|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1,6Si] czy guma wahacza tylnego jest wymienialna?
dawidd - Sro Cze 16, 2010 06:21 Temat postu: [R416 1,6Si] czy guma wahacza tylnego jest wymienialna? Witam
Czy ta poduszka zaznaczona na fotce jest wymienialna czy trzeba cały wahacz zmienić?
Bordos - Sro Cze 16, 2010 06:23
Oczywiście, że jest. Przecież to duży cukierek:)
dawidd - Sro Cze 16, 2010 12:57
to jest jakoś wbijane czy jak? Jest dyzy problem z jej wyciągnięciem i ponownym montażem? Trzeba ściągać cały wahacz czy nie?
szoso - Sro Cze 16, 2010 12:59
dawidd napisał/a: | to jest jakoś wbijane czy jak? |
tak wbijane
dawidd napisał/a: | Jest dyzy problem z jej wyciągnięciem i ponownym montażem? |
nie, w miare szybko sie wymienia
dawidd napisał/a: | Trzeba ściągać cały wahacz czy nie? |
trzeba
dawidd - Sro Cze 16, 2010 13:48
aha jeszcze jedno - te gumy na lewa i prawa stronę sa identyczne?
szoso - Sro Cze 16, 2010 13:50
takie same
spontan - Sro Cze 16, 2010 19:23
Tylko po tej operacji nie zapomnij pojechać na geometrię.
dawidd - Pią Cze 18, 2010 05:34
no właśnie - geometria. A czym z tylu sie ustawia kola i jak to się robi skoro nie ma żadnej regulacji? Kiedyś bylem na diagnostyce i gość powiedział ze tylnych kol się nie ustawia
tronsek - Pią Cze 18, 2010 05:41
W R400 nie ustawia się geometrii tylnej osi.
Gonia - Pią Cze 18, 2010 05:53
tronsek napisał/a: | W R400 nie ustawia się geometrii tylnej osi. |
Zarówno w kanciakach, 4-setkach, 45-kach i ZS-ach (nie mówię już o Civiach), w tylnym zawieszeniu regulowana jest zbieżność i szczególnie po wymianie "cukierków" warto ją zrobić. Zbieżność regulowana jest na małych wahaczykach znajdujących się na końcu wahacza wleczonego. Warto przed pojechaniem na tą operację spryskać śruby na których się to robi preparaem penetrującym, gdyż lubią się urywać... a potem "dupa zbita"
dawidd - Pią Cze 18, 2010 06:26
Powiedz dokładnie którymi sie reguluje - tym co zaznaczyłem czerwona strzałka czy niebieska?
szoso - Pią Cze 18, 2010 07:12
zaznaczyłem miejsce regulacji na czerwono
dawidd - Pią Cze 18, 2010 07:38
no to nie wiem jak to sie reguluje - kilka dni temu ściągałem ten wahacz - fakt 1 otwór ma szeroki tak żeby można było nim regulować, ale drugi to średnica śruby także nie ma możliwości przesunięcia go. A wiec jak?
tronsek - Pią Cze 18, 2010 07:44
W takim razie przepraszam za błędną wypowiedź. Sam zostałem wprowadzony wbłąd przez Pana ze stacji diagnostycznej, gdyż na przeglądzie z ciekawości zapytałem się czy ustawia się geometrie tylnej osi w R400. Odpowiedział mi, że nie.
szoso - Pią Cze 18, 2010 07:58
tronsek, za co przepraszasz?
Ja nigdzie nie napisałem że u Nas można ustawiać kąty
moim zdaniem tam się tylko zbieżność ustawia a kąty to nie wiem czym należało by ustawiać
sTERYD - Pią Cze 18, 2010 08:07
szoso420, zbieżność ustawia się na dolnym wahaczu poprzecznym (zaznaczyłem w załączniku)
długie otwory są w podłużnicy, a nie w tulejkach wahacza
dawidd - Pią Cze 18, 2010 08:24
czyli rozumiem ze tylko to miejsce które zaznaczył sTERYD jest do regulacji i nie ma nic innego. Wole się upewnić bo pojadę znów do tego gościa który mi powiedział ze nie ma regulacji w R na tyle
szoso - Pią Cze 18, 2010 08:34
Jezu dawidd, regulacja na tyle jest na 100% i być musi
sTERYD napisał/a: | zbieżność ustawia się na dolnym wahaczu poprzecznym (zaznaczyłem w załączniku)
długie otwory są w podłużnicy, a nie w tulejkach wahacza |
dziękuję za wyjaśnienie
dawidd - Pią Cze 18, 2010 14:07
nie neguje tego ze jest regulacja tylko sie upewniam ze tylko w tym jednym punkcie sie coś zmienia, np w maździe 323 która kiedyś miałem były 2 miejsca w których można było coś przestawić
Ma ktoś może dokładne dane jak powinny być ustawione kola z tylu i z przodu - z przodu pewnie rozbieżnie - ale ile mm? a tył?
chudson - Pią Cze 18, 2010 15:51
Porządny mechanik od zbieżności zawsze ma pod ręką książkę i sprawdza z niej wszystkie dane do ustawienia, w tych katalogach jest zawsze również rozpisanie gdzie co się ustawia i odrazu widać czy jest regulowane.
dawidd - Sob Lip 17, 2010 06:46
zgadza sie - tylko ze to musisz trafic na porządnego mechanika -a niektórzy z góry od razu zakładają- ten ma 0 0 i ustawiają tak. A jak wiem sam jak być powinno to mi takiego numeru nie wykręca a przy ustawianiu jak go zapytam i poda mi wartości zgodne z moimi danymi będę wiedział ze robi dobrze
[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 09:10 ]
wymieniłem gumę i okazało sie ze u mnie regulacja jest w miejscu gdzie zaznaczyłem czerwona strzałka na małym przednim wahaczu
[ Dodano: Sob Lip 17, 2010 07:46 ]
mam jeszcze jedno pytanie takie teoretyczne - jak głęboko powinien być wbity ten cukierek w wahacz? Nie ma tam żadnego ograniczenia ani znaków a pewnie nie jest to taka obojętna sprawa
sTERYD - Sob Lip 17, 2010 20:32
powinien być mniej więcej tak samo głęboko wbity, co był wcześniej (+/- 1-2mm to nie problem)
jak już wybiłeś, to sprawdź z drugiej strony
kasjopea - Sob Lip 17, 2010 21:01
dawidd, następnym razem nie zakładaj nowego tematu, tylko poproś, żeby ktoś podbił Ci stary.
|
|