|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 SDI 1998] jak zresetować komputer?
damiansz - Wto Cze 15, 2010 23:01 Temat postu: [R400 SDI 1998] jak zresetować komputer? pytanie mam, szukałem na forum ale nie udało się znalźć odpowiedzi - jak zresetować kompa w 400-setce diesel? (moja wersja SDI - zamieszczam zdjęcie rozpiski bezpieczników pod maską).
sTERYD - Wto Cze 15, 2010 23:07
nie ma czegoś takiego jak "zresetować komputer" jak chcesz wykasować nieaktywne błędy, to musisz włączyć zapłon ok 50 razy
damiansz - Wto Cze 15, 2010 23:09
hmm.. to reset kompa występuje tylko w benzyniakach? jak to jest.. bo teraz zgłupiałem..
sTERYD - Wto Cze 15, 2010 23:20
w benzyniakach (przynajmniej w Roverkach) też nie ma czegoś takiego jak reset kompa. można jedynie zresetować nastawy silnika krokowego, czyli zaworu sterującego wolnymi obrotami ze względu na różne parametry... w Dieslu to takie nie występuje, bo za wszystko odpowiada sterownik pompy. ale jego się nie resetuje
Remigiusz - Wto Cze 15, 2010 23:27
damiansz, A co ty chcesz tym osiągnąć
damiansz - Wto Cze 15, 2010 23:32
no to się trochę douczyłem.. czytałem wcześniej o resecie kompa w modelu 600, ale to była benzyna i silnik chyba hondy. a w roverowskich silnikach benzynowych faktycznie, tak jak napisałeś "jedynie nastawy silnika krokowego"
a co do kasowania błędów - to ok 50 razy włączyć zapłon, czyli do zaświecenia się kontrolek i ile tak trzymać na tych kontrolkach? 1-2 sekundy czy może jakoś znacząco więcej?
[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 00:32 ]
a i jeszcze - czy w roverkach występuje coś takiego jak "tryb awaryjny"?
Remigiusz - Wto Cze 15, 2010 23:34
Cytat: | a i jeszcze - czy w roverkach występuje coś takiego jak "tryb awaryjny"? |
Występuje w tedy autko jedzie mułowato i sie check świeci
sTERYD - Wto Cze 15, 2010 23:36
nie ma znaczenia ile trzymasz, po odpowiedniej ilości włączeniach zapłonu błędy (jeśli w międzyczasie nie wystąpią) zostaną skasowane z pamięci
a tryb awaryjny to taka opcja, ze jak komputer dostaje bzdurne sygnały (lub brak) z jakiegoś ważnego czujnika, to podstawia sobie zamiast tego domyślną wartość i olewa część innych powiązanych wskazań. I coś takiego owszem w Roverach występuje
damiansz - Wto Cze 15, 2010 23:40
ok, to się troszkę douczyłem.
Remi55, myślałem że walnięcie rury od IC, a późniejszy muł samochodu (objawy "braku turbiny" o których ostatnio coraz częściej) mają związek z elektroniką, np. z komputerem. Może się pojawił jakiś błąd w komputerze, albo jego świadome działanie związane z brakiem ciśnienia w IC? to takie moje przymyslenia na ten temat.. wykasuję błędy i zobaczę czy jest jakaś poprawa..
Remigiusz - Sro Cze 16, 2010 00:03
damiansz, Ale możesz sobie błędy wybłyskać jak masz SDI. Chyba ze już to robiłeś
http://www.roverki.pl/ind...i-l-turbodiesel
damiansz - Sro Cze 16, 2010 00:07
a no własnie.. zapomniałem o tym mam nadzieję że wygospodaruję jutro chwilę na to...
Brt - Sro Cze 16, 2010 08:41
kasowanie błędów nie pomoże w ożywieniu dynamiki auta ... jak z autem będzie wszystko ok, to zacznie prawidłowo jechać bez kasowania błedów .... sprawdx co Ci wyd=jdzie z tego wybłyskiwania i napisz, to może coś się wymyśli. Pozatym standardowo sprawdzenie szczelności dolotu + odpięcie przepływomierza ... to podstawowe rzeczy do wykonania w przypadku "mułowatości"
TrAViShOn - Sro Cze 16, 2010 08:49
Kasowanie błędów - zapłon 55 razy, działa na bank ostatnio robiłem. 50 razy nie zadziałał
jackelvis - Sro Cze 16, 2010 09:36
Zamiast kręcić stacyjką można po prostu odłączyć akumulator na 10 minut i efekt ten sam.
TrAViShOn - Sro Cze 16, 2010 14:41
U mnie nie dało rady w ten sposób
|
|