Zobacz temat - [R 214i] - szuranie w tylnych bębnach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214i] - szuranie w tylnych bębnach

danlipman - Czw Cze 10, 2010 17:18
Temat postu: [R 214i] - szuranie w tylnych bębnach
Witam

Ostatnio zausłyszałem szuranie w tylnych bębnach, w których znajdują się klocki od ręcznego. Przy obróceniu lewego koła szuranie słychać słabo ale towarzyszy mu duży opór, natomiast prawe obraca się bezwładnie ale szura bardziej. Zdjąłem obudowę, wyczysciłem pilnikiem po obwodzie, usunąłem syf z wewnątrz i przez chwilę ok. Teraz znów słychać, tak samo jak przed czyszczeniem. Czy ktoś miał podobny problem? Jak temu zaradzić?

Chester - Czw Cze 10, 2010 18:11

a okładziny w jakim są stanie?? moze sie juz kończą i to jest powodem.....
danlipman - Czw Cze 10, 2010 19:06

Poproszę o sprecyzowanie o które okładziny chodzi :)
driftdreamer - Czw Cze 10, 2010 20:18

Do podstawowych elementów hamulca bębnowego zaliczają się:
bęben hamulcowy – ruchomy człon hamowany.
szczęki hamulcowe – nieruchomy człon hamujący, wyposażony w okładziny cierne. W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niewielki ruch – obrót o bardzo mały kąt. W standardowych konstrukcjach występują dwie szczęki. Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna – szczęką przeciwbieżną.
rozpieracz szczęk – sterowalny element odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna. Najczęściej jest to siłownik hydrauliczny lub element mechaniczny (np. krzywka). W niektórych konstrukcjach stosowana jest większa ilość rozpieraczy. Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący.
sprężyna odciągająca – element odpowiedzialny za powrót oraz utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem.