Zobacz temat - [R75] Problemy z odpaleniem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problemy z odpaleniem.

rado - Pon Kwi 12, 2010 09:33
Temat postu: [R75] Problemy z odpaleniem.
Rover 75 rok 2000 CDT

Witam, od jakiegoś czasu mam większe lub mniejsze problemy z tym autem, po ponad rocznej bez awaryjnej jeździe, w lutym miałem problem z przełącznikiem fotela, potem pompą sprzęgła, wymieniłem również amortyzatory myślałem że to już koniec moich "przygód" związanych z naprawą tego auta.
Ponad tydzień temu po wymianie amortyzatorów, po pozostawieniu auta na chodniku(dwa koła na ulicy dwa na chodniku) auto nie chciało zapalić, po kilku próbach nic to nie dawało, po odczekaniu paru godzin samochód zapalił normalnie i parę dni był spokój.
W tym czasie wymieniłem filtr paliwa i obserwowałem uważniej auto.
W 1 dzień świat auto odpaliło na zimno rano normalnie, stało zaparkowane na równym parkingu potem jak zaparkowałem znów częściowo na chodniku i ulicy, auto już nie chciało zapalić minęły 2 godziny i odpaliło. Minął tydzień wszystko oki i nagle na równym parkingu też nie chcę zapalić.
Problem prawidłowego grzania świec raczej wykluczam bo w styczniu kupowałem nowe świece żarowe, a auto nawet jak jest już nagrzane nieraz też ma problem z odpaleniem, pompa paliwowa słyszę że działa przy przekręceniu zapłonu, rozrusznik też słychać że normalnie działa, akumulator jest nowy, paliwo tankuje od 2 lat albo Vervę lub v-power.
Mechanik u którego dziś rano byłem skierował mnie do innego mechanika który zajmuje się silnikami konserwacją Disla i może on coś poradzi- tylko ma kolejkę i muszę czekać kilka dni, a mi auto służy do pracy i mam pytanie czy ktoś miał podobny problem i może mi coś podpowiedzieć z czym może być problem?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odp.

kris-tofer - Pon Kwi 12, 2010 09:56

Wyczyść zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR myślę, że powinno pomóc
apples - Pon Kwi 12, 2010 10:55

rado napisał/a:
W 1 dzień świat auto odpaliło na zimno rano normalnie, stało zaparkowane na równym parkingu potem jak zaparkowałem znów częściowo na chodniku i ulicy, auto już nie chciało zapalić minęły 2 godziny i odpaliło. Minął tydzień wszystko oki i nagle na równym parkingu też nie chcę zapalić.
do sprawdzenia pompa paliwa w zbiorniku. Typowy objaw jak się rozwali. Więcej informacji znajdziesz na forum - sporo już było.
kris-tofer - Pon Kwi 12, 2010 10:58

apples, następnym razem będzie znów na odwrót :D
rado - Pon Kwi 12, 2010 11:24

apples napisał/a:
rado napisał/a:
W 1 dzień świat auto odpaliło na zimno rano normalnie, stało zaparkowane na równym parkingu potem jak zaparkowałem znów częściowo na chodniku i ulicy, auto już nie chciało zapalić minęły 2 godziny i odpaliło. Minął tydzień wszystko oki i nagle na równym parkingu też nie chcę zapalić.
do sprawdzenia pompa paliwa w zbiorniku. Typowy objaw jak się rozwali. Więcej informacji znajdziesz na forum - sporo już było.


możesz podać linka do tego tematu? Jaki jest koszt takiej pompy?

Dzięki z góry za odp.

apples - Pon Kwi 12, 2010 11:30

http://forum.roverki.eu/search.php
http://www.allegro.pl/

Sorki, ale tyle już mogłeś sam zrobić :wink:

http://forum.roverki.eu/v...ht=pompa+paliwa

jacekmarus - Pon Kwi 12, 2010 20:34

Poczytaj to może Ci pomoże.
Rowan - Pon Kwi 12, 2010 21:05

Trzeba jeszcze wziąść pod uwage czujnik położenia wałka, bo tu wygląda, że zapałał jak ostygł.
rado - Pon Kwi 12, 2010 22:39

W środę mam umówionego mechanik który ma podpiąć go pod komputer i tak czytam temat poprzedni i problemy kolegi jacekmarus to wypisz wymaluj jest to co się dzieje z moim autem.
Jak auto nagrzane gaszę silnik i po chwili jak chce odpalić to czasami się nie udaje i muszę czekać jakiś czas aż ostygnie i wtedy zapala bez problemu.

Czy to może o ten czujnik chodzi? :arrow: http://www.s-part.pl/skle...-walu-nsk100000

Rowan - Wto Kwi 13, 2010 06:59

To jest czujnik położenia wału, a tu chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu.
apples - Wto Kwi 13, 2010 11:14

rado numery czujnika masz tu http://forum.roverki.eu/v...p=470701#470701
jacekmarus - Wto Kwi 13, 2010 20:33

rado, na 99% to czujnik położenia wałka, tak samo jak w moim przypadku.
Koniecznie daj znać jakie błędy wyskoczą na kompie.

Nevek - Sro Kwi 14, 2010 19:40

Nie jestem mechanikiem ale mialem podobny porblem z moim R75 u mnie trzeba bylo poruszyc kablem od pompki ktora znajduje sie za akumulatorem od strony kierowcy nie wiem jak ona sie nazywa dluga i dosc cienka sprobuj cos takiego przekrec zaplon i poruszaj ta pompka najpierw kablem a pozniej jak to nie pomoze to nawet popukaj ja delikatnie.
rado - Czw Kwi 15, 2010 11:04

Wczoraj wróciłem od mechanika, po podłączeniu R75 do komputera wystąpiły dwa błędy:
P3505 - system podgrzewania wstępnego
P1E25 kontrola prędkości obrotowej silnika - za ten błąd jest odpowiedzialny czujnik położenia wału, mechanik mówi że zdemontowali ten czujnik wyczyścili go bo był strasznie zabrudzony zrestartowali komputer samochodu i po podłączeniu błędu już nie było.
Samochód od tego czasu działa poprawnie, zobaczymy po jakimś czasie jak by to nie pomogło trzeba będzie kupić nowy czujnik.
Błąd P3505 po zrestartowaniu auta odpaleniu i ponownym sprawdzeniu już znikł i więcej się nie pokazał.


Dzięki z góry za komentarze.
Pozdrowiam

jacekmarus - Sob Kwi 17, 2010 10:07

miałem te same błedy co ty,
wymieniłem czujnik położenia wałka i wszystko jest ok.
Czujnik położenia wałka - NIE WAŁU.
Czujnik położenia wałka to jest ten z góry, po korkiem wlewu paliwa. Czujnik wału jest na dole silnika. Moim zdaniem powinieneś wymienić czujnik położenia wałka.
Mi tez mechanicy sugerowali czujnik wału - ale to była wina czujnik położenia wałka. Koszt około 450, wymiana jest banalnie prosta i trwa 5 minut ze wszystkim.

apples - Sob Kwi 17, 2010 10:37

jacekmarus napisał/a:
zujnik położenia wałka - NIE WAŁU.
za prędkość obrotowa silnika na 100% jest odpowiedzialny czujnik WAŁU.

jacekmarus napisał/a:
Koszt około 450, wymiana jest banalnie prosta i trwa 5 minut ze wszystkim.
to Cie skroili nieźle. Czujnik położenia wałka kosztuje ok 270zł
Tyle kosztuje czujnik położenia wału.

Rowan - Sob Kwi 17, 2010 11:00

No, ale po co ma się pakować w koszty, jeśli auto już jeździ po tym zabiegu? :roll:
jacekmarus - Sob Kwi 17, 2010 13:27

apples, z pełnym szacunkiem do twojej wiedzy ale chyba w tym przypadku sie mylisz, czujnik położenia wałka jest droższy.
Ekspertem nie jestem, po prostu napisałem tak jak było w moim przypadku, gdy miałem problemy z odpalaniem, po podłączeniu pod dwa rożne komputery pokazywał się błąd prędkości obrotowej silnika i błąd świec żarowych, wymieniłem czujnik położenia wałka i jak na razie wszystko chodzi.
Rowan, wiem od rado, że samo czyszczenie nie pomogło, bo usterka nadal występuje.

apples - Sob Kwi 17, 2010 14:37

jacekmarus napisał/a:
apples, z pełnym szacunkiem do twojej wiedzy ale chyba w tym przypadku sie mylisz, czujnik położenia wałka jest droższy.
Nie mogę znaleźć cen obu czujników, a nie chce dawać ze stron zachodnich. Wydawało mi się że było odwrotnie, ale jeżeli jest inaczej to Sorki. :wink: Pamiętam jak sprawdzałem w serwisie Land Rovera ceny i wyszło mi tak http://forum.roverki.eu/v...p=444990#444990
rado - Pon Kwi 19, 2010 09:33

To który Panowie w końcu czujnik kupić?
1) czujnik położenia wału? koszt 240 zł http://www.s-part.pl/skle...-walu-nsk100000
czy
2) czujnik położenia wałka? koszt? ?? ?

Mi mechanicy mówili że ten czujnik kosztuje ok 450 - 500 zł więc chyba raczej chodziło im o ten czujnik położenia wałka a błąd jaki im wyskakiwał na komputerze to taki jak wyżej w poście opisałem.

apples - Pon Kwi 19, 2010 09:46

rado napisał/a:
czujnik położenia wału? koszt 240 zł http://www.s-part.pl/skle...-walu-nsk100000
to nie jest ten czujnik. Jak już Ty musisz mieć http://forum.roverki.eu/v...p=470719#470719 NSC100880, wałka jest NSC100891

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 09:43 ]
http://landstore.pl/czujn...l322-3-0-diesel

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 09:46 ]
Zadzwoń do tego gościa http://www.allegro.pl/ite...3_x5_z3_z4.html i zapytaj czy ma czujniki o takich numerach BMW 13622249320, 13627796054

jacekmarus - Wto Kwi 20, 2010 18:52

W moim przypadku, przy identycznych objawach i identycznych błędach wymieniłem CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA koszt 460 zł i jak na razie wszystko śmiga.
apples, mam pytanie troszkę z innej beczki, czy w r75 da radę wymienić samo łożysko koła tylnego, czy trzeba to wymieniać z całą piastą??

apples - Wto Kwi 20, 2010 19:07

jacekmarus napisał/a:
apples, mam pytanie troszkę z innej beczki, czy w r75 da radę wymienić samo łożysko koła tylnego, czy trzeba to wymieniać z całą piastą??
niestety tylko całe, chociaż długo żyłem nadzieją że uda się coś dopasować.