Zobacz temat - [R400 1,4 103konie seria K ] Brak iskry po swapie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1,4 103konie seria K ] Brak iskry po swapie

makupl - Sro Kwi 14, 2010 11:40
Temat postu: [R400 1,4 103konie seria K ] Brak iskry po swapie
Witam!!!
Po swapie silnika nie ma auto iskry. Sprawdzałem wtyczkę od cewki i dochodzi do niej tylko 0,5 Volt. Mogłem coś źle podpiąć czy coś?? Może coś nie łączy ,albo gdzieś gubi prąd. Bezpieczniki pod maską wyglądają na całe ,chyba ,że źle sprawdziłem ,ktory bezpiecznik lub przekaźnik jest za to odpowiedzialny???

Liczę na waszą pomoc.

darek_wp - Sro Kwi 14, 2010 12:09

Przeglądnij schematy w rave. Jak nie dasz rady sam to napisz z jakiego na jaki osprzęt zmieniałeś i poszukamy. Ogólnie jeden biegun cewki idzie na zasilanie przez moduł przekaźników (ten zamontowany za kompem) przewodem brązowo-różowym a drugi podłączony jest do pin 83 kompa przewód biało-czarny. Po włączeniu zapłonu na pierwszym przewodzie powinno pojawić się +12V.
makupl - Sro Kwi 14, 2010 12:19

Zmieniłem na silnik z poldorovera ,więc jest taki sam koło zamachowe też przełożyłem. Gdzie znajdę dokładnie pin 83 będzie miał jakieś oznaczenie?? Ogólnie jak zmierzyć napięcie na kąpie ,żeby zobaczyć gdzie gubi prąd.

Jeszcze jedno pytanie czy jak by był walnięty czujnik wału to by nie dochodziło napięcie na wtyczkę cewki???

darek_wp - Sro Kwi 14, 2010 12:46

Napięcie na przewodzie zasilającym cewki ma pojawić się niezależnie od innych czujników. Jest podawane bezpośrednio z głównego przekaźnika zasilającego instalację elektryczną. Z kompa przewodem biało-czarnym (pin 83) są tylko podawane impulsy masy. Co do oznaczenia pinów jet ono na wtyczce kompa - po tym dojdziesz, no i jeszcze jak instalacja nie była przerabiana to masz podany kolor przewodu.
makupl - Sro Kwi 14, 2010 22:59

W kostce co idzie do kompa nie ma żadnych oznaczeń. Jest jakiś bezpiecznik od cewki. Jak tak to gdzie go znajdę??? Nie wiem czy to ma znaczenie ,ale na wtyczce od skrzyni jest napięcie jak na aku ,a na innych takie jak na wtyczce cewki.
darek_wp - Czw Kwi 15, 2010 08:01

Bezpiecznik m.in. do cewki zapłonowej to LINK D (40A) pod maską.
AndrewS - Czw Kwi 15, 2010 19:34

makupl napisał/a:
więc jest taki sam koło zamachowe też przełożyłem.


uściślijmy, znaczy sie kolo zalozyles swoje od 400 nie to "poldkowe"

makupl - Czw Kwi 15, 2010 20:27

AndrewS napisał/a:
makupl napisał/a:
więc jest taki sam koło zamachowe też przełożyłem.


uściślijmy, znaczy sie kolo zalozyles swoje od 400 nie to "poldkowe"


tak


Udało mi się zrobić napięcie do 9 V na wtyczce cewki , poruszałem różne kable przy stykach od kompa i pojawiło się wspomniane wcześniej 9V. Koło komputera jest tak jakby sterownik, nie wiem jak to nazwać, taka czarna puszeczka, wysunąłem obudowę, w środku są tak jakby przekaźniki, jak przycisnę ten na dole od prawej to na wtyczce cewki jest 12V tak jak na aku. Ale nadal nie mam iskry. Jutro sprawdzę czujnik wału. Jak zmierzyć rezystencję na cewce, żeby wykluczyć jej awarię?

Wszystkie bezpieczniki są ok.

Nadal proszę Was o pomoc :mrgreen:

darek_wp - Czw Kwi 15, 2010 21:09

makupl napisał/a:
Koło komputera jest tak jakby sterownik, nie wiem jak to nazwać, taka czarna puszeczka, wysunąłem obudowę, w środku są tak jakby przekaźniki

To jest moduł przekaźników właśnie - jest tam główny przekaźnik od zasilania wszystkiego (to ten co naciskałeś), poza tym od rozruchu, od zasilania sondy lambda i od zasilania pompy paliwa.
Próbowałeś zakręcić rozrusznikiem po naciśnięciiu tego przekaźnika? Iskry nie będziesz miał bez tego.
Cewkę sprawdzisz miernikiem (omomierzem) - między biegunami na wtyczce masz mieć przejście i (co prawda nie sprawdzałem dokładnie budowy tej cewki zapłonowej) jeśli jest to w miarę standard to pomiędzy pinem do którego jest podłączone zasilanie a wyjściem WN też powinno być przejście tyle że opór będzie sporo większy od tego między pinami wtyczki.

makupl - Pią Kwi 16, 2010 18:36

Brejdak naciskał na ten przekaźnik ,a ja kręciłem rozrusznikiem i iskry nadal nie było. Jutro jeszcze będę walczył :wink:

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 19:36 ]
Witam
A może być tak ,że mechanik źle założył pasek rorządu (na znakach) koła pasowego od wału i nie podaje impulsów do czujnika??? i nie ma iskry dziś znowu nie dochodzi napięcie do wtyczki cewki.

Ps. na znakach od kolektora ssącego i wydechowego pasek jest założony ok.

darek_wp - Pią Kwi 16, 2010 19:00

Może jeszcze być tak, że znaki na rozrządzie są przestawione o 180o ale mimo wszystko iskra powinna być. Na razie szukał bym w kierunku elektryki - zasilanie cewki, komp, czujnik wału a najdokładniej komp i jego podłączenia.
AndrewS - Pią Kwi 16, 2010 22:31

makupl napisał/a:
A może być tak ,że mechanik źle założył pasek rorządu (na znakach)


nie ma takiej mozliwosci bo tym mechanikiem byłem miedzy innymi ja :smile:

darek_wp napisał/a:
Może jeszcze być tak, że znaki na rozrządzie są przestawione o 180o


jesli do rozrzadu nikt sie nie dotykal to nie ma takiej mozliwosci

panowie ten silnik jeszcze cieply zostal wyjety z poldka :cool:

darek_wp napisał/a:
Na razie szukał bym w kierunku elektryki


ja tez

sTERYD - Sob Kwi 17, 2010 15:43

ale przecież jak znaki są przestawione o 180 stopni, to i tak jest dobrze :lol:
makupl - Wto Kwi 20, 2010 20:03

panowie, iskre już mam, nie była podłączona masa od sterowania komputerem :oops:

silnik odpalił, chodził na podwyższonych obrotach 2000, pochodził około minute i go wyłączyłem..... paliwo do listwy wtryskiwaczy mi podaje, natomiast wtryskiwacze już nie wtryskują do cylindrów. kolektor ssący był wyjęty przez dwa miechy, był w piwnicy w suszarni :lol: i czy jest możliwość, że się wtryski zasuszyły czy zatkały?
jak do przepustnicy wpuszczę samo start to silnik próbuje odpalać.
Co może być przyczyną, że wtryski nie podają paliwa, nie wiem dlaczego, ale na wtyczce która idzie do czujnika wtrysków jest 4V, a powinno być chyba 12V(wtyczka taka zielona na drucik zapinana).
Czy żeby przeczyścić te wtryski muszę zdejmować kolektor ssący?

Lechos - Wto Kwi 20, 2010 20:09

makupl napisał/a:
Czy żeby przeczyścić te wtryski muszę zdejmować kolektor ssący?
nie, wystarczy odkrecic listwe wtryskowa (2 srubki)
makupl - Wto Kwi 20, 2010 20:26

Lechos napisał/a:
makupl napisał/a:
Czy żeby przeczyścić te wtryski muszę zdejmować kolektor ssący?
nie, wystarczy odkrecic listwe wtryskowa (2 srubki)


Ok. Dzięki wiesz może jaki klucz będzie mi potrzebny do odkręcenia jej???Bez problemu znajdę te śrubki???

Lechos - Wto Kwi 20, 2010 20:34

bez problemu ;)
makupl - Wto Kwi 20, 2010 20:53

ok, dzięki, i jak zakręcę rozrusznikiem to powinna się mgiełka wytworzyć tak?
sTERYD - Wto Kwi 20, 2010 21:58

wtryskiwaczom nic być nie powinno odkręć natomiast ten zawór na końcu listwy (taki grzybek, do którego dochodzi wężyk podciśnienia z kolektora i wężyk powrotny paliwa) jest zamocowany zmyślnym blaszanym spinkiem, wyczyść go i spróbuj zakręcić przy odkręconym (ale sekundę tylko, bo tryśnie stamtąd fontanna paliwa)...
makupl - Sro Kwi 21, 2010 10:50

sTERYD napisał/a:
wtryskiwaczom nic być nie powinno odkręć natomiast ten zawór na końcu listwy (taki grzybek, do którego dochodzi wężyk podciśnienia z kolektora i wężyk powrotny paliwa) jest zamocowany zmyślnym blaszanym spinkiem, wyczyść go i spróbuj zakręcić przy odkręconym (ale sekundę tylko, bo tryśnie stamtąd fontanna paliwa)...



Dziś kręciłem i z powrotnego wężyka nie wyleciała ani kropla. Natomiast samo paliwo do listwy dochodzi ,więc wtryski złapały jakiegoś syfu z baku??

sTERYD - Sro Kwi 21, 2010 14:50

być może po prostu zaworek na listwie się nie otwiera (ten grzybek, o którym pisałem wcześniej)
a może po prostu pompka nie podaje odpowiedniego ciśnienia :hm:
paliwo do powrotu nie przechodzi przez wtryskiwacze, tylko przez listwę...

polofix - Sro Kwi 21, 2010 19:16

a napisz no jaki miales silnik poprzednio.jesli na jednopunktowym wtrysku to pompa za slaba
makupl - Sro Kwi 21, 2010 20:52

Dobra chyba już wiem co jest grane. Pompka paliwa nie podaje paliwa. Wcześniej do listwy podawało widocznie było to jej ostatnie bicie :wink: Odkręcałem śrubkę od filtra paliwa i nie leci paliwo po zakręceniu rozrusznikiem. Obecnie pompki teraz w ogóle nie słychać.

Teraz pytanie czy da się jeszcze ją jakoś ożywić????
Czy kupić nową??

Co muszę mieć żeby sprawdzić ciśnienie jakie daje pompka paliwa???

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 21:52 ]
polofix napisał/a:
a napisz no jaki miales silnik poprzednio.jesli na jednopunktowym wtrysku to pompa za slaba


Silnik miałem taki sam.

darek_wp - Czw Kwi 22, 2010 20:26

Najpierw sprawdź czy pompka dostaje zasilanie - na odkręcanie baku i jej wymianę jeszcze będzie czas. Sprawdź przede wszystkim wyłącznik zderzeniowy - może wyskoczył przy pracach mechanicznych.