|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 1.4IL 2002r] schemat ustawienia rozrządy
pawlenko - Sro Cze 09, 2010 21:39 Temat postu: [R45 1.4IL 2002r] schemat ustawienia rozrządy Witam. Posiadam Rovera 45 1.4IL benzyna 2002 rok. Szukam schematu ustawienia rozrządu, bo od rana latam po internecie i nie mogę nic znaleść. Proszę o pomoc
sTERYD - Sro Cze 09, 2010 23:54
no bez jaj:
http://www.roverki.pl/ind...rover-serii-k16
http://www.google.pl/url?...3BW4KRB6vraGaKA
pawlenko - Czw Cze 10, 2010 09:39
Dzięki, a dało by radę dostać jeszcze schemat ułożenia wałków bo nie jestem pewien czy są dobrze.
oprawca_1978 - Czw Cze 10, 2010 11:40
Oba wałki rozrządu mają kołki ustalające. Każe koło pasowe rozrządu ma dwa gniazda na dany kołek, z opisem "IN" - jeśli zakładane jest na wałek zaworów ssących, oraz "EX" - jeśli jest zakładane na wałek zaworów wydechowych.
Jeśli masz już założone te koła właściwie, albo ich nie zdejmowałeś, to ustawiasz, niby nie powinno się kręcić kluczem za śrubę wałka, ale ja zawsze tak robiłem w moim Poldoroverze i nic się nie stało, zdaje się, z tego, co pamiętam, nasadką nr 17 za śruby kół pasowych wałków tak, by napisy "EXHAUST" na ramionach kół pasowych wałków skierowane były w lewo, w stronę wałka ssącego, oraz znaki na tych kołach pokrywały się.
Dla sprawdzenia, czy jest dobrze - wtedy powinny być całkowicie otwarte zawory ssące na trzecim cylindrze, a wydechowe na czwartym.
Sprawdzasz wtedy, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony, tj. albo sprawdzasz, tak jak na tym filmiku, dwa punkty na czołowej powierzchni małego koła rozrządu (co jest kłopotliwe, bo trzeba mieć wtedy zdjęte koło pasowe alternatora), albo, jeśli nie było ono zdejmowane, na tym kole pasowym, na jego czole, jest znak, taki rowek, który powinien pokrywać się z nadlewem, umieszczonym na obudowie pompy oleju, tym samym, który pokazany był na filmiku.
I tu moja uwaga, przynajmniej w Poldoroverze tak jest - na kole pasowym są DWA znaki, jeden jest "fałszywy". Ten właściwy jest nacięty po obu stronach krawędzi koła pasowego, a ten zły, tylko na przedniej. Ale nie wiem, jak to jest w Roverach.
Jak dobrze nastawisz znaki, dobrze założysz pasek, to po złożeniu, silnik zaskoczy od razu, bo musi.
Acha - przed odpaleniem, po poskładaniu tego, weź nasadkę nr 22 i sprawdź ręką, obracając wał korbowy co najmniej dwa razy (najlepiej na wykręconych świecach, żeby się nie siłować ze sprężaniem), czy wszystko jest OK i nic się nie blokuje, tj. zawory nie "całują" tłoków".
I już.
pawlenko - Pią Cze 11, 2010 10:24
Wielkie dzieki za instrukcje pomogło
|
|