Zobacz temat - [R400] skoki temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] skoki temperatury

gerus - Nie Maj 23, 2010 21:21
Temat postu: [R400] skoki temperatury
Witam serdecznie Temat niejednokrotnie był pewnie omawiany ale nie mam czasu szukać odp na mój problem.Jakieś 150km temu zmieniałem uszczelkę pod głowicą, pompę wody oraz pasek rozrządu. dzisiaj zrobiłem troche więcej km i zaczeło sie temperatura skoczyła dość mocno ponad normę i zaczeło nieswojo śmierdzieć Zatrzymałem się i otworzyłem maskę ku mojemu zdziwieniu zbiornik wyrównawczy był pełny płynu chłodniczego aż się przelewał Delikatnie odkręcałem korek i po zassaniu powietrza płyn ściekł do silnika.Prosze mi powiedzieć co się dzieje
Kot - Nie Maj 23, 2010 21:35

masz zapowietrzony uklad ... wez odpowietrz porzadnie i wtedy powinno byc git :)
gerus - Nie Maj 23, 2010 21:51

Jestem laikiem w tych sprawach a nie chcę znowu jechac do mechanika, może podpowiesz mi w jaki sposób odpowietrzyc układ. Zastanawiam sie dlaczego mechanik tego nie zrobił
Artu - Nie Maj 23, 2010 21:57
Temat postu: Re: [R400] skoki temperatury
gerus napisał/a:
Temat niejednokrotnie był pewnie omawiany ale nie mam czasu szukać odp na mój problem.


Skoro nie masz czasu poszukać to pojedź do mechanika. Forum dyskusyjne jest nie tylko po to aby zadawać pytania, ale też szukać na nie odpowiedzi. Problem niejednokrotnie omawiany na forum, odpowiedź znajdziesz w przeciągu kilku minut.

http://www.roverki.pl/article.php?sid=467

gerus - Nie Maj 23, 2010 22:05

dzieki za pomoc pozdrawiam
Kot - Nie Maj 23, 2010 22:14

ja bym nei korzystal z tej sruby bo mozna sie tylko poparzyc, tylko odpowietrzyl starym, dobrym sposobem :)
thef - Nie Maj 23, 2010 22:15

Artu, uzupełnij dane modelu w temacie.
Artu - Nie Maj 23, 2010 23:04

thef Nie zakładałem tematu, więc niestety nie mogę uzupełnić jego tytułu o dane :mrgreen:
thef - Nie Maj 23, 2010 23:07

Artu napisał/a:
thef Nie zakładałem tematu, więc niestety nie mogę uzupełnić jego tytułu o dane :mrgreen:
Przepraszam, pomyliłem nicki :) Zatem swoją prośbę kieruję do gerusa.
gerus - Wto Maj 25, 2010 17:13

Byłem u mechanika Odpowietrzył przy mnie cały układ, niestety to nic nie pomogło Na wolnych obrotach trzyma temperature normalnie jednak po wejsciu na jakies 2,5tys i wyzej zaczyna wybijac plyn przez zbiornik wyrownawczy. Zwalił winę na uszczelke pod głowice (nie ukrywam ze była nowa ale kiepskiej jakości) albo jest pęknięta głowica Może się ktoś wypowiedzieć w tej sprawie czy jest to możliwe? Olej jest ok zadnego "majonezu" Uzupełnie dane auta Rover 414 16v seria K 97 rok
Artu - Wto Maj 25, 2010 17:51

gerus wejdź na główną stronę Roverków i kliknij na "Porady nt. eksploatacji". Jest tam szczegółowo opisany układ chłodzenia w silnikach serii K. Posiłkując się nim sprawdź, czy wszystkie węże masz dobrze podłączone i odpowietrz dla pewności sam układ chłodzenia.

Następnie sprawdź termostat - czy otwiera się na tzw. duży obieg - najlepiej po kilku (dla pewności 10) minutach pracy silnika dotknąć węży dochodzących do chłodnicy. Są gorące - jest OK. Kolejna sprawa - wentylator chłodnicy. Najlepiej odepnij czujnik temperatury - kolor brązowy (znajduje się na kolanku, które jest w dość bliskim sąsiedztwie kopułki) i uruchom silnik. Wentylator powinien się kręcić. Na koniec pozostaje kwestia wymiany korka w zbiorniczku wyrównawczym.

Jeżeli w płynie chłodniczym nie masz oleju, w oleju płynu, auto nie kopci na biało i nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym to uszczelka powinna być ok.

gerus - Wto Maj 25, 2010 19:25

Silnik pracował dość długo Sprawdzaliśmy węże były gorące Sprawdzaliśmy tez wentylator jest ok Jest dla mnie niezrozumiałe skąd bierze sie powietrze w układzie skoro jest odpowietrzany A jakie ma zadanie zaworek w korku, może jest zatkany?
Artu - Wto Maj 25, 2010 19:32

Odprowadza nadmiar ciśnienia w układzie
sTERYD - Wto Maj 25, 2010 21:10

i też utrzymuje odpowiednie ciśnienie, by płyn nie wrzał przy temperaturze 112-130 stopni, bo to jest jeszcze przed czerwonym polem
gerus - Wto Maj 25, 2010 21:28

No to juz troche sie dowiedziałem chyba zacznę od korka Dzięki koledzy za pomoc