamax_19 - Wto Maj 11, 2010 22:48

Dołącze się do tematu jako kolejny laik elektroniki samochodowej. Może jest ktos z okolic Ostrowa Wlkp co by mi to pomógł założyć..?? :smile: :smile:
wojzel - Wto Maj 11, 2010 23:12

Kamax_19 ja myślę, że na początek warto było by zgromadzić potrzebny sprzęt elektroniczny.. czyli tak jak pisali koledzy wcześniej: opornik 470ohm, tranzystor bc547 i przekaźnik.. a później będziemy cierpliwie czekali aż ktoś nas poratuje montażem ;)
china22 - Sro Maj 12, 2010 00:46

Też się podepnę pod temat, mam ten sam problem który chciał bym rozwiązać.
Jeżeli jest ktoś z Okolic Głubczyc,Raciborza Bardzo bym prosił o pomoc

kamax_19 - Sro Maj 12, 2010 16:41

wojzel, Sprzęt to nie problem wszystko by było, przyniesie się z pracy:D:D więc przydał by się aby jakiś roverkowicz chętny do pomocy :grin: :grin:
wojzel - Sro Maj 12, 2010 16:52

no tak.. a tu ani widać ani słychać takowego.. może pokombinujemy coś sami? jak jeden coś zepsuje to drugi będzie wiedział żeby tego nie robić :D
kasjopea - Sro Maj 12, 2010 16:54

A szukaliście na forum tematów o tym? Przecież niejeden już u siebie to robił :wink: .
wojzel - Sro Maj 12, 2010 16:58

kasjopea szukałem szukałem.. z mizernym rezultatem.. ale widzisz, przeważnie pokazane są same schematy, a ja naprawdę nie bardzo się na tym znam.. łopatologicznej wiedzy potrzebuje typu: czerwony kabelek do niebieskiego, najlepiej ze zdjęciem :) o swoją instalację w roverku się obawiam gdy zacznę grzebać w kabelkach.. chociaż wczoraj udało mi się nawet naprawić wiązkę tylnej klapy i wszystko działa ;)
kamax_19 - Sro Maj 12, 2010 17:02

wojzel, Popieram twoje słowa nie ma tego nigdzie wytłumaczone łopatologicznie. Mysle nad twoją propozycją żeby samemu zacząć grzebać tylko jak myslisz gdzie te pierdoły od elektroniki po zakładać mają gdzieś sobie wisieć czy trza przykręcić.......... :?: :?: :?: :?: :?: :?: :/
wojzel - Czw Maj 13, 2010 12:59

ciężko powiedzieć kamax_19, to zależy w jakim miejscu mają być wmontowane.. jak będzie możliwość to na pewno najlepiej je przykleić, ale przyczepić do czegokolwiek żeby nie zwisały swobodnie ;) postaram się do jutra kupić te części, to może jakoś niebawem uda nam się to zrobić, tyle że na pewno nie w sobote bo w soboty pracuje na myjni ;)
ADI-mistrzu - Czw Maj 13, 2010 13:08

Wiecie gdzie siedzi immo i ta cała aparatura od klucza ? Bo mogę wam zaprojektować układ do kierunków.
Brt - Czw Maj 13, 2010 14:59

najprostsza wersja:

http://www.stiopabz.master.pl/pic/kier_cent.jpg

umieściłem te przekaźniki z tyłu w bagażniku po prawej stronie. Tam jest najłatwiejszy dostęp do wszelkich niezbędnych kabelków i łatwo umocować przekaźniki.

kamax_19 - Czw Maj 13, 2010 16:35

ADI-mistrzu, Chodzi ci o alarm pod bezpiecznikami :?: ?? :?:
ADI-mistrzu - Czw Maj 13, 2010 17:19

Chodzi o to miejsce gdzie siedzi centralka od pilota, to ustrojstwo co odbiera sygnał. Podpiął bym się pod to.
wojzel - Czw Maj 13, 2010 20:33

hm.. no nie bardzo, tzn. może wiem ale gdybym zobaczył na zdjęciu byłbym pewien że to to... chodzi o tą część w drzwiach kierowcy? taka puszka czarna? :>
ADI-mistrzu - Czw Maj 13, 2010 20:40

No tam gdzie jest ta aparatura do odbierania sygnały z kluczyka, bo ja sam nie mam czasu za bardzo rozbierać samochodu i szukać tego, jak ktoś wie to po prostu pójdzie to szybciej.
wojzel - Czw Maj 13, 2010 20:53

a nie.. w drzwiach to o czym myślałem to urządzenie od elektrycznych szyb :/ .. hm poszukam w rave gdzie to może być..

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 20:53 ]
kilka pytań co do schametu od brt :)

kamax_19 - Czw Maj 13, 2010 21:14

wojzel, Heh widzę że wspólnymi siłami może w końcu uda nam się to zrobić:D:D
Ja jeszcze chce w swoim dołożyć domykanie szyb ale to troszkę później Ale z tym wiem że jest trochę łatwiej :smile: :grin:

wojzel - Czw Maj 13, 2010 21:15

no to mamy takie same plany co do naszych maszyn :)
kamax_19 - Czw Maj 13, 2010 21:20

:shock: :grin: :grin: To będziemy razem się męczyć szkoda ze mamy do siebie kawałek drogi ale jak będe leciał w tamtą strone to wlece na oględziny Roverka :grin: :grin:
TomC - Czw Maj 13, 2010 21:38

Dziwne macie te R200 :razz: Jednym miga uzbrajanie a innym nie..... Może to zależy od pogody?? :mrgreen: :wink:
wojzel - Czw Maj 13, 2010 21:41

TomC W R200 (tzw. okrąglaku) występowały 2 rodzaje centralek alarmu. Starszy typ (w komplecie z pilotami 3TXA) występował do nr VIN WD261857 i niestety posiadacze wyposażonych w niego R200 nie ujrzą migających kierunkowskazów.
W nowszych R200 był nowszy typ alarmu (i piloty 3TXB) i tutaj sygnalizacja otwarcia/zamknięcia jest już obecna."

kamax_19 - Czw Maj 13, 2010 21:52

TomC, Fajnie by było jak by to zależało od pogody ;))) :smutas2:
kasjopea - Czw Maj 13, 2010 22:08

Akurat, dopiero byście psioczyli :wink: .
kamax_19 - Czw Maj 13, 2010 22:14

Heh pewnie i tak kasjopea, Wiesz że nigdy nie jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej. :grin: :grin:
wojzel - Czw Maj 13, 2010 22:16

kasjopea koledze z Ostrowa chodziło pewnie o to, że było by fajnie gdyby w ogóle działało :) nawet jeśli tylko przy ładnej pogodzie :)
kamax_19 - Czw Maj 13, 2010 22:20

wojzel, No dokładnie wiesz o co mi chodziło :!: :!: :idea:
kasjopea - Czw Maj 13, 2010 22:22

Widać jakaś chemia między Wami jest :lol: .

Tak poważnie, po tych wszystkich wywodach liczę na to, że w którymś momencie pochwalicie się, że zrealizowaliście ten projekt w Waszych autach :ok2: .

wojzel - Czw Maj 13, 2010 22:25

Jasne :) jeśli już "zakumam" o co w tym chodzi i roverek zamrgua do mnie w końcu światłami przy otwieraniu na dzień dobry i na do widzenia przy zamykaniu pomogę innym chcącym tego samego ;)
kamax_19 - Czw Maj 13, 2010 22:38

kasjopea, HEHE Dobre dobre.
Jak tylko wygospodaruje wolną sobote to się za to wezmę :idea:

Teraz musze usunąć ustrke z silniczkiem wcieraczki bo na czasówce wycieraczki nie wracają na dół :/ :/

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 22:38 ]
kasjopea, A te przekaźniki do tych mrugających migacz wiesz jakie mają być??

kasjopea - Czw Maj 13, 2010 22:42

No nie przesadzajmy, do elektryki to ja się nie mieszam :razz: :wink:
ADI-mistrzu - Czw Maj 13, 2010 22:44

Zwykłe sterowane napięciem 12V i o prądzie około 10A. Jeśli weźmiesz schemat tego przekaźnika i powiesz że chcesz taki sterowany 12V i około 10A to Ci da Pan w sklepie jak ma.
Pozdrawiam

wojzel - Czw Maj 13, 2010 22:53

chodzi o coś takiego tak? http://www.allegro.pl/ite...v_10a_3965.html

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 22:53 ]
czy lepszy będzie taki? http://www.allegro.pl/ite...30_40a_40a.html

Brt - Czw Maj 13, 2010 23:21

ten drugi weź :ok: na nim są cyferki i będziesz wiedział gdzie się podpiąć. Co do kabelków, to kup sobie prosty wskaźnik napiecia, lub miernik za 10 - 20 PLN. Póxniej tym miernikiem musisz poszukać kabelków właściwych .. tzn .. np. właczasz kierunek i w kostce od swiateł szukasz prądu od kierunku, na tej podstawie edziesz wiedział który to kabelek. póxniej lekko nacinasz izolację, dolutowujesz swój izolujesz taśmą, na końcu zagniatasz końcówki konektorki samochodowe i wpinasz w przekaźniki. i tak z każdym kolejnym. Ja obecnie nie ma dostępu do R, żeby pstryknąć fotki. Może w sobotę się uda.
wojzel - Czw Maj 13, 2010 23:23

ok dzięki brt a jak zrobić to połączenie które zaznaczyłem na niebiesko poniżej?
Brt - Czw Maj 13, 2010 23:33

to jest wewnątrz przekaźnika, Ty kabelkami dopinasz siędo tych kropek z liczbami. to o w prostokatach to już środek przekaźnika :ok:
wojzel - Czw Maj 13, 2010 23:39

aaa :) to teraz się już rozjaśniło to wszystko :) dzięki raz jeszcze

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 23:37 ]
chociaż moze jeszcze jedno mnie zastanawia, ten stały + .. skąd to pociągnąć ?

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 23:39 ]
no i gdzie jest umiejscowiony ten czujnik centralnego zamka z którego wychodzą kabelki zielony i niebieski... ? albo gdzie mogę je znaleźć w aucie :) i wtedy wszystko już będzie wiadomo :)

Brt - Pią Maj 14, 2010 00:10

wojzel napisał/a:
chociaż moze jeszcze jedno mnie zastanawia, ten stały + .. skąd to pociągnąć ?

weż z lampki podswietlenia bagażnika - tam jest stały+ (jesli planujesz jak ja zrobić to w bagażniku)

wojzel napisał/a:
no i gdzie jest umiejscowiony ten czujnik centralnego zamka z którego wychodzą kabelki zielony i niebieski... ? albo gdzie mogę je znaleźć w aucie


jak odchylisz osłonę nadkola z prawej strony bagaznika to zobaczysz w głębi wiązkę przewodów (to te co idą do klapy tylnej) i w tej wiązce są przewody od centralnego (niebieski i zielony)

wojzel - Pią Maj 14, 2010 00:13

dzięki brt, niezastąpiona pomoc z Twojej strony :)
Brt - Pią Maj 14, 2010 00:13

powodzenia ;)
kamax_19 - Pią Maj 14, 2010 16:22

Widze że dużo ciekawych iformacji mnie od rana omineło.
Brt, Na tym schemacie tego nie ma ale na innym był jeszcze tranzystor i opornik gdzie go wlutować :?: :?:

wojzel - Pią Maj 14, 2010 17:22

kamax_19 nie potrzeba żadnego tranzystora i opornika, zrobimy to na podstawie schematu od Brt. Wystarczą tylko przekaźniki, o takie http://www.allegro.pl/ite...30_40a_40a.html, kilka konektorków samochdowych, kilka kabelków i damy rade :) Ja dziś chciałem kupić już przekaźniki ale w sklepie zawołali za jeden 20zł :/ a na allegro 2,50zł.. wiec zamówiłem i czekam na nie cierpliwie.. teraz już damy rade, Brt elegancko wszystko opisał.
kamax_19 - Pią Maj 14, 2010 19:11

wojzel, Ja dzisiaj kupiłem dwa przekaźniki za 5zł sztuka.
Jutro będe grzebać w aucie to i te migacze postaram się zrobić jak będzie ładnie działać to napisze na forum... :!: :grin:

wojzel - Pią Maj 14, 2010 20:44

spoko, widać w Ostrowie są bardziej "ludzkie" sklepy z rozsądnymi cenami ;)
kamax_19 - Pią Maj 14, 2010 22:48

A przekaźniki dokładnie te o których mówił Brt
Tylko nie rozumiem do końca jednej kwestii gdzie to wszystko najlepiej podłączyć tam pod bezpiecznikami czy w bagażniku bo przecież trzeba to podłączyć pod alarm z tego co pamiętam..... :?: :?:

wojzel - Pią Maj 14, 2010 22:51

z tyłu w bagażniku, tam są wszystkie potrzebne kabelki..
Brt napisał/a:
"jak odchylisz osłonę nadkola z prawej strony bagaznika to zobaczysz w głębi wiązkę przewodów (to te co idą do klapy tylnej) i w tej wiązce są przewody od centralnego (niebieski i zielony)"

kamax_19 - Nie Maj 16, 2010 18:41

A takie jeszcze jedno pytanie dlaczego w schemacie od zapal, jest tam opornik i tranztstor czy ten układ się różni tego co zapodał brt :?:

[ Dodano: Sob Maj 15, 2010 17:25 ]
Zaczołem coś tam grzebać z tymi migaczami i mam pare pytań. Czy te kabelki od centralnego idą w tej kostce co jest za blachą w prawym nadkolu?? :?:

[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 18:41 ]
Pomoże ktoś które kable idą od tego centralnego..?? Bo nie ma w tej wiązce co wchodzi w tylnią klape niebieskiego kabla a zielonych jest aż 3 i pod który to podpiąć...????

wojzel - Nie Maj 16, 2010 19:54

Ja mam może inną sugetsię, gdyby mógł ktoś podpowiedzieć lub pokazać na zdjęciu gdzie jest centralka alarmu która odbiera sygnał z pilota, wtedy można by zobaczyć jakie kabelkie z niej wychodzą..

[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 19:20 ]
znalazłem schemat centralki alarmu, może coś z niego wywnioskujemy razem ;)

[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 19:22 ]
dodatkowo doczytałem, że centralka jest schowana nad bezpiecznikami..

[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 19:49 ]
ok wczołgałem się pod kierownice i porobiłem kilka zdjęć, myślę że namierzyłem centralke, tyle że do niej wchodzi kosta z wieloma kabelkami.. no ale to już dobry trop :)

[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 19:54 ]
i teraz jeszcze pytanie.. które to kabelki są od centralnego w tylnej wiązce.. ?

ADI-mistrzu - Nie Maj 16, 2010 20:09

Jeśli dobrze widzę to kabel BR który idzie do "Drivers door lock motor switch" zamyka drzwi, trzeba tylko jeszcze sprawdzić jak on je otwiera i zamyka. Jeśli ten kabel zamyka i otwiera, to wystarczy na nim zrobić małą przeróbkę która będzie załączać przekaźnik.

Wtedy mijania załączą się tylko gdy centralka otworzy drzwi, nie załączy się gdy my w środku je zamkniemy.

Ale to później pomyśle, teraz sesja się zbliża...

wojzel - Nie Maj 16, 2010 20:10

No dobra, patrząc na schemat, wtyczki, kabelki itd, według mnie to różowy i pomarańczowy.. tak?
kamax_19 - Nie Maj 16, 2010 20:21

wojzel, CHyba tak zaraz ide sprawdzić bo mam wszystko rozgrzebane :smile:
A zakłdając że ten różowy i pomarańczowy to te kable, to który podłączamy pod 85 i 86 czy nie ma różnicy :?: :?:

wojzel - Nie Maj 16, 2010 20:22

Myślę, że to bez różnicy. Powodzenia kolego
mietekpl - Nie Maj 16, 2010 20:24

Nie powinno być różnicy, cewka przekaźnika nie ma biegunowości :P .

Edit:

ajj, wyprzedzil mnie wojzel :> .

wojzel - Nie Maj 16, 2010 21:46

uwaga uwaga ;) kolega kamax_19 dał rade i wszystko śmiga :) czekamy na dokładny opis ze zdjęciami kolego :) raz jeszcze gratki
kamax_19 - Nie Maj 16, 2010 21:48

I sprawa załatwiona Dzięki wszystkim za pomoc gdyż bez was napewno bym sobie nie poradził jedynie szkoda ze nikt wcześniej nie powiedział że kabelki od centralki to pomarańczowy i różowy.

wojzel, Wszystko podłączone i działa elegancko myśle czy nie wstawić jeszcze przerywacza żeby więcej razy mrugało :smile: :smile:

wojzel - Nie Maj 16, 2010 21:58

Aha no to spoko, a w którym miejscu wstawia się przerywacz ? taką wiedzę już posiadłeś? widzę, że apetyt rośnie w miarę jedzenia ;)
kamax_19 - Pon Maj 17, 2010 12:33

Z tego co na schemacie było to na kablu od plusa.
Jeszcze jestem ciekaw czy da się to tak zrobic żeby przy zamykaniu mrugał z 3 razy a przy otwarciu raz... Ale myśle że to co jest zadowala mnie wystarczająco ew. wstawie przerywacz :smile:

[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 12:33 ]
Tak wyglądało założenie przekaźników w moim autku. Wszystko według mnie porządnie zrobione :grin: :grin: Wszysko ładnie polutowane. Kable od jednego przekaźnika do drugiego zmostkowane.
Kabel plusa wziołem zlampki z konektorka co się podpina lamke.

Niestety wszystkie kable są jednego koloru czarne albo czarne z białym paskiem. Mi to akurat naj mniej przeszkadzało


Wsumie koszt montażu wyniusł mnie 13zł (kabel miałem za darmo a poszło go ok 1,5 metra)

Wsumie montaż jest dużo łatwiejszy niż się wydaje jak wiadomo który kabel do którego myśle że w sumie z 2-3 godziny powinny starczyć.

sobon - Wto Maj 18, 2010 14:06
Temat postu: [R214 Si]96
Widzę że dobrze wam poszło. Też chce to jakoś zrobic i patrzyłem na kobelik ale z schematów nie wiele czaję... Prosiłbym o dokładne opisanie co i jak i jak można o jakieś zdjęcia najlepiej na e-mail :michal123zaq@poczta.fm W moim roverku jest tylko centralny ,kierunki nie migają i nie trąbi. Chcę zeby chociaż migneły Pomocy !! ! Będę wdzięczny
mietekpl - Wto Maj 18, 2010 14:30

W sumie to temat został wyczerpany, wszystkie problemu zostały rozwiązane.

Podsumowując, prawym nadkolu znajduje się wiązka przewodów, wybieramy przewody od centralnego zamka klapy (różowy i pomarańczowy, polaryzacja nie ma znaczenia) i podłączamy równolegle dwa przekaźniki przewody należy podłączyć do wejść 85 i 86 przekźników. Do wejść oznaczonych numerem 30 podłączasz stały plus, a wyjścia 87 przekaznik 1 do lewego kierunkowskazu a drugie do prawego, i to chyba na tyle, wszystko wyjaśnia schemat z poprzedniej strony :P .

W planach mam także zrobienie czegoś takiego, aczkolwiek chciałbym zrobić taki myk aby przy zamykaniu migalo kilka razy a przy otwieraniu tylko raz. chcialbym to zrealizować to na ne555 zeby było w miare tanio i prosto :P . Jesli się uda to podziele się schematem :P .

Pozdrawiam.

wojzel - Wto Maj 18, 2010 14:54

sobon no nie załamuj mnie ;) przeczytaj cały temat od początku a na pewno dasz sobię radę i znajdziesz odpowiedzi na 99% ewentualnych pytań i niepewności.. W razie czego pisz na priv :) Powodzenia i pozdrawiam
mietekpl - Wto Maj 18, 2010 16:53

kamax_19, moglbys napisać mniej wiecej przez ile sekund podawany jest sygnał na silownik w czasie otwierania/zamykania ? Bylbym bardzo wdzieczny :P .
kamax_19 - Sro Maj 19, 2010 00:46

mietekpl, Nie na siłowniki a na migacze :grin: :grin:
A migacze zapalają się na jakieś 1,5 sekundy chyba nie więcej.


mietekpl napisał/a:
W planach mam także zrobienie czegoś takiego, aczkolwiek chciałbym zrobić taki myk aby przy zamykaniu migalo kilka razy a przy otwieraniu tylko raz. chcialbym to zrealizować to na ne555 zeby było w miare tanio i prosto . Jesli się uda to podziele się schematem .


[ Dodano: Sro Maj 19, 2010 00:46 ]
mietekpl, A masz pomysł jak to zrobić żeby mrugały raz przy zamykaniu a 3 przy otwieraniu czy tam na odwrót...... :smile: :?: :?:

wojzel - Sro Maj 19, 2010 07:09

mi osobiście wydaje się, że można taki efekt uzyskać przez zamontowanie dwóch przerywaczy, po jednym na każdym kablu idącym od przekaźnika do + . Są przerywacze na których jest możliwość manualnego ustawienia częstości mrugania że tak powiem. Albo w sumie można zamontować tylko jeden przerywacz, warunek jest taki że kable do + od każdego przekaźnika muszą iść oddzielnie. Wtedy jeden będzie działał tak jak do tej pory, załóżmy przy zamykaniu, a przy otwieraniu mrugnie kilka razy.
kamax_19 - Sro Maj 19, 2010 10:19

wojzel, Oj coś mi się wydaje że za dużo kombinujesz. Jak by było potrzebny tylko jeden przekaźnik to by był inny schemat.
mietekpl - Sro Maj 19, 2010 12:40

Cytat:
mietekpl, Nie na siłowniki a na migacze

no tak , mój błąd, aczkolwiek po twojej modyfikacji także na migacze :) .

Muszą być dwa przekaźniki bo kierunki nie mogą być zwarte, potrzebne jest sterowanie osobn prawym i lewy, bo jakbys wrzucil kierunek to swieciliby wszystkie.

Co do pomysłu to mam jeden, na symulatorze ewb teoretycznie działa, aczkolwiek musze kupić elementy i przetestować jak to wygląda na zywo.

Ogólny pomysł jest taki żeby zastosować układ czasowy ne555(dla f=0.5Hz), który będzie sterował przekaźnikam,

Teraz tak, trzeba wykombinować jak zrobić żeby przy zamykaniu działał sterownik z ne555 a przy otwieraniu normalnie, pomysł jest taki żeby zastosować pary diod prostowniczych i przy zmianie polaryzacji będzie działała dana część, obawiam się jedynie spadków napięcia, dlatego będzie trzeba to przetestować ewentualnie sprawdzić próg załaczenia przekaźnika.

Sam układ składa się z ne555, 4 diod, 2 rezystorów, kondensatora i oczywiscie dwóch przekaźników.
Koszt nie powinien przekroczyć 4zł + koszt przekaźników. Dziś lub jutro zakupie elementy i dam znać jak poszło :P .

W załączniku dodaje schemat, aczkolwiem jest jeszcze nie testowany na żywo a jak wiadomo elementy nie mają ch-yk idelanych więc "wynik" może być znacząco inny od tego zasymulowanego.
Jak przetestuje to dam znać :) .

Pzodrawiam.

wojzel - Sro Maj 19, 2010 15:12

Dla mnie to już zbyt zaawanasowane ;) Dziś znalazłem trochę czasu i udało mi się pomyśle zamotnować przekaźniki, kierunkowskazy ładnie mrugają :) W sumie zajęło mi to godzinke czasu, tyle że wcześniej przygotował sobie wszysztkie kabelki. Pozdr!
mietekpl - Sro Maj 19, 2010 19:40

Ja musze poczekać az mina te wszystkie deszcze, bo nie mam się kiedy za to zabrać.

W kwesti w/w wspomnianego układu, zakupiłem już elementy i trzeba było zmienić troche wartości - czestotliwośc jest mniejsza niż ~2Hz, czyli zgodnie z oczekiwaniami. Niestety napotkałem na problem - jak układ załącza przekaźnik to już nie chce puścić :<. Aktualnie zastanawiam się jak rozwiązać ten problem :p , jak będa jakieś postępy to dam znać.

ps. Ten układ tylko pozornie jest skomplikowany, jeśli proadziłeś sobie z samymi przekaźnikami to z tym też dałbyś rade :] .

Pzodrawiam.

[ Dodano: Sro Maj 19, 2010 19:40 ]
Udało mi się wyeliminować w/w problem poniżej film podczas pracy układu:

http://w368.wrzuta.pl/film/21ZwsjdKNKr/przerywacz

Częstotliwość można regulować przez zastąpienie rezystora potencjometrem. Na filmiku(gdzies tak w polowie) widac zmiane rezystora i czestotliwosci. Sprawdze jeszcze czy sie nie nagrzewa przy dluzszej pracy. Do konca tygodnia postaram sie zlozyc to do kupy, jak wszystko ok to wtedy podrzuce jakies fotki, ostateczny schemat jesli ktos bylby zainteresowany takowym rozwiązaniem ;P .

Pozdrawiam.

wojzel - Sro Maj 19, 2010 21:00

A czy ktoś wie może jak dodać sygnalizację dźwiękiem?
kamax_19 - Czw Maj 20, 2010 00:05

wojzel napisał/a:
A czy ktoś wie może jak dodać sygnalizację dźwiękiem?


A co samo mruganie już ci się znudziło :lol: :mrgreen:
Ja nie mam pojęcia i nie będe juz takiego moda robił. Zadowala mnie że wogóle coś jest....

Poszukaj na forum napewno coś znajdziesz :grin:
Miłego grzebania :smile:

mietekpl, Nie bardzo rozumiem to elektryczne gadanie.... ze mnie elektryk raczej słaby.... Jak zrobisz to w aucie to może się kiedyś znajdzie czas na moda ale narazie inne rzeczy czekają.... :wink: :smile:

mietekpl - Czw Maj 20, 2010 18:56

Dziś udało mi się wszystko zmontować do kupy, pozostaje jedynie zrobić do tego jakąś obudowe, aczkolwiek nie mam pomyslu zupełnie. Przydałaby sie obduowa minimum 8x5x4, moze jakiś pomysły :> ?

Ostateczny schemat udostępnie dopiero jak upewnie się że wszystko działa poprawnie po zamontowaniu w samochodzie, ale to niestety dopiero za kilka dni.

Pozdrawiam.

kamax_19 - Pią Maj 21, 2010 00:03

Nie bardzo... Ze sklejki :wink:
kasjopea - Pią Maj 21, 2010 14:56

wojzel, no proszę Cię, sygnalizacja dźwiękiem to jest dobra dla jakichś poślednich dupowozów, a nie dla Roverków :cool: .
dzieju - Pią Maj 21, 2010 15:20

No ja to bym dorzucil dzwieki z Windowsa :D

Gdy uruchamiamy system i gdy wylaczamy system odpowiednio do zamykania i otwierania drzwi :D wow ale by bylo :P zdziwienie pobliskich ludkow :P slyszacy taki sygnal

mietekpl - Pią Maj 21, 2010 15:58

Udało mi się kupić obudowe uniwersalną za 5zł, co prawda jest za duża ale w najgorszym razie zostanie miejsce na jakies inne modyfikacje;). Przez te dziurke reguluje sie ilość włączeń na sekunde, czyli szybkośc migania:P. Teraz pozostaje jedynie kwestia przetestowania w samochodzie ;) .

Pozdrawiam.




wojzel - Pią Maj 21, 2010 22:04

kasjopea no fakt, przyznaje rację i wycofuje się z pomysłu ;) choć ten patent z windowsem nie powiem.. ;)
kamax_19 - Sob Maj 22, 2010 15:33

dzieju, Heh chciał bym też zobaczyć mine wiary.... :mrgreen:


mietekpl, Ja sobie tego moda raczej odpusze zadowole się tym czego sam dokonałem no może z małą pomocą klubowiczów.... :!: :grin:

mietekpl - Sob Maj 22, 2010 22:50

kamax_19, ja tam nikogo nie zmuszam :P , ale moze akurat ktos sie skusi :D
kamax_19 - Sro Maj 26, 2010 17:55

mietekpl, Oby nie w roverku bo oszpeci to autko :cool: :mrgreen: :mrgreen: :razz: Jak bym coś takiego na ulicy usłyszał to normalnie filmik trzeba nagrać..... :mrgreen:

[ Dodano: Sro Maj 26, 2010 17:55 ]
mietekpl, Co tam z twoim modem jakie postępy w pracach.... :?: :?:

siejson - Pon Paź 31, 2011 21:23

witam czy ktos moze mi powiedziec czy taki przekaznik bedzie dobry do tego migania kierunkow??taki sam znajduje sie pod maska bodajze kolo pompy Abs.
czy taki przekaznik bedzie odpowiedni??
jesli ktos moglby mi podeslac jakis link do aukcji na allegro z wygladem tych przekaznikow bylbym bardzo wdzieczny

Brt - Sro Lis 02, 2011 12:58

będzie odpowiedni :ok:
siejson - Wto Gru 13, 2011 13:23

dzieki koledzy za ten temat;) kierunki migaja ze az milo;)
Jago - Nie Gru 18, 2011 21:30

Czytajac ten temat uswiadomilem sobie to ze kupilem roverka przerobionego bo ja mam migajace kierunki. Jak zamykam to 3 razy miga a jak otwieram to raz:) myslalem ze tak jest w serii hehe
Zlotowa - Nie Gru 18, 2011 21:44

Jago to chyba zależy od rodzaju zamontowanego alarmu,mi świecą kierunki dokładnie tak samo jak Tobie:)
Jago - Nie Gru 18, 2011 22:00

Aha:) ja nie mam alarmu:) w sumie lepiej:)
jrdarus1 - Nie Gru 18, 2011 22:28

Dziękuje za temat. Ze względu na pogodę byłem zmuszony rozłożyć tylną kanapę, zdjąć półkę i majsterkować w bagażniku. Niecała godzina roboty a efekt rewelacyjny, zawsze mi tego brakowało w roverku :) Jeszcze raz dzięki

Pozdrawiam

siejson - Pon Gru 19, 2011 00:04

a ja podpinajac sie do tematu mam pytanie, ktos pisal ze do tego aby kierunki mignely trzeba wstawic przerywacz a czy ktos moglby podeslac jakis link do aukcji badz zdjecie jak taki przerywacz mialby wygladac?
Brt - Pon Gru 19, 2011 11:05

Jago, od rocznika chyba 97 lub 98 miganie kierunkami było w serii ... tylko pierwsze roczniki R200 nie miały tego w standardzie :ok: a przerywacz to taki najzwyklejszy ... mój miał po prostu 3 styki, dwa do wykorzystania a trzeci wolny zostawiasz.

coś takiego:

http://allegro.pl/przeryw...1956622483.html

ale na alle... to chore ceny są ... na giełdzie z kartonu to po 1 - 2 PLN sprzedają ... od starszych VW i opli też pasują.

kangaroo69 - Sob Kwi 28, 2012 21:59

Panowie, trochę podbiję temat :wink:
Przyszła mi do głowy taka myśl, a mianowicie: nie można podłączyć przewodu z imobilajzera do przekaźnika awaryjnych :?:
Kurcze sam przekaźnik bym znalazł tylko nie wiem który to kabel od immo/zamka :/
Mmm..? pozdrawiam :wink:

brkzzz - Sob Wrz 22, 2012 16:53

Brt napisał/a:
najprostsza wersja:

http://www.stiopabz.master.pl/pic/kier_cent.jpg

umieściłem te przekaźniki z tyłu w bagażniku po prawej stronie. Tam jest najłatwiejszy dostęp do wszelkich niezbędnych kabelków i łatwo umocować przekaźniki.


Zastanawiam się, czy uprościć schemacik do 1 przekaźnika, wyglądałoby to tak jak poniżej. Co Wy na to? :]

Chester - Sob Wrz 22, 2012 18:19

brkzzz, jeśli połączyłeś kierunek P i L to będą świecić jednocześnie przy skręcie (jak awaryjne) dlatego są potrzebne 2 przekaźniki które odseparowują obwód kierunku L i P.
R-200 - Sob Wrz 22, 2012 19:20

Można wykonać na jednym przekaźniku z dwoma parami styków lub zasilić jak na rysunku wstawiając w obwody l i p diody separujące. :cool:
brkzzz - Nie Wrz 23, 2012 21:16

Chester napisał/a:
brkzzz, jeśli połączyłeś kierunek P i L to będą świecić jednocześnie przy skręcie (jak awaryjne) dlatego są potrzebne 2 przekaźniki które odseparowują obwód kierunku L i P.

Faktycznie :D mój błąd!

[ Dodano: Nie Wrz 23, 2012 21:16 ]
Zrobione :D
Kolory przewodów do schematu:
Lewy tylny kierunek: zielono-czerwony
Prawy tylny kierunek: zielono-biały
Centralka: różowy, pomarańczowy
Światełko bagażnika "+": fioletowy

kangaroo69 - Wto Wrz 25, 2012 09:27

brkzzz napisał/a:
Centralka: różowy, pomarańczowy

Te dwa kolory to plus i minus :?: Czym sterowana jest centralka, ma plus na stałe i masą czy odwrotnie :?: Udało Ci się może dojść do tego podłączając kierunki :smile: :?: Pytam bo chcę to troszkę inaczej zrobić ale właśnie nie wiem jak jest z centralką :?:

brkzzz - Wto Wrz 25, 2012 13:53

kangaroo69 napisał/a:
Centralka: różowy, pomarańczowy

Te dwa kolory to plus i minus?

Na to wychodzi, że tak, rave zdaje się to potwierdzać:



-na czerwono zaznaczyłem siłownik centralki w tylnej klapie
-wygląda na to, że różowy (K=pink) to "-", pomarańczowy (O=orange) to "+"

kangaroo69, przy okazji pochwal się, co tam chcesz namodzić :)

kangaroo69 - Wto Wrz 25, 2012 23:20

A widzisz chciałem zrobić to bez przekaźników :razz: Tzn. sygnał z centralnego puścić od razu na przekaźnik awaryjnych i o ile już wiem jak to jest z centralnym tak widok wszystkich kabli w przycisku awaryjnych mnie dobił :/ Teraz wróciłem z pracy i jeszcze spróbuje poszukać schematu awaryjnych :wink:
Ps. Dzięki za odpowiedź :smile:

darek_pyza - Pon Mar 04, 2013 12:14

masz zwarcie w wiązce tylnych świateł. u mnie było podobnie.. przerwana była izolacja w w kablach od w pancerzyku gumowym między tylną klapą, a budą.. po zaizolowaniu wszystko gra :razz:
brkzzz - Pon Mar 04, 2013 19:03

Kto? Gdzie? Jakie zwarcie?!
Adrian - Pon Mar 04, 2013 19:06

darek_pyza,
Zanim następnym razem napiszesz coś w temacie, sprawdź czego on dotyczy. ;)

rbl - Nie Maj 26, 2013 17:03

Wszyscy piszecie o podłączeniu przekaźników z tyłu po prawej stronie bagażnika.
Rozumiem, że z tyłu jest wiązka przewodów, ale czy gdy podepnę się tam do kierunków to nie będzie to działać w ten sposób, że mrugać będą jedynie kierunkowskazy z tyłu?

Jednocześnie prosiłbym o informację gdzie namierzyć te przewody. Chodzi o tą kostkę w bagażniku?

Kolejne pytanie jest takie, czy w opisywanym rozwiązaniu istnieje możliwość podłączenia syreny od alarmu, aby uzyskać sygnalizację akustyczną? Czy to już zbyt dużo kombinacji :D

zdzichu - Nie Maj 26, 2013 18:26

Będą migać wszystkie. Kostki są pod boczną tapicerką ale prościej jest przy lampach. Sygnał alarmu można ale na oddzielnym przekażniku, bo jak dopniesz do kierunko to to będzie trąbić przy każdym włączeniu kierunkowskazów.
rbl - Pon Maj 27, 2013 23:20

Dzięki za podpowiedź. Co do sygnalizacji akustycznej, zamiast ciągnąć przewód przez całe auto od bagażnika myślę zastosować np. dwutonową syrenkę do alarmów (w sklepach moto dostępne już za ok 20 zł) i wpiąć je na dodatkowym przekaźniku też gdzieś w bagażniku. Rozwiązanie chyba o tyle lepsze bo w r200 z 97 chyba nie ma syreny i wyje tylko klakson - byłoby to troche niefortunne by przy każdym rozbrajaniu/uzbrajaniu alarmu wyło :D

[ Dodano: Pon Maj 27, 2013 23:20 ]
Jutro przymierzam się do wykonania sygnalizacji rozbrojenia i uzbrojenia alarmu za pomocą kierunkowskazów. Przygotowałem sobie już najważniejsze rzeczy a więc przekaźniki (jak na zdjęciu). Zastanawiam się jeszcze jaki zastosować przerywacz kierunkowskazów i jak go najprościej podłączyć?

brkzzz - Pon Maj 27, 2013 23:28

Bez przerywacza też daje radę :-)

Jedyną wadą takiego podłączenia (nie chodzi mi o brak przerywacza, tylko ogólnie) jest to, że gdy zamykamy centralny od środka to oczywiście też nam kierunki migają. Gdy mam coś w miarę cennego na fotelu pasażera to blokuję zamki od środka, szczególnie w korku, na światłach. Wtedy kierowca w samochodzie za mną myśli, że go za coś przepraszam :mrgreen:

rbl - Czw Maj 30, 2013 15:31

Pomyślnie udało mi się uaktywnić sygnalizację kierunkowskazami. Przetestowałem też sam alarm włamaniowy i okazało się że nawet w trakcie alarmu kierunkowskazy nie świecą. Tu już należałoby pobawić się przy centralce alarmowej i przerywaczu świateł awaryjnych?
tronsek - Nie Sty 12, 2014 09:52

Ja również z powodzeniem aktywowałem sygnalizację kierunkowskazami w Coupe'cie. Ponadto dołożyłem jeszcze jeden przekaźnik, dzięki któremu podczas otwierania auta z pilota, zapalają się lampki wewnętrzne auta.

Tak wygląda moja wiązka:


W Coupe'cie tylna klapa nie ma centralnego zamka, więc całość musiałem zamontować za konsolą środkową, przez co było dużo więcej roboty.