|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - MG ZR 160 120KM ????
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 12:18 Temat postu: MG ZR 160 120KM ???? Witam.
Nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale do rzeczy w sobotę mój znajomy kupił MG ZR 160 od forumowicza darekkrakow byliśmy pewni ze samochód ma 160km bo tak napisał Pan Darek na aukcji na otomoto poniżej dodaje skan.Dzisiaj znajomy był na hamowni i okazało się ze samochód ma 120km i tak było też wpisane w dowodzie pana Dariusza (wiem nasz błąd nie zobaczyliśmy tego wcześniej) I mam teraz takie pytanie czy w MG ZR 160 były montowane silniki 120KM i czym różniły się one od tych 160KM.Mogę tylko powiedzieć że mój znajomy jest podłamany całą tą sytuacją.
Pozdrawiam
colin1983 - Wto Cze 08, 2010 12:31
Możliwe w MG ZR były montowane silniki 1,8 w dwóch konfiguracjach 120KM I 1,8 ze zmiennymi fazami rozrządu(VVC) 160KM , możliwe że zmieniony miał silnik
bociannielot - Wto Cze 08, 2010 13:06
Może niech się były właściciel wypowie?? Ja wiem czy wasza wina? Ja jak sprzedaje coś i źle poinformuje klienta to jak jest problem muszę się z klientem jakoś dogadać. I tak też powinno być w tym przypadku. Nie można kupić ZR160 w wersji 120ps powinno być ZR120 wtedy jak dobrze kumam. Jak nie to niech mnie ktoś poprawi
maciej - Wto Cze 08, 2010 13:15
W ogłoszeniu jest jasno napisane 160 KM, więc powinno tyle być, czyli silnik 1.8 VVC lub jakaś modyfikacja np. 1.8T, ale też to powinno być napisane w ogłoszeniu.
Jeśli jest coś innego, szczególnie mniej, to kolega na mocy KC (przepisy o niezgodności towaru z umową) ma prawo odstąpić od umowy lub żądać zmniejszenia wartości (zwrotu części pieniędzy, jeśli zdecyduje się pozostawić auto).
120 KM sugeruje silnik 1.8 bez VVC - to łatwo sprawdzić, bo wystarczy spojrzeć na silnik i porównać z silnikami w galerii na stronie klubowej - VVC rzuca się w oczy.
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 18:48
Witam.
O to skany fotek silnika MG kolegi.Ja nie widzę różnicy pomiędzy 160km . Jak wy coś widzicie to proszę wskażcie mi je
Pozdrawiam
maciej - Wto Cze 08, 2010 19:02
Dziwne... Kolektor wygląda jak od VVC.
Może zostały zmienione wałki... Albo VVC z jakoigoś powodu nie działa.
Trzeba by sprawdzić.
Generalnie, to i tak polecałbym zapoznanie się z Kodeksem Cywilnym - rozdziały o odpowiedzialności sprzedającego, zgodności towaru z umową i rękojmi oraz odpowiednie poinformowanie sprzedającego o odkryciu i swoich zamiarach wobec niego, bo na niektóre z tych czynności jest tylko miesiąc od odkrycia problemu.
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 19:08
Witam.
No to teraz to ja już nic nie wiem To jak poznać czy ma vvc czy nie bo może jest, tylko jest zepsute ??
Pozdrawiam
maciej - Wto Cze 08, 2010 19:14
Cytat: | No to teraz to ja już nic nie wiem To jak poznać czy ma vvc czy nie bo może jest, tylko jest zepsute |
Ja też nie.
Jakbym miał taki problem, to bym atakował Mariusza418, ale dla Was to trochę daleko...
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 19:18
Witam.
No racja do Mariusza418 mamy trochę daleko ale napisze do niego na PW może coś doradzi
Pozdrawiam
Ciufa - Wto Cze 08, 2010 19:18
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56156 na tym zdjeciu jst zaznaczone VVC dużą żółta strzałką
do ilu sie kreci koledze obrotomierz ?
maciej napisał/a: | Generalnie, to i tak polecałbym zapoznanie się z Kodeksem Cywilnym - rozdziały o odpowiedzialności sprzedającego, zgodności towaru z umową i rękojmi |
to chyba podchodzi pod wadę ukrytą ale nie wiadomo czy sprzedający o tym wiedział więc nie wiem czy można zwrócić towar
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 19:30
Witam.
No to tak właśnie dzwoniłem do znajomego i mówi że kręcił go do odcinki czyli do 7tyś.I razem doszliśmy do wniosku że od przekroczeniu iluś tysięcy obrotów (dokładnie nie pamiętam)słychać jak silnik zmieni charakterystykę pracy
Pozdrawiam
Markzo - Wto Cze 08, 2010 19:31
ZR160 z VVC:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C12189400
ZR 1.4:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11319853
1.8 bez vvc:
http://www.allegro.pl/ite...a_oplacony.html
Moje zdanie jest takie, że Twój ziom kupił ZR160, który ma silnik 1.8VVC. Pytania są dwa: jak auto zostało zmierzone, bo możliwe, że ktoś na hamowni coś pokosił, dlatego wybierzcie się na inna hamownie i sprawdzcie dodatkowo przyśpieszenie 0-100km/h, jak będzie w granicach 7,5-8s to będzie to 160'tka. Albo przy wymianie rozrządu ktoś pokisił coś z VVC, w co wątpie, bo z tego co wiem auto było serwisowane u p. Miodowicza w krk. Pozdrawiam
maciej - Wto Cze 08, 2010 19:36
kychu5 napisał/a: | Dzisiaj znajomy był na hamowni i okazało się ze samochód ma 120km i tak było też wpisane w dowodzie pana Dariusza |
A czy jesteście pewni, że 120 KM?
A może 120 kW?
Bo w dowodzie zwykle podaje się moc w kW...
Tak tylko gdybam...
160 KM to 118 kW, a może ktoś z fantazją zaokrąglił dodając 2 kW za filtr stożkowy.
[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 20:36 ]
Markzo napisał/a: | Albo przy wymianie rozrządu ktoś pokisił coś z VVC, w co wątpie, bo z tego co wiem auto było serwisowane u p. Miodowicza w krk. |
Jeśli tak, to można się tam udać i wyjaśnić sprawę - z opinii na forum wynika, że to świetny fachowiec.
Markzo - Wto Cze 08, 2010 19:39
w dowodzie bankowo są KW Yoogi z Bambi mieli tego ZR'a oglądać i dzownili do p. Miodowicza i on mówił, że w tym aucie mechanicznie wsio jest cacy, robili mu rozrząd i HGF chyba, także na moje wsio jest w pożądku, zmierzcie przyśpieszenie 0-100, brak 40KM musi być czuć i widac...
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 19:42
Witam.
W dowodzie bankowo wpisane jest 86KW może jutro ze znajomym zmierzymy jak to przyspiesza
Pozdrawiam
Ciufa - Wto Cze 08, 2010 20:03
jeszcze kolega może sprawdzić po numerze VIN z http://www.roverki.pl/index.php/sprawd-vin
powinno wyskoczyć czy ma VVC i ile mu fabryka dała mocy
pajakVi - Wto Cze 08, 2010 20:21
kychu5, pokaż wykres z hamowni.
Jeżeli kręci się do 7 tyś to z VVC raczej jest ok bo komp pewnie by błąd wywalił i je przyblokował. A zmiana charakterystyki przy ok 4000 to załączenie VVC.
może jest błędnie z ustawiony rozrząd?
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 20:28
Opis Wartość Tłumaczenie
Model MG Rover, Rover 200, 25 and MG ZR
Body Style 3 Door Saloon rodzaj nadwozia (hatchback)
Camshaft/VVC VVC zmienna faza rozrządu
Class (Trim) T/L M2 klasa wyposażenia
Drive LHD kierownica po lewej stronie
Engine CC 1800 cc pojemność silnika 1800 cc
Engine cylinders 4 Cylinder 4-cylindrowy rzędowy
Fuel Type Petrol benzyna
Performance 160PS moc silnika 160 KM
Series Engine K Series silnik serii K
Transmission Manual manualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speed pięć biegów
Transmission Type C6
Valves per engine 16V silnik 16-zaworowy
Model Year 2002 rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 627208 numer seryjny
aaaaa ja już nic nie wiem jutro jeszcze sprawdzimy ile ma sekund do 100
maniaq - Wto Cze 08, 2010 20:29
kolega sic _corey posiada ZR-a 120 km , wiec moze uderzcie do niego
jezeli ma kwity na 120 km, jezeli na hamowni wyszlo 120 , to chyba sie zgadza i zdrowa sztuka tylko rozumiem rozgoryczenie ze mialo byc 160 KM ... tutaj temat miedzy kupujacym i sprzedajacym musi byc rozwiazany
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 20:38
Witam.
Więc tak wykresu z hamowni nie mam, tylko jest jedno ale w dowodzie jest wpisane 86KW to mnie tylko zastanawia bo autko naprawdę super przyspiesza
Ciufa - Wto Cze 08, 2010 20:38
maniaq napisał/a: | jezeli ma kwity na 120 km, jezeli na hamowni wyszlo 120 , to chyba sie zgadza i zdrowa sztuka |
tak ale jeśli był wymieniany silnik bo VIN wskazuje że auto opuściło fabryke z motorem o mocy 160 koni
maniaq - Wto Cze 08, 2010 20:42
wiec kwestia dogadania sie z poprzednim wlascicielem, ze autko nie jest zgodne z opisem, widzialbym tu jakas ugode, albo oddajecie jak wam nie odpowiada , albo sprzedajacy powinien cos opuscic z ceny, zeby zadoscuczynic klopotom i innemu niz spodziewany stan. Ja powiem tak, jezeli autko mechanicznie jest sprawne, to bym rozwazyl 2 opcje
Buda lekka to i przyspiesza .
TomC - Wto Cze 08, 2010 20:44
A może pani Basia, Kasia, Zosia (niepotrzebne skreślić) z komunikacji przy wystawianiu dowodu nie miała modelu 160KM tylko 120 i taki wpisała?!? W końcu i to 1,8 i to 1,8...
Mało było przypadków znanych z forum gdzie trzeba się było prosić o poprawny wpis w dowodzie a i tak najczęściej MG to po prostu NP: Rover - MG - ZR. Jest możliwe? Jest
Ja mam w dowodzie Rover 400 a na kwicie z OC już 414... Dziady postarzyli mi autko...
maniaq - Wto Cze 08, 2010 20:45
tomC nie doczytales, na hamowni wyszlo 120 km, wiec to nie tylko o papier chodzi
TomC - Wto Cze 08, 2010 20:48
maniaq napisał/a: | na hamowni wyszlo 120 km |
A może jak Maciej zauważył chłopaki się podjarali hamownią i zamiast KW wyszło im KM?
Jak auto zapitala wyraźnie szybciej to na pewno to 120KM nie będzie...
kychu5 - Wto Cze 08, 2010 20:54
Witam.
Powiem tak w dowodzie jest wpisane 86KW ale jak mówiłem jutro sprawdzimy jak przyspiesza i się wszystko okaże więc nikogo jeszcze nie osądzajmy
rodi_ - Wto Cze 08, 2010 20:55
Niech Twoj znajomy wywali ten mega stozek i wtedy pojedzie na hamownie. To na bank jest 160, tyle ze ma cos nie tak. Silniki bez VVC mialy inny kolektor.
W galerii bodajze sa zdjecia z wypadu na hamownie, i jak np. ze 111KM z 1,6 zostalo tylko 101KM to w tym przypadku tez tak moze byc.
Poprostu dobry serwis sie nalezy i tyle
powodzenia
Ciufa - Wto Cze 08, 2010 20:55
TomC napisał/a: | A może jak Maciej zauważył chłopaki się podjarali hamownią i zamiast KW wyszło im KM? |
eeee odwrotnie? zamiast KM wyszło KW
TomC - Wto Cze 08, 2010 20:57
Ciufcia napisał/a: | eeee odwrotnie? zamiast KM wyszło KW |
Czekaj... no.. masz rację
Markzo - Wto Cze 08, 2010 21:07
wystarczy shamowac go na 5 biegu a nie na 4, mega stożek i mamy 120KM... zresztą, producent podaje moc NA SILNIKU, moze na hamowniu podali MOC NA KOŁACH? a to spoooora różnica...
Ciufa - Wto Cze 08, 2010 21:08
ja bym ten stożek osłonił i zapewnij dopływ zimnego powietrza i tak jak Markzo, pisze shamować na 4 biegu
marcinmarcin - Wto Cze 08, 2010 21:30
Wtrące sie jeszcze, że 160 tak naprawdę ma 156 koni i generalnie bardzo rzadko trzyma serię więc 150 to wynik bardzo OK. Jest na forum gdzieś informacja że jednemu z kolegów "profi" dolot zabrał kilkanaście koni, więc wywalić i sprawdzić na seryjnej puszce jeszcze raz. BTW. Gdzie hamował? A po drugie, jak jest z Krakowa lub Opola to możemy się kiedyś ścignąć przy okazji...
Markzo - Wto Cze 08, 2010 21:54
eee, przeca Tiger swojego ZRa hamował i miał 158KM Kumpla ZR160 ma po samym programie (z tego co wiemy) 173KM więc tak źle nie jest
rodi_ - Wto Cze 08, 2010 22:03
Markzo ale pewnie tez wiesz ze wiekszosc hamowni daje tyle ile chcesz miec a nawet czasem extra jakies dodadza od siebie
Markzo - Wto Cze 08, 2010 22:12
i tu jest pies pogrzebany niestety
kychu5 - Sro Cze 09, 2010 20:45
Witam.
O to filmik (wiem jakość jest straszna ale kręcone komórką )
http://www.youtube.com/watch?v=T4wvNyAKhcM
Pozdrawiam
Markzo - Sro Cze 09, 2010 20:54
jakieś 8s chyba tak?? start w 8s i 100 w 16s??
kychu5 - Sro Cze 09, 2010 20:55
Witam.
Też nam się tak ze znajomym zdaje czyli chyba ma VVC
Markzo - Sro Cze 09, 2010 21:00
czyli lać beznyne i ogień na tłoki!
kychu5 - Sro Cze 09, 2010 21:15
Dokładnie
maciej - Czw Cze 10, 2010 07:03
No to super!
Przychodzi mi do głowy jeszcze jedno wyjaśnienie oprócz pomyłki KM => kW.
Jeśli auto jest sprowadzane, to w niektórych krajach podatek drogowy i ubezpieczenie liczy się od mocy, więc może ktoś był sprytny i już wcześniej zmienił dane w dowodzie (dlatego w niektórych krajach istniały tłumione przez zwężenie przepustnicy do 84 KM wersje 14K16).
Markzo - Czw Cze 10, 2010 07:14
albo burdel w dokumentach zwłaszcza w autach sprowadznych z włoch... jak oglądałem coupe z radomia to rok produkcji = 1994, a w dowodznie była końcówka 1996 cadetta cabrio ktoś zarejestrował na sedana ale z drugiej strony co to przeszkadza, fura ładnie zapina to tylko się cieszyć
kychu5 - Czw Cze 10, 2010 09:28
Witam.
No to czas na podsumowanie i przeprosiny Pana Darka Więc tak nie wiem dlaczego w dowodzie było w pisane 86kw powiedzmy że jakaś Pani Krysia się pomyliła albo nie chciało jej się szukać dokładnie modelu 160 Dlaczego na hamowni wyszło 120km ? myślę że był to błąd człowieka który tym wszystkim kierował może też ten stożek który zamiast zimnego ciągnie ciepłe powietrze i daje trochę w pupę (spoko nie długo i ten problem rozwiążemy) Ale najważniejsze z tego wszystkiego jest uśmiech(a nazwał bym to BANANEM )na twarzy nowego właściciela i myślę że to najbardziej się liczy
Więc chciał bym przeprosić Pana Darka, no ale chyba Pan rozumie wszystko wskazywało na to że ma on 120km no i chciał bym PODZIĘKOWAĆ wszystkim którzy nam pomagali i doradzali
Pozdrawiam
bociannielot - Czw Cze 10, 2010 10:15
I bardzo dobrze że to się tak skończyło .
marcinmarcin - Czw Cze 10, 2010 21:53
Cytat: | I bardzo dobrze że to się tak skończyło . | Ano właśnie, tym bardziej że naprawde ładnie drze - myślę żę P.Darkowi się flaszka na przeprosiny jak nic należy...
sic_corey - Czw Cze 10, 2010 23:25
aaa za późno to dyskusji dołączyłem ale najważniejsze ze już wiadomo o co kaman jak co to ja mam 120
PS naprawdę ten stożek trzeba jakoś odgrodzić od tego silnika bo w tym miejscu co jest to łapie tylko gorące powietrze - i wtedy sens jego posiadania- żaden
Kurczak85 - Pią Cze 11, 2010 00:32
Co do stozka bez obudowy zgadzam sie w 100% Moj silnik chocil po remoncie z 5 miesiecy na stozku. Zalozylem pare dni temu normalny fabryczny dolot i jest naprawde lepiej. Co do filmiku moim zdaniem to 160 a nie 120. Idzie ladnie.
sic_corey - Pią Cze 11, 2010 22:22
ej no nie straszcie tymi stożkami ja w środę jestem umówiony na robienie dolotu w El-tec'u no ale wydaje mi się że jednak dobrze zrobiony dolot raczej poprawia osiągi niż pogarsza
maciej - Pon Cze 14, 2010 08:53
sic_corey napisał/a: | ale wydaje mi się że jednak dobrze zrobiony dolot raczej poprawia osiągi niż pogarsza |
Ale żeby to zrobić dobrze, to trzeba się napracować.
Kiedyś Chojnacki powiedział akurat o wydechu jednego z naszych kolegów (chodziło o R600, strumienicę w miejscu katalozatora i spadek mocy ze 158 na 140 KM): "Jak japoński inżynier policzył coś na swoim komputerze, to pan Mietek w garażu tego tak łatwo nie poprawi", czy jakoś tak...
Dało mi to do myślenia.
czapaja - Wto Cze 15, 2010 14:00
AHA! Więc to Tykychu5, a raczej Twój kumpel sprzątnęliście mi z przed nosa tego ZRa Byłem nim żywo zainteresowany, ale jak zadzwoniłem to usłyszałem "niestety już nie aktualne"
kychu5 - Wto Cze 15, 2010 16:10
A nio
marcinmarcin - Wto Cze 15, 2010 23:30
sic_corey napisał/a: | ej no nie straszcie tymi stożkami ja w środę jestem umówiony na robienie dolotu w El-tec'u no ale wydaje mi się że jednak dobrze zrobiony dolot raczej poprawia osiągi niż pogarsza | Jak jeszcze nie zrobiłeś to poszukaj postów kolegi ceremony o tym ile mu ujął customowy dolot - kilkanaście kuni
Markzo - Sro Cze 16, 2010 06:54
i było wielkie muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuulenie
darekkrakow - Wto Cze 22, 2010 14:39
Szkoda że dopiero teraz znalazłem ten temat, bo osobiście bym rozwiał wszystkie wątpliwości. Jest to normalne VVC i cały remont był na pewno dobrze zrobiony, bo przez Pana Miodowicza na ruczaju. Co do mocy to też mam wykres z hamowni V-tech, wyszło 150 ale te parę koni różnicy do serii mogą być po prostu winą błędu pomiarowego na hamowni lub jeżeli to ma znaczenie to opona jest na niższym profilu, zamiast 45 jest 40. Co do dowodu rejestracyjnego to widocznie była pomyłka w urzędzie, ale nawet się tym nie przejmowałem, natomiast faktycznie zapomniałem o tym przy sprzedaży za co przepraszam. Pozdrawiam i życzę miłego śmigania
kychu5 - Wto Cze 22, 2010 22:31
Witam.
Ciesze się że nie ma Pan do mnie żadnych pretensji za to ale cieszę się że wszystko się wyjaśniło no i że znajomy jest zadowolony z samochodziku Mg dostał już nawet naklejki pod tablice rejestracyjne no i można powiedzieć że nadal jest w klubie i może nie długo pojawimy się na jakimś spocie ze znajomym .
Pozdrawiam
|
|