Zobacz temat - [416Si 99' LPG] olej na pasku rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416Si 99' LPG] olej na pasku rozrządu

driftdreamer - Pon Maj 24, 2010 18:58
Temat postu: [416Si 99' LPG] olej na pasku rozrządu
Witam. Ostanio zauwazylem w roverku ze na pokrywie rozrzadu widoczne sa slady oleju.
Zdjalem ta pokrywke i wydaje mi sie ze tak jakby pod tym pierwszym kolem od przodu samochodu walilo olejem.

Sa tam jakies uszczelniacze?
Czy ktos to wymienial i moze mi powiedziec jakie sa koszty i jak przebiega wymiana? i czy oplaca sie wymieniec tylko ten jeden czy pokusic sie o wymiane wszystkich uszcelniaczy. poltorej roku temu robiona uszczelka ale gora nie ruszana;;p

Jakie moga byc konsekwencje tego wycieku? czy pasek moze przez to ucierpiec?

Dzikuje z groy za odp:) pozdrawiam

marcin316 - Pon Maj 24, 2010 19:28

Zarówno na wałku rozrządu jak i wale głównym są uszczelniacze. Koszt wymiany obu to jakieś 150-200 zł za robotę plus cena uszczelniaczy (50-100 zł). Jeśli pasek będzie miał kontakt z olejem to może spowodować to jego bardzo szybkie zużycie a nawet zerwanie.
dzelo23 - Pon Maj 24, 2010 21:56

Wymieniałem uszczelniacze w ubiegłym tygodniu. Koszt 100zł ale mechanik chyba się rypnął bo umawiał się na 150.
driftdreamer - Sro Maj 26, 2010 17:47

ok dzieki. w jaka jest fachowa nazwa tego? zebym poszedl do sklepu i wiedzial co powiedizec? i ile mam tego kupic?
szoso - Sro Maj 26, 2010 17:48

uszczelniacz wału
uszczelniacz wałka rozrządu

ArekL - Czw Maj 27, 2010 19:07

Ale po co uszczelniacz wału ruszać :)
grisza23 - Czw Maj 27, 2010 21:19

ja też tak miałem, wymieniłem symeringi (i cały rozrząd przy okazji) i jest git :mrgreen:
marcin316 - Pią Maj 28, 2010 07:58

ArekL napisał/a:
Ale po co uszczelniacz wału ruszać :)


Jeśli rozrządowi zostało jeszcze dosyć długie życie (u mnie zaczęło lecieć spod uszczelniacza wałka 10 tys. km po wymianie rozrządu), to opłaca się wymienić również uszczelniacz wału, aby mieć spokój do następnej wymiany całego rozrządu.

Jeśli rozrząd byłby robiony za mojej "kadencji", to z pewnością wymienił bym także uszczelniacze.

driftdreamer - Sob Cze 12, 2010 21:14

uszczelniacz walka kosztował 7,50zl
30x40x7

Wiec nie wiem skad cena 150 zl he:P

a z ta roboccizna wydaje mi sie za stowke mozna wymienic rozrzad a nie uszczelniacz he pozdrawiam

snake0908 - Nie Cze 13, 2010 08:56

driftdreamer napisał/a:
Sa tam jakies uszczelniacze?
Czy ktos to wymienial i moze mi powiedziec jakie sa koszty i jak przebiega wymiana? i czy oplaca sie wymieniec tylko ten jeden czy pokusic sie o wymiane wszystkich uszcelniaczy.


Witam

Najlepiej wymien oba uszczelniacze walkow rozrzadu ( koszt 7.50 - 10zl szt ) i odrazu wymien uczczelniacz walu korbowego ( koszt 10zl ) no i oczywiscie pasek rozrzadu ( koszt jakies 70 zl ) No chyba ze zbliza sie juz wymiana rozrzadu to wtedy wymien rowniez rolke napinajaca. Robocizna to jakies 150 -200zl i rowna sie kosztowi wymiany rozrzadu.

Ja tez przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy i juz mam je kupione + pasek i za wszystko zaplacilem 90 pare zl. Uszczelniacze marki corteco i pasek contitech.

pozdr

driftdreamer - Nie Cze 13, 2010 09:08

ok tak zrobie.. tylko ze uszczelniacza walu akurat nie mieli.. Ten co kupilem to tez corteco.. a pasek faktycznie mozna by bylo wymienic choc ma 30 tys tylko:)

rolka zmieniona jakies dwa miesiace temu bo wyla.. i wtedy zobaczylem ten wyciek..

http://www.tomateam.pl/sk...ial=paski&c=290

Czy ten pasek bedzie dobry?

i czy mozliwe jest ze ten wyciek z uszczelniacza byl jednorazowy i juz sie nie powtorzy??

snake0908 - Nie Cze 13, 2010 11:29

driftdreamer napisał/a:
Czy ten pasek bedzie dobry?

i czy mozliwe jest ze ten wyciek z uszczelniacza byl jednorazowy i juz sie nie powtorzy??


Jeżeli masz rolkę z automatycznym napinaczem to pasek będzie pasował, ale nie wiem czy kopiłbym boscha ( zdania sa podzielone ).
Jeżeli chociaż trochę oleju dostało się na pasek to kwalifikuje się do wymiany choćby miał przejechane 1 tys/ km :) rolka po sprawdzeniu może zostać.

Moim zdaniem jak uszczelniacz zaczął ciec to na pewno sam się nie naprawi ( uszczelni ).

driftdreamer - Pon Cze 14, 2010 15:39

ok dzieki. rolka z tkz. samonapinaczem jest. Moze gates bedzie lepszy?

A wie ktos moze gdzie dostane srube do rolki?? mechanik troszke zdeformowal jej leb i wydaje mnie sie ze teraz po odkreceniu nie bedzie sie dala przykrecic. rolke kupilem bez sruby oczywiscie

snake0908 - Pon Cze 14, 2010 16:54

driftdreamer napisał/a:
ok dzieki. rolka z tkz. samonapinaczem jest. Moze gates bedzie lepszy?


Paski Gatesa sa OK tylko podobno zdarzają się podróby, czy prawda tego nie wiem.
Ja od zawsze stosuje paski Contitecha ( continental ) i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły.
Śrubę pewnie dostaniesz na allegro tylko będziesz musiał poszukać. A może ktoś z forum będzie miał taka śrubę. W rave pewnie będzie podana twardość śruby oraz skok gwintu także tez mógłbyś coś dobrać. Zresztą długość, średnicę i skok gwintu można zmierzyć ze starej śruby, a wytrzymałość powinna być na łbie śruby.

pozdr

driftdreamer - Pon Cze 14, 2010 18:15

Nie ma nic takiego na allegro. W rave jeszcze się gubie he:) Faktycznie mozna zmierzyc tylko wtedy juz zostaje bez auta a najlepiej taka srube wziac ze soba i wtedy mozna taka dokupic:) wytrzymalosc pewnie tak ale chodzi mi glownie o mozliwosc jej odkrecenia i ewentualnego przykrecenia ponownie bo mechanik uzywal jakiegos kijowego klucza i tak wyszlo trzeba bylo pare razy odkrecac luzowac napinac i tak wyszlo.. Oczywiscie wszystko przez fakt zlego napiecia paska zgodnie ze znakiem co przeoczyl jeden i drugi mechanik wydaje sie ze specjalista a moze tylko nieswiadomosc albo zbyt mala wiedza o roverkach.
snake0908 - Pon Cze 14, 2010 18:21

driftdreamer napisał/a:
Nie ma nic takiego na allegro


Wystawionej takiej sruby nikt mial nie bedzie, ale jakbys podzwonil do tych co wystawiaja duzo czesci do rovera to napewno by sie cos znalazlo. Popytac mozna, a tu na forum tez oglaszaja sie sprzedawcy czesci tez mozesz sprobowac. Zycze powodzenia w poszukiwaniu.

driftdreamer - Czw Cze 17, 2010 18:38

ok dzieki:)

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 19:38 ]
mam jeszcze zapytanie?? czy pokusić się od razu o wymianę pompy wody tak żeby wszystko było tip top i żebym mial z glowy ten rozrzad juz na te pare lat.

Uszczelniacza wału nie mieli ale poszukam jeszce w innym sklepie.

PTE - Sro Paź 27, 2010 09:02

snake0908 napisał/a:

Jeżeli masz rolkę z automatycznym napinaczem to pasek będzie pasował, ale nie wiem czy kopiłbym boscha ( zdania sa podzielone ).


Odkopuję, bo akurat w ostatnim czasie zgłębiałem ten temat. Paski rozrządu Boscha produkowane są w Wielkiej Brytanii w tej samej fabryce co ContiTech.

driftdreamer - Sro Paź 27, 2010 19:52

kupiłem Gatesa, sprzedawca polecał choć tak na prawde nie mieli innego. Stary holenderski też był Gatesa i jakoś dał rade:)