Zobacz temat - [R620] Jaki koszt wymiany zawieszenia w 620 ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Jaki koszt wymiany zawieszenia w 620 ?

marek27 - Pią Kwi 23, 2010 16:30
Temat postu: [R620] Jaki koszt wymiany zawieszenia w 620 ?
jaki będzie koszt wymiany wszystkich gumek stabilizatorów ? robił to ktos juz w 620 jakie części gdzie mają dobre ceny ?
thef - Pią Kwi 23, 2010 16:33

marek27 napisał/a:
jaki będzie koszt wymiany wszystkich gumek stabilizatorów ?
Musisz bardziej sprecyzować o jakie elementy chodzi, czy tylko o gumy stabilizatorów przód/tył, czy też łączniki, czy całe zawieszenie, czy jeszcze inaczej.
marek27 - Pią Kwi 23, 2010 16:36

będzie to całe zawieszenie przód i tył , mechanik wyliczył mi 1800 zł same części to dużo ?

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 17:36 ]
ale bez amortyzatorów na chwile obecną

thef - Pią Kwi 23, 2010 17:00

marek27 napisał/a:
będzie to całe zawieszenie przód i tył , mechanik wyliczył mi 1800 zł same części to dużo ?
Zależy na częściach jakich firm i zależy też czy policzył np. cały dolny wahacz czy tylko tuleje. Tak na oko to cena OK, ale dużo jest części więc i liczenie nie takie na pół minuty :) .
Wahacze górne przód komplet 300-400 zł
Sworznie zwrotnicy komplet 120-150 zł
Tuleje dolnych wahaczy komplet 70-100 zł
Silentblocki i łączniki stabilizatora przedniego komplet 90-120 zł
Drążki kierownicze i końcówki drążków komplet 220-250 zł (ale czy wchodzą w zakres naprawy?)
Silentblocki i łączniki stabilizatora tylnego komplet 150-200 zł
Wahacze górne tył komplet 300-350 zł
Tuleje tylnej zwrotnicy 100 - 150 zł

Pewnie jeszcze kilka części z tylnego zawieszenia można by doliczyć, można się pokusić również o gumy drążków reakcyjnych z przodu. Części jakich koszty oszacowałem należą do tej o dość wysokiej jakości, można znaleźć oczywiście sporo droższe jak i sporo tańsze. Szacowanie raczej z pamięci więc w rzeczywistości może się okazać, że suma będzie inna. Trzeba też brać pod uwagę jakiś upust przy takim zamówieniu.

marek27 - Pią Kwi 23, 2010 17:11

oki dziękuje za pomoc kolego cena zbliżona do mojej po podliczeniu części mam mieć niby w dobrej hurtowej cenie tylko sie teraz zastanawiam czy jest sens ładować w niego tyle kasy ? może zmiana na inny samochód :) ale z drugiej strony jak go zrobie to będe wiedział że nim pojeżdze .
thef - Pią Kwi 23, 2010 17:16

marek27 napisał/a:
zastanawiam czy jest sens ładować w niego tyle kasy ? może zmiana na inny samochód :)
I też pewnie trzeba będzie dołożyć sporo :) .
marek27 napisał/a:
ale z drugiej strony jak go zrobie to będe wiedział że nim pojeżdze .
Dokładnie. A może nie trzeba wymieniać wszystkich elementów. Może niektóre są sprawne i można zrezygnować z ich wymiany.
_papa_ - Pią Kwi 23, 2010 17:20

marek27 napisał/a:
zastanawiam czy jest sens ładować w niego tyle kasy


Ja myślę że warto, mało prawdopodobne jest, że jak kupisz drugi samochód to nie będziesz musiał w niego inwestować (uroki posiadania używanych aut). oczywiście nie trzeba od razy wymieniać całej "zawiechy" tylko elementy które noszą widoczne ślady zużycia.

marthinez - Pią Kwi 23, 2010 17:33

thef napisał/a:
A może nie trzeba wymieniać wszystkich elementów. Może niektóre są sprawne i można zrezygnować z ich wymiany.
:ok:
To podstawowe pytanie na które trzeba sobie odpowiedzieć.
Najlepiej jak mechanik poda listę elementów, które zamierza wymieniać.

DAVIDOFF1988 - Pią Kwi 23, 2010 19:15

najlepiej jedź na do stacji diagnostycznej i poproś o test zawieszenia koszt 30zł,wtedy wszystko na komputerze pokaże co do wymiany,ja ostatnio byłęm i wyszedł mi prawy górny wachacz,kupiłęm lewy i prawy,już założone :) różnica jest odczuwalna,kupiłęm je w "intercar" 170zł + 20zł wysyłka jak coś mogę dać namiary.
pozdrawiam

Perez - Pią Kwi 23, 2010 19:44

DAVIDOFF1988 napisał/a:
"intercar" 170zł + 20zł wysyłka

ciekawe jakiej firmy.
U Tomiego sa po 177zl najlepsze jakie mozesz zalozyc, a na allegro po 69zl, ale mi wytrzymaly tylko 3 miesiace.

Jezeli chodzi o sprawdzanie zawieszenia na diagnostyce to ok, ale swoznie dolne zwrotnic i tak bym wymienil, bez wzgledu na to, czy sa dobre czy nie. Efekty starych swozni juz chyba wszyscy znaja. Czesto na diagnostyce nic nie wychodzi jezeli o nie chodzi.

Jezeli chodzi o koncowki drazkow to ja placilem u Tomiego chyba 122zl za oba, ale nie dam sobie reki uciac.

thef napisał/a:
można się pokusić również o gumy drążków reakcyjnych z przodu.

Z tego co wiem to dlugo sie na nie czeka, ale tez warto.

Ja ogolnie po doswiadczeniach z wymianami elementow zawieszenia w 600 uwazam, ze najlepiej wszystko na raz zdjac, zrobic i miec spokoj.
Ja tak robilem na raty i wlasnie, a to swozen, a to koncowka drazka, a to cos tam i tak w kolo Macieju. Lepiej raz a dobrze, a za to efekt niesamowity! Gumy stabilizatora warto wymienic i przed zalozeniem je przesmarowac, to pozniej nie skrzypia.

Poza tym uwiez, ze 1800zl za wszystkie czesci do zawiasu to nie duzo.
marek27 napisał/a:
zastanawiam czy jest sens ładować w niego tyle kasy ?

Kwestia zwiazania kierownika z autem. Gdyby mnie bylo stac to bym teraz zrobil wszystko co chce i co potrzeba i by wyszlo jakies 10 000zl. Ktos by sie puknal w czolo, bo przeciez to 620i z 94roku, ale co ja poradze jak nie potrafie sie z nim rozstac. Poza tym jak bym wsadzil te 10kzl to bym wiedzial, ze wszystko jest idealne, i mialbym wszystko czego potrzebuje :D
A za 10 tys nie kupie idealnej 600 w benzynie na full opcji!

thef - Pią Kwi 23, 2010 20:39

Perez napisał/a:
U Tomiego sa po 177zl najlepsze jakie mozesz zalozyc
No troszkę przesadziłeś. U Tomiego za tą cenę dostaniesz Yamato, niezłe, ale nie znowu najlepsze z możliwych ;) . Jeszcze lepsza firma, to TRW, no ale kosztują dwa razy więcej.
marek27 - Nie Maj 02, 2010 06:58

nom po remoncie mojego roverka 620 różnica jest odczuwalna i to bardzo :) koszt był ,ale warto !! !