|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Komputer pokładowy - wymiana zegarów
roadking - Pon Maj 31, 2010 12:51 Temat postu: [R75] Komputer pokładowy - wymiana zegarów Witam wszystkich, przy okazji zmian na stronie ROVERKI.pl chciałbym uaktualnić Wam kwestie wymiany zegarów w R75. Oczywiście wymiany na takie, które mają komputer pokładowy.
Najbardziej aktualną instrukcję znajdziecie pod poniższym linkiem:
ROADKING.pl/ROVER
Wysłałem również uaktualnienie do admina roverków ale na razie brak odzewu.
Mam nadzieję, że wkrótce doda ktoś mój artykuł w dziale porad na stronie roverki.pl
Pozdrawiam
SL
apples - Pon Maj 31, 2010 13:11
Temat dodany też tu http://forum.roverki.eu/v...p=493184#493184
roadking - Sro Lip 21, 2010 13:33
czy ktoś mógłby ten artykuł dorzucić do porad R75 ?
Chodzi mi o link poniżej.
http://roverki.pl/index.p...oatacji/12-r-75
apples - Sro Lip 21, 2010 13:40
roadking, Czy chodzi Ci o to by Twój artykuł znalazł się na stronie Klubowej?
Jeśli tak to zależny to od administratorów lub moderatorów czy uważają że artykuł nadaje się by go tam umieścić. Z tego co widzę to już zdecydowali i tam się znajduje: Zrób to sam - Komputer pokładowy w R75 http://roverki.pl/index.php/zrob-to-sam?start=10
roadking - Sro Lip 21, 2010 13:45
A rzeczywiście jest (tyle że jest to stara wersja artykułu i jest ona dość nieaktualna niestety)
tam sa nieaktualne namiary i jeszcze parę innych rzeczy.
Aktualny artykuł to http://roadking.pl/rover
Pozdrawiam
SL
kasjopea - Sro Lip 21, 2010 13:48
roadking, zrobi się .
roadking - Sro Lip 21, 2010 13:50
Trzymam Cię za słowo
apples - Sro Lip 21, 2010 14:03
Ten jest aktualny http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/470
Jest też tu http://forum.roverki.eu/v...p=493184#493184
kasjopea - Sro Lip 21, 2010 14:33
roadking, zrobione http://roverki.pl/index.p...pokladowy-w-r75 . Jeśli masz jakieś uwagi, to napisz.
roadking - Sro Lip 21, 2010 15:11
Jest SUPER
Dzięki
SL
hvil - Sro Lip 21, 2010 17:48
ja to robilem w grudniu zadnego nie trzeba manuala, ot zegary podpiac w kostki i zmienić manetkę:) tyle.
apples - Sro Lip 21, 2010 18:07
hvil napisał/a: | ja to robilem w grudniu zadnego nie trzeba manuala, ot zegary podpiac w kostki i zmienić manetkę:) tyle. | Czy Ty w ogóle rozumiesz o co chodzi z tym "manualem" i całym tematem ? Chyba nie.
hvil - Sro Lip 21, 2010 18:25
apples, niemasz ekraniku a chcesz miec to w czym filozofia, kupujesz taki ktory nie pokauje error i montujesz i manetke, niewiem co tu udziwniac ja dop przygode z roverkami zaczalem i to byl moj pierwszy mod w wozie zrobiony zaraz po zakupie i jakos nie bylo problemu to naprawde jest latwe
kasjopea - Sro Lip 21, 2010 18:28
hvil, tak bardzo Ci ten artykuł przeszkadza?
apples - Sro Lip 21, 2010 18:34
hvil, Jednak nie rozumiesz o co chodzi.
Załóż swój temat i opisz jak to zrobiłeś i będzie OK. Dodany też do Workshopa.
Mam nadzieję że po wymianie zegarów masz prawdziwy przebieg?
hvil - Sro Lip 21, 2010 19:22
tak:) pan za makro to w lublinie w 75 ustawia:D
dukat11 - Sro Lip 21, 2010 19:57
apples, Szymon ma naprawdę dużą więdzę i pomaga innym za małe pieniądze. Więc nie mieszajmy do tego cofania liczników.
hvil, Artykuł ma też pomóc kompletnym laikom którzy o elektronice/elektryce nie wiedzą wiele i takie spełnia zadanie.
apples - Sro Lip 21, 2010 20:06
dukat11 napisał/a: | apples, Szymon ma naprawdę dużą więdzę i pomaga innym za małe pieniądze. Więc nie mieszajmy do tego cofania liczników. | Czy ja gdzieś napisałem że nie ma? Czy ja napisałem coś w kontekście artykułu roadking o cofaniu liczników?
seyfer - Sro Lip 21, 2010 20:07
dla mnie tutek jak najbardziej rzeczowy
kasjopea - Sro Lip 21, 2010 20:11
Jest rzeczowy, na pewno niejednemu się przyda. I jest na stronie od 3 lat prawie, więc nie wiem nad czym tu się rozwodzić.
I nie kłócić mi się tutaj, bo...
apples - Sro Lip 21, 2010 21:10
kasjopea napisał/a: | Jest rzeczowy, na pewno niejednemu się przyda. I jest na stronie od 3 lat prawie, więc nie wiem nad czym tu się rozwodzić. | Dokładnie.
Sam osobiście jakiś czas temu dodałem go do Workshopa w wersji poprawionej. Sam też korespondowałem z roadking aby wstawić wersję zmienioną na stronę klubową. W pierwszej wersji poprawiony artykuł roadking wstawił do tematu Części. Uważałem że nie jest tam jego miejsce i w porozumieniu z MaRek (chyba) został wrzucony na stronę Klubową.
[ Dodano: Sro Lip 21, 2010 22:10 ]
P.S. Krytykować i narzekać każdy potrafi. Zrobić coś tylko dla innych już nie każdy.
kasjopea - Sro Lip 21, 2010 21:11
Panowie we wspomnianym artykule zostały przywrócone komentarze, więc jeśli tylko macie ochotę, to możecie się tam podzielić swoimi spostrzeżeniami.
dukat11 - Sro Lip 21, 2010 21:14
Cytat: | Czy ja gdzieś napisałem że nie ma? Czy ja napisałem coś w kontekście artykułu roadking o cofaniu liczników? |
Sorry nie doczytałem i dokonałem nadinterpretacji.
apples - Sro Lip 21, 2010 21:20
dukat11 napisał/a: | Sorry nie doczytałem i dokonałem nadinterpretacji. |
roadking - Czw Lip 22, 2010 08:25
No to może na koniec tego wątku podsumuje w kilku punktach:
1. Celem artykułu jest przekazanie wiedzy jakie zegary kupić, na co zwracać uwagę, a co jest nieistotne. Konkretnie chodzi o to jakie zegary kupić aby nie wyświetlał się napis Err. Przecież taki napis może przy dalszej odsprzedaży auta rodzić w przyszłym kupującym uzasadnione wątpliwości.
2. Jeżeli kupimy zegary akurat od auta o takim samym wyposażeniu to jedyne co trzeba przestawić to przebieg ODO aby był zgodny (przynajmniej w przybliżeniu) z tym co jest zapisany w module silnika i module świateł. Inaczej po odsprzedaniu auta w przyszłości gdy nowy właściciel testbookiem skontroluje przebieg, może być niezła awantura, która z kolei może skończyć się w sądzie.
3. Jeżeli natomiast kupione przez nas zegary są od auta o innym wyposażeniu np. (automat zamiast manuala, mile zamiast kilometrów, trakcja zamiast jej braku, benzyna zamiast diesla itp) to tez można to przeprogramować tak aby w przyszłości sprzedając auto liczniki nie budziły wątpliwości kupującego, że cos było grzebane.
4. Opisałem w artykule sposób demontażu zegarów i sposób dotarcia do EEPROMA - dzięki temu wprawni amatorzy R75 mogą wylutować eeproma i wysłać go do mnie a ja im go poprawię tak jak będą chcieli i odeślę z powrotem w celu wlutowania do liczników.
5. Jeżeli ktoś nie lubi się babrać w elektronice to oczywiście całość prac mogę wziąć na siebie (wtedy mam troche więcej pracy ale i tak korzystniej się to bilansuje niż kupno nowych zegarów).
6. Miałem kilka propozycji cofnięcia ODO ale zawsze odradzałem takie działanie uświadamiając zainteresowanym, że to wyjdzie przy pierwszej lepszej kontroli testbookiem a to z kolei podpada pod oszustwo i prawo karne.
7. I na koniec powiem tylko tyle, że zmiana konfiguracji przedmiotowych liczników jest możliwa tylko poprzez wylutowanie i przeprogramowanie eeproma, z tego co wiem nikt w Polsce nie potrafi tego zrobić testbookiem lub w inny sposób bez rozbierania zegarów.
Aby przeprogramować Eeproma potrzebna jest wiedza n/t mapy bitowej epproma – ja taką mapę sam stworzyłem metodą setek prób i porównań, zajęło mi to kilkadziesiąt godzin. Tej wiedzy nie posiadają serwisy, które zajmują się „poprawianiem” przebiegów ODO w zegarach.
pozdrawiam
ROADKING
seyfer - Czw Lip 22, 2010 09:01
I szacuneczek dla Ciebie roadking, jak wyjdę trochę na prostą z $$ to na pewno się zgłoszę
roadking - Pon Sty 03, 2011 12:58
Słuchajcie, jeden z naszych kolegów z Forum wymienił nowy model zegarów z komputerem razem z modułem świateł SLM. I wyobraźcie sobie, że podobno nie wyświetla mu sie komunikat Err w polu TRIP1 Serdeczne podziękowania dla Kolegi.
Jest to przełom w temacie wymian zegarów w R75. Wynika z tego to, że nowy model zegarów sprawdza numery VIN tylko na zgodność z modułem SLM (a nie z kontrolerem silnika ECM tak jak sadziłem do tej ory), czyli jeżeli wymienimy zegary i moduł swiateł (oba podzespoły muszą pochodzić od tego samego auta) to namis Err nie bedzie się wyświetlać.
Jeżeli to odkrycie się potwierdzi to bedzie super sprawa ponieważ stare modele zegarów z komputerem są już mocno przebrane na naszym rynku, a nowe do tej pory mogły być jedynie dawcą wyświetlacza LCD lub szybki. Teraz o ile bedziemy mieli zegary i modół świateł od tego samego auta to możemy spokojnie adaptować każde zegary do swojego Roverka, nie ogladając się na ich model
Pozdrawiam
SL
sebol11 - Czw Wrz 27, 2012 19:46
Eeprom trzeba przeprogramować czy wystarczy go tylko prze lutować ze starych zegarów bez lcd do nowych z wyświetlaczem? Śledząc forum znalazłem dwie odmienne tezy na ten temat.
roadking - Pią Wrz 28, 2012 07:32
epromy w zegarach bez LCD i z LCD sa różne (maja różna mapy pamieci pomimo iz fizycznie to ta sama kostka 93S56.
sebol11 - Pią Wrz 28, 2012 12:04
Czyli bardziej się opłaca kupić moduł+zegary i tylko jechać na korektę to w 250zł się można bez problemu zmieścić.
roadking - Pią Wrz 28, 2012 12:27
Ważne aby po podłączeniu nowego kompletu ni ewywaliło Err w polu Trip1
MaReK - Pon Paź 01, 2012 20:31
Podłączę się do tego tematu
Kilka dni temu, jeden z naszych kolegów (info79) zmagał się z problemem sławetnego ERR na wyświetlaczu. Jego historia zaczęła się od uszkodzenia zegarów standardowych (bez dużego wyświetlacza), a skończyła na zamówieniu nowych zegarów - już z komputerem pokładowym. Niestety przegapił on startowe 100KM i po ich przejechaniu nie było mowy o sparowaniu modułu IPK (IKE) z LSM.
Z tego co się orientuje, wymienił on razem z zegarami moduł LSM.
info79 bazując na artykule kolegi roadking rozebrał z zegarmistrzowską precyzją swoje zegary, zabezpieczył wszystkie elementy oraz wyświetlacz, zupełnie jakby spodziewał się powodzi Ja dostąpiłem zaszczyty podniesienia układu z płyty, wrzuceniu go do programatora, odczytaniu zawartości bieżącej i wgraniu wsadu NOWEGO - tutaj ukłon dla kolegi Łukasza za podesłanie takowego.
Na początku mieliśmy problem ze zidentyfikowaniem pinów w układzie. Nie było przyjętego w standardzie oznaczenia poprzez żłobinę. Można było sugerować się tylko napisem. Stąd próba szukania pomocy online w rozmowie telefonicznej z roadkingiem
W końcu po przeanalizowaniu PCB zegarów, oraz dokumentacji w internecie udało się.
Programator i jego oprogramowanie nie potrafiły odczytać nic z układu, którego definiowaliśmy jako 93S56. Odczytał dane (ale czy prawidłowo?) przy zmianie opcji na 93X56. Zapis NOWEGO, CZYSTEGO wsadu odbył się już na pierwotnym ustawieniu. Po zapisie, odczyta następował już zarówno z pozycji 93S56 jak i 93X56.
Tak przygotowany EEPROM posadziłem na PCB i przystąpiliśmy do testów.
W/g zapewnień kolegi Łukasza, czysty wsad miał być od europy i diesla.
Po podłączeniu do auta, konfiguracja oczywiście była standardowa - aktywne wszystkie opcje.
I tak np. auto miało samopoziomowanie, ikonkę pasów, opcję przypominania o włożonym kluczyku do stacyjki, ale także zamienione drzwi L/P. Pomyślałem, że to kwestia kodów ZCS, które przecież tym rządzą. Przy pomocy urządzenia BMW SCANNER i programu PA Soft skopiowałem zawartość ZCS z modułu EWS do IKE. Ustawiłem nowy VIN i prawidłowe wskazanie licznika (ODOMETER). Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu ku mojemu zdziwieniu nie zmieniło się nic Dalej drzwi był l/p, dalej buzzer jęczał, że kluczyk w stacyjce i co ciekawe wskaźnik paliwa mimo, że było ponad 1/4 baku, zaświecał kontrolkę o niskim poziomie paliwa.
Ponieważ dysponowałem wsadem odczytanym nieco wcześniej przy pomocy programu PASoft, wgrałem ROM i wszystko jak ręką odjął. Info79 pojechał zadowolony do domu i w zaciszu niedzielnego popołudnia składał zegary do kupy. Jednak jak się można było spodziewać, wskaźniki się rozkalibrowały Jednak ku mojemu kolejnemu zdziwieniu, info79 twierdził, że skalibrował prędkościomierz jadąc i odczytując aktualną prędkość ze wskaźnika na wyświetlaczu LCD. Zwariował, pomyślałem sobie... przecież nie ma takiej opcji na wyświetlaczu
No ale nie byłbym sobą. Więc dzisiaj wychodząc z roboty, pogrzebałem chwilkę PA Softem i efekt przedstawiam na filmiku poniżej Będę próbował jeszcze załączyć opcję buzzera przy włożonym w stacyjkę kluczyku... dla mnie ta opcja jest bezcenna, gdyż często zdarza mi się kluczyk zostawić... a jak się kiedyś zamknie auto - to będzie dupa zbita
Reasumując. Piszę tutaj, gdyż temat jest najbardziej rozwinięty i odsyła jednocześnie do b. dobrze przygotowanego poradnika na stronę Klubową. Mnie zabrakło tylko informacji z opisem nóżek. Ale jak autor nie ma nic przeciwko temu, to mogę oznaczyć na zdjęciu
Sama zabawa nie jest taka skomplikowana. Trzeba być b. cierpliwym i spokojnym. Bez pośpiechu i uda się wszystko rozmontować i zamontować.
Poniżej filmik prezentujący opcję z którą ja się wcześniej nie spotkałem - chyba, że jest ona w autach poliftowych
Pozdrowienia
roadking - Wto Paź 02, 2012 08:18
Czyli wsad podesłany przez Łukasza był zły, dopiero wszystko ruszyło na wsadzie który miałeś wcześniej, skąd go uzyskałeś ? Dlaczego nie wyswietla Err ? Wsad miał VIN i przebieg odo taki sam jak dane w SLM ?
O co chodzi w tym filmiku ? O jakiej opcji piszesz ?
SL
Pieta - Wto Paź 02, 2012 08:49
MaReK napisał/a: | Poniżej filmik prezentujący opcję z którą ja się wcześniej nie spotkałem - chyba, że jest ona w autach poliftowych |
Mam auto po lifcie i nie pokazuje mi aktualnej prędkości. Opcje kończą się na "Speed limit"
Wydaje mie się, że widziałem gdzieś to na jakimś angielskim forum i twierdzili, że ta opcja była w V8
roadking - Wto Paź 02, 2012 09:01
Pewno ta dodatkowa opcja to kwestia nowszych zegarów, nie sa dze aby to zależało od zawartości EEPROMA. Przykładowo na tym samym wsadzie eeproma w starych zegarach macie "average mpg" a w nowych "fuel comsumption".
Ciekawi mnie co z tym Err i skad byl ten działający wsad.
MaReK - Wto Paź 02, 2012 10:00
roadking napisał/a: | Czyli wsad podesłany przez Łukasza był zły, dopiero wszystko ruszyło na wsadzie który miałeś wcześniej, skąd go uzyskałeś ? |
Może trochę niejasno opisałem to w poprzednim poście.
Opiszę jeszcze raz.
A
1. Zegary się psują (bez wyświetlacza LCD)
2. Zamawiane są fabrycznie nowe zegary z jak dobrze zrozumiałem fabrycznie nowym LSMem (moduł świateł).
3. Podłączenie zestawu działa do pierwszych 100 KM
4. 100 KM zostaje przekroczone i zestaw nie był podpięty pod sesje np. T4 w celu dopisania VINu i np. przepisania odometera (licznik KM) z modułu EWS.
5. Pojawia się ERR na wyświetlaczu
Zanim pojawiłem się ja w całej tej historii, przewinął się tam jeszcze PHJowi, który próbował za pomocą T4 i być może jeszcze czegoś sparować ze sobą LSM i IPK (zegary).
B
1. Podłaczam się do zestawu
2. Ustawiam VIN i prawidłowy odometer w module LSM, bazując na wskazaniach z EWSa.
3. Próbuję to samo zrobić w module zegarów (IPK) ale niestety - nie da się
4. Zgrywam zawartość IPK
Mam jeszcze zabawkę, która teoretycznie potrafi dostać się do IPK po OBD (z poziomu DOS) i potrafi zmienić wskazania odometera, ale nie wiem czy umie też zgwłacić VIN. Została zatem podjęta procedura flashowania EEPROMu.
C
1. Właściciel zegarów (Info79) rozbiera je
2. Podnoszę układ z PCB i wrzucam do programatora
3. Odczytuję zawartość pamięci
4. Wczytuję i zapisuję do pamięci wsad z zegarów nowych, podesłany przez Łukasza.
5. Osadzam układ na PCB
6. Testy na aucie pokazują, że zaznaczona jest pełna konfiguracja IPK, ale zachowuje się jak z anglika. Dodatkowo wskazania wskaźników np. poziomu paliwa przekłamują.
Być może nieprawidłowo zapisał się EEPROM. Może nastąpiło jakieś przesunięcie. W miejscu TRIP1 zamiast ERR pokazało się PPP.
D
1. Udaje się zapisać poprawny VIN i ODOMETER w module zegarów (IPK)
2. Możliwe jest przepisanie kodów ZCS z modułu EWS
Pomimo tego zabiegu, nadal pojawia się PPP, błędne są odczyty wskaźników, itp.
E
1. Przy pomocy PASoft wgrywam wcześniej zgrany ROM (z sekcji A)
2. Po self teście wszystko jest jak należy.
roadking napisał/a: | Pewno ta dodatkowa opcja to kwestia nowszych zegarów, nie sa dze aby to zależało od zawartości EEPROMA. Przykładowo na tym samym wsadzie eeproma w starych zegarach macie "average mpg" a w nowych "fuel comsumption". |
Ta opcja była już na zegarach zakupionych przez Info79.
Po wgraniu wsadu od Łukasza nie było jej, ale było np. sygnalizowanie gongiem o obecności kluczyka w stacyjce przy otwartych drzwiach. Ja mam stare zegary (przed liftem), a opcję uaktywniłem. Nie mogę jednak odnaleźć tego, gdzie jest sygnalizacja obecności kluczyka - ale dojdę do tego
roadking napisał/a: |
Ciekawi mnie co z tym Err i skad byl ten działający wsad. |
Mam nadzieję, że wyjaśniłem
Err był dlatego, że właściciel nie podłączył się w porę pod komputer i nie sparował modułów (dwóch fabrycznie nowych). Być może wsad od Łukasza działa prawidłowo, tylko może zapisał się z błędem. Spróbuję w miarę możliwości zaprogramować scalak 93C56 i zobaczymy wtedy.
Generalnie zabieg flashowania układu daje nam możliwość sparowania IPK z LSM poprzez wpisanie VINu i nowego ODOMETERA. Jeśli już to zrobimy, możemy za pomocą PASoftu wrzcuić dowolny zgrany EEPROM z innego samochodu np. takiego z opcjami, o których piszę wcześniej. Odometer i VIN siedzą w obszarach, których PASoft nie dotyka.
Może te opcje, jak np. składane lusterka były wypuszczane na rynek japoński, albo australijski...
arczi220 - Sro Paź 10, 2012 18:27
Witam
Mam takie pytanie bo już teraz jestem zmieszany.Jezeli mam mojego CDT bez komputera czy np po wymianie licznika z komputerkiem od (benzyniaka z automatyczną skrzynią oraz z kontrolka fotelika) trzeba konfigurować eprom czy nie ? czy wystarczy zmienić licznik i dzwignie i będzie ok
MaReK - Sro Paź 10, 2012 18:53
Nic się jeszcze w tym temacie nie zmieniło. O ile jest jednak możliwość zapisania kilometrarzu bez zrzucania zegarów, o tyle VIN trzeba zestroić z autem przez reflash lub flash nowej kości.
Producent oprogramowania - PASoft - twierdzi, że to nie program blokuje możliwość zapisu, a kość.
Po moich walkach z modułem LSM śmiem twierdzić, że jednak tak nie jest, ale to temat na inną rozprawkę.
artmati napisał/a: | Jezeli mam mojego CDT bez komputera czy np po wymianie licznika z komputerkiem od (benzyniaka z automatyczną skrzynią oraz z kontrolka fotelika) trzeba konfigurować eprom czy nie ? |
Trzeba programować pamięć wyjmując ją, ponieważ musisz instrument pack (zegary) przedstawić autu za pomocą VINu i kilometrażu pasującego do reszty modułów, w tym najważniejszego LSM'a właśnie. Aby to zrobić musisz pozwolić programowi na zapis tych danych, a to się póki co udaje poprzez wczytanie do pamięci Eeprom czystego, świeżego wsadu. Taki wsad informuje moduły, że do przekroczenia 100 km, można programować eeprom z poziomu interfejsów OBD.
Możesz założyć sobie benzynę, ale musisz przerzucić sobie cyferblaty. Przecież nie będziesz diesla kręcił do 7 tyś
Oczywiście można iść na łatwiznę i przestawić dane w LSM, bo te nie są blokowane. Zatem można podłączyć IPK z innego auta, odczytać VIN i kilometraż z niego, a następnie wklepać te dane do LSM. Będzie jednak totalna rozpierducha pomiędzy modułami. Wszystko zależy od tego, jak ktoś traktuje swoje modyfikacje. Bo jeden zrobi porządnie, drugi na byle jak.
Z tego co mówił Roadking, zegary z fotelikiem nie obsługują poprawnie przednich halogenów o ile nie było instalacji fabrycznej. Nie ma miejsca, na tę funkcję, bo w miejscu ikonki halogenów jest ów fotelik z matką i dzieckiem Ale to najlepiej niech się wypowie autor
arczi220 - Sro Paź 10, 2012 20:32
Mam febryczne halogeny.
Ale mogę założyć zegary żeby sprwdzić czy (przysłali mi sprawny licznik)
Chodzi mi o wyświetlacz czy jest w 100% sprawny.Z tego co czytałem to niby te z kontrolką fotelika są niezabezpieczone a te z halogenem zabezpieczone.
MaReK - Sro Paź 10, 2012 20:38
artmati napisał/a: | Z tego co czytałem to niby te z kontrolką fotelika są niezabezpieczone a te z halogenem zabezpieczone. |
Nie mogę tego potwierdzić gdyż nie miałem takiego IPK przed sobą.
Podłączyć oczywiście możesz, aby sprawdzić zestaw. Ostrożnie z wypinaniem wtyczek, bo można je połamać.
arczi220 - Sro Paź 10, 2012 21:13
A gdybym przelutował mojego eproma do nowych zegarów czy tak idzie załatwiło by to sprawe czy nie.
MaReK - Sro Paź 10, 2012 21:37
artmati napisał/a: | A gdybym przelutował mojego eproma do nowych zegarów czy tak idzie załatwiło by to sprawe czy nie. |
A masz zegary obecnie z wyświetlaczem LCD? Komputerem pokładowym?
Jeśli nie, to nie załatwi to sprawy.
arczi220 - Sro Paź 10, 2012 21:55
Właśnie nie bez komputera i już dostałem zegary z komputerem oraz dzwignie włącznika i che to przełożyć
MaReK - Sro Paź 10, 2012 22:11
No to załóż manetkę. Podłącz. Potem podłącz zegary, ostrożnie. Sprawdź czy działa LCD i nie ma na nim martwych linii Jeśli wszystko gra. Zegary rozbierz, zdejmij scalak, zaprogramuj wsadem czystym. Podłącz się pod interfejs obd - bmw scanner np. - dopisz vin i odometer prawidłowy i wszystko.
Ew. możesz podesłać chip do zaprogramowania do mnie lub Roadkinga.
Chipa można zaprogramować wpisując od razu odometer i vin. Także wlutujesz i już.
Musisz tylko przełożyć ze swojego starego IPK cyferblaty, bo diesel nieco inne ma wskazania
arczi220 - Sro Paź 24, 2012 20:54
Witam
Przełożyłem wszystko i okazało sie że wyświetlacz ma 4 martwe linijki ale z boku to by uszło.Komputerek pokazuje w języku niemieckim ,oraz cały czały czas świeci kontrolka trakcji a ja nie mam.Nie wyświetla załączonych halogenów przednich,tylne komunikuje.
Przebieg na wyświetlaczu o 6tys kilometrów wiecej moim zdanie może zostać
Teraz tylko musze się umówić na konfiguracje.
I już załatwione
Zjawiłem sie u kolegi roadking i wszystko zostało przeprogramowane na cacy.
Mam już normalny język oraz całą konfiguracje.
Bardzo miło i fahowo jestem zadowolony z całym sumieniem mogę polecić wszystkim kolege roadking.
[ Dodano: Sro Paź 24, 2012 21:54 ]
Witam
Dzisiaj zauważyłem w moim roverku przepaloną żarówkę z tyłu i na komuterku nic nie wyświetliło próbowałem przednie żarówki z postoju także wyjąć i nic
MaReK - Pon Paź 21, 2013 19:32
artmati napisał/a: | Witam
Dzisiaj zauważyłem w moim roverku przepaloną żarówkę z tyłu i na komuterku nic nie wyświetliło próbowałem przednie żarówki z postoju także wyjąć i nic |
Które konkretnie żarówki? Może to kwestia Twojego LSM'a. Jego przydałoby się podejrzeć co ma w konfiguracji. Ten moduł wysyła komunikaty o przepalonych żarówkach do modułu zegarów (w skrócie)
|
|