|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.4 16v] brak mocy
Rabitt - Sro Maj 19, 2010 11:14 Temat postu: [R400 1.4 16v] brak mocy Witam mój roverek ma problem z silnikiem :
-bardzo długo trzeba kręcić żeby zapalił i dodawać gazu
-jak dam gaz do podłogi na luzie to do 4tys dochodzi i spada
-wg nie ma przyspieszenia
-przewody kopółka kable są dobre (nowe)
-akumulator dobry (nowy)
więc proszę o pomoc gdzie leży usterka ?
ArekL - Czw Maj 20, 2010 21:54
Na początek ciśnienie paliwa do sprawdzenia i kompresja na cylindrach.
Rabitt - Pią Maj 21, 2010 15:20
Więc tak kompresja jest 10.5| 7.5 |7.5 |10.5 na 2 jest słabe ale chyba nie powinien tak chodzić odłączyłem sonde lambda i chodzi tak samo wiec kolejny wydatek a co do ciśnienia paliwa musze to sprawdzić ale dziękuje za wskazanie toku myślenia
ADI-mistrzu - Pią Maj 21, 2010 17:18
Wiecie jak przeliczyć stopień sprężania na ciśnienie ? Nie jest to tak że atmosferyczne razy stopień i mamy ciśnienie ? Tylko wtedy wypada jakieś 10/11bar a to raczej mało.
U Ciebie Rabitt wygląda mi to na za słabe ciśnienie, przez co mniejsza ilość paliwa dostaje się co cylindrów.
Czyli ciśnienie paliwa do sprawdzenia.
Rabitt - Sob Maj 22, 2010 05:20
Nie chce ładować sie w duże koszta bo za pół roku sprzedaje auto w pon będę w warsztacie to sprawdze ciśnienie paliwa dzięki adi za rade
flapjck1 - Sob Maj 22, 2010 08:41
w zdrowym silniku kserii cisnienie sprezania powinno byc rzedu 14 barow wiec u ciebie jest stanowczo za malo
ADI-mistrzu - Sob Maj 22, 2010 09:01
flapjck1, ale on to podał chyba nie w barach a w stopniach sprężania, dlatego też się zapytałem czy tak się wylicza ciśnienie jakie powinno być ze stopni sprężania.
flapjck1 - Sob Maj 22, 2010 10:25
on podal cisnienie sprezania ( moze niekoniecznie w barach )
stopien sprezania to jest stosunek pojemnosci nad tlokiem bedacym w DMP a pojemnosci nad tlokiem bedacym w GMP ( dolny i gorny martwy punkt ) i jest staly ( teoretycznie ) niezaleznie od stopnia wyeksploatowania silnika ( moze sie zmieniac tylko wtedy gdy pierscienie jedza gladz albo tlok lata na sworzniu lub korbowod ma luzy na panewkach )
ADI-mistrzu - Sob Maj 22, 2010 10:43
No to jak to jest ciśnienie na cylindrach to faktycznie niskie i wygląda mi to na przeskoczenie paska rozrządu, przez co zawory się nie domykają i takie ciśnienia panują.
Rabitt - Sro Maj 26, 2010 19:31
Panowie ten silnik taki słaby bo po powodzi tzn plywal w jeziorze auto generalnie trudno pali i jak zapalam to krece i musze dodawać gazu żeby załapał potem trzymac gaz na 1-2 tys obrotow jakies 60 sec i dopiero nie gasnie a co myślicie o pompie paliwa mogla sie zatrzec po powodzi wciagnela syf
PHJOWI - Sro Maj 26, 2010 22:03
kapitalka go czeka , raczej zbiornik szczelny , ale woda może się dostać , pierścionki dostały że takie słabe ciśnienie.
|
|