|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Prawo i ubezpieczenia - [OC] Rejestracja motora .
borsi - Pią Cze 11, 2010 18:54 Temat postu: [OC] Rejestracja motora . Witajcie,
Zamierzam kupić Wsk z około 70 roku czyli ponad 25 lat ma .
Nie produkują Jej od 15 lat no nie produkują.
I co teraz . Jakie warunki spełnić.
A jak chce odrestałrować rame itd to co wtedy strace zdolność do oryginalnego lakieru czyli% oryginalnych częsci spadnie.
co zrobić.
Z góry dziękuje za odp,
borsi vel jakub333
chudson - Czw Cze 17, 2010 18:41
Za nie orginalny lakier ramy nikt sie nie przyczepi, Za bak i błotnik ewentualnie ale ustawa o zabytkach mówi o orginalności części a nie lakierze.
Jeżeli jest wciąż zarejestrowana to żaden problem ją naprawić, zrobić przegląd i śmigać. Nie ma sensu rejestrować na zabytek bo jest bardzo dużo formalności i ograniczeń a zaleta tylko taka ,że przeglądów co rok brak.
Pojazdy powyżej 40 lat są zwolnione z obowiązku ubezpieczenia OC jeśli nie sa użytkowane - można zrobić przegląd krótkoterminowy.
W przypadku pojazdów miedzy 25-40 rokiem życia wystarczy opinia rzeczoznawcy o charakterze zabytkowym ( nie mylić z żółtymi blachami) i również można ubezpieczenie krótkoterminowe wykupić. Przeważnie jest jeden rzeczoznawca na powiat który ma takie uprawnienia i taka opinia jest o wiele tańsza niż "żółte tablice"
borsi - Pią Cze 18, 2010 09:25
czyli będzie to zabytek lecz na białych tablicach. Dobrze rozumiem. Wtedy powiedzmy wykupuje przeglad krótkoterminowy i oc na pół roku powiedzmy i śmigam .
A jak się ma rzecz gdy pojazd jest wyrejestrowany i brak jest papierów.
mimo66 - Pią Cze 18, 2010 10:34
Bolą uszy jak się słyszy takie słowa: motor, motora
Motocykl to właściwa nazwa jakiej używają ci co nimi jeżdżą z zamiłowania.
maciej - Pią Cze 18, 2010 11:54
mimo66 napisał/a: | Bolą uszy jak się słyszy takie słowa: motor, motora |
Ja tam wolę motór.
borsi napisał/a: | A jak się ma rzecz gdy pojazd jest wyrejestrowany i brak jest papierów. |
Trzeba go uznać za unikatowy - potrzebna opinia rzeczoznawcy.
Muszę poszukać, bo kiedyś z ktoś z kolegów ze Stada Baranów rejestrował tak Trabanta 500 jeśli dobrze pamiętam i nie wiem, czy tego gdzieś chłopaki nie opisali.
mimo66 - Pią Cze 18, 2010 12:14
Wejdź na tę stronkę : http://motodriver.eu/zabytkowe.html tam dowiesz sie wszystkiego na temat rejestracji itp. motocykla
colin1983 - Pią Cze 18, 2010 12:54
borsi tutaj masz napisane co zrobić gry nie ma motor kwitów http://motodriver.eu/post87639.html
borsi - Pią Cze 18, 2010 13:16
Dziękuję panowie .
Nie ma Boga . JEst MOTÓR.
chudson - Nie Cze 27, 2010 12:43
Cytat: | Wtedy powiedzmy wykupuje przeglad krótkoterminowy i oc na pół roku powiedzmy i śmigam |
Nie ma czegoś takiego jak przegląd krótkoterminowy, Oc krótkoterminowe na minimum miesiąc występuje. I tak można robić z pojazdami ,które posiadają opinię.
Jeżeli pojazd nie posiada papierów to można go zarejestrować na kilka sposobów zależnie od powodu braku papierów. Jeżeli poprostu zgineły to wydział komunikacji i nowe wyrobic ( gorzej jeśli właściciela sie nie zna ) Wyrejestrowany stary pojazd można ponownie zarejestrować ale będzie z tym dużo roboty - można też przepuścić poprzez stację demontażu pojazdów ponieważ stacje te mają uprawnienia do sprzedawania pojazdów zabytkowych wycofanych z eksploatacji i dają na to fakturę . Pojazd taki można wtedy zarejestrować wyłącznie jako zabytek ( po spełnieniu warunków ustawy o zabytkach )
dzelo23 - Pon Cze 28, 2010 16:32
Podepnę się trochę. Jeżeli auto ma 38 lat, od 19 jest wyrejestrowane ale mam stary dowód rejestracyjny to można je zarejestrować? Auto wszystkie części mechaniczne ma oryginalne i większość blach też.
maciej - Pon Cze 28, 2010 16:43
dzelo23, "normalnie" ztcw to nie, ale jeśli zdobędziesz odpowiednią opinię rzeczoznawcy to bez większych problemów. Musi być możliwość rejestracji jako "pojazd zabytkowy" albo "unikatowy" - warunek zabytkowości to bodajże wiek co najmniej 25 i 15 lat od zakończenia produkcji, ale piszę z pamięci, wiec mogę się mylić.
Najlepiej poszukać pomocy wśród entuzjastów pojazdów zabytkowych - np. Klub Młodszych Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polskiego - jako Roverki mamy tam kilku przyjaciół (łącznie z naszym byłym prezesem), którzy przerabiali takie sprawy.
dzelo23 - Pon Cze 28, 2010 18:05
Maciej wielkie dzięki za dobry trop. .
|
|