|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 220 2.0SDI 00'] dziwna praca silnika i nie tylko
wroblikns - Sro Maj 19, 2010 18:51 Temat postu: [R200 220 2.0SDI 00'] dziwna praca silnika i nie tylko witam może na początek problem z pracą silnika, otóż zastanawia mnie zachowanie silnika w takiej sytuacji gdy na biegu jalowym, na postoju, lekko docisnę pedał gazu, tak żeby obroty wzrosły do 1tys. obrotów,i trzymam go w tej samej pozycji, obroty powoli opadają do swoich minimalnych...a gdy puszczę wtedy pedał gazu czuc szarpnięcie silnikiem...tak jakby sie dławił. spróbowałem to nagrać dyktafonem jednak nie moge dodać załącznika z takim rozszerzeniem
drugą sprawą są piski...takie jakby świergotanie z okolic paska wielorowkowego, nie wiem czy to ślizga się sam pasek czy może już jakieś rolki kończą żywot, nagrałem z tego filmik jednak nie moge go wrzucic tutaj, jak ktoś chętny mogę przesłać
i trzecia sprawa to przerwane przewody dochodzące do chłodnicy, wstyd się przeznac...ale mam ten samochód już jakieś 7 miesięcy i teraz to zauważyłem...a podejrzewam że sobie tak wisza od początku, nie wiem czy to od czujnika temp. chłodnicy czy jak? bo są tam dwa takie gniazda do którego dochodzą przewody z jednej wiązki która się rozgałęzia, i jedno jest ok a drugie zerwane, kolor czerwony miejsce przerwań przewodów, strzałka różowa miejsce z którego wychodzą przewody, i kolor niebieski nieuszkodzona wtyczka,wszystko opisane w załaczniku .
pozdrawiam i dzięki z góry za jakąkolwiek pomoc
azer - Sro Maj 19, 2010 18:55
zamieść filmy/audio na wrzuta.pl i daj linki
tronsek - Sro Maj 19, 2010 18:59
wroblikns napisał/a: | drugą sprawą są piski...takie jakby świergotanie z okolic paska wielorowkowego |
To "świergotanie" to znak, że najprawdopodobniej samonapinacz paska wielorowkowego powoli kwalifikuje się do wymiany (koszt z wymianą ok. 300PLN-ów).
wroblikns - Sro Maj 19, 2010 19:11
to link z nagraniem dyktafonu, na wrzucie jakies bledy mi wyskakują
http://www.speedyshare.co...Nagranie001.amr
a tu jest wideo z nagrania swiergotania:
http://www.speedyshare.co...2/Wideo0011.3gp
a to świergotanie pojawiło się po wymianie paska na nowy...wcześniej tego nie było..więc może się ślizga?
tronsek - Sro Maj 19, 2010 19:41
wroblikns napisał/a: | a to świergotanie pojawiło się po wymianie paska na nowy...wcześniej tego nie było..więc może się ślizga? |
Gdyby pasek się ślizgał, to słyszałbyś pisk. Najczęściej pasek popiskuje po wjechaniu w kałużę lub w czasie deszczowej pogody i są to piski krótkotrwałe. Piszczący cały czas pasek świadczy o zużytym samonapinaczu.
W moim aucie samonapinacz zaczął świergotać po tygodniowym postoju. Można powiedzieć, że z dnia na dzień.
Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika a on Ci powie na 100% czy to napinacz, czy też pasek.
wroblikns - Sro Maj 19, 2010 19:46
no to jest tak że świergota zazwyczaj po odpaleniu, i tak przez jakiś czas...ale gdy już silnik jest dobrze nagrzany to przestaje, sprawdziłem wlasnie tak raz, że rano go odpalilem a po dojechaniu na miejsce przeznaczenia (ok 15km) nie wyłaczalem silnika tylko go osłuchałem i nic nie bylo, ale czasem jak dojeżdzam po mieście do pracy tylko to swiergotanie nie ustaje, jednak nie jest o taki pisk ja zwykle przy ślizgającym się pasku, tak że aż można się przestraszyc, tylko coś w stylu nienaoliwonego korbowodu w rowerze
a co jeśli chodzi o te przewody zerwane i dławienie się silnika? ma ktoś jakiś pomysł?
tronsek - Sro Maj 19, 2010 19:54
wroblikns napisał/a: | tylko coś w stylu nienaoliwonego korbowodu w rowerze |
Samonapinacz. Najwyraźniej go słychać przy podniesionej masce.
wroblikns - Sro Maj 19, 2010 20:44
ok dzięki, więc sprawdzę ten samonapinacz, tylko nadal nie wiem co z pozostalymi problemami
Brt - Sro Maj 19, 2010 22:07
Pierwszy problem nie jest problemem .. ten typ tak ma takie zachowanie to wynik działania samoregulacji jałowych obrotów.
a kabelki do chlodnicy dorób i pdodepnij ... chociaz nie wiem czy one kiedyś bedą zmuszone zadziałać ... te silniki cięzko zmusić do uruchomienia wentylatora chlodnicy (bez udziału kilimy )
wroblikns - Czw Maj 20, 2010 07:28
dzięki Brt, Twoje słowa mnie bardzo uspokoiły
a czy to też normalne że np przy jeździe przez mój podziurawiony osiedlowy parking chcę go trzymac na jedynce na okolo 1000-1100 obrotów (dwójka na wolnych obrotach to za szybko na te dziury ) to obroty tak jakby mi falują...i z tego co zauważyłem tylko na jedynce tak się dzieje..
Brt - Czw Maj 20, 2010 10:27
zostaw go całkiem bez gazu, on pojedzie spokojnie sam ... a czy mój też sietak zachowuje to niestety nie wiem ... o ile pamiętam, to podobnie faluje .... ale nie przejmowałbym się zbytnio tym problemem jeśli pozatym jest ok
|
|