Zobacz temat - [R 416 1,6V z 1999], sterownik komputera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416 1,6V z 1999], sterownik komputera

lukasz27 - Sro Maj 05, 2010 20:23
Temat postu: [R 416 1,6V z 1999], sterownik komputera
problemów z roverkiem część dalsza;
szarpanie silnika i gaśnięcie po uzyskaniu wyższej temperatury: wymiana przepustnicy, czujnika położenia wału, czujnika temperatiry silnika, zdiagnozowane uszkodzenie potencjometru przepustnicy - naprawione, staboilizator małych obrotów naprawiony, imobliajzer naprawiony - efekt auto 1,5 m-ca u "speców" a efektów nie widać....

dlatego mam pytanie w związku z najnowszą diagnozą Panów mechaników; czy jest możliwa wymiana sterownika komputera silnika o oznaczeniu MKC 104032 na inny o innych oznaczeniach? wspomniany powyżej nie jest w tym momencie nigdzie dostępny. czy możliwe jest zastąpienie MKC 104032 innym poprzez wstawienie zestawu startowego ze sterownikiem i imobilajzerem?

Proszę o informację bo &^%$ nie wiem już co robić :beczy:

ADI-mistrzu - Sro Maj 05, 2010 21:46

A sondę lambda sprawdzali ? Też mi szarpał i gasł właśnie przez to. Sprawdź ciśnienie paliwa, może pompkę szlak trafia i dlatego jak silnik zimny to pali bo działa na ssaniu i więcej paliwa podaje, a jak się rozgrzeje to zmniejsza tą dawne, ale ze niskie ciśnienie to za niska dawka paliwa i tak to wygląda.
Filtr paliwa zmieniany ? Chodź to raczej nie powinno mieć wpływu...

flapjck1 - Sro Maj 05, 2010 21:50

jesli byla by to sonda to odpiecie jej pomogloby ( ustabilizowalo by prace na "cieplo" )
Adrian - Sro Maj 05, 2010 22:05

Może po rozgrzaniu wariuje cewka?
ADI-mistrzu - Sro Maj 05, 2010 22:18

Czy ja wiem, cewka jest zalana żywicą i raczej niema co tam wariować... Jak coś to od początku by były dziwne rzeczy jak by to cewka była.
PHJOWI - Sro Maj 05, 2010 23:20

co do kompa musi być ten co stary inaczej nie zatrybi , po drugie jeśli szarpie i ma problemy , to rozrząd do sprawdzenia oraz czujnik ciśnienia w kolektorze do sprawdzenia .
ADI-mistrzu - Czw Maj 06, 2010 08:20

Na pewno musi być ten sam? Słyszałem że w silnikach 1.4 i 1.6 były kompy o różnej numeracji, ale działały tak samo (podobno nawet z 400 kompy pasują a inny numerek mają).

Pozdrawiam

PHJOWI - Czw Maj 06, 2010 15:57

koło zamachowe mają różne ilości zębów i komp musi pasować do koła może być sytuacja że komp ma inny numer i też pali ale 1.6 ma taki komputer którego nie można zamienić innym numerem.
lukasz27 - Pią Maj 28, 2010 13:16

witam. auto u mechaników 2 miesiące i lipa; sprawdzono całą elektrykę, wymieniono sterownik komputera (udało się znaleźć właściwy model), ciśnienie po 12,5 na cylindrach, sprawdzony rozrząd i dalej objawy te same. autko ewidentnie szykowane było pod sprzedaż a ja wtopiłem :evil: mechanicy sugerują pompę oleju, że niby zamontowana z innej pojemności silnika lub głowica do naprawy + zawory (koszt 1300zł)pytanie brzmi czy mnie nie rzeźbią? i co dajel można jeszcze sprawdzać?
ArekL - Czw Cze 03, 2010 20:23

lukasz27 napisał/a:
pompę oleju
Oleju czy paliwa?

A co z cewką?

Czemu głowica do naprawy?

Silnik gaśnie, bo co? Nie ma iskry czy paliwa?

lukasz27 - Pią Cze 04, 2010 10:03

pompa oleju.cewka sprawdzana i jest ok. silnik po rozgrzaniu zaczyna pracować nierównomiernie i podczas jazdy zaczyna szarpać i gasnie. ni ema róźnicy na czym pracuje: na LPG czy bezynie. mechanicy twierdzą że może to być wina głowicy, stwierdzili że zaczyna ubywac oleju podczas pracy silnika - chociaż jeździłem do tej pory i oleju nie brał a tu nagle oddaję samochód do mechanika i zaczyna brać olej.... dziwne
flapjck1 - Pią Cze 04, 2010 10:13

wiesz co? zmien mechanikow, oni jakas szkole poza podstawowa skonczyli? - dobrze ci radze - co ma pompa oleju do brania oleju?

olej brac moze przez zajechane pierscienie, przez zajechana glowice ale nie przez zajechana pompe oleju

glowica do zdiagnozowania - jesli objaw na cieplo, to na rozgrzanym silniku zmierzyc kompresje, jesli sa ubytki to pomiar cisnienia to wykaze ( porownac do zimnego )

a ja bym postawil na elektryke jako taka, wlacznie z ta niby sprawdzona cewka

ArekL - Pią Cze 04, 2010 17:16

Ja też bym obstawiał elektrykę. Ten czujnik położenia wału zmieniałeś na nowy czy na używkę?
lukasz27 - Pią Cze 04, 2010 22:46

co do cewki - podmieniana była na inną i objawy nie ustępowały... czujnik położenia wału był wymieniany na używkę,
ArekL - Sob Cze 05, 2010 00:09

lukasz27 napisał/a:
czujnik położenia wału był wymieniany na używkę
Tak myślałem. Bo mi to dalej wygląda na winę czujnika.

Możesz przypomnieć jeszcze raz objawy? Bo mniemam, że pisałeś w innym temacie, a nie chce mi się szukać. Za każdym razem silnik gaśnie czy raz na jakiś czas? Jak zgaśnie to zapala od razu czy musisz poczekać?

lukasz27 - Sob Cze 05, 2010 11:08

podczas jazdy, gdy temperatura na wskaźniku osiąga połowę zakresu; auto traci moc, zaczyna szarpać i gasnie. dzieje się tak za każdym razem. udaje się uruchomić silnik (najczęściej) ale samochodem dalej trzęsie, trzeba wprowadzić go na bardz wysokie obroty, wtdey udaje się zjechac ze skrzyżowania :oops: dopóki nie ostygnie sytuacja powtarza sie notorycznie...
ArekL - Nie Cze 06, 2010 14:51

No identycznie miałem z walniętym czujnikiem... Po 10-15 minutach jazdy zaczęło poszarpywać, potem przygasać, dawanie gazu pomagało na kilkanaście sekund, potem w końcu gasło i pobocze :) Początkowo dawało się od razu odpalać i jechać dalej przez kilka minut. Ale z każdym dniem było coraz gorzej. W końcu po każdym zgaśnięciu czekało mnie 15 minut stania i jedziemy dalej. Po 10 minutach znowu postój.

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze raz na innym czujniku. Może w R to jest mniej roboty, bo w Polonezie to jest masakra.

lukasz27 - Pią Cze 11, 2010 13:17

a czy rientujesz się czy są dostępne nowe czujniki położenia wału? pewnie nie ale zapytać nie zaszkodzi :mrgreen:
darek_wp - Pią Cze 11, 2010 13:53

lukasz27 popatrz
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=960
możesz też zapytać w fota.pl albo intercars.

lukasz27 - Pią Wrz 24, 2010 13:55

zmiana mechanika spowodowała odkrycie "grzania się" katalizatora, katalizator wyciągnięty, włożona strumienica, silnik pracuje normalnie we wszystkich zakresach obrotów oprócz obrotów pomiędzy 2000 a 3000 obrotów, mechanik wyciągnął świece - są okopcone. czekam na olejne rewelacje :evil:

[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 19:39 ]
w sensie kolejne rewelacje a nie olejne :oops:

[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 13:53 ]
czujnik położenia wału sprawdzony - wymiana na nowy; nic nie pomogło.... mechanik znalazł pęknięty kolektor dolotowy, zamówiony dobry czekam na informację - batalia trwa 5 miesiąc, wynik meczu Rover - mechanicy 5:0 :twisted:

[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 13:55 ]
pomysły się kończą, wymieniono wiązakę elektryczną ech .......