Zobacz temat - [rover 416si] temperatura silnika w góre
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [rover 416si] temperatura silnika w góre

adam26xx - Pią Kwi 30, 2010 11:01
Temat postu: [rover 416si] temperatura silnika w góre
Witam
Wczoraj zaobserowowałem że temperatura idzie do góry ,zawsze mialem ponizej polowy oczywiscie sytuacja miala miejsce w korku ,wlaczyl sie wentylator i wszystko ok spadła podeszłą do góry do 2/3 ,czy to jest normalne w roverkach bo ktos mi mowil ze powinno byc zawsze ponizej polowy?

Drugie pytanie,wymienialem ostatnio waz chlodnicy gorny czy trzeba jakos specjalnie odpowietrzac uklad ?jesli tak to jak?

pozdrawiam

Kot - Pią Kwi 30, 2010 11:05

jezeli spuszczales plyn i dolewales to trzeba ... uruchom samochod odkrec korek i neich sobie pracuje albo trzymaj go delikatnie na obrotach 2-3 tysiace ... powinien pluc powietrzem do zbiorniczka wyrownawczego, powinen tez wlaczyc sie wentylator a te objawy ktore opisujesz to wg mnie przypowietrzenie sie ukladu... po odpowietrzeniu sie przejedz i zobacz na stan plynu... uzupelnij na max jezeli spadnie ..
staffer - Pią Kwi 30, 2010 11:11

414 i 416 mają bardzo stabilną temperaturę, wentylator włączał mi się (mam 414) tylko podczas stania w bardzo duże upały.
O wszystkim już było i to sporo...
kostas napisał/a:
Sprawdź czy masz dobrze odpowietrzony układ chłodzenia, przede wszystkim czy przy odpowietrzaniu ogrzewanie bylo wlaczone na full (na czerwonym polu), jesli nie to nie ma prawa grzac bo wiadomo moze tam zgromadzilo sie powietrze, sprawdź tez poziom płynu w układzie chłodzenia, podociskaj wszystkei grubsze weże w celu ewentualnego usuniecia z nich powietrza. Mysle, ze nie jest to taki problem. Nadmieniam, ze mialem to samo dopiero po porzadnym odpowietrzeniu uzyskałem jakies efekty, teraz od chyba 8 miesiecy moj roverek jest na zasadzie "lejesz i jezdzisz" bo nic sie w nim na szczescie nei dzieje:)
Powodzenia.

adam26xx - Pią Kwi 30, 2010 11:22

Nie spuszczałęm całego plynu tylko dolałem tyle ile mi uciekło podczas wymiany wężą(górny),czyli co odkrecić korek wkrecać go na oboty i dodatkowo ogrzewanie na full w aucie?

pzd

Kot - Pią Kwi 30, 2010 11:30

tak odkrecasz korek i trzymasz go na nieduzych obrotach 2-3 tysiaki i mozesz posciskac gorny waz reka ... czekasz do momentu kiedy wlaczy sie wentlator ... to moze troche potrwac ...

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 11:30 ]
no i ogrzewanie oczywiscie na full zeby odpowietrzyc tez nagrzewnice

szoso - Pią Kwi 30, 2010 11:31

seria K ma chyba odpowietrznik na wężu więc korka nie trzeba odkręcać tak mi się wydaje
Kot - Pią Kwi 30, 2010 11:32

szoso420, masz racje ma ale on na niewiele sie nadaje przynajmneij u mnie sie nei spisal, bo mozna sie jedynie popazyc ...
darek_wp - Pią Kwi 30, 2010 11:44

Kot napisał/a:
bo mozna sie jedynie popazyc


Święta prawda, śruba na rurze jest tylko do odpowietrzania jak spuszcza się prawie cały płyn i przy zimnym silniku. Nie należy jej wykręcać na zagrzanym silniku bo można się porządnie poparzyć a już broń boże podczas pracy silnika ze względu na ciśnienie płynu w układzie.

Kot - Pią Kwi 30, 2010 17:52

takze trzeba robic starym dobrym sposobem ;)