Zobacz temat - [R620] Proszę o pomoc w odczycie kodów błędów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Proszę o pomoc w odczycie kodów błędów

Punx - Pią Maj 28, 2010 10:45
Temat postu: [R620] Proszę o pomoc w odczycie kodów błędów
Witam,

Mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku, czyszczenie oraz ostatecznie wymiana silniczka krokowego nic nie pomogły, dodatkowo dwa razy zdazyło mi się że auto nie chciało odpalić po zaparkowaniu na ok 30 min (zakupy). Kilka prób i nic, odczekałem ok. 15 min, kolejna próba i ruszyło. Być może wina leży w pompie paliwa - niestety jeżdżąc na LPG czasami zdarza mi się kilkudniowa jazda na rezerwie paliwa co raczej jest mocno odradzane ze względu na możliwośc uszkodzenia pompy. Zatem chciałem wymrugać ewentualne kody błędów, zachęcony opisem w kilku wątkach na formum prostotą takiego odczytu. W moim R620Si '96r. nie ma złącza diagnostycznego pod kierownica ale za to jest niebieska wtyczka w okolicy prawego boku pasażera. Zmostkowałem wtyki, przekręciłem kluczyk tak aby zapaliły się lampki konsoli (bez odpalania silnika!) ale niestety mruga mi tylko kontrolka ABS pokazując błąd nr 13 oraz w tym czasie mruga SRS. Nie potrafię zmusić do mrugania kontrolki silnika.

Proszę o poradę, co należy zrobić aby także kontrolka silnika pokazała jakieś błędy. Czy błąd nr 13 na kontrolce ABS mam zczytywać z tej samej tabelki która jest do kodów błędów silnika ?

pozdrawiam

MK

Mayson - Pią Maj 28, 2010 20:19

Tu jest tabelka do błędów ABS: http://honda.cba.pl/samodiagnostyka_abs.html

Pompa paliwa powinna zadziałać przez chwilę po włączeniu zapłonu, więc powinno to być słyszalne. Co do kontrolki silnika - może ona zamruga dopiero, gdy zostanąusunięte błędy z ABS...? A może reset ECU pomoże: http://honda.cba.pl/reset_ecu.html

[ Dodano: Pią Maj 28, 2010 21:19 ]
Ściągnij manual serwisowy, bo kojarzę, że tam chyba były też podane znaczenia mrugnięć kontrolki SRS (?) http://www.hondaaccord-st...n=category&id=3

Punx - Sob Maj 29, 2010 03:23

Dzięki za wyjaśnienia. Niestety z forum hondy nie mogę pobrać żadnego pliku, po kliknięciu na ikonke downloadu dostaje komunikat że strona nie istnieje ...

Kod błędu nr 13 dla ABS to problem w nieszczelności obwodu wysokiego ciśnienia - opłaca się naprawiać czy może należy kupić cały modulator ?

Co do pomysłu z resetem kompa to wyjęcie bezpiecznika skasuje mi zarówno błędy ABS jak i silnika więc w ten sposób nie dowiem się jakie błędy poza ABS zostały wyłapane.

Mayson - Sob Maj 29, 2010 08:51

Punx napisał/a:
po kliknięciu na ikonke downloadu dostaje komunikat że strona nie istnieje

Ktoś wspominałniedawno, że aby pobrać cokolwiek z tamtej strony, trzeba się zarejestrować - może to to...
Punx napisał/a:
opłaca się naprawiać czy może należy kupić cały modulator

Na tym się nie znam - ktoś inny musi odpowiedzieć.
Punx napisał/a:
Co do pomysłu z resetem kompa to wyjęcie bezpiecznika skasuje mi zarówno błędy ABS jak i silnika więc w ten sposób nie dowiem się jakie błędy poza ABS zostały wyłapane.

Myślę, że jeśli coś z autem jest nie tak, to po resecie błąd i tak wróci, bo reset ECU nie naprawi auta ;) Chyba najlepiej zrobić z tym ABSem najpierw, to może wtedy mrugnie CHECK ENGINE. A może nie masz żadnych błędów w silniku... a może CHECK ENGINE jest przepalona... czy świeci się krótko po włączeniu zapłonu? Najlepiej poczytaj w manualu o samodiagnostyce, tam może być odpowiedź.

Punx - Sob Maj 29, 2010 10:13

Tak też sobie pomyślałem - więc założyłem konto, zalogowałem się i owszem mam link (ikonke) downloadu ale po jej kliknięciu jest błąd adresu - przerzuca do gogle z komunikatem o niemożliwości wyświetlenia strony.

Na jakieś błędy ECU liczę - falują mi obroty poza tym 2x w ciągu miesiąca nie chciał odpalić a po chwilowym "ostygniuęciu" odpalił już normalnie.

Check engine na starcie zapala sie standardowo na 3 sek i gasnie.

_papa_ - Sob Maj 29, 2010 10:19

manual dostępny tu:
http://www.scribd.com/doc...a-Accord-199398


artykuły na temat diagnostyki ECU tu:
http://www.honda.cba.pl/tutorial.html

Punx - Sob Maj 29, 2010 12:20

Pierwszy link:

Oops, the page you were looking for isn't here

ale to chyba wina tego ze link jest niepoprawnie wklejony - zaweira w srodku "..."

na szczescie gogle sobie poradzilo: http://www.scribd.com/doc...a-Accord-199398

2gi link dziala ok

Dzięki

_papa_ - Sob Maj 29, 2010 13:47

Punx napisał/a:
x w ciągu miesiąca nie chciał odpalić a po chwilowym "ostygniuęciu" odpalił już normalnie

rozwiązanie ma ten problem jest:
http://www.honda.gda.pl/s...ic,19932.0.html

Punx napisał/a:
Pierwszy link:

Oops, the page you were looking for isn't here

ale to chyba wina tego ze link jest niepoprawnie wklejony - zawiera w srodku "..."

na szczescie gogle sobie poradzilo: http://www.scribd.com/doc...a-Accord-199398


Sprawdziłem. Plik został usunięty z serwisu. to co podałeś to jest suplement (dodatek) do właściwej instrukcji. Pozostaje ci jeszcze wyszukać poprzez google manual serwisowy do hondy accord 93-98. albo na torrent-ach. pozdrawiam.

Punx - Nie Maj 30, 2010 08:43

Spróbowałem resetu komputera przez wyjęcie na > 10 sek odpowiedniego bezpiecznika (nr 35) 7,5A. Nie pomogło, wyjęcie klem na 20 min też nie dało rezultatu, po zmostkowaniu łącza diagnostycznego miga tylko ABS + (pulsuje SRS) i mam błąd nr 13.

Dziwne że błędy nie chcą się wyczyścić, to że się czyszczą i od razu łapie się błąd ABS raczej jest mało prawdopodobne bo po czyszczeniu, od razu mostkuję złącze więc teoretycznie w takiej sytuacji komp nie powinien łapać błędów ?

_papa_ - Nie Maj 30, 2010 08:57

A możesz dać zdjęcie tego złącza (kostki)?
Punx - Pon Maj 31, 2010 10:22

Dołączam fotkę wtyczki którą mostkuję aby zmusić kompa do wymrugania błędów.

Co do resetu kompa to wykonałem go zgodnie z instrukcją - czy po wyjęciu tego bezpiecznika 7,5A nie powinien mi się skasować czas w zegarku samochodowym ?

Przy okazji pytanie bo mam taką sytuację (odkąd kupiłem auto) że wycieraczki mogę włączyć nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce, to samo dotyczy zapalniczki i np. ładowania komórki - działa bez przekręconego kluczyka. Czy to normalna sytuacja w R620 ?

Mayson - Pon Maj 31, 2010 11:02

Punx napisał/a:
Przy okazji pytanie bo mam taką sytuację (odkąd kupiłem auto) że wycieraczki mogę włączyć nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce, to samo dotyczy zapalniczki i np. ładowania komórki - działa bez przekręconego kluczyka. Czy to normalna sytuacja w R620 ?

To nie jest normalne.

_papa_ - Pon Maj 31, 2010 18:03

Punx napisał/a:
to samo dotyczy zapalniczki


U mnie zasilanie w zapalniczce jest cały czas niezależnie od stacyjki, natomiast wycieraczki nie powinny chodzić bez zapłonu.

Punx napisał/a:
czy po wyjęciu tego bezpiecznika 7,5A nie powinien mi się skasować czas w zegarku samochodowym ?


Nie powinien. Zegarek jest na oddzielnym obwodzie. Bezpiecznik 7,5A Back Up jest od pamięci ECU i pamięci radia.

Kostka wydaje się ok. Niebieska z pomarańczowym, zielonym kabelkiem.

Punx napisał/a:
Dziwne że błędy nie chcą się wyczyścić, to że się czyszczą i od razu łapie się błąd ABS raczej jest mało prawdopodobne bo po czyszczeniu, od razu mostkuję złącze więc teoretycznie w takiej sytuacji komp nie powinien łapać błędów ?


Jeśli kontrolka Check Engine świeci bez mrugnięć, to znaczy, że ECU nie zarejestrowało żadnych błędów silnika. Kontrolka ABS mruga, bo sygnalizuje jakąś usterkę. Nie przestanie mrugać jeśli nie usuniesz przyczyny.

PS. Spróbuj zasięgnąć jeszcze opinii na jakimś forum Accorda. Np. http://www.hondaaccord-strefa.pl/

Mayson - Pon Maj 31, 2010 18:35

_papa_ napisał/a:
U mnie zasilanie w zapalniczce jest cały czas niezależnie od stacyjki

Ja muszę włączyć zapłon, żeby mieć zapalniczkę... może po lifcie to zmienili(?)

Punx - Wto Cze 01, 2010 08:39

Kontrolka check engine gaśnie po 3 sek. (nie świeci cały czas) co ciekawe kontrolka ABS mruga 3x ten sam kod błędu nr 13 po czym gaśnie - a wg tutoriala jeśli jest więcej niż 1 błąd wtedy powtarza 3x ten sam kod, jeśli jest tylko 1 to nie ma powtórzeń - tak przynajmniej ja to zrozumiałem

A czy pulsująca w tym czasie kontrolka od SRS (pulsuje cały czas tak samo) to tylko taki "bajer" czy także coś może oznaczać ?

_papa_ - Wto Cze 01, 2010 11:05

Mayson napisał/a:
Ja muszę włączyć zapłon, żeby mieć zapalniczkę... może po lifcie to zmienili(?)

Ale ja mam auto sprzed liftingu '94r sprowadzony z Włoch.

Punx napisał/a:
Kontrolka check engine gaśnie po 3 sek. (nie świeci cały czas) co ciekawe kontrolka ABS mruga 3x ten sam kod błędu nr 13 po czym gaśnie - a wg tutoriala jeśli jest więcej niż 1 błąd wtedy powtarza 3x ten sam kod, jeśli jest tylko 1 to nie ma powtórzeń - tak przynajmniej ja to zrozumiałem

A czy pulsująca w tym czasie kontrolka od SRS (pulsuje cały czas tak samo) to tylko taki "bajer" czy także coś może oznaczać ?


Nic nie rozumiem. Coś jest nie tak. :/

Mayson - Wto Cze 01, 2010 11:48

_papa_ napisał/a:
Mayson napisał/a:
Ja muszę włączyć zapłon, żeby mieć zapalniczkę... może po lifcie to zmienili(?)

Ale ja mam auto sprzed liftingu '94r sprowadzony z Włoch.

No tak, właśnie o to mi chodzi, bo ja mam po lifcie ;)

Punx, może sprawdź na roverki.pl jakie są polecane warsztaty we Wrocku i podjedź tam ze swoim autem, niech ocenią organoleptycznie te usterki.