|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 1,4 16v] Pali na dwa Gary
bula21 - Pon Kwi 12, 2010 11:35 Temat postu: [r200 1,4 16v] Pali na dwa Gary Witam
Byłem na kompie oczywiście Pan powiedział że wszystko ok i nie wie co może być przyczyną wyczyściłem kopułkę, zmieniłem świece, i znów deszczowy dzień autko pali na dwa gary.
Czy może mi ktoś pomóc bo już się załamuje potrzebuje auta na każdy dzień żeby dojechać do pracy a nie na słoneczne dni
POMOCY
sobrus - Pon Kwi 12, 2010 11:40
a cewka i przewody WN?
bula21 - Pon Kwi 12, 2010 14:55
sobrus napisał/a: | a cewka i przewody WN? |
ale pali wiec czemu cewka ?
Markzo - Pon Kwi 12, 2010 15:02
temu, że może byc walnięta w Vectrze V6 mieliśmy takie objawy, że odpalała ładnie ale chodziła na 5 garków, cewka/swiece/kable i było cacy
bula21 - Sro Wrz 01, 2010 22:36
odkopuje temat
po wymianie
Ceki kabli kopułki palca swiec dalej ten sam problem ?
memphisto - Sro Wrz 01, 2010 23:26
co znaczy pali na dwa gary ? i jak do tego doszedłeś i jakie są objawy palenia na 2 gary
bo miałem wiele przebojów z deszczem i moim R i może jeden z nich to twój a po prostu nie rozumiem co to znaczy jak pewnie i wiele innych osób
bula21 - Czw Wrz 02, 2010 05:32
pali na dwa cylindry tylko 2 i 3
mogę wyciagnac kable z siwec 1 i 4 silnik dalej chodzi..
oprawca_1978 - Czw Wrz 02, 2010 06:07
Zapewne padł czujnik położenia wału, tudzież jego przewód. Miałem tak w moim Poldoroverze tuż przed zdjęciem głowicy. Gdy wsadziłem łapę za silnik i zamieszałem przewodem od czujnika wału, silnik odzyskiwał pracę na wszystkich garach. Gdy popuściłem, chodził tylko na środkowych, 2 i 3.
Weź spróbuj to samo zrobić, zamieszaj przewodem od czujnika wału. No i wypadałoby parę razy włożyć i zdjąć złączkę komputera głównego silnika oraz zestawu przekaźników pod nim, może po prostu któryś pin najzwyklej w świecie nie kontaktuje. Po paru latach ma prawo się tak, niestety, stać, nic nie jest wieczne.
memphisto - Czw Wrz 02, 2010 12:56
bula21 napisał/a: | mogę wyciagnac kable z siwec 1 i 4 silnik dalej chodzi.. |
a powinien zgasnąć ?
a przez to, że chodzi tylko na 2 i 3 to co auto muli, trzęsie czy jak ?
bula21 - Czw Wrz 02, 2010 15:07
jezdzi jak maluch
[ Dodano: Czw Wrz 02, 2010 16:07 ]
gdzie w R200 znajduje sie moduł zapłonowy ?
R-200 - Czw Wrz 02, 2010 15:22
Modułu osobnego nie ma. Wszystko jest w sterowniku. Masz dobrze włożone kable do rozdzielacza?
bula21 - Czw Wrz 02, 2010 16:36
pali w sloneczne dni normalnie
oprawca_1978 - Czw Wrz 02, 2010 19:24
bula21 napisał/a: | pali w sloneczne dni normalnie |
No to sprawdź dokładnie cewkę - przewody WN, kopułkę, palec rozdzielacza i świece. No i słynny czujnik położenia wału.
bula21 - Czw Wrz 02, 2010 20:15
jaka opornosc ma miec czujnik polozenia walu bo tylko tego nie mam nowego
oprawca_1978 - Pią Wrz 03, 2010 08:15
bula21 napisał/a: | jaka opornosc ma miec czujnik polozenia walu bo tylko tego nie mam nowego |
To jest czujnik indukcyjny i nawet jeśli będzie miał właściwą oporność (której nie znam) - nie będzie to oznaczać, że działa sprawnie.
Jego poprawne działanie można właściwie sprawdzić tylko oscyloskopem, podczas jego pracy (tj. gdy będzie się obracać koło zamachowe silnika), na stosownie nastawionym wykresie napięcie - czas.
Na pewno jest to przebieg piłokształtny asymetryczny, gdzieś ktoś kiedyś robił wykres pracy tego czujnika.
O, znalazłem, proszę:
http://forum.roverki.eu/v...1c4ae259978a740
bula21 - Nie Wrz 19, 2010 18:51
dzieki
dzis ladna pogoda a samochod tez pali na dwa gary.. jutro bede kombinowac z tym czujnikiem
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 19:51 ]
jestem po wymianie uzczelki pod glowica okazalo sie ze jedna szpilka byla ukrecona... wiec i po wymianie szpilek.. jednak po odpaleniu okazalo sie ze auto znow pali na dwa gary ale doszlem do tego ze swiece suche po wyciagnieciu listwy dwa wtryski nie dawaja paliwa.. winna kompa?? czy cos innego
ADI-mistrzu - Nie Wrz 19, 2010 19:38
Wtryski są parowane (chyba 1-4 i 2-3), jeśli nie działają Ci dwa to możliwe że nie dochodzi do nich sygnał. Wtedy trzeba zbadać gdzie zanika, najłatwiej to wsadzić dwie diody z opornikiem w wtyczkę od wtryskiwacza (do tej 3-pinowej) i zobaczyć czy migają w trakcie próby rozruchu.
Jeśli nie to wsadzamy te diody w kable przy samym kompie, jeśli nadal nie migają to wysokie prawdopodobieństwo uszkodzenia tranzystorów kluczujących je.
Normalny mechanik powie że się nie da i skasuje Cię za nowy komputer i robociznę, człowiek który się zna wymieni tranzystor i zaoszczędzisz kilkukrotnie.
Jeśli sygnał jest w tej wtyczce 3-pinowej to sprawdzasz na każdej wtyczce wtryskiwacza, jeśli także jest to albo Ci się zatkały albo spaliły (sprawdzasz ich opór).
Ze spalonymi wiadomo, z zatkanymi to trzeba je w ropie i przedmuchać w odwrotną stronę. Sztuczka polega na tym że w czasie kąpieli trzeba go włączyć aby się otworzył.
Ewentualnie piny w złączach zaśniedziały, wtedy trzeba je wyczyścić.
Pozdrawiam
bula21 - Sro Wrz 22, 2010 13:52
Witam
A więc tak Samochód już jeździ po byciu u 2 mechaników i 3 elektryków
Powodem słabej kompresji była pęknięta szpilka na głowicy.. co za tym idzie uszczelka itd..
a palił na dwa gary ponieważ komputer nie dawał sygnału pan elektryk ( trzeci ) doszedł do tego po wskazówkach kolegi ADI-mistrzu za co bardzo mu dziękuje
Elektryk koszt 100 zł
Mechanik 800 zł (robocizna+części)
|
|