Zobacz temat - [R75] Silnik krokowy dwa pytania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik krokowy dwa pytania

Boncky - Pią Kwi 23, 2010 21:23
Temat postu: [R75] Silnik krokowy dwa pytania
Witam mam dwa pytania do krokowca:
1. Czy kalibruje się jakoś wysokość trzpienia po czyszczeniu czy też wymianie na nowy - bo jak wiadomo można włożyć na innej wysokości niż nastawa. Czy jakoś się to ustawia ?

2. Mój krokowiec cały czas piszczy. przy otwartej masce ( bo zamknięta dobrze wygłusza i pisk jest cichutki) słychać z niego piiiiiiiiiiiiii czy wasz też tak piszczy ?! :)

darek_wp - Pią Kwi 23, 2010 21:55

1. Po złożeniu i załączeniu zapłonu krokowy sam się ustawi
2. Przy pracującym silniku krokowy może wydawać jakieś odgłosy bo wtedy pracuje ale raczej jest to terkot niż pisk. Przy wyłączonym silniku nawet jeśli stacyjka jest załączona powinien milczeć (załącza się tylko na 1-2 sek zaraz po włączeniu zapłonu)

keczu - Pią Kwi 23, 2010 22:04

Boncky napisał/a:
2. Mój krokowiec cały czas piszczy. przy otwartej masce ( bo zamknięta dobrze wygłusza i pisk jest cichutki) słychać z niego piiiiiiiiiiiiii czy wasz też tak piszczy ?!

Mi tez piszczy (w 45 i 25 tez) tak jakies 5-10 min potem przestanie. To normalne ,cos ma wspolnego z imobilajzerem. Bylo na forum. Koledze darek_wp, pewnie nie piszczy bo ma autko z 97r ,a to inny system.

Boncky - Pią Kwi 23, 2010 22:04

darek_wp napisał/a:
1. Po złożeniu i załączeniu zapłonu krokowy sam się ustawi
2. Przy pracującym silniku krokowy może wydawać jakieś odgłosy bo wtedy pracuje ale raczej jest to terkot niż pisk. Przy wyłączonym silniku nawet jeśli stacyjka jest załączona powinien milczeć (załącza się tylko na 1-2 sek zaraz po włączeniu zapłonu)



u mnie piszczy więc wszystko jasne :) dzięki za info

keczu - Pią Kwi 23, 2010 22:08

http://forum.roverki.eu/v...krokowy+piszczy
Alex_Tom - Czw Sie 02, 2012 10:08

Też mam pytanie. Tylko chodzi mi tu o silniki KV6.
W ofercie Allegro pojawiły się dwa silniczki krokowe za nie całą stówkę. Warto kupić taką używkę czy np. zbierać kasę na nówkę (jeżeli w ogóle można ją dostać) ?

Oczywiście zawiesza mi się lub faluje na 2tys obr.

joannak25 - Czw Sie 02, 2012 11:42

Alex_Tom napisał/a:
Oczywiście zawiesza mi się lub faluje na 2tys obr.


U mnie też tak było, tylko na silniku 1.8. Sama wymiana silniczka niekoniecznie pomoże, bo najważniejsze jest żeby go odpowiednio wyregulować na komputerze. Po wizycie na T4 nic się nie zawiesza i nie faluje.
A za zawieszanie obrotów, na 2 tys. właśnie, odpowiedzialna była nieszczelność na kolektorze ssącym.

Alex_Tom - Czw Sie 02, 2012 16:41

Myślę, że przy nieszczelności cały czas nie schodził z obrotów. A u mnie jest tak, że jak np. na światłach staję, wchodzi na 2 tys to ja jedynka, hamulec i go duszę, gdy opadnie na 800 obr puszczam wszystko i mruczy równiutko jakby nówka silnik.
Czyli po wymianie krokowca przydałby się T4, ciekawe.

joannak25 - Czw Sie 02, 2012 17:30

Alex_Tom napisał/a:
wchodzi na 2 tys to ja jedynka, hamulec i go duszę, gdy opadnie na 800 obr puszczam wszystko i mruczy równiutko jakby nówka silnik.


A to nie, u mnie jak była nieszczelność, to zawieszał się w trakcie jazdy, np. wrzucałam na luz a obroty zostawały na 2 tys lub spadały bardzo wolno i zostawały na 1200.
Podobną sytuację miałam też później, kiedy jeden z przewodów (ale niestety nie wiem który) był "przekręcony" i źle podpięty do wtyczki po jakiejś wizycie u mechanika