|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Czyszczenie przepustnicy
wojzel - Sro Maj 12, 2010 18:20 Temat postu: [R214] Czyszczenie przepustnicy witam, wiem że jest do tego poradnik, ale mam pewien problem.. wyciągnąłem ze swojego roverka przepustnicę i nie bardzo wiem jak ją teraz wyczyścić.. a dokładnie mówiąc co.. wklejam zdjęcia i proszę powiedzcie co wyczyścić żeby nie zrobić sobie problemu.. dzięki!
leszczu - Sro Maj 12, 2010 18:36
Przeczyść dokładnie cały środek przepustnicy benzyną ekstrakcyjną
wojzel - Sro Maj 12, 2010 19:38
Kurcze czyszczenie przepustnicy jednak nic nie dało, obroty nadal zawieszają się lekko powyżej 1000 i po chwili opadają na prawidłowe 850/900...
pawel.o83 - Sro Maj 12, 2010 20:25
i chyba tak musi być bo u mnie jest podobnie! wiec nie ma zanaczenia przepustnica, silniczek krokowy itd. tak musie po prostu być.
wojzel - Sro Maj 12, 2010 20:27
No nie wiem ja uparcie będę starał się to naprawić, jak znajdę przyczynę dam ci znać kolego
ADI-mistrzu - Sro Maj 12, 2010 21:03
Raczej tak musi być. Moim zdaniem jest to spowodowany tym że silnik krokowy musi mieć czas do ustabilizowania się.
Czyli gdy przepustnica zostanie zamknięta, krokowiec się wsuwa dając dostęp powietrza w większej ilości aby nagle silnik nam nie zgasł. Gdy obroty przestaną się porusza i ustaną w konkretnym położeniu, dopiero robi korektę do tych 850-900obr/min.
Pozdrawiam
faecd - Sro Maj 12, 2010 21:09
tez tak mam i tak musi byc...zreszta nie widze nic niepokojacego w takim zachowaniu obrotów silnika
wojzel - Sro Maj 12, 2010 21:16
Skoro tak mówicie to widocznie tak jest
czort - Czw Maj 13, 2010 13:41
wojzel, spróbuj jeszcze tak
Wykręć ten potenciomter co jest przy przepustnicy i wrzuć go do benzyny ekstracyjnej na 10 min. wyplukaj ruszając jego pokrętłem. w lewo w prawo i znów zamocz.
takie czyszczenie. kilka razy. zamontuj spowrotem. do przepustnicy i do auta. podłącz wtyczkę. włącz zapłon nie odpalaj i wcisnij kilka razy pedał gazu energicznie puszczajac. ustawiasz jrgo położenie
Jeśli Się coś poprawi Napisz
Silniczek Krokowy też tak możesz wypłukać.Ja tak właśnie zrobiłem czyszcząc przepustnicę.
ArekL - Pią Maj 14, 2010 23:15
Przecież to jest zamierzone zachowanie się sterownika silnika. Nie czytaliście nigdy o tym??
ADI-mistrzu bardzo dobrze to wyjaśnił.
Siwy_028 - Pon Lut 07, 2011 21:10
Wymiana przepustnicy na aluminiową i sprawe załatwi z obrotami na amen .
staszekPZN - Pon Lut 07, 2011 21:27
Mi równierz jak wszsytkim obroty zawieszaja sie na 1000 na moment i opadaja 900 nie ma nic niepokojacego.
thebloody - Nie Maj 06, 2012 08:40
ej... no bo juz znalazlam sobie kolejny powod do zmartwien, jak zauwazylam, ze mi trzyma ok 900 na jałowym ale chyba przeczyszczenie i tak by sie u mnie przydalo, kto mi wymontuje te przepustnice?
leszczu - Nie Maj 06, 2012 09:38
thebloody napisał/a: | jak zauwazylam, ze mi trzyma ok 900 na jałowym |
Jeśli silnik nagrzany, to obroty się zgadzają.
thebloody napisał/a: | ale chyba przeczyszczenie i tak by sie u mnie przydalo, kto mi wymontuje te przepustnice? |
Musisz chyba się wybrać na spocik.
thebloody - Nie Maj 06, 2012 10:04
bylam na spociku byl teraz 29 kwietnia w Sopocie a kiedy nastepny to nie wiem
michal_michal - Pią Lip 20, 2012 13:46
mam pytanie o to czyszczenie przepustnicy - który dokładnie artykuł jest dla mnie?
mam R214 1.4 16v, ale czy serii K to nie wiem
czy poniższy artykuł będzie ok?
http://www.roverki.pl/zro...-nie-tylko.html
rovek - Pią Lip 20, 2012 13:49
Tak, ten artykuł jest dla twojego silnika, masz silnik serii k.
leszczu - Pią Lip 20, 2012 13:51
Ten artykuł jest poświęcony czyszczeniu przepustnicy w Poldku 1.4. Taka sama przepustnica również występuje w T-series.
A co do czyszczenia twojej przepustnicy, to niema tam nic trudnego. Trzeba ją najlepiej całkowicie wykręcić i szmatką zamoczona w benzynie ekstrakcyjnej wyczyścić dokładnie jej wnętrze.
robsson78 - Pią Lip 20, 2012 14:16
wojzel napisał/a: | Kurcze czyszczenie przepustnicy jednak nic nie dało, obroty nadal zawieszają się lekko powyżej 1000 i po chwili opadają na prawidłowe 850/900... |
Też tak mam i z tego co czytam nie jest to żadna usterka. U mnie czasem obroty zostają na 1000 parę przez 2-3 sekundy a czasem lecz bardzo rzadko zostają tak przez około 10 sekund i wtedy myślę że coś się spie....... popsuło znaczy się ale zawsze wracają do normy. Po prostu ten typ tak ma.
leszczu - Pią Lip 20, 2012 14:33
robsson78 napisał/a: | . U mnie czasem obroty zostają na 1000 parę przez 2-3 sekundy |
Jest to normalne zjawisko.
"Podczas powrotu do obrotów biegu jałowego (np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł) ECM początkowo wprowadzi nieco wyższą liczbę obrotów biegu jałowego. Zapobiega to "wieszaniu się obrotów" po zamknięciu przepustnicy."
robsson78 napisał/a: | a czasem lecz bardzo rzadko zostają tak przez około 10 sekund i wtedy myślę że coś się spie....... popsuło znaczy się ale zawsze wracają do normy. Po prostu ten typ tak ma. |
To już tak nie powinno być.
Wracając do przepustnicy. Przeważnie czyszczenie nic nie daje, po prostu przepustnica jest już zużyta i zaleca się ją wymienić od razu na metalową.
|
|