Zobacz temat - [R 220SD 98'] Jakie najwieksze felgi można założyć??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R 220SD 98'] Jakie najwieksze felgi można założyć??

Nextassy - Pią Kwi 16, 2010 11:16
Temat postu: [R 220SD 98'] Jakie najwieksze felgi można założyć??
Witam!
Myśle nad założeniem do mojego 220SD felg 18'" tylko czy takowe mi wogule sie zmieszczą?? Słyszałem ze w serii 200 max to 17" czy to prawda??

Pływak - Pią Kwi 16, 2010 12:46

Felgi się zmieszczą nie wiem tylko czy na opony będzie miejsce :lol: Pomijam już fakt, ze moim zdaniem śmiesznie będzie wyglądał na 18"...
Nextassy - Pią Kwi 16, 2010 14:21

Każdy ma inne gusta,smiesznie to wyglada obecnie na 15" oryginalnych felach od ROVER'a ;D A ja lubie duża fele podkresla to design samochodu i nie trzeba sie na wkładac badziewi na karoserie i zderzaki by wygladał sportowo,wystarczy konkretna fela i lekki spojler nad tylną szybą i MIAZGA :) czyli 18" moge załozyć?? a jaki profil opony jest w miare stosowny do takiej felgi? no i oczywiście by wszedła wraz z oponą :D
NITRO - Pią Kwi 16, 2010 14:33

z tego co doszedlem to idzie takie felgi zalozyc tylko et kolo 40 i oponka 215/35 najlepiej przed zakupem przymierzyc !! !
dobryziom - Pią Kwi 16, 2010 14:37

wejść to wejdzie ale 18 to lekka przesada już nie mowie o tym ze zamuli samochód ale optycznie R200 jest za mały do tej felgi ale pewnie działaj jak coś zakupisz to wstaw fote :)
LU - Pią Kwi 16, 2010 16:27

ja w 400 mam 17' felgi, a opony 205/40 - i to jest na styk, tzn. nic nie obciera przy maksymalnym skręcie.. 18' bym już nie wkładał..
BB85 - Pią Kwi 16, 2010 17:08

Ja u siebie, w zeszłym tygodniu, założyłem 17". Z przodu opony 205/45, z tyłu 215/45 i wszystko jest na styk :-) . 18" według mnie nie będzie wyglądało dobrze. Pomyśl może nad ładnymi 17.


Pozdro

Nextassy - Pią Kwi 16, 2010 21:35

Skoro tak radzicie?? moze 18" to faktycznie troche za duzo,w sumie rozklekocze roverka z 2 dni na naszych super drogach w PL :) a jaki profil oponki do 17 polecacie by ładnie sie komponował a nie był zbyt niski??
rodi_ - Pią Kwi 16, 2010 21:56

Ja tam nie uwazam ze 18" sa za duze :razz:




NITRO - Pią Kwi 16, 2010 22:47

mi sie tez podoba i angole jakos jezdza !! no tylko drogi maja troszke lepsze :)
LU - Sob Kwi 17, 2010 13:16

swoją drogą, to najpierw zrób z wahaczem, bo z tego co wiem, to za niedługo Ci koło odpadnie;)
bula21 - Sob Kwi 17, 2010 13:51
Temat postu: Re: [R 220SD 98'] Jakie najwieksze felgi można założyć??
Nextassy napisał/a:
Witam!
Myśle nad założeniem do mojego 220SD felg 18'" tylko czy takowe mi wogule sie zmieszczą?? Słyszałem ze w serii 200 max to 17" czy to prawda??


Zakladaj powinno wejsc przy dobrym ET i szerokosc felgi 7J max 7,5J :P wywal te plastiki z nadkoli to bedzie wiecej miejsca :D i koniecznie fotki :P

Nextassy - Sob Kwi 17, 2010 16:21

rodi no i o to mo chodzi,piekna fela to podstawa :) jednak 18ki wejdą, w sumie to i tak jak założe 18ki to roverek bedzie raczed do lansu i wolnej jazdy bo szkoda by sie pokrzywiła na naszych drogach,a co do wahacza to niebawem bedzie nowy.Zmiana felg to mod ustawiony na koniec maja takze żdąże zrobic i z tym :D
Krzysi3k - Sob Kwi 17, 2010 17:32

Nextassy napisał/a:
i tak jak założe 18ki to roverek bedzie raczed do lansu i wolnej jazdy

Chyba nie będzie tak źle ;)
Progresywne sprężyny obniżające i będzie dało się jakoś w miarę jeździć :)
Polsce drogi są coraz lepsze, wszystko rozkopane. Chociaż to zależy od miejsca... np. w Wa-wie drogi są tragiczne. W Białymstoku np. po tym lecie już będzie niewiele słabych dróg. Wszystkie większe szlaki są już zrobione, albo rozkopane.

Nextassy - Sob Kwi 17, 2010 18:40

Dużo smigam samochodem,i poprostu mam taki charkter ze lubie miec so innego niz wszyscy i niespotykanego,a że ogulnie ROVERków jest w mojej okolicy mało bo u mnie w mieście kumpel ma MG ZR i jeszcze jeden srebrny R200 smiga,no i ja prucz tego nic niema a jak założe 18ki to mysle ze cieżkobd miał znaleść na drodze inną serie 200 stojącą również na 18"ach takze wyruznienie bedzie a i oko będzie przyciągać :D
Mysle ze na 18ki sie zdecyduje,jesli nie to minimum 17" bo 16 są takie see ;/ a jak do lansu to musi byc wypas :D hehehe

[ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 19:40 ]
A i z drogami u mnie nie jest az tak zle,skoro przyjaciel smiga S6 na 19" i nic mu sie narazie nie dzieje to duzo lżejszy R220 spokojnie da sobie rade na 18kach :D

Krzysi3k - Sob Kwi 17, 2010 18:51

Tylko kup porządne felgi, a nie chińszczyznę, bo Ci się pokrzywią raz dwa...
dobryziom - Sob Kwi 17, 2010 20:35

najpierw sobie zobacz ile kosztuje porzadna opona do 18 stki bo fela to nie problem ludzie po taniości sprzedają ze względu na slaby popyt głównie z uwagi na koszt opon.

kolega z forum sprzedaje bardzo fajne markowe mocne felgi w dobrej cenie Rays model G-Games chyba firmy nie trzeba przedstawiać :)



http://moto.allegro.pl/it...x5_jdm_bbs.html

PS jak byś się jednak zdecydował na 17 to mam opony po jednym sezonie 215/40/17 za dobra kasę :)

Nextassy - Sob Kwi 17, 2010 21:45

No te rays'y so glanckie Roverek by sie prezentował wysmienicie :) a z oponami niewiem jak jest planowałem kupic odrazu na gumach ae zobaczymy jeszcze jak bedzie co do rozmiaru to decyzja nie podjeta jeszcze :)
Krzysi3k - Sob Kwi 17, 2010 22:57

Ja właśnie dlatego nie kupiłem 17" - koszt opon :/
Nextassy - Nie Kwi 18, 2010 08:48

No trudno chcacy miec fele konkret trzeba zapłacic troszke za to :) ale jak ktos jezdzi powiedzmy normalnie oponi posłuża mu długo :D
faecd - Nie Kwi 18, 2010 11:36

Zanim zaczniemy sie lansowac proponuje polansowac sie poprawna ortografia
Nextassy napisał/a:
wogule
,
Nextassy napisał/a:
ogulnie
Nextassy napisał/a:
wyruznienie
jedne z najglupszych bledow jakie mozna zrobic. W roli wyjasnieniea w ogóle, ogólnie, wyróżnienie.

Dalej ja tam nie rozumiem lansu 18 calowymi felgami w roverze 200. Chcesz sie lansowac kup sobie lanserskie auto, jakeis evo, impreza sti, hummer czy cos na prawde lanserskiego, a nie myslisz, ze jak zalozysz 18 calowe felgi do angielskiego poloneza bedziesz gosciem.

W ogole masz zamiar zglebowac auto (obnizyc zawieszenie) czy moze na serie to wpakujesz?

A jezeli jestes takim lanserem ze samochod sluzy Ci tylko do lansu to ciekawi mnie czym sie poruszasz na codzien? Masz drugie auto czy moze busem smigasz a jak idzie sie polansowac zalewasz za 2 dychy i toczonko...pod lokalna dyskoteke

Wybacz ale strasznie wyczulony jestem na takie durnoty. Samochod jak samochod glownie sluzy do jazdy, a jak ktos chce by fajnie wygladal to zaklada rozne rzeczy felgi spojlery naklejki itd itp. Grunt by auto pelnilo swoja funkcje czyli jezdzilo poprawnie a modyfikacje nie ograniczaly jego funkcjonalnosci.

Wsadzanie felg 18 calowych to dla mnie porazka tym bardziej, ze nadal bedizesz mial standardowe hamulce 262mm srednica tarczy ktora wchodzi pod felge 14 cali, pewnie jeszcze z bebnem na tylnej osi. To bedzie wielkie kolo i maly hamulczyk.

Poniekad rozumiem zapalencow w mlodym wieku, sam jeszcze 3-4 lata temu majac honde z silnikiem d13b2 na gazniku chcialem swapy robic wciskac vtecki 125 konne do tego szpera bajera itd. Prawda jest taka, ze to jest glupota.

bula21 - Nie Kwi 18, 2010 15:14

szczerze co Ci do tego ? ja się poruszam na co dzień moim R i mam tak obniżonego że przez niektóre progi nie mogę przejechać i biorę tylko jedną osobę do środka. Ale to moje auto i to moja sprawa kolega się zapytał czy wejdą więc nie odpowiadasz na jego pytanie. O gustach się nie rozmawia chce to niech nawet wytnie w nadkolach dziury i wsadzi 20' nic Ci do tego.
POZDRO!

rodi_ - Nie Kwi 18, 2010 15:25

:ok:
Remigiusz - Nie Kwi 18, 2010 15:33

A dodam do tego ze co maja felgi do jakiegoś lansu :mrgreen:

faecd napisał/a:
ze jak zalozysz 18 calowe felgi do angielskiego poloneza bedziesz gosciem.


Jak ładne felgi i ładnie auto przy tym wygląda to czemu nie :?: Nie każdy zakłada co chce i dopóki to nie wpływa na bezpieczeństwo nie ma nic przeciw :mrgreen:

faecd - Nie Kwi 18, 2010 15:41

bula21 napisał/a:
co Ci do tego ?
generalnie nic niech sobie wstawi dystanse i zalozy kola osi tylnej traktora... :) tylko po co?

Tuning jak tuning ale WT mowimy nie!

bula21 - Nie Kwi 18, 2010 16:12

nie musi wstawiać dystansów :twisted:
http://img718.imageshack.us/i/i42lh.jpg/
http://img256.imageshack.us/i/i34ya.jpg/
http://img243.imageshack.us/i/i28tv.jpg/

ale to nie WT to nie masa plastików tylko dobre koło które będzie dobrze wyglądać pamiętaj że może dać felgi które będą zakrywać tarcze, prosty przykład felgi z mercedesa + dystans zmieniający rozstaw


takie felgi wypolerowane na lustro z ciemnym samochodem przy obniżonym samochodzie na pewno zrobią wrażenie i nie jedna osoba się za nim obróci

Nextassy - Nie Kwi 18, 2010 16:53

faecd sie ładnie na mnie powiesił,pierw za ortografie a nastepnie za fele facet jak Ci juz kolega po nizej Twej wypowiedzi napisał zapytałem o całkiem inną rzecz niż Ty udzieliłes sie w swoim komentarzu,co sobie włoze to moja sprawa z kad wiesz co mam zamiar robić z moim jak to ujołeś "angielskim polonezem"?? gdybym miał z tyłu bebny to nawet bym sie nie bawił w tego typu sprawy bo to konkret WT! Nie jestem zwolennikiem tony spojlerów i mega neonów poprostu dla mnie ma znaczenie dobra fela w samochodzie,mozesz się ze mna nie zgodzic ale chocbym wsadził do malczana felgi samochód całkiem inaczej wyglada i prezentuje !! ! Po co wkładam 18ki to moja sprawa ja tym będe jezdził i Tobie ni do tego.fajnie że Ciebie cos takiego kiedys bawiło ale nie jestem typem wiesniaka który chce pokazać ze jest bosem w całej wsi przez obwieszanie auta badziewiami !! ! i nie bawie sie w robienie z ROVERA Ferrari poprostu libie si wyruzniac i według mnie to jest krok w dobrą strone każdy ma inny gust a że Tobie sie coś nie podoba to tego nie komentuj,poprostu odradź i tyle a nie pisz postów jak bym był gówniarzem który ma w głowie Wt i po którym mozna pojechać jak po psie !! ! Sorry ale lepiej bys się juz w tym temacie nie wypowiadał skoro nie umiesz zrozumieć tmatu i odpowiedzieć zgodnie z nim!
bula21 - Nie Kwi 18, 2010 17:02

Nextassy napisał/a:
.... gdybym miał z tyłu bebny to nawet bym sie nie bawił w tego typu sprawy bo to konkret WT! ....


uzasadni :) bo mam bębny ? czyli robie WT ?

Nextassy - Nie Kwi 18, 2010 17:05

Posiadam z tyłu tarcze jak juz kolega czepialski zaczoł temat :)

i chce aby mój R prezentował sie podobnie jak ten pokazany przez rodiego na fotach stronę wczesniej bez zbednych badziewi które zaliczaja fure i jej własciciela do zwolenników WT.

Pływak - Nie Kwi 18, 2010 18:43

Bębny z tyłu to WT? Kurde codziennie dowiaduje się czegoś nowego na tym forum... :lol:
faecd - Nie Kwi 18, 2010 19:03

Heh...kolejny moj post z typu czepialskich. Sorry moze faktycznie za ostro napisalem, nie mialem nic zlego na mysli, ale ubrane w takie slowa a nie inne moje mysli brzmia odwrotnie.
Tak przeczytalem post i pierwsze co mi do glowy przyszlo to jakis malolat ledwo 18 lat skonczone i kombinuje.

Zaczales pytaniem czy felga wejdzie. Wejsc wejdzie, najpierw otwierasz wujka google wpisujesz "kalkulator opon" i przeliczasz seryjny rozmiar kola na odpowiednie 18 calowe. Z tym, ze opony to Ty miec nie bedziesz.

Mam takiego kolege, ktory do corsy c wpakowal felgi 17 cali et 35, 7,5 cala szerokie na oponach 195. Niedosc, ze opony nie ma, do tego german look naciaganej opony i debil pruje po dziurach szczecinskich jak szalony. Rozmawialem z nim, mowie, ze to nie wyglada, ze te bebny na tyle, ze to szkoda zawieszenia i jego dyskomfortu w trakcie jazdy, to sie glupio usmiechal i mowi "mam wy..., kocur musi byc" :/

Nie wiem czy wiecie ale w przyrodzie musi byc rownowaga. To samo jest z ludzkim cialem, zdrowiem, pogoda a i samochodami i felgami. To wszystko jest jak wykres funkcji sinus czy cosinus jezeli wiecie jak wyglada. Np. Czlowiek moze miec awitaminoze jak i hiper witaminoze, i to i to nie sluzy czlowiekowi, w silniku moze byc mieszanaka paliwowo powitrzna za uboaga lub za bogata. Wszystko sie rozchodzi o taki odpowiedni balans, wyposrodkowanie.

Tak samo z felgami, 14 cali za male, 18 za duze. Przyjelo sie na forum zakladanie felg w roverach 200/400 felg 15,16,17. I tutaj to samo, 15 ciut przy male ale sa okej, 17 cut przy duze ale sa okej.

Po sobie widze to samo, 15 ciut przy male, natomiast 16 sa w sam raz, nie za male nie za duze a i tarcza przednia 262 jak i tylna 239 nie wygladaja komicznie.

Zastanowcie sie koledzy nad tym.

Co do bebnow na tylnej osi rozchodzi sie o to, ze jak ktos zaklada wieksza felge niz fabryczna badziewnie to wyglada :P bynajmniej jak na moj gust.

Jeszcze raz sorry za najechanie mam nadzieje, ze miedzy slowami wyczytasz kolego Nextassy, o co mi chodzi. Pozdrawiam

Pływak - Nie Kwi 18, 2010 19:08

faecd napisał/a:
bynajmniej jak na moj gust.


Czepiasz się ortografii, a sam używasz słów, których znaczenia nie znasz...

Co do bębnów to rozumiem, ze muscle car'y też badziewnie wyglądają?

dobryziom - Nie Kwi 18, 2010 19:20

bula21 napisał/a:
Nextassy napisał/a:
.... gdybym miał z tyłu bebny to nawet bym sie nie bawił w tego typu sprawy bo to konkret WT! ....


uzasadni :) bo mam bębny ? czyli robie WT ?


Pływak napisał/a:
Bębny z tyłu to WT? Kurde codziennie dowiaduje się czegoś nowego na tym forum... :lol:


jak założysz do tego Felgi 17 lub 18 i najlepiej pomalujesz go jeszcze na czerwony to popieram wieś śpiewa i tańczy :)

PS faecd to sie glupio usmiechal i mowi "mam wy..., kocur musi byc" :/
nie ma co tekst życia :)

faecd - Nie Kwi 18, 2010 19:21

Pływak, a faktycznie bynajmniej nie jest synonimem przynajmniej. Dzieki.

Ja w odróżnieniu od innych nie obrazam sie, ani nie traktuje jako ataku, upomnienia slownego. Wrecz przeciwnie, doceniam i dzieki takim poprawkom juz nie popelniam danego bledu. Przyznam, ze sam asem z j.polskiego nie jestem, ale podstawy ortografii znam i przestrzegam.

Pływak napisał/a:
muscle car'y też badziewnie wyglądają?
Poniekąd tak. Ogolnie europejczycy maja nieco inne postrzeganie samochodow. Poczawszy od silnikow po design.

Ostatnio ogladalem jakis film gdzie facet jechal escalade'em na duzych chromowanych felgach z 21 lub 22 cale. Takie samego na 22 calowych felgach w szczecinie wiedzialem kilka razy. No i wlasnie bolaczka, halumulce bardzo małe.

Pomijam to, ze byc moze takie hamulce sa zrobione z twardszych stopow stali na twardych klockach co w sumie sklada sie na poprawne hamowanie ale pod wzgledem wizualnym nie wyglada to ciekawie.

[ Dodano: Nie Kwi 18, 2010 20:21 ]
dobryziom, tak to zacytowales jakby to moje slowa byly :P hehe

dobryziom - Nie Kwi 18, 2010 19:29

faecd napisał/a:

Ostatnio ogladalem jakis film gdzie facet jechal escalade'em na duzych chromowanych felgach z 21 lub 22 cale. Takie samego na 22 calowych felgach w szczecinie wiedzialem kilka razy. No i wlasnie bolaczka, halumulce bardzo małe.

Pomijam to, ze byc moze takie hamulce sa zrobione z twardszych stopow stali na twardych klockach co w sumie sklada sie na poprawne hamowanie ale pod wzgledem wizualnym nie wyglada to ciekawie.


nie widziałem jeszcze hamulców które mogły by wypełnić felgę 22 cale... największe tarcze które widziałem to 380mm. Co ma do rzeczy twardość stopu zacisków? zwykle są albo aluminiowe albo żeliwne i nie zmienia to jakości hamowania ale tych ciężar. Co do klocków lepiej hamują miękkie a nie twarde taka zasada.


faecd napisał/a:

dobryziom, tak to zacytowales jakby to moje slowa byly :P hehe


oczywiscie słowa twojego kolegi żeby nie było wątpliwości killer...

Pływak - Nie Kwi 18, 2010 19:30

dobryziom napisał/a:

jak założysz do tego Felgi 17 lub 18 i najlepiej pomalujesz go jeszcze na czerwony to popieram wieś śpiewa i tańczy :)


Sam zawsze pisze, ze Brembo by Motip ssie ale dobrze dobrana felga 17/18" nie razi nawet jeśli są bębny. Więc dla mnie taka felga do jakiegoś dużego yountimera nie podchodzi pod WT tylko po prostu trzeba dobrać felgę do auta, a nie kupić jakieś felgi z cyklu "za szybcy za wściekli" i wsadzić do starego małego auta na którym będzie wyglądało kiczowato...

faecd - Nie Kwi 18, 2010 19:32

dobryziom napisał/a:
Co do klocków lepiej hamują miękkie a nie twarde taka zasada.
e tam. Wyobraz sobie, ze wsadzasz zmiast klockow plasteline czy mydlo. Tez miekkie ale nie bedize hamowalo lepiej. Z twardymi to raczej zuzywaja sie obydwa elementy szybko (tarcza i klocek) i pod tym wzgledem by nie zmieniac tarcz za czesto stosuje sie miekkie klocki. Ale co do efektywnosci zawsze lepiej bedzie hamowalo twarde z twardym
dobryziom - Nie Kwi 18, 2010 19:38

faecd napisał/a:
dobryziom napisał/a:
Co do klocków lepiej hamują miękkie a nie twarde taka zasada.
e tam. Wyobraz sobie, ze wsadzasz zmiast klockow plasteline czy mydlo. Tez miekkie ale nie bedize hamowalo lepiej. Z twardymi to raczej zuzywaja sie obydwa elementy szybko (tarcza i klocek) i pod tym wzgledem by nie zmieniac tarcz za czesto stosuje sie miekkie klocki. Ale co do efektywnosci zawsze lepiej bedzie hamowalo twarde z twardym


<wow> chyba mamy kolejnego noblistę w dziedzinie nauk ścisłych :) może idź z tym do jakiegoś koncernu bo się chłopaku marnujesz :)

Krzysi3k - Nie Kwi 18, 2010 19:41

dobryziom, faecd, spokojnie :P
Pływak - Nie Kwi 18, 2010 19:53

Haha powtórzę się ale codziennie dowiaduje się czegoś nowego na tym forum... :lol: Poczytaj o współczynniku tarcia i innymi pojęciami z tym związanymi, a plastelinę zostaw sobie na plastykę, a nie fizykę ...
Nextassy - Nie Kwi 18, 2010 20:05

Widze że temat idzie za szeroko,juz nie rozmawiamy o tym czy felga wejdzie czy nie wejdzie tylko czy warto takową zakładać i jakie kto ma zdanie na temat dużych felg w autku jakim jest ROVER seri 200. Do kolegi "czepialskiego" niemam nic,tylko że wydaje mi się ze post którym zaczał tą bużliwą dyskusję nie na temat był dosyć ostry i mugł zostac potraktowany w ten sposub w jaki ja go przyjołem i to wydaje mi sie normalne i mysle ze też zdajesz sobie z tego sprawe. Chciałem sie dowiedziec czy zmieszczą mi sie 18ki w R220 i sie dowiedziałem wiec jako tako mozna temat zamknąc,bo niema sęsu wspólne przekomażanie sie bo jak pisałem wczesniej temat idzie za szeroko.

http://www28.zippyshare.com/v/98307470/file.html

Poyżej link do foty jakiegos angola na którym sie wzoruje,obecnie mój R wyglada dokladnie tak jak tez ze zdjęcia lecz stoi na 15" felgach org z rovera,zapewne kazdy wie jak wygladaja.Co do WT niemam zamiaru nic wiecej dodawac jak jeszcze te felgi.Spojler z MG ZR juz posiadam i jeszcze własnie planuje zakup felg tak aby mój R wygladał dokładnie tak jak ten ze zdjęcia do którego podałem linka powyżej,według mnie nie jest to WT bo nie został obwieszony jakimis badziewiami tylko oryginalny spojler z MG ZR i większa felga i według mnie to robi wrażenie i sie podoba,przynajmniej mi :) Nic wiecej niemam zamiaru kombinowac wizualnie z zewnątrz wiec mysle ze jesli zrobie mojego R220Sd na podobienstwo tej 200ki z fotki to bedzie ok i nie nazwie tego ktoś WT,bo według mnie jest to lekkie podkresslenie designu tego auta i go nie szpeci lecz upieksza.Jeszcze jedna sprawa do kolegi "czepialskiego" (Sorki że tak pisze ale zapomniałem nicka) nie 18 latkiem któremu w głowie tylko załozenie tony bzdetów do swojego auta i szpan przed dziewczynami bo jestem pare lat starszy od przysłowiowego 18letniego gówniarza :) co prawda prawo jazdy posiadam dopiero 4 miesiace ale to niema nic do rzeczy,jedni maja w głowie poukładane i znaja sie na stylu z rozsadkiem a inni obwieszają swe auta jak choinke i strugaja bosa :) ja do tych nie należe... poprostu lubie sie wuruzniac lecz bez zbednych rzeczy :) I kazdy przyzna że załozenie spojlera z MG ZR i włożenie 18" felg to nie WtT tylko modyfikacja podkreslajaca design auta :) tyle na temat jak zakończe prace nad moim R220 to napewno pochwale sie fotami na forum,narazie jest jeszcze dużo pracy aby wygladał tak jak ja go widze ale mysle ze niebawem skończe... :D

P.S. Seryjne tarcze tez ida do zmiany więc nie bedzie tak zle :D

[ Dodano: Nie Kwi 18, 2010 21:05 ]
Aha i mnie osobiscie małe tarcze przy duzej feldze sie podobają :) tak jak ma ten angol z fotki do której podalem linka wyglada bardzo ładnie :)

Krzysi3k - Nie Kwi 18, 2010 20:10

Nextassy, popracuj trochę nad ortografią, ładnie proszę.
Poza tym powiem tak:
Ten R200 wygląda naprawdę nieźle, felgi konkret!
Tylko tak:
-obniżenie 40mm najmniej
-felga najlepiej jakby miała 7" szerokości
-obawiam się, że może trzeć, więc z nadkolami jak coś robota
Poza tym! Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale Twoje całe 86 KM ucieknie w pole z takim kołem... Jak na mój gust musisz liczyć się z wstawieniem IC, a i to może nie wystarczyć jeżeli chcesz żeby samochód jechał.
EDIT: Powiem tak, hamulce rzeczywiście wyglądają przy tych felgach jak od malucha :lol:

Nextassy - Nie Kwi 18, 2010 20:16

IC i wszystko czego brakuje w moim SD z SDI już niebawem pojawi sie u mnie.
Dlaczego 86 kucy to mało na takie fele??

Krzysi3k - Nie Kwi 18, 2010 20:21

Oczywiście, że za mało...
Większe opory toczenia, felga nie dość, że większa to jeszcze szersza, cięższa. Poza tym opona swoje robi. Pewnie teraz masz 185 kapcia, przejście na przynajmniej 205 zrobi swoje. Nawet jak będziesz miał już te 105 KM to radzę Ci jeszcze popracować nad nim. Zwiększyć dawkę paliwa, przykręcić turbinę, od razu wstawić największy IC jaki się da, dolot, wywalić kata i dopiero coś będzie ;) SDi ma mniejszy moment obrotowy niż iDT, więc większe pole do popisu przy założeniu oszczędności ukł. napędowego.

Nextassy - Nie Kwi 18, 2010 20:27

Mysle nad zakupem tych felg:
http://www.aukcjoner.pl/g...alessio.html#I1

kata juz niemam,zamiast niego strumienica sportowa,dawka paliwa podkrecona ale jeszcze troche się pobawie przy pompie,i turbo tez chciałem podkrecic lecz nie za bardzo wiem jak i szukam osoby która sie tym pobawi... obulnie chce z silnika wyciagnac max.. czyli mod dotyczacy IC.zwiekszenie dawki paliwa przed i po właczeniu sie turba i zwiekszenie cisnienia turba na 1,2 bara,filtr stozkowy juz jest i strumienica też więc iecej nie bardzo juz sie da cos porobic jeszcze by było jeszcze lepiej.

rodi_ - Nie Kwi 18, 2010 20:38

Tak czytam czytam i juz mi sie smiac zachcialo :wink:

Nextassy ten z fotek ktorego podalem zdjecia to moj. Jesli juz chcesz 18" to musisz doliczyc tez kase na zawieszenie. Jesli wrzucisz 18" na serie to bedzie troche dziwne. U mnie siedzi na Xpowerach plus amorki od zr. Max opona ktora mozesz zalozyc to 215/35, nic wiecej nie wejdzie. Max szerokosc felgi to 7,5 ale lepiej jakbys znalazl 7".
U mnie jest 7,5 i czasem cos tam obetrze, ale u mnie ET jest chyba 38. Co do bebnow z tylu, to ja tez mam :rotfl: WT rules

faecd wedlug mnie hamulce maja hamowac, a nie wygladac. Mysle ze skutecznos tarcz z tylu jest nieznacznie wieksza niz bebnow.O ile wogule jest.
U siebie mam, tylko ze pomalowane na czarny a nie oczojebny czerwony czy jakis inny.Wg mnie wyglada ok.

[ Dodano: Nie Kwi 18, 2010 21:38 ]
Nextassy napisał/a:
Mysle nad zakupem tych felg:
http://www.aukcjoner.pl/g...alessio.html#I1


jakie opony sa na nich?

Nextassy - Nie Kwi 18, 2010 20:39

No i fure masz konkret :) a jesli włoze 18 na serie co sie może dziać??

Link do aukcji:
http://moto.allegro.pl/it...o_18_4x100.html

rodi_ - Nie Kwi 18, 2010 20:48

No z tych bedziesz musial zrezygnowac , bo 8" szerokosc napewno beda ocierac. Chyba ze wyciagniesz nadkola z tylu.
A co do seryjnego zawieszenia, to bedzie stal bardzo wysoko i troche dziwnie bedzie wygladac.

Nextassy - Nie Kwi 18, 2010 20:51

No to nieciekawie nastawiałem sie na te ;/ a powiedz mi zawieszenie od MG ZR pasuje do 220ki? i czy moge je gdzies dostac?? i jak sa oznaczone felgi o szerokosci jak pisałeś 7" lub 7,5??
Markzo - Nie Kwi 18, 2010 21:20

wkładaj dużą fele i rób auto pod siebie :) tak, zawias od ZR pasuje do 200, ale musisz kupić od diesla :) allegro/ebay/szroty itp...
Pływak - Nie Kwi 18, 2010 21:21

Nextassy napisał/a:
i jak sa oznaczone felgi o szerokosci jak pisałeś 7" lub 7,5??


Zazwyczaj 7Jx18 lub 7,5Jx18

Krzysi3k - Nie Kwi 18, 2010 22:03

A więc tak:
-samochód bez obniżenia będzie wyglądał jak na szczudłach, będzie bardzo duża szpara między kołem i błotnikiem
-zawias od MG ZR nic Ci nie da, bo ZRka jest tylko 5 mm niższa niż R200.
-jeśli myślisz, że wystarczy wymienić koła i już, to przeczytaj posty wyżej. Gdybyś chciał 16" wrzucić to ok, bez modów by to wyglądało, ale 18"... Musisz sporo się napocić żeby ładny efekt końcowy uzyskać.
Lepiej szykuj grubszą gotówkę lub zrezygnuj z planu.

rodi_ - Nie Kwi 18, 2010 23:09

Krzysi3k napisał/a:
bo ZRka jest tylko 5 mm niższa niż R200.


raczej bym powiedzial 25-30mm

Krzysi3k napisał/a:
Lepiej szykuj grubszą gotówkę lub zrezygnuj z planu.


no to napewno przyda sie troche kasy. felgi ok, ale na dobre opony to trzeba 1,5k wydac plus zawieszenie i takie bzdety. Takie felgi jak podawal dobryziom plus opony to juz 3k

faecd - Nie Kwi 18, 2010 23:40

dobryziom napisał/a:
chyba mamy kolejnego noblistę w dziedzinie nauk ścisłych :) może idź z tym do jakiegoś koncernu bo się chłopaku marnujesz :)
oj ziomku dobry ziomku...nie dobry z Ciebie ziomek. Co Ty myslisz, ze z humanista rozmawiasz? Jak to sie mowi: ja sie tarciem zajmowalem jeszcze jak Ty na chleb mowiles beb. :) Tak obrazowo tylko podalem by kazdy laik zrozumial. Ostatnio jakies pretensje byly o durnowate tlumaczenia dla laikow bla bla bla no to prosze prosciej sie nie da....Pływak, tez jak nie zadrwi to nie napisze ...ehh
rodi_ napisał/a:
Mysle ze skutecznos tarcz z tylu jest nieznacznie wieksza niz bebnow.O ile wogule jest.
1. kolejny ortografik, 2. Skutecznosc jest znaczaca. Nie wiem czy wiesz ale jak sie w PL pojawily pierwsze fiaty 125p (jeszcze nas obojga na swiecie nie bylo) ktore mialy 4 hamulce tarczowe to ich kierowcy zawieszali informacje z tylu auta "uwaga, samochod z 4 hamulcami tarczowymi"
rodi_ napisał/a:
U siebie mam, tylko ze pomalowane na czarny a nie oczojebny czerwony czy jakis inny.Wg mnie wyglada ok.
:D tj 1/2 WT albo jak kto woli półWT :D
rodi_ napisał/a:
no to napewno przyda sie troche kasy. felgi ok, ale na dobre opony to trzeba 1,5k wydac plus zawieszenie i takie bzdety. Takie felgi jak podawal dobryziom plus opony to juz 3k
Tu sie zgodze, felgi kosztuja (pewnie jak kupisz za taka cena jak te alessio to wszystkie do prostowania, choc moze i nie) do tego opony nowki drogie jak cholera moze dorwiesz uzywane w dobrym stanie do tego zawias...3 kola trzba liczyc a zeby sie nie przeliczyc ja bym zalozyl ze na taki mod musze miec 4 kola.

A teraz pytanie kluczowe: A po co? Mozesz miec za 1/4 tej ceny oryginalne felgi od mg 16 cali, ktore sa lekkie, wytrzymale i pasuja bez glebowania i bez dystansow na piaste. A za reszte czyli te 2-3 kola mozna sobie wiele fajnych rzeczy sprawic. Albo wybrac sie na wakacje, przeciez lato idzie .... think...

rodi_ - Nie Kwi 18, 2010 23:51

widziales zdjecia pewnie? to powiedz w ktorym z nich widzisz WT?
a skutecznosc hamowania nie zalezy tylko od hamulca. Co z tego ze bedziesz mial 4 tarczowe hamulce, jesli opony beda sie slizgac jak po lodzie?
Wiesz juz nic nie chcialem mowic, ale u Ciebie zloty kolor zaciskow to pasuje idealnie :ok:
Z mojej strony to tyle w temacie 18"
pozdro :razz:

Krzysi3k - Pon Kwi 19, 2010 08:53

rodi_ napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:

bo ZRka jest tylko 5 mm niższa niż R200.



raczej bym powiedzial 25-30mm


A skąd takie dane?
R25 jest wyższy od R200 o 15mm. A angole twierdzą, że ZRka jest niższa od R25 o 20 mm.
Rachunek prosty!
Nawet ktoś na forum zakładał do R200 zawias z ZRa i mówił, że wizualnie różnicy nie widać.

dobryziom - Pon Kwi 19, 2010 09:16

faecd napisał/a:
dobryziom napisał/a:
chyba mamy kolejnego noblistę w dziedzinie nauk ścisłych :) może idź z tym do jakiegoś koncernu bo się chłopaku marnujesz :)
oj ziomku dobry ziomku...nie dobry z Ciebie ziomek. Co Ty myslisz, ze z humanista rozmawiasz? Jak to sie mowi: ja sie tarciem zajmowalem jeszcze jak Ty na chleb mowiles beb. :) Tak obrazowo tylko podalem by kazdy laik zrozumial. Ostatnio jakies pretensje byly o durnowate tlumaczenia dla laikow bla bla bla no to prosze prosciej sie nie da....


chyba tarciem marchewki... napisze jeszcze raz poczytaj trochę na temat tarcia a później twórz nowe teorie na temat hamulców...


faecd napisał/a:

rodi_ napisał/a:
Mysle ze skutecznos tarcz z tylu jest nieznacznie wieksza niz bebnow.O ile wogule jest.
1. kolejny ortografik, 2. Skutecznosc jest znaczaca. Nie wiem czy wiesz ale jak sie w PL pojawily pierwsze fiaty 125p (jeszcze nas obojga na swiecie nie bylo) ktore mialy 4 hamulce tarczowe to ich kierowcy zawieszali informacje z tylu auta "uwaga, samochod z 4 hamulcami tarczowymi"


i znowu się mylisz... rodi ma racje sprawny układ bębnowy jest niemal identycznie skuteczny jak lita tarcza w rozmiarze 239mm ( tym bardziej ze te układy są bardzo często nie w pełni sprawne w przeciwieństwie do mało awaryjnych bębnów)

faecd napisał/a:
A teraz pytanie kluczowe: A po co? Mozesz miec za 1/4 tej ceny oryginalne felgi od mg 16 cali, ktore sa lekkie, wytrzymale i pasuja bez glebowania i bez dystansow na piaste. A za reszte czyli te 2-3 kola mozna sobie wiele fajnych rzeczy sprawic. Albo wybrac sie na wakacje, przeciez lato idzie .... think...


a ty nadal nie rozumiesz bo chce mieć 18 a nie 16...

W sprawie felg Alessio akurat dobrze ze maja 8 cali bo byś się napalił i kupił a ta firma ma felgi które nie przetrwają jednego sezonu w PL gną się na potęgę... szukaj 18 albo niemieckich, japońskich ewentualnie włoskich ale tylko OZ racing.

Markzo - Pon Kwi 19, 2010 13:29

dobryziom napisał/a:
chyba tarciem marchewki...


Mistrz ciętej riposty :rotfl: :rotfl: :rotfl:

rodi_ - Pon Kwi 19, 2010 21:08

Krzysi3k napisał/a:
rodi_ napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:

bo ZRka jest tylko 5 mm niższa niż R200.



raczej bym powiedzial 25-30mm


A skąd takie dane?
R25 jest wyższy od R200 o 15mm. A angole twierdzą, że ZRka jest niższa od R25 o 20 mm.
Rachunek prosty!
Nawet ktoś na forum zakładał do R200 zawias z ZRa i mówił, że wizualnie różnicy nie widać.


Krzysi3k a skad masz dane ze 25 jest wyzszy od 200?

Ja u siebie zalozylem zawias od zr i poszedl w dol o 25mm chyba, gdzies o tym pisalem zaraz po zalozeniu. Jesli w 200 seryjny przeswit nad kolem jest ~80mm to jak sie 20mm obnizy, to az tak bardzo nie bedzie tego widac.

Krzysi3k - Pon Kwi 19, 2010 21:12

http://www.roverki.pl/article.php?sid=440
R200 ma 120 prześwitu, natomiast R25 135 mm.
A Ty nie masz Xpowerów przypadkiem?

rodi_ - Pon Kwi 19, 2010 21:20

Mam, ale z poczatku nie mialem i wtedy mierzylem. Na xpowerach nawet nie mierzylem.

Nextassy masz kogos w UK?
jak cos to popatrz tam, np cos takiego
[img][/img]

Krzysi3k - Pon Kwi 19, 2010 21:26

Cytat:
As the 25 is 20mm higher than the ZR, 35mm ZR springs will lower a 25 55mm. If you are going anything lower than 20mm I'd recommend buying some ZR shocks, as they'll last longer

Cytat:
Nah mate, ZR is 20mm lower, i.e. 35mm lowering springs for a 25 would lower a ZR 15mm.

rodi_ - Pon Kwi 19, 2010 21:56

No to ja juz niewiem :wink:

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 22:56 ]
Tu jest link do tematu z 2008 r, w ostatnim poscie sa podane roznice ktore wtedy mierzylem
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#264942

Nextassy - Pon Kwi 19, 2010 22:02

Tak brat mieszka w Szkocji od 7 lat :) także rodi podsunołes mi mega pomysł :) hehe a fele które pkazałes to spoko okazja i bardzo ładne pogadam z bratem :)

Przestancie sie kłucic co jest wyższe a co nizsze bo jak pisalem juz wczesniej temat idzie za szeroko !! ! :)

Krzysi3k - Pon Kwi 19, 2010 22:20

A kto tu się kłóci? :P
rodi_, czy my się kłócimy?
Nie wiem ja już sam, różnie może być...
Jak znajdę sprężyny od MG ZR w dieslu to zobaczę ;)
Rodi, a może Ty gdzieś tam znajdziesz po kosztach :mrgreen:
Do Sokółki mam niedaleko przecież, mógłbym podskoczyć jak przyjedziesz kiedyś :)

rodi_ - Pon Kwi 19, 2010 22:28

No raczej sie nie klucimy :wink: jeszcze :razz:
a u mnie szybciej w lotka trafisz 6 niz zr w dieslu znajdziesz. Tu tylko 1.4 i jeden 1.8 na jakies pol irlandi znalazlem

Krzysi3k - Pon Kwi 19, 2010 22:30

A przesyłka do Irlandii bardzo droga? ;)
faecd - Wto Kwi 20, 2010 16:30

dobryziom, ile klas skonczyles jezeli mozna zapytac? odpowiedz w stylu
dobryziom napisał/a:
chyba tarciem marchewki
sugeruje, ze nie za duzo stad brak kultury wypowiedzi.

Pod wzgledem praktycznym i powszechnie stosowanym jest tak jak mowisz. Pod wzgledem czystej teorii fizyki jest inaczej. Ale oczywiscie szerokie horyzonty Twojego umyslu chyba tego pojac nie moga. Rzekłem.

rodi_ napisał/a:
u Ciebie zloty kolor zaciskow to pasuje idealnie
ciesze sie, ze Ci sie podoba :] prawda jest taka, ze ten kolor tak wygladal jak wyglada na zdj tuz po malowaniu, z czasem sciemnial i nie jest taki ostry.

Markzo napisał/a:
dobryziom napisał/a:
chyba tarciem marchewki...


Mistrz ciętej riposty :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Przypomina mi sie sytuacja z gimnazjum, w ktorym nie ukrywam mialem w klasie samych debili. Jeden cos głupiego szczeknął do nauczyciela, reszta rżała i przyklaskiwała...

Cytat:
A przesyłka do Irlandii bardzo droga? ;)
ja w zeszlym roku za przesylke z UK GLSem, paczka okolo 10 kg placilem Ł25. Wiec jezeli nadac 4 takie paczki bo po mniej wiecej tyle beda wazyly felgi to masz prosty rachunek.
Krzysi3k - Wto Kwi 20, 2010 17:28

Mi bardziej o sprężyny chodziło :P Ale dzięki. Z UK do Irlandii więc sporo tańsza niż do PL, chociaż i tak drogo...
dobryziom - Wto Kwi 20, 2010 20:24

faecd napisał/a:
dobryziom, ile klas skonczyles jezeli mozna zapytac? odpowiedz w stylu
dobryziom napisał/a:
chyba tarciem marchewki
sugeruje, ze nie za duzo stad brak kultury wypowiedzi.


widzę ze masz chyba jakiś kompleks... kradli ci kanapki w szkole czy jak?

faecd napisał/a:
Pod wzgledem praktycznym i powszechnie stosowanym jest tak jak mowisz. Pod wzgledem czystej teorii fizyki jest inaczej. Ale oczywiscie szerokie horyzonty Twojego umyslu chyba tego pojac nie moga. Rzekłem.


nie twórz tu nowej teoria fizyki po prostu nie masz racji w kwestii hamulców i konic kropka...

Przepraszam twórcę temat za OT ale sam widzisz...

Odnośnie felg podanych prze rodie'go godne uwagi porządna angielska firma robiąca mocne felgi warto wejść w ten temat.

Nextassy - Wto Kwi 20, 2010 20:29

Z waszego przekomażania naprawdę można się pośmiać :rotfl:
rodi_ - Wto Kwi 20, 2010 21:03

Krzysi3k kolega niuton sprowadzal sobie sprezyny xpowera z UK. Popytaj ile go to kosztowalo.
Krzysi3k - Wto Kwi 20, 2010 23:20

Przesyłka droga jest cholernie... koło 30 funtów sobie życzą, a na ebayu za nowe sprężyny do ZRa krzyczą sobie 42 funty. Razem by było 72 funty co daje ponad 300 zł... Najlepiej by było gdyby ktoś przywiózł z UK...
rodi_ - Sro Kwi 21, 2010 09:22

ja myslalem ze Ty chcesz nowe jakies kupic. Uzywek sie nie oplaca wlasnie ze wzgledu na koszty przesylki
faecd - Sro Kwi 21, 2010 15:46

dobryziom napisał/a:
kradli ci kanapki w szkole czy jak?
tak bo mialem najlepsze w klasie z salata szynka i serem ;P

Kompleksu nie mam, poprostu najechales na mnie wiec w miare grzecznie odpisalem. Przeciez nie bede ironizowal tak jak Ty.

dobryziom napisał/a:
nie twórz tu nowej teoria fizyki po prostu nie masz racji w kwestii hamulców i konic kropka...
ja nie tworzyc nowa teria fizyka, ja mowic prawda, Ty wiedziec lepiej to udowodnic bo na razie Ty mowic zdania w stylu tak byc i kuniec. Jak taki trep uparty tak jest i nie inaczej ale uargumentowac ni potrafic.

Nextassy napisał/a:
Z waszego przekomażania naprawdę można się pośmiać :rotfl:
chociaz tyle z tego dobrego :D

Krzysi3k, za 300zl to masz jakies jamexy, wiec jezeli nie masz nikogo kto by Ci przywiozl te sprezyny z UK to i tak jest to dosc atrakcyjna oferta. Dosc bo wiadomo to nie sa nowki.

Krzysi3k - Sro Kwi 21, 2010 17:34

A gdzie ja napisałem, że używane? Jasno napisałem, że one nowe są :)
No tak, ale mogłoby być jeszcze taniej ;)
Zadzwonię do Tomiego, może on będzie dał radę załatwić taniej :)

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 18:34 ]
Aha... to 42 funciaki za sztukę... dopiero teraz zobaczyłem.

rodi_ - Sro Kwi 21, 2010 19:21

podaj link :razz:
Krzysi3k - Sro Kwi 21, 2010 19:47

http://cgi.ebay.co.uk/1x-...=item35a68302b0
ADEE2222 - Pią Kwi 23, 2010 19:58

JAK JE ZAŁOŻYSZ WSTAW ZDJĘCIE BO CHCIAŁBYM ZOBACZYĆ JAK BY WYGLĄDAŁ NA 18' MOIM ZDANIEM TO NIE PRZESADA ... RZECZ GUSTU SAM ZASTANAWIAM SIĘ NAD WIĘKSZYM KOŁEM :) POZDRAWIAM
Gonia - Sob Maj 15, 2010 11:34

Nextassy napisał/a:
Każdy ma inne gusta,smiesznie to wyglada obecnie na 15" oryginalnych felach od ROVER'a ;D A ja lubie duża fele podkresla to design samochodu i nie trzeba sie na wkładac badziewi na karoserie i zderzaki by wygladał sportowo,wystarczy konkretna fela i lekki spojler nad tylną szybą i MIAZGA :) czyli 18" moge załozyć?? a jaki profil opony jest w miare stosowny do takiej felgi? no i oczywiście by wszedła wraz z oponą :D


Szczególnie na fabrycznym zawieszeniu :)

Duże felgi, niski profil opony i duży prześwit pomiędzy cienką linią opony i rantem błotnika... chyba nie ma nic bardziej karykaturalnego niż samochód na szczudłach :)

[ Dodano: Sob Maj 15, 2010 12:34 ]
Nextassy napisał/a:
No te rays'y so glanckie Roverek by sie prezentował wysmienicie :) a z oponami niewiem jak jest planowałem kupic odrazu na gumach ae zobaczymy jeszcze jak bedzie co do rozmiaru to decyzja nie podjeta jeszcze :)


:)
Bo każdy jest łoś i odda za darmo (w cenie felg) dobre opony, które będą nadawały się do jazdy,

Mamy chyba jeszcze chyba jeszcze ze 2 komplety 17-ek i jakoś zawsze tak bywało, że opony na nich założone (pomimo, zapewnień sprzedawców), nadawały się głównie do wymiany. Nawet jeśli nie były łyse, wyząbkowane, poobcierane, poprzycinane, popękane czy też fabrycznie zrąbane (a w Anglii niestety jest dostępnych bardzo wiele marek na których nie ma nawet kraju produkcji... a właśnie z Anglików są głównie części używane), to tak śliskie, że ani ruszyć, ani się zatrzymać.

Ostatni taki wynalazek to były opony chyba marki Spectra (jeśli dobrze zapamiętałam nazwę). Na suchym nie można było ruszyć pod górę (bo koła buksowały), a jak spadł deszcz, była prawdziwa masakra. Opony były z 2006 roku, bieżnika bardzo dużo, a po dokładniejszych oględzinach okazało się, że 3 opony są popękane, rozchodziły się. Poszukiwania kraju produkcji również spełzły na niczym... żaden kraj nie przyznał się do produkcji tych opon :)

Dlatego albo kupisz z naprawdę dobrymi oponami (do ceny felg doliczone wtedy conajmniej 1000 zł), albo licz się z ich zakupem.

GREG. - Sob Maj 15, 2010 11:36

Kolega brata ma golfa 3 na 18 i opona 40 :mrgreen: wyglada to nieziemsko a do tego jeszcze zawiecha na gwincie :mrgreen: