Zobacz temat - [R214] Problem z obrotami silnika!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214] Problem z obrotami silnika!!!


bm192 - Wto Cze 15, 2010 21:53
Temat postu: [R214] Problem z obrotami silnika!!!
witam
czy normalne jest ze obroty np: po wcisnieciu sprzegła z 2000 spadaj najpierw na 1200 a potem na 950???

Szczygus - Wto Cze 15, 2010 23:13

ja mam identycznie i też z chęcią się dowiem czy to jest normalne.
marcingv - Wto Cze 15, 2010 23:19

Z tego co wiem to jest to normalne, też tak mam u siebie :)
tomo63 - Wto Cze 15, 2010 23:43

U mnie teraz podobnie, ale było tak że trzymał przez dłuższą chwilę te obroty albo falowały troszkę, ale wyjąłem cewkę zapłonową wyczyściłem bolec i ścisło założyłem kabel WN i jest sporo lepiej.
leszek95b - Sro Cze 16, 2010 08:32

bm192 napisał/a:
czy normalne jest ze obroty np: po wcisnieciu sprzegła z 2000 spadaj najpierw na 1200 a potem na 950???

Teoretycznie powinien spadać od razu na 850 rpm. Wyczyść krokowca, powinno pomóc.

sTERYD - Sro Cze 16, 2010 09:26

Cytat:
Teoretycznie powinien spadać od razu na 850 rpm. Wyczyść krokowca, powinno pomóc.

Nie. Powinien przez chwilkę trzymać obroty, później spadać przyhamowując na poziomie ok 1500 i ok 1100

leszek95b - Sro Cze 16, 2010 09:39

sTERYD napisał/a:
Nie. Powinien przez chwilkę trzymać obroty, później spadać przyhamowując na poziomie ok 1500 i ok 1100

Walczyłem swego czasu z tymi obrotami i wczytywałem się w RAVE dość dokładnie, tam pisali że przy normalnej temperaturze będzie płynnie spadał do 850.

leszczu - Sro Cze 16, 2010 20:21

Powinno tak być. Temat był już nie raz poruszany :grin:

[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 20:21 ]
Cytat z tego artykułu
http://www.roverki.pl/ind...erii-k-i-innych
Cytat:
Regulacja obrotów biegu jałowego
Po osiągnięciu przez silnik nominalnej temperatury pracy, obroty jałowe są kontrolowane przez ECM. Gdy liczba obrotów spadnie poniżej określonej liczby obrotów biegu jałowego (w związku ze zwiększonym obciążeniem mechanicznym lub elektrycznym), ECM wysteruje silnik krokowy tak, aby ten przywrócił prawidłowe obroty.
Regulacja obrotów biegu jałowego wystąpi tylko w przypadku, gdy prędkość obrotowa silnika spadnie poniżej ustalonego punktu kontrolnego (dla serii K jest to 850 obr./min.)
Podczas powrotu do obrotów biegu jałowego (np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł) ECM początkowo wprowadzi nieco wyższą liczbę obrotów biegu jałowego. Zapobiega to "wieszaniu się obrotów" po zamknięciu przepustnicy.

Boniek - Czw Gru 30, 2010 13:03

Panowie...
Mam Rovera 214i i nie wiem czy to problem, ale silnik kręci się maksymalnie do 5tys. obrotów. Nie powinien wchodzić wyżej? Może się nie znam, ale wydaje mi się, że coś jest nie tak... Na forum ani w google nie znalazłem nic co rozwiałoby moje wątpliwości.

leszczu - Pią Gru 31, 2010 13:15

Morze przepustnica się gdzieś blokuje.