|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 2.0D 96r] Pytanie odnośnie tylnego łożyska.
MariuszN - Pon Cze 14, 2010 15:48 Temat postu: [R420 2.0D 96r] Pytanie odnośnie tylnego łożyska. Witam, posiadam Roverka 420 D 2.0 Diesel 96r.
Pytanie odnośnie tylnego łożyska, byłem dzisiaj w dwóch sklepach motoryzacyjnych w sprawie zakupu łożyska i jeden Pan mi powiedział że łożysko jest z piastą, a drugi Pan powiedział że bez piasty.
Z tyły posiadam hamulce tarczowe.
Wiem że można rozkręcić i sprawdzić, ale obecnie jestem w akademiku i nie za bardzo mam jak się w to pobawić.
Prosiłbym o odp.
Tutaj znalazłem łożysko bez piasty i wszystko się zgadza z rokiem i z modelem: http://allegro.pl/item105...egra_rover.html
czy to jest to?
z góry dziękuje za odpowiedź
Adrian - Pon Cze 14, 2010 16:38
Na tył trzeba kupić kompletną piastę (jest nierozbieralna).
szoso - Pon Cze 14, 2010 18:34
widoczne łożysko na aukcji jest na przód a jak już kolega wyżej napisał, na tył kupuje się razem z piastą, np takie:
http://www.allegro.pl/ite...0_45_mg_zr.html
PawelLuc - Pią Sty 06, 2012 12:16 Temat postu: Czy na pewno jest nie rozbieralna? Witam mam r45 i tez będę musiał wymienić łożysko piasty tył. W internecie znalazłem wymiary łożyska śr. zew 136 mm/ śr wew 29,2 mm/ szerokość 66 mm.
I tu nasuwa mi się pytanie skoro podany jest rozmiar to może jednak da rade to łożysko wyprasować na prasie i osadzić nowe? czy już ktoś próbował i jest to absolutnie nie możliwe?
dziękuję za odpowiedź
Paweł
zapomniałem dodać że u mnie są bębny.
Adrian - Pią Sty 06, 2012 12:23
Nie da się. Gdyby istniała taka możliwość, to byśmy chyba tak robili.
PawelLuc - Pią Sty 06, 2012 13:07
No cóż pozostaje szukać jakichś piast w przystępnych cenach, na pewno bez ABS będą tańsze a pierścień się przełoży. A na starej pokombinuję z tym łożyskiem może coś się uda.
Kiedyś słyszałem coś takiego : " Jeśli coś jest nie możliwe do zrobienia to zleć to osobie, która o tym nie wie a ona to zrobi"
Dzięki i pozdrawiam
Artu - Pią Sty 06, 2012 13:21
Nie polecam kupowania bez pierścienia ABS - po pierwsze lubią pękać, a po drugie po jakimś czasie mogą obracać się niezależnie od piasty.
PawelLuc napisał/a: | " Jeśli coś jest nie możliwe do zrobienia to zleć to osobie, która o tym nie wie a ona to zrobi" |
Pamiętaj, że to działa w obie strony - może się to skończyć na przykład tak, że ktoś zaleje do baku Twojego diesla benzynę Teoretycznie się nie da....
PawelLuc - Pią Sty 06, 2012 13:50
No masz rację. Więc nie pozostaje nic innego jak kupić z ABS. Czy różnica w cenie jest między Rover a Honda? A może jakaś konkretna firma tych piast? dzisiaj na allegro znalazłem jakieś po 120PLN ale firma "krzak" http://allegro.pl/maxgear...2011295602.html jak na to patrzeć??
Artu - Pią Sty 06, 2012 16:54
Szczerze - z częściami zapożyczonymi z Hondy trzeba uważać. Najlepiej, jeżeli miałbyś ściągniętą starą piastę - mógłbyś porównać w sklepie. Krzakowymi firmami nie radzę się interesować - kupiłem jedne z najtańszych sworzni wahacza - padły po niecałym pół roku (a średnio w miesiącu robię poniżej 1000 km)
Edit:
http://allegro.pl/skf-loz...1985501062.html
Z opisu wnioskuję, że będzie pasowała do Twojego auta. Osobiście wolałbym dopłacić 78 złotych i mieć pewność, że część wytrzyma co najmniej kilka lat.
Remigiusz - Pią Sty 06, 2012 20:06
Kup piastę z ABS i niestety kosztują od 200zl Ja kupowałem za 250zl za sztukę pamietam ale wymienia co się to raz na ileś tam 100 tys km i masz spokój.
PawelLuc - Pią Sty 06, 2012 22:01
To już nie będę kombinował rozejrzę się po sklepach i zobaczę ile kosztuje piasta z ABS i kupię.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi
|
|