|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] nie odpala gdy silnik jest zimny
law - Pon Maj 31, 2010 11:29 Temat postu: [MGF] nie odpala gdy silnik jest zimny Witam Państwa,
przez całą zimę auto odpalało w garażu bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Wraz z pojawieniem się dodatnich temperatur silnik przestał zapalać z rozrusznika.
Bez problemu zapala "na hol" a następnie, gdy silnik się rozgrzeje ponowne uruchomienie z rozrusznika nie stwarza problemu. Natomiast gdy silnik ponownie ostygnie znowu nie daje uruchomić się z rozrusznika.
Przez ostatnie dwa tygodnie auto stało w zaprzyjaźnionym warsztacie gdzie sprawdzono
w zasadzie wszystko. Bardzo proszę o pomoc, gdyż skończyły się mi pomysły.
Dziękuję bardzo
i pozdrawiam serdecznie,
Łukasz
sTERYD - Pon Maj 31, 2010 11:33
próbowałeś delikatnie wcisnąć gaz podczas odpalania na zimno?
czy po odpaleniu "na hol" trzyma ssanie, czy od razu chodzi na obrotach ok 900rpm?
czy przy zmianach obciążenia na wolnych obrotach (np włączenie klimatyzacji) jest zmiana obrotów?
law - Pon Maj 31, 2010 12:10
Próbowałem z pedałem gazu - nie przynosi rezultatu.
Po odpaleniu "na hol" dopóki silnik dobrze się nie rozgrzeje jest problem z wysokimi obrotami - podczas gazowania silnik dławi się i potrafi nawet zgasnąć.
Nie mam klimatyzacji w tej wersji.
Dziękuję
i pozdrawiam,
Łukasz
ADI-mistrzu - Pon Maj 31, 2010 12:17
Może kompresja ? Bo może dopiero jak masz ciepły silnik to po rozszerzeniu materiału uszczelnia Ci je i lepiej mu. Chodź trochę wątpię aby miało to aż taki wpływ
Może przeprowadzić diagnostykę komputerową ? Może któryś z czujników głupieje ?
A jak z obrotami zaraz po odpaleniu ? Na jakim poziomie są ?
law - Pon Maj 31, 2010 12:31
Kompresje itd. sprawdzili mi w warsztacie - jest OK.
Co do diagnostyki komputerowej GUTMANN nie może połączyć się z komputerem
w aucie...
Skończyły się nam pomysły
sTERYD - Pon Maj 31, 2010 13:08
a jak przyciśniesz gaz i spuścisz go z obrotów to jak wskazówka opada?
leci od razu w dół, czy zatrzymuje się na 1500 i na 1000 na chwilkę...
może to po prostu krokowiec...
ADI-mistrzu - Pon Maj 31, 2010 13:12
Jak by był to krokowiec to by mu raczej odpalił na wciśniętym gazie.
sTERYD - Pon Maj 31, 2010 13:19
też mi się tak wydaje, ale nie zaszkodzi sprawdzić...
może też być źle ustawiony rozrząd
ADI-mistrzu - Pon Maj 31, 2010 13:25
Ale jak by rozrząd był źle to by na pomiarze kompresji to wyszło.
Mi to wygląda na któryś czujnik (położenia wałka rozrządu albo wału korbowego) i komputer przez to głupieje, a po rozgrzaniu silnika czujnik podaje lepsze parametry i wszystko jest ok.
Jak by podał jakie obroty są na zimnym silniku to by wyszło czy coś nie jest nie tak z czujnikiem temp. dla komputera.
law - Pon Maj 31, 2010 15:19
Rozrząd też sprawdzony
Na zimnym silniku obroty są ok. 1000.
Natomiast dopóki się nie rozgrzeje silnik "nie ma siły" tak jakby brakowało paliwa
albo iskry...
Za wszleką pomoc z góry bardzo dziękuję ponieważ skończyły nam się pomysły...
sTERYD - Pon Maj 31, 2010 22:24
a w ogóle to Ty masz wersję vvc, czy bez zmiennych faz?
może by warto było sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej, ale to raczej nie powinno mieć związku z temperaturą
law - Wto Cze 01, 2010 09:16
Jest to podstawowa wersja MGF 1,8 16V.
Mam go już parę lat i nigdy nie było żadnych problemów.
Warsztat wczoraj poddal się
Dziś przyprowadzili mi go do domu po odpaleniu na holu.
Obroty ok. 1000. Po przejechaniu paru km bardzo ładnie wchodził na wysokie obroty
i daje się zapalić z rozrusznika.
Natomiast jak ostygnie...
Adrian - Wto Cze 01, 2010 09:28
Przyjedź nim w niedzielę do Warszawy na Spota, a jak będzie Mariusz418 to podłączy go pod komputer i się sprawdzi łobuza.
law - Wto Cze 01, 2010 10:37
Łobuz nie chciał "gadać" z komputerem w warsztacie...
Adrian - Wto Cze 01, 2010 10:39
Bo pewnie nie mają tam komputera roveroemdżikowego czyli Testbooka. Mariusz418 taki posiada i na pewno uda się połączyć.
|
|