|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Czujnik temperatury płynu chłodzącego
richmond - Nie Maj 09, 2010 19:02 Temat postu: [R620] Czujnik temperatury płynu chłodzącego Witam,
czy wie ktoś może jaką rezystancje powinien mieć czujnik temperatury płynu chłodzącego?
Wydaje mi się, że mam uszkodzony ten czujnik, ponieważ gdy jest podłączony auto dziwnie się zachowuje, a mianowicie:
- na zimnym silniku przy dodawaniu gazu silnik jakby się dławił i tak dziwnie szarpie
- na biegu jałowym obroty skaczą pomiędzy 800-1000 obrotów co wyraźnie słychać i czuć
Natomiast, gdy odłączę ten czujnik powyższe objawy zanikają... ale wzrasta spalanie paliwa o jakieś 1-2L na 100km...
Czy to jest ten czujnik, czy może ma ktoś inne propozycje?
Immq - Pon Maj 10, 2010 08:37
Witam,
z tego co pamietam na ciepłym silniku około 450 - 550 Ohm.
pozdrawiam,
richmond - Pon Maj 10, 2010 08:44
ja mierzyłem 3 razy:
- na zimnym miałem 1200
- na lekko ciepłym (wskazówka lekko za niebieskim) 640
- na ciepłym 320
maleje więc CHYBA czujnik dobry, ale już sam nie wiem co jest nie tak :(:(:(:(
thef - Pon Maj 10, 2010 12:43
Na początek dobrze byłoby przyjrzeć się wiązce przewodów silnika, może być gdzieś jakieś przetarcie, zaśniedziałe lub zabrudzone wtyki w kostkach, szczególnie przy pompie wtryskowej.
richmond - Wto Maj 11, 2010 07:38
wiązkę już sprawdzałem i wygląda, że jest ok;
z drugiej strony to jak by było coś tam przetarte to silnik by świrował bez względu na to czy czujnik temp. jest podpięty czy nie (chyba)??
thef - Wto Maj 11, 2010 08:20
richmond napisał/a: | wiązkę już sprawdzałem i wygląda, że jest ok; | Żeby to zrobić porządnie, trzeba wyczyścić kostki i rozwinąć izolacje wiązki, to tak tylko przypominam w razie czego .
richmond napisał/a: | z drugiej strony to jak by było coś tam przetarte to silnik by świrował bez względu na to czy czujnik temp. jest podpięty czy nie (chyba)?? | Jeśli uszkodzenie dotyczyłoby tylko kabelków czujnika temperatury, to po jego odpięciu nic nie powinno świrować. Komputer dostaje wtedy wartość max. oporu czujnika, czyli zimnego silnika i do tego dostosowuje pracę pompy. Stąd właśnie to większe spalanie. Gdy czujnik jest podpięty, może chwilowo (lub cyklicznie) następować przerwa w obwodzie, a co za tym idzie chwilowa (lub cykliczna) zmiana temperatury podawanej do komputera. Komputer zmienia co chwilę pracę pompy stąd falowanie obrotów, szarpanie itp.
richmond - Czw Cze 17, 2010 19:28
chciałem odświeżyć temat:d
w końcu wybrałem się na komputer i jest faktycznie tak jak mówisz thef. CZujnik odpięty to temp. wskazuje -40, a jak podpięty i mocno dociśnięty to jest dobra temperatura. Niestety mam pęknięty plastik/obudowe końcówki, która jest podłączona do czujnika i nie do końca trzyma jak powinien. Przy dociskaniu jest OK, ale jak się puści czujnik to świruje podając różne temperatury.
tutaj nasuwa się pytanie czy jest możliwość kupienia gdzieś tej końcówki, którą się podpina do czujnika??????
Boncky - Czw Cze 17, 2010 19:38
richmond napisał/a: | chciałem odświeżyć temat:d
w końcu wybrałem się na komputer i jest faktycznie tak jak mówisz thef. CZujnik odpięty to temp. wskazuje -40, a jak podpięty i mocno dociśnięty to jest dobra temperatura. Niestety mam pęknięty plastik/obudowe końcówki, która jest podłączona do czujnika i nie do końca trzyma jak powinien. Przy dociskaniu jest OK, ale jak się puści czujnik to świruje podając różne temperatury.
tutaj nasuwa się pytanie czy jest możliwość kupienia gdzieś tej końcówki, którą się podpina do czujnika?????? |
używka na szrocie, pasuje od większości R 200, 400, 600, i 75
Poszukaj w dziale sprzedam lub na allegro, ktoś ci obetnie i sobie zrobisz, nowa jest droga:)
thef - Czw Cze 17, 2010 20:41
Końcówka będzie pasować z dowolnego czujnika dwupinowego, bo wszystkie są takie same. Tylko przy zamawianiu poproś, żeby sprzedali Ci z kabelkami na dobrych kilka cm (najlepiej 10), bo przełożenie styków we wtyczkach chyba jest niewykonalne (mi się przy tego rodzaju wtyczkach ta sztuka nie udała) i pozostaje zrobić łączenia na przewodach.
richmond - Czw Cze 17, 2010 21:06
... ale gdzie taką końcówkę kupić? będą mieli w zwykłym sklepie z pierdołami elektrycznymi? czy to jakiś wynalazek rovera (trudno dostępny)?
thef - Czw Cze 17, 2010 21:18
richmond napisał/a: | ... ale gdzie taką końcówkę kupić? będą mieli w zwykłym sklepie z pierdołami elektrycznymi? czy to jakiś wynalazek rovera (trudno dostępny)? | Nowej takiej wtyczki raczej nie znajdziesz. Musisz popytać kogoś kto sprzedaje części do roverków. Napisz np. do kolegi bear007, powinien mieć taką wtyczkę. Albo poszukaj innych handlujących w naszej giełdzie lub na allegro. Ewentualnie szukaj na szrocie.
richmond - Pią Cze 18, 2010 16:50
ok dzięki thef
Matbia - Pią Cze 18, 2010 17:02
dokleje sie do tematu z pytanie. U mnie w Roverku od jakiegoś czasu wskaźnik przestał pokazywać temperature. czy Moglibyście koledzy poradzić mi i opisać gdzie znajduje sie czujnik i co ewentualnie moge z nim zrobić/ sprawdzić sam w domu... bo niechce narazie iść do mechanika
thef - Pią Cze 18, 2010 19:03
Na deskę wskazania podaje czujnik jednopinowy. Najpierw sprawdź wtyczkę (nr 5) i przewody, a jeśli okażą się dobre, to trzeba zająć się samym czujnikiem (nr 6).
Matbia - Pią Cze 18, 2010 22:08
ok dzięki jutro sprawdze przewody jeśli wszystko jest ok to musze podjechać do mechaniorów żeby sprawdzili ten czujnik.
Balas87 - Sob Mar 02, 2013 20:10
Po przeczytaniu tego tematu jak i innych wywnioskowałem że na podstawie czujnika temperatury cieczy chłodzącej komputer ustala długość grzania świeć jak i pompa paliwowa zwiększa dawkę paliwa na rozruch zimnego silnika dobrze myślę
kruszan - Nie Mar 03, 2013 00:47
Balas87 napisał/a: | Po przeczytaniu tego tematu jak i innych wywnioskowałem że na podstawie czujnika temperatury cieczy chłodzącej komputer ustala długość grzania świeć jak i pompa paliwowa zwiększa dawkę paliwa na rozruch zimnego silnika dobrze myślę |
Tak, ma to istotny wpływ na długość grzania świec, ustawienie kątu wyprzedzenia zapłonu, dawkowanie itp.
Balas87 - Nie Mar 03, 2013 16:28
kruszan, a do czego tak naprawdę służy czujnik temperatury powietrza w dolocie ma on wpływ na szarpanie samochodem podczas ruszania warto go przeczyścić zauważyłem że po jego odpięciu auto traci na dynamice...
kruszan - Pon Mar 04, 2013 22:40
Nasze autka mimo pozornego niezaawansowania jednak kila czujników i wiele zależności mają. Czujnik na pewno bierze udział w przeliczaniu wartości dla komputera/wydatku dawki i kąta. U mnie po rozkręceniu całego kolektora dolotowego i czyszczeniu go okazało się że czujnik był cały zalepiony masą... Po wyczyszczeniu auto odżyło, częściowo przez zwiększoną średnice przelotu powietrza, nagaru było bardzo dużo, jak i przez wyczyszczenie zalepionego czujnika, na pewno ma to wpływ na jego wskazania, masa dłużej utrzymuje ciepło po nagrzaniu się, tak samo może wolniej odczytywać temp. powietrza które wpada do silnika.
Dokładniej to trzeba by się dowiedzieć więcej w tym temacie.
Niektórzy uważają również, że np. przepływomierz działa tylko z EGR, mój magik twierdzi lekko inaczej, EGR ok, ale po odpięciu lub przy niesprawnej przepływce również wskazanie do do komputera i przeliczania wartości jest błędne, dawka, kąt itp. - komputer przyjmuje wtedy wartość domyślną przepuszczanej masy powietrza, a nie wartość taką jaka jest realna wskazana przy sprawnej przepływce, wiadomo nie jest to rzecz która nam auto unieruchomi lub silnik drastycznie zmienia się, ale jednak ziarnko do ziarnka i silnik albo chodzi idealnie, albo jest coś tam nie tak.
Balas87 - Sro Mar 06, 2013 20:22
kruszan, wykręciłem dzisiaj ten czujnik i wyczyściłem bo oblepiony był smołą, spostrzeżenia auto goni do 140 jak szalone więcej nie jechałem bo strasznie duży ruch ale autem się jedzie jakby było ze 20 koni więcej także polecam przeczyścić ten czujnik, teraz będę się bawić w kręcenie turbiny
19bizon08 - Sro Mar 06, 2013 21:55
Akurat w tym temacie jestem zielony Mógłby ktoś wytłumaczyć dokładnie w którym miejscu wyczyścić ten dolot i w którym miejscu znajduje się ten czujnik
Balas87 - Pią Mar 08, 2013 13:50
wkręcony jest w bok kolektora dolotowego zaraz koło głownej wiązki od silnika która biegnie po obudowie rozrządu
zaq - Nie Mar 10, 2013 20:21
kruszan napisał/a: | U mnie po rozkręceniu całego kolektora dolotowego i czyszczeniu go okazało się że czujnik był cały zalepiony masą... Po wyczyszczeniu auto odżyło, częściowo przez zwiększoną średnice przelotu powietrza, nagaru było bardzo dużo, jak i przez wyczyszczenie zalepionego czujnika, na pewno ma to wpływ na jego wskazania, masa dłużej utrzymuje ciepło po nagrzaniu się, tak samo może wolniej odczytywać temp. powietrza które wpada do silnika. |
kruszan dużo roboty przy tym czyszczeniu dolotu i czujnika? Jakieś problemy, uwagi co do wyjęcia i czyszczenia go? Trzeba nową uszczelkę albo coś innego? Mam zamiar się za to zabrać niebawem i jakoś czas zaplanować! Może przy okazji ruszyć odmę i zawór egr? Co o tym myślisz?
karol6376 - Pon Mar 11, 2013 05:21
Cytat: | kruszan dużo roboty przy tym czyszczeniu dolotu i czujnika? Jakieś problemy, uwagi co do wyjęcia i czyszczenia go? Trzeba nową uszczelkę albo coś innego? Mam zamiar się za to zabrać niebawem i jakoś czas zaplanować! Może przy okazji ruszyć odmę i zawór egr? Co o tym myślisz? |
Roboty zbytnio nie ma. Poprostu odkręcasz węże, dolot i czyścisz po odkręceniu uszczelka sie rozsypała u mnie. Sylikonem uszczelniłem ale ja wole mieć jak fabryka wypuściła i już jest nowa uszczelka:D u mnie było syfu że hoho, z czujnikiem banał, odpinasz wtyczke, odkręcasz czujnik i czyscisz. U mnie czujnik ładnie się odkręcił bez żadnych przygód Ja u siebie EGR przy okazji zaślepiłem a odmy nie ruszałem.
19bizon08 - Pon Mar 11, 2013 16:33
Wytłumaczcie mi która rura to dolot Ta gruba gumowa od interkulera
zaq - Pon Mar 11, 2013 16:54
karol6376 napisał/a: | po odkręceniu uszczelka sie rozsypała u mnie |
Uszczelka jest wspólna kolektora dolotowego i wydechowego? Ile kosztuje w razie czego?
[ Dodano: Pon Mar 11, 2013 16:54 ]
19bizon08 napisał/a: | Wytłumaczcie mi która rura to dolot Ta gruba gumowa od interkulera |
Tak to ta rura, ale głównie chodzi o czyszczenie kolektora dolotowego z którym ta właśnie rura się łączy. Z boku w kolektor wkręcony jest też czujnik ten powietrza dolotowego o którym mowa powyżej.
kruszan - Pon Mar 11, 2013 18:21
u mnie też zamiast uszczelki jest sylikon, była już niezbyt do założenia, dolot mam na myśli jeszcze tylną część czyli to z tyłu do bloku silnika jest - szpilki odkręca się najlepiej przez nakręcenie 2ch nakrętek i nimi poprzez skręcanie
karol6376 - Wto Mar 12, 2013 07:30
Cytat: | Uszczelka jest wspólna kolektora dolotowego i wydechowego? Ile kosztuje w razie czego? |
To jest uszczelka dolotu.
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1094
zaq - Wto Mar 12, 2013 14:23
No tak ale chcąc wyciągnąć cały kolektor wydechowy to muszę go odkręcić od silnika i tam (już sobie sprawdziłem) jest uszczelka wspólna dolotu i wydechu i znając życie też się rozsypie po rozkręceniu:/ no ale nic zobaczymy! Dzięki wszystkim za pomoc!
kruszan - Wto Mar 12, 2013 22:35
ja na sylikon odporny na wysokie temp zrobiłem wszystko, czyszczenie kolektora = czyszczenie tego elementu, na nim jest cała "ameryka", zaopatrz się w chemię bo inaczej tego nie zczyścisz... mi nie chciało odpuścić ani benzyną ekstrakcyjną, ani acetonem... dopiero godzina moczenia w chemii i potem myjka ciśnieniowa i kolektor błyszczał jak nowy
|
|