Zobacz temat - [R220 D '96] Awaria ECU albo glowny przekaznik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 D '96] Awaria ECU albo glowny przekaznik

sew - Nie Kwi 18, 2010 10:33
Temat postu: [R220 D '96] Awaria ECU albo glowny przekaznik
Witam,

Po wlaczeniu zaplonu nie swieca sie kontrolki od grzania swiec i check engine. Nie ma tez napiecia na przkazniku od swiec.
Przjrzalem wszystkie bezpieczniki w kabinie i w komorzesilnika (sa ok).
Sprawdzilem kable z ECU do przkaznikow i tez wyglada ok (byly 2 pekniete przewody ale posztukowalem, al nic to nie pomoglo).

Ze schematow wywnioskowalem ze walniety moze jeszcze byc glowny przekaznik albo ECU.
1. Co sie czesciej psuje, co wymienic najpierw - ECU czy main relay?
2. Moze jeszcze cos innego sprawdzic?
3. Dla pewnosci spytam - czy na bezpieczniku 19 w kabinie powinno byc napiecie?

Dzieki

Remigiusz - Nie Kwi 18, 2010 11:10

MFU się tobie zepsuło ta czarna skrzynka w komorze silnika kolo prawego reflektora (stoi się przodem do auta). Tam w środku są przekaźniki od komputera, rozrusznik itd. ale nie jest to za bardzo rozbieralne.

Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki pod kierownica i w komorze silnika czy nie są spalone :?:

darek_wp - Nie Kwi 18, 2010 11:41

To o czym pisze Remi55 to nie MFU (ono jest za skrzynką bezpieczników w kabinie) tylko moduł przekaźników (Engine Menagement Relay Module). Statystycznie znacznie częściej uszkadza się przekaźnik niż komp (ECU). Przy odrobinie wprawy i dobrych chęci da się rozebrać i wymienić uszkodzony przekaźnik wewnątrz lub zastąpic go zewnętrznym przekaźnikiem.
Remigiusz - Nie Kwi 18, 2010 12:47

darek_wp, No czy jakoś tam mi nazwa jakoś wyszła :mrgreen: Jak dla mnie to czarne to tez Mutli Function Unit :mrgreen:

Jak chcesz ja mam z swojego R 220 jeszcze ta czarna skrzynkę sprawna mogę odsprzedać :wink:

sew - Nie Kwi 18, 2010 13:07

Dzieki. Jak tylko zdobede ten modul to napisze czy pomoglo. W sumie to chyba mozna sprawdzic C157/3 albo C158/4 czy jest podawane napiecie z przekaznika na komputer, ale juz mi wczoraj cierpliwosci i czasu braku.
Perez - Nie Kwi 18, 2010 15:57

Kolega ma podobne objawy w accordnie 4 gen 2.0 benzyna.
Zgasl mu jak ruszal ze swiatel. Teraz sie nie zapala check wogule. Juz drugi elektryk rozlowyl rece, wszyscy mowia, ze nie idzie prad od bezpiecznikiowdo ECU, ale nikt nie wie dlaczego i nie chce sie tego podjac. Wymienili juz cewke, przekaznik glowny i nic.
Juz drugi tydzien czeka na miejsce u jakiegos specjalisty od accordow, ktory powiedzial, ze lubu takie wyzwania. Jutro bedzie do niego holowal, wiec zobaczymy.

darek_wp - Nie Kwi 18, 2010 21:11

Na bezpieczniku F19 napięcie będzie po załączeniu sie main relay.
Ty musisz sprawdzić czy jest cały bezp F5 pod maską i czy na C157-6 dochodzi napięcie (powinno być cały czas). Po zwarciu pinu C154-3 do masy powinien załączyć się przekaźnik główny i na pinie C157-3 powinno być pełne zasilanie. Jeżeli tak się stanie to trzeba sprawdzić połączenie do C158-4 na ECU. Jeśli przewód i podłączenie jest ok to możliwości są takie: padnięte ECU (mało prawdopodobne), brak sygnału startu (bezp F14 kabina oraz napięcie po włączeniu stacyjki w 2 poz podawane na końcówkę 158-11 ECU ) lub problemy z IMO -trzeba by jeszcze wtedy sprawdzić podłączenie od IMO C61-9 do ECU C158-13.

sew - Pon Kwi 19, 2010 19:07

Stanelo na tym ze wymienie modul z przekaznikami. Chwilowo mam dosc przedzwaniania kabli. Pytanie tylko czy sa rozne te moduly czy od byle jakiego roverka to pasuje byleby wizualnie podobny byl i zeby wtyczki pasowaly? Gosc od ktorego chce ten modul kupic niestety sie nie jest tego pewnien.
darek_wp - Pon Kwi 19, 2010 19:31

Moduł możesz mieć dowolny. Różnice są w wiązkach kabli a nie w module. Tylko żeby to był moduł przekaźników silnika a nie przekaźniki od klimy bo obudowy mają podobne.
sew - Czw Kwi 22, 2010 21:36

Wymieniłem modul z przekaznikami i dalej zima.
Zastosuje sie w takim razie do rad Darka i przedzwaniam kable dalej.

Nie moglem do konca zrozumiec tej instalacji bo gdzieś jest chyba błąd.
Jak to w koncu powinno byc:
1. 154/3 jest połączony ze 158/28 (wedlug zalaczonego schematu)
2. Czy 154/3 jest podlaczony do 158/4 (wedlug RAVE) ??

darek_wp - Czw Kwi 22, 2010 21:52

Trzymaj się opisów z rave. W schemacie jest błąd zamienione są opisy złącz 157-3 i 154-3 - cewka przekaźnika jest zasilana 2 x z plusa - nie będzie działać.
Spróbuj tak jak pisałem - odepnij końcówkę 158-4 od kompa i podłącz do masy. Przekaźnik musi wtedy wystartować. Sprawdź też czy nie jest uszkodzona masa od kompa bo wychodzą wtedy różne ciekawe przypadki.

sew - Sob Kwi 24, 2010 19:02

Próbowałem rozgryźć temat przy użyciu tego błędnego schematu. Okazało się ze bylem bez szans. Kabel przy wtyczce/pinie 154/3 był skorodowany. Akurat ten który na schemacie jest skopany. Po podłączeniu nowego kabla do wtyczki kontrolki od świec i check engine wróciły. Jeszcze tylko naładuje aku i próbuje odpalać.

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 20:02 ]
Gra i trąbi :)
Dzieki wszystkim za pomoc, a szczególnie Darkowi za trafne i szybkie wskazówki.

Pozdrawiam,
Seweryn

darek_wp - Sob Kwi 24, 2010 19:21

Nie ma za co :smile: powodzenia i szerokości :ok: