|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4Si 96r] silnik 1.4 si na 1.9 diesel - wykonalne?
atomowka - Czw Kwi 29, 2010 06:40 Temat postu: [R214 1.4Si 96r] silnik 1.4 si na 1.9 diesel - wykonalne? Jestem posiadaczką Roverka z 96 r 1.4 benzyna, po ciągłych problemach z chłodzeniem silnika - częste wycieki płynu chłodzącego z chłodnicy - naprawiane 3x u mechanika i nadal wystpują, wkońcu padła uszczelka pod głowicą w silniku. Mechanik twierdzi, że nie opłaca się jej wymieniać bo sytuacja lubi sie powtarzac i lepiej zainwestować w inny silnik. I teraz tak chciałabym zmienic silnik na 1.9 diesiel, poradźcie szanowne grono czy jest to wykonalne wogóle? Pozdrawiam serdecznie
DrMambo - Czw Kwi 29, 2010 06:43
1,9 niby od jakiego wozidła?
ADI-mistrzu - Czw Kwi 29, 2010 07:01
Silnik wstaw z innego Rovera, będzie mniej kombinacji.
Coś mi się o uszy obiło że łapy są inaczej w dieslu a inaczej w benzyniaku, może ktoś to potwierdzić ?
Silnik za jakieś 2tys. kupisz + robocizna mechaniora (oczywiście silnik tylko 2.0 pojemności, innych roverowych nie znajdziesz )
sobrus - Czw Kwi 29, 2010 07:07
Atomówka ma benzyne K-series swap na SDI nie będzie taki łatwy.
Inna skrzynia biegów, inny komputer. Inny zapewne układ chłodzenia. Turbina, Intercooler.
Nie wiem czy to sie będzie opłacało.
Lepiej kupić silnik od poloneza 1.4 (całego Poloneza z tym silnikiem można kupić za 500zł) i przełożyć silnik bez żadnych kombinacji.
Tylko oczywiście trzeba naprawić układ chłodzenia żeby sie problem nie powtarzał.
Jest jakis dobry mechanik Roverkowy w Krakowie?
Ja bym dał do fachowca aby ocenił co najlepiej zrobić. Awaria uszczelki jest spowodowana tym że układ chłodzenia nie został naprawiony na czas.
Rafi200 - Czw Kwi 29, 2010 07:14
Jasne że jest:)
http://roverki.pl/garage....omasz%20Pstu%B6
Lepszego nie znam,można poczytać opinie to wszystko sie wyjaśni.Tylko że to są okolice Krakowa,Dokładnie Skotniki.
Jak coś to możemy się umówić kiedys pod wieczór to poprowadzę;)
Remigiusz - Czw Kwi 29, 2010 07:20
Problem są takie pryz swapie K na L-series:
Inna waga silnika, wymiana przednich amorków oraz sprężyn od Diesla
Lapy mocujące silnik są inne
Wydech jest inny
Trzeba Turbo dokupić
Intercooler
Węzę chłodzenia będą inne
Chłodnica
Komputer i wiązkę kabli (a wiązkę podłączyć to nie jest dzień roboty)
Zegary
układ paliwowy (gruszka, czujnik paliwa w baku)
i pewno jeszcze innych małych rzeczy które by w praktyce wyszły
Sam swap np pompy mechanicznej w L-series do SDI czy idt to już duży kłopot z ta wiązka kabli żeby to podłączyć i działało Nie znaczy ze sie nie da, tylko ja sobie tak jak oglądnąłem schematy gdzieś wyliczyłem żeby mi to z dwa tygodnie zeszło zrobić na Tip top lub więcej.
atomowka - Czw Kwi 29, 2010 08:23
Czyli z tego co zrozumiałam to lepiej zmienić na benzyniaka, bo dodatki do diesla przy zmianie przewyższa mi wartość auta , a szkoda bo strasznie mi benzynie ciagnie, chyba, że przez ta uszczelke. Dzieki Panowie za radę, Rafi200 jak mówisz, że ten mechanik jest konkretny to chyba spróbuje, tyle co już dołożyłam do niego na naprawy tego układu chłodzenia, to bym silnik diesla miała i jeszcze by zostało.
Remigiusz - Czw Kwi 29, 2010 11:43
atomowka, Lepiej już mocniejszy silnik kupić np 1.6 lub 1.8 i już z tego coś mieć
atomowka napisał/a: | bo dodatki do diesla przy zmianie przewyższa mi wartość auta |
dokładnie za ta kasę to by się już od razu lepiej opłacało kupić gotowego R 220 SDI
sobrus - Czw Kwi 29, 2010 11:43
K-Series to generalnie bardzo dobre silniki benzynowe, choć rozumiem ze po takich przejściach mozesz mieć o nich złe zdanie.
Ale właśnie wymagaja aby zajmował sie nimi mechanik który sie zna na rzeczy. bo są troche inne niż silniki popularnych marek.
Lepiej zaprowadzić do fachowca i mieć święty spokój - i w sumie taniej wyjdzie niz potem naprawiać jeszcze wiecej...
Jeżeli będziesz wymieniac silnik to mozesz spróbować większy - 1.6 bez problemu da sie zamontować bez dodatkowych przeróbek. Ale być moze wystarczy naprawa uszczelki pod głowicą (niestety naprawa to ok 800zł, ale przełożenie silnika przeciez tez nie jest za darmo a jeszcze trzeba go kupic).
atomowka - Czw Kwi 29, 2010 12:22
Wszyscy mechanicy u których pytałam radza nie naprawiać tylko zmienić silnik na inny, bo problem lubi sie ponoć powtarzać. Z tym, że jak ja kobieta - laik właściwie ma rozpoznać czy kolejny silnik nie ma padnietej tej uszczelki pod głowicą? Bo zakładam że kupie używany.
szoso - Czw Kwi 29, 2010 12:31
atomowka napisał/a: | bo problem lubi sie ponoć powtarzać |
jeśli ktoś zrobi to dobrze a nie spierdzieli jak to niektórzy potrafią to problem nie powinien wrócić
może ci mechanicy boją się po prostu tego robić w Roverku bo przyjęli że problem i tak wróci
atomowka - Czw Kwi 29, 2010 12:40
Własciwie moze i madrze prawisz, ale jezdziłam do 3 mechaników i zaden sobie z nim nie daje rady, ciezko wybadac kto jest dobry w okolicy, kolega z forum poleca kogos ze skotników moze tam sprobuje jeszcze jak nie to juz nie mam pomysłu, chyba sama zaczne sie podszkalac
Rafi200 - Czw Kwi 29, 2010 15:47
atomowka napisał/a: | Własciwie moze i madrze prawisz, ale jezdziłam do 3 mechaników i zaden sobie z nim nie daje rady, ciezko wybadac kto jest dobry w okolicy, kolega z forum poleca kogos ze skotników moze tam sprobuje jeszcze jak nie to juz nie mam pomysłu, chyba sama zaczne sie podszkalac |
Ja też miałem dość poważny problem ze swoim R200 i też żaden mechanik nie potrafił sobie z tym poradzić.Trafiłem do Tomka i bez żadnych problemów naprawił.Naprawdę konkretny koleś i zna sie na Roverkach.Na pewno nie pożałujesz.Jeśli będzie taka potrzeba to jestem pewien że silnik też Ci załatwi.
Jeśli potrzebujesz pomocy żeby tam trafić to nią służę :)Jak coś to pisz na gg 12566760 albo priv.
Tobi_lbn - Czw Kwi 29, 2010 16:15
Może i zrobienie HGF-u nie jest tanie a na dodatek jeszcze koszta naprawy tego układu chłodzenia ale chyba lepiej to zrobić lub tak jak ktoś wyżej napisał kupić poldolota z tym samym silnikiem za grosze niż bawić sie w swapy na diesla bo to strasznie dużo kombinacji. A pozatym chyba strasznie słabi Ci mechanicy u których byłaś jeżeli wolą wymieniać silniki niż je naprawiać. Więc posłuchaj kolegów którzy doradzają Ci dobrego mechanika. Zrobi porządnie to i problem nie będzie wracał a wtedy będziesz mogła się cieszyć z jazdy
|
|