|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Tuning mechaniczny - [Rover All] Otwieranie szyby pasażera z boczka drzwi
barszczyk - Wto Maj 18, 2010 16:47 Temat postu: [Rover All] Otwieranie szyby pasażera z boczka drzwi Witam wszystkich!
Czy Was też nie irytuje jak sobie jedziecie autem (w moim przypadku R45), jedna ręka na kierownicy, druga na gałce zmiany biegów i łokieć na podłokietniku.... a tu nagle nasz pasażer próbuje otworzyć sobie okno no i zaczyna się..., a to raz tylną otworzy, potem wymaca ten dobry przełącznik i "już jest w domu"...
Mnie to niemiłosiernie męczy i denerwuje....i jak to bywa w takich momentach - "potrzeba matką wynalazku".
I zaczęło się kąbinowanie....
W między czasie udało mnie sie kupić fotele "skórzane" do Roverka, sprzedawca nawet podarował mi w prezencie boczki! okazało się, że boczki pochodzą z anglika czyli sprawny boczek i oryginalny przełącznik już mam!
http://www.allegro.pl/ite..._tapicerka.html
prawy górny boczek ze zdjęcia.
Niestety w życiu nie ma tak łatwo i przełącznik jest typu AUTO, a co za tym idzie ma jedną pozycję do góry(zamykanie drzwi), oraz dwie na dół (otwieranie manualne) (otwieranie automatyczne).
Nigdy nie może być z górki, zawsze pod górkę...
Przełącznik przełącza tylko jeden biegun "+" nie jak np przełączniki z tylnych drzwi gdzie są dwie sekcje przełączne, znacznie by to ułatwiło zabawę
zacząłem kąbinować co by tu zrobić i powstał taki oto projekcik wykorzystujący ów przełącznik i 3y przekaźniki do otwierania/zamykania szyby.
REL1 i REL2 służą do otwierania zamykania szyby, natomiast REL3 zabezpiecza nam instalację samochodową przed zwarciem
np. kierowca otwiera szybę okna pasażera, na pinach silnika pojawia się napięcie
( - silnik |o|)
+|o|- , nagle pasażerowi nie podoba się ten pomysł i postanawia zamknąc sobie szybkę naciska na przełącznik i na silniku pokazuje się napięcie odwrotne
-|o|+ i zwarcie gotowe! REL3 odcina oryginalną instalację silnika i nie ma możliwości zwarcia.
Układ przetestowany i działa już dwa tygodnie
Mam jeszcze jeden taki moduł bo wyszło taniej przy zamówieniu 2ch obwodów
[ Dodano: Wto Maj 18, 2010 17:47 ]
Dalsza część zdjęć...
Robert_ - Sro Maj 19, 2010 08:29
Wow, sam o tym myślałem.
Powiedz jaki jest koszt czegoś takiego i jak jest z wpięciem przełącznika w instalację(gdzie go podpiąć i czy robić to oryginalną wiązką z anglika).
barszczyk - Sro Maj 19, 2010 08:47
Cześć!
ja podpiąłem się pod "+" od elektrycznej regulacji lusterek, a masę wziąłem z drzwi
koszt modułu to 50zł, boczek 50zł przewody miałem jeszcze wkleję zdjęcie tej instalacji
Mayson - Sro Maj 19, 2010 09:55
barszczyk napisał/a: | Czy Was też nie irytuje jak sobie jedziecie autem (w moim przypadku R45), jedna ręka na kierownicy, druga na gałce zmiany biegów i łokieć na podłokietniku.... a tu nagle nasz pasażer próbuje otworzyć sobie okno no i zaczyna się..., a to raz tylną otworzy, potem wymaca ten dobry przełącznik i "już jest w domu"...
Mnie to niemiłosiernie męczy i denerwuje.... |
Moi pasażerowie nie mają z tym problemu... jakiś wyimaginowany ten "problem" mi się wydaje
dobryziom - Czw Maj 20, 2010 08:20
Mayson napisał/a: | barszczyk napisał/a: | Czy Was też nie irytuje jak sobie jedziecie autem (w moim przypadku R45), jedna ręka na kierownicy, druga na gałce zmiany biegów i łokieć na podłokietniku.... a tu nagle nasz pasażer próbuje otworzyć sobie okno no i zaczyna się..., a to raz tylną otworzy, potem wymaca ten dobry przełącznik i "już jest w domu"...
Mnie to niemiłosiernie męczy i denerwuje.... |
Moi pasażerowie nie mają z tym problemu... jakiś wyimaginowany ten "problem" mi się wydaje |
trzeba zamontować korbki i po problemie
jedna ręka na kierownicy? oj kierowcy kierowcy
shilus82 - Czw Maj 20, 2010 10:10
a zakazać pasażerom dotykania czegokolwiek a w aucie, bo ty tu jesteś pan i władca a tak poważnie to muszę się przyjrzeć, jak to u mnie jest. Człowiek nie zwraca uwagi na takie szczegóły dopóki ktoś inny mu o tym nie powie.
|
|