|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Moduł sterujący przy wentylatorze chłodnic
bachan - Czw Cze 17, 2010 22:35 Temat postu: [R75] Moduł sterujący przy wentylatorze chłodnic Udało mi się zwalczyc problem z wentylatorem chłodnicy, to teraz pojawił problem modułu sterującego wentylatorem- przekaźniki przestały działac . Czy ktoś może mi poradzic czy można coś ztym zrobic, lub czy można gdzieś nabyc sam moduł ?. Otrzymuję propozycje nabycia nowego, lub uzywanego całego kompletu wentylatora co jednak stanowi spory wydatek. Pozdrawiam.
sniffi - Sob Cze 19, 2010 18:00
Możesz rozważyć podłączenie silnika wentylatora na stałe do akumulatora z wykorzystaniem jakiegoś przełącznika wysoko-prądowego umieszczonego w kabinie. Jest to kiepskie rozwiązanie ze względu na to, że trzeba pamiętać o włączeniu wentylatora gdy silnik jest rozgrzany i wyłączeniu go przy wysiadaniu bo rozładuje akumulator. Jako tymczasowe rozwiązanie może być ale na dłuższą metę niepraktyczne.
Sprawdź czy przekaźniki dostają sygnał do przełączania. Jeśli tak i mimo to stan zestyków nie ulega odwróceniu należy je wymienić.
Mam ten sam problem. Auto rozbierałem już 2 razy. Za pierwszym podejściem miały być wymienione szczotki jednak niestety u mnie nie były to szczotki. Skończyło się wymontowaniem silnika z wytartym komutatorem i ułamanymi magnesami. Podejście drugie to montaż wentylatora od Voyagera i okazało się że jest także problem z płytką sterującą. Przekaźnikami zajmę się za tydzień i narazie jeżdżę z wentylatorem podłaczonym do akumulatora...
Brt - Sob Cze 19, 2010 22:28
Rozwiązałem problem sterowania wentylatora (tej właśnie płytki) w ten sposób, że .... wywaliłem ją przewody cienkie które się tam znajdują (szary i żółty) podłączyłem bezośrednio do cewki przekaźnika 1 biegu (ten największy przekaźnik) a pozostałe dwa przewody (niebieski z paskiem i czarny zaizolowałem i zostawiłem luzem) Przewody prądowe z 3 przekaźnika (czarny i fiolet) zwarłem na stałe (one podają drugą masę do silnika). Obecnie działanie wentylatora jest wymuszone jedynie przez wzrost ciśnienia w układzie klimatyzacji i wtedy włącza siędrugi bieg wentylatora. Podczas normalnej jazdy chłodznica klimy jest wystarczająco mocno chłodzona pędem powietrza auta i wentylator się w ogóle nie włącza, a podczas wolnej jazdy lub postoju w korku wzrost ciśnienia w układzie klimy włącza wentylator. Całość działa od niecałego tygodnia i sprawdza się doskonale. Wydajność chłodzenie drugiego biegu wentylatora jest wystarczająca dla właściwego działania układu klimatyzacji. O przegrzewanie silnika nie ma się co martwić, skoro przez rok czasu jazdy bez wentylatora nic mu się nie stało
apples - Nie Cze 20, 2010 08:24
bachan napisał/a: | przekaźniki przestały działac . | Wszystkie? bachan napisał/a: | Czy ktoś może mi poradzic czy można coś ztym zrobic, | Można wymienić same przekaźniki. Spisz numery z nich. Wrzuć tutaj do tematu i może coś się dopasuje.
Brt napisał/a: | Obecnie działanie wentylatora jest wymuszone jedynie przez wzrost ciśnienia w układzie klimatyzacji i wtedy włącza siędrugi bieg wentylatora. Podczas normalnej jazdy chłodznica klimy jest wystarczająco mocno chłodzona pędem powietrza auta i wentylator się w ogóle nie włącza, a podczas wolnej jazdy lub postoju w korku wzrost ciśnienia w układzie klimy włącza wentylator. | Tyle że zmniejsza się wydajność klimatyzacji bez pracującego wentylatora na 1 biegu. Wiem to z własnego doświadczenia i od osób które naprawiły 1 bieg oraz widać to po postach na forum. Gdyby brak 1 biegu nie miał żadnego wpływu na prawidłową pracę klimatyzacji to oryginalnie wentylator by się nie włączał na 1 biegu po włączeniu AC. Sytuacja się zmienia dopiero gdy na zewnątrz jest bardzo gorąco i dodatkowo temperatura układu chłodzenia oscyluje w górnych granicach optymalnej. Wtedy wentylator pracuje dopiero ciągle na 3 biegu poprawiając wydajność klimatyzacji. W innym przypadku wentylator pracuje z przerwami załączany dopiero przez wzrost ciśnienia w układzie klimatyzacji. Na krótką metę rozwiązanie dobre, ale na dłuższą jednak radziłbym zrobić jak w oryginale.
Brt - Pon Cze 21, 2010 11:24
Zobaczymy jak Kolega to przetestuje, szczególnie w wyższych temperaturach zewnętrznych ... moim zdaniem ciągła praca wentylatora na pierwszym biegu jest zbędna (doświadczenia z innych samochodów) i przez takie rozwiązanie usterkowość wentylatora chłodnicy mocno wzrasta, gdyż nawet przy wysokich prędkościach auta on ciągle pracuje. Ze słów Kolegi wiem, że na wydajność klimatyzacji podczas jazdy nie narzekał (całe zeszłe lato jeździł z uszkodzonym wentylatorem) a jedynie w mieście klima z przyczyn oczywistych przestawała działać, stąd taki a nie inny wybór rodzaju sterowania.
Reasumując .... zobaczymy za jakiś czas, jak się będzie obecny system sprawował ... moim zdaniem dość łatwo przerobić go na system 3 biegowy nawet bez tej płytki z elektroniką (przekombinowane trochę), ale osobiście pozostawiłbym to w obecnej formie
apples - Pon Cze 21, 2010 12:09
Brt napisał/a: | (doświadczenia z innych samochodów) | Też miały tylko jeden wentylator? Brt napisał/a: | przez takie rozwiązanie usterkowość wentylatora | Tu chyba tez jest problem w tym że jest tylko jeden wentylator co go niestety bardzo obciąża.
Brt napisał/a: | a jedynie w mieście klima z przyczyn oczywistych przestawała działać | I tak tez było u mnie. Odczuwałem spadek wydajności.
Trzeba by było pomyśleć nad przyciskiem odłączającym zasilanie w przypadku sprawnego 1 biegu: Miato - Autostrada
Brt - Pon Cze 21, 2010 12:54
apples napisał/a: | Też miały tylko jeden wentylator? |
Jeden lub dwa, ale nawet w przypadku dwóch wentylatorów włączały się i wyłączały jednocześnie. Moim zdaniem nawet nie chodzi o ilość, co o fakt, że w przypadku klimy automatycznej czas pracy sprężarki jest długi i jednocześnie przekłada się na czas ciągłej pracy silnika wentylatora, co nieuchronnie powoduje jego zużycie, choćby przy minimalnym obciązeniu.
Obecnie wydajność klimy w temp. ponad 20 st była na tyle duża, ze przy temp ustawionej na LO i max nawiewie wentylatora wewnątrz auta (czyli maksymalnym możliwym odbiorze ciepła) wentylator chłodnicy na drugim biegu nie musiał działać non stop tylko cyklicznie się włączał i wyłączał
apples napisał/a: | Trzeba by było pomyśleć nad przyciskiem odłączającym zasilanie w przypadku sprawnego 1 biegu: Miato - Autostrada |
No właśnie ... ale jak to zrobić żeby działało automatycznie Moim zdaniem 1 bieg wentylatora powinien być powiązany z prędkością auta i to by rozwiązywało problem zbędnej ciągłej pracy wentylatora ...
apples - Pon Cze 21, 2010 13:16
Brt napisał/a: | No właśnie ... ale jak to zrobić żeby działało automatycznie Moim zdaniem 1 bieg wentylatora powinien być powiązany z prędkością auta i to by rozwiązywało problem zbędnej ciągłej pracy wentylatora ... | Podpiąć pod blokowanie sygnału TV lub zamykanie automatyczne wszystkich drzwi podczas jazdy. Oczywiście to tylko żart. Technicznie raczej niewykonalne.
dukat11 - Pon Cze 21, 2010 19:12
Brt napisał/a: | Reasumując .... zobaczymy za jakiś czas, jak się będzie obecny system sprawował ... moim zdaniem dość łatwo przerobić go na system 3 biegowy nawet bez tej płytki z elektroniką (przekombinowane trochę), ale osobiście pozostawiłbym to w obecnej formie |
Problem z tą płytką jest, że z tego co znalazłem, który bieg się załącza jest sterowane szerokością impulsu sterującego. Czyli nie wprost 1,2,3bieg ale mogę się mylić
Brt - Pon Cze 21, 2010 19:19
Tak to oryginalnie jest, z tego co mi mówił Marian_K ... ja raczej myslę, że mozna wywalić płytkę i ... pierwszy bieg wymusić po prostu sygnałem ze sprężarki klimy (przewód do przekaźnika pierwszego biegu z zasilania sprężarki klimy) .. drugi bieg wymusić sygnałem z czujnika średniego ciśnienia (presostatu) w układzie klimy (presostat podaje masę), a na 3 bieg np. dorzucic prosty włącznik termiczny sterowany temperaturą płynu chłodzącego. To jako przykładowe rozwiązanie do dopracowania i przemyślenia oczywiście, czy kiedys będzie wdrożona to wyjdzie za czas jakiś
dukat11 - Pon Cze 21, 2010 19:26
Brt napisał/a: | Tak to oryginalnie jest, z tego co mi mówił Marian_K ... ja raczej myslę, że mozna wywalić płytkę i ... pierwszy bieg wymusić po prostu sygnałem ze sprężarki klimy (przewód do przekaźnika pierwszego biegu z zasilania sprężarki klimy) .. drugi bieg wymusić sygnałem z czujnika średniego ciśnienia (presostatu) w układzie klimy (presostat podaje masę), a na 3 bieg np. dorzucic prosty włącznik termiczny sterowany temperaturą płynu chłodzącego. To jako przykładowe rozwiązanie do dopracowania i przemyślenia oczywiście, czy kiedys będzie wdrożona to wyjdzie za czas jakiś |
Zgadza się tylko po co się aż tak bawić skoro skrzynka działa. A jak nie działa to trzeba kupić walnięty wentylator dla skrzynki
Brt - Pon Cze 21, 2010 19:36
no u "mnie"coś ze sterowaniem nie działa własnie stąd kombinejszyn
dukat11 - Pon Cze 21, 2010 19:50
Brt napisał/a: | no u "mnie"coś ze sterowaniem nie działa własnie stąd kombinejszyn |
Dużo tłumaczy
bachan - Sro Cze 23, 2010 21:38 Temat postu: [R75 2.0 CDT 2001] moduł sterujący wentylatora chłodnicy Witam, czy można gdzieś namierzyc schemat modułu? Jak sprawdzi czy nie jest walnięty? Gdzie przychodzą sygnały sterujące z klimy i czujnika temperatury? Z gory dzięki. bachan
apples - Sro Cze 23, 2010 22:11
http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/464
http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/476
http://forum.roverki.eu/v...p=470579#470579
Może ktoś ma coś więcej
Rowan - Wto Lip 13, 2010 08:01
No dobrze, to i ja troszkę odświeżę temat. W związku z tym, że mam założony wentylator od Vectry z rezystorem, który i tak nie działa, bo po założeniu okazało się, że coś jest nie tak ze sterowaniem, bo przy zwieraniu styczników na płytce wentylator chodził, a normalnie nie chodzi. Wyszło na to, że padła płytka, albo jej sterowanie, sam nie wiem, bo nie było czasu sprawdzić, bo auto było potrzebne i złożyłem jak było. Wentylator jak nie działał, tak nie działa, już pond rok, ale teraz jednak zebrałem siły i jestem zdeterminowany to naprawić. Co w takim razie zrobić. Kupno puszki całej odpada, bo dla mnie to jest zbyt proste Wymiana styczników nie wiem czy pomoże i czy można gdzieś je dostać. Sposób Brt jeśli będzie taka konieczność, zostanie zastosowany, jeśli nie wymyślę nic innego. Tylko jakoś nie mogę zrozumieć jak go zrealizować co do czego podłączyć Można jaśniej wytłumaczyć?
sniffi - Wto Lip 13, 2010 17:05
kris-tofer napisał/a: | sprawna puszka z walniętym silniczkiem jest przeważnie do oddania za flaszkę i roboty i kombinowania mniej |
Szukam już od około 2 miesięcy i niestety na allegro nie mogę znaleźć, pytam tych którzy sprzedają samochód na części i też cisza silniki wentylatora mają, śmigła mają a tej płytki nie
Rowan napisał/a: | Wymiana styczników nie wiem czy pomoże i czy można gdzieś je dostać. |
Jeżeli byłaby to ich wina to wymiana by pomogła. W sklepach koszt jednego to od 5 - 15 zł - w zależności od producenta i obciążalności styków. Nie widzę tutaj sensu szukania oryginalnych roverowskich przekaźników. Pewnie one mają swoją cenę
Pomysł Brt bym trochę zmodyfikował - wykorzystałbym 2 przekaźniki i sterował wentylatorem dwubiegowo. Nie pamiętam jak to było z tymi kolorami od przewodów sterujących - żółty, niebieski, szary.
Jeszcze trochę się pooszukuję, że gdzieś kupię tę płytkę, ale jak się to nie uda to tak właśnie zrobię.
Wentylator od Voyagera zamontowany z jego oryginalnym śmigłem nie daje rady w te upały podczas stania w korku. Prawie daje radę. Nie odczuwam by wydajność klimy spadała, ale obroty silnika zaczynają drgać po dłuższym staniu. Może szkoda, że nie zamontowałem śmigła od Rovera.
apples - Wto Lip 13, 2010 17:15
Rowan, sniffi, Każdy dobry elektronik na parę groszy dorobi taką płytkę lub naprawi starą. To jest mały i prosty układ.
sniffi - Wto Lip 13, 2010 17:47
Hmmm... dorobi mówisz... za parę groszy? Pomijając cenę to gdyby był schemat to byłaby inna rozmowa. Ta płytka to nic innego jak modulator PWM. Coś podobnego projektowałem i wykonywałem już w swoim życiu tyle, że z jednym a nie trzema wyjściami. W sumie niewielka różnica. Problemem nie jest u mnie zidentyfikowanie co nie działa - mam przypalone dwa... no właśnie? Zostało tyle, że wiem iż miało 3 nóżki... może tranzystor - a może nie, a jaki? SMD ma swoje zalety w rozmiarze, ale jak się coś skopci to bez schematu ani rusz może i ktoś powie że można popróbować z różnymi. Pewnie że można. Na drewnianych kołach też jeździć można ale jak długo?
VMatas - Wto Lip 13, 2010 18:42
Wyjściem może być sterowanie silnikiem wentylatora nie za pomocą rezystora, a przy pomocy PWM. Schemat ma mieć połączenie z czujnikiem temperatury silnika i przy zwiększeniu temperatury długość impulsu powinna zwiększać się, żeby wiatrak się kręcił szybciej. Przy tym wiatrak załączy się płynnie, a nie impulsowo, co też będzie mu służyć. Sygnałem na włączenie wiatraka jest włączenie zapłonu, a potencjometr pozwala ustalić początkową szybkość obrotową. Znalazłem to u Rosjan i chcę to zrobić - jednak dopiero po wczasach - uważam że to jest sposób na dłuższy wiek silniczka wentylatora Jak ktoś jest chętny to można skorzystać z załączonego schematu. Dla niezawodności równolegle tranzystorowi można podłączyć kontakty przekaźnika trzeciego biegu - wtedy w przypadku awarii schematu będziemy mieli trzeci bieg.
P.S. Może ktoś zrobić jakościowe zdjęcie tej płytki z obu stron?
Rowan - Sro Lip 14, 2010 07:15
apples, no dobra, ja już próbowałem. Jakby nie było to pierwszą klasę mechatronicznego skończyłem i interesuje się elektronika od dosyć dawna, ale bez schematu jakoś nie mogłem ni jak dojść. A na dodatek nie mam czasu na to, żeby tą płytkę wyjmować i kombinować nawet samemu.
robo - Sro Lip 14, 2010 07:48
sniffi napisał/a: |
(...)
Szukam już od około 2 miesięcy i niestety na allegro nie mogę znaleźć, pytam tych którzy sprzedają samochód na części i też cisza silniki wentylatora mają, śmigła mają a tej płytki nie
(...)
|
sniffi, mam w garażu dwa złomowe silniki wentylatora do R75. Jeden z mojego auta ze spalonymi uzwojeniami i komutatorem a drugi kupiny jako sprawny na allegro, który jak się okazało komutator ma wręcz rozcięty zużytą resztką szczotki . Oba silniki są 3-biegowe i jeśli Cię to urządza mogę podesłać ( rzecz jasna gratis ) płytke sterującą od takiego silnika. W razie co podaj dane na PW.
U mnie skończyło się na zakupie nowego silnika na e-bayu.
apples - Sro Lip 14, 2010 09:05
robo, zrób dobrej jakości zdjęcia tej płytki z dwóch stron i wrzuć tutaj.
Rowan - Sro Lip 14, 2010 11:45
To jak na wszelki wypadek dowiem się jak mam podłączyć w ten sposób jak radził Brt i henryk? Nie mam po prostu ani czasu, ani ochoty jeszcze kilka razy tego rozbierać, także jeśli nic nie wykombinuję to zrobię tak jak Oni radzili i już.
robo - Sro Lip 14, 2010 11:54
apples napisał/a: | robo, zrób dobrej jakości zdjęcia tej płytki z dwóch stron i wrzuć tutaj. |
Jakość jest jaka jest. Robiłem co mogłem.
Przypominam, że zdjęcia dotyczą modułu od silnika 3-biegowego czyli bez opornika.
VMatas - Sro Lip 14, 2010 12:34
A mógłbym dostać pliki nie zmniejszone – prosto z aparatu? Zrobiłbym schemat tego pudelka wszystkim na korzyść.. W razie takiej możliwości kontakt na PW – dzięki!
P.S. Prawda z czasem teraz u mnie troszkę źle – wyjeżdżam na wczasy. Jeżeli nie zdążę teraz, to w środku sierpnia schemat na pewno będzie dostępny.
Rowan - Czw Lip 15, 2010 17:13
Jutro będe rozbierał i muszę widzieć. Proszę o odpowiedź. Jestem chyba jednym z tych, komu chyba należy się od czasu do czasu pomoc Założyłem silnik od Vectry B ten z dwużyłowym i dwa biegi, czyli pierwszy bieg realizowany przez rezystor. Jak ja mam teraz to podłączyć w sposób podobny do Tego, który proponował Brt, żeby mi to działało dobrze? Mam wywalić ten rezystor i zrobic tylko jeden bieg? Czy jakoś inaczej to zrobic? Jak to popodłączać? Chciałbym pierwszy bieg zrobić przez rezystor i drugi ewentualnie jeśli wzrośnie ciśnienie gazu bezpośrednio obok rezystora, ten szybszy. Pierwszy, żeby chodził odrazu po włączeniu klimy, drugi przy wzroście ciśnienia. Jak mam to zrobić? Spróbować złapać impuls z tego przewodu, który idzie do pompy klimatyzacji? Jeśli tak, to czy ten jeden przewód wystarczy i do przekaźnika podłączyć, czy jakoś inaczej z innego miejsca wziąść impuls? Jak to wogóle zrobić pomijając tę płytkę?
sniffi - Czw Lip 15, 2010 17:43
Mogę to szczegółowo opisać co i jak łącznie z przykładowymi elementami np. z tme ale muszę wiedzieć za co odpowiada przewód niebieski, żółty i siwy doprowadzony DO płytki sterującej. Gdzieś to kiedyś widziałem a teraz nie mogę się dogrzebać - który od klimy, czujnika płynu chłodzącego etc. Jeśli komuś udałoby się to znaleźć byłoby fajnie.
BTW
Czy ktoś z forumowiczów jeździ z silnikiem wentylatora od Voyagera do którego zamocował śmigło z R75??? Chodzi mi o aktualne opinie z 'gorących' dni i pracę samego silnika bo chyba z takim wielkim śmigłem dostaje trochę po d.pie. Ciekawe jak przełoży się to na żywotność samego silnika.
Rowan - Czw Lip 15, 2010 18:52
Znalazłem coś bardzo ciekawego, z czego można sporo się dowiedzieć
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=137032
Zastanawiają mnie tylko dwie rzeczy. Czy przy tym układzie kabel żółty pozostaje tak jak jest i tylko od niego się dołacza do pozostałych przekaźników, czy skąd indziej wogóle idzie, bo nie mogę tego wywnioskować. Kabel cały niebieski skąd został poprowadzony? Zastąpił on przewód szary... Czy jeśli ja mam tylko dwa biegi, to ten trzeci przekaźnik z fioletowym przewodem i masą mogę całkiem wywalić, czy mam coś innego z nim zrobić?
dukat11 - Czw Lip 15, 2010 19:39
Rowan, Przepinasz się z silnika 3 biegowego na 1 biegowy. Aby ograniczać obroty wpina się szeregowo rezystor który obniża napięcie na silniku i powoduje spadek obrotów wentylatora. Co za tym idzie podpinasz bieg nr 1 poprzez rezystor, Bieg nr 2 bezpośrednio, a bieg nr 3 pomijasz. No chyba że chcesz mieć 3 biegi wtedy trzeba użyć dwa rezystory o różnych pojemnościach tylko wtedy trzeba w 3 biegu zamiast masy użyć +12V.
[ Dodano: Czw Lip 15, 2010 20:39 ]
sniffi napisał/a: | Czy ktoś z forumowiczów jeździ z silnikiem wentylatora od Voyagera do którego zamocował śmigło z R75??? Chodzi mi o aktualne opinie z 'gorących' dni i pracę samego silnika bo chyba z takim wielkim śmigłem dostaje trochę po d.pie. Ciekawe jak przełoży się to na żywotność samego silnika. |
Ja mam z małym śmigłem ale muszę przyznać że przy plus 34 w korkach temperatura trochę wzrasta ale bez przesady tragedii, nigdy nie przekroczyła 98st.C, z tym że ja mam automat czyli dodatkowy grzejnik wody (wersja ze wspólnym obiegiem wody silnika i skrzyni). Jak tylko kupię rezystor to od razu bedę przekładał śmigło aby uzyskać dwa biegi. Wtedy sprawdzę jaką moc pobiera wentylator i dam znać.
Można też wykonać sterowanie płynne poprzez PWM przy pomocy czegoś takiego
http://allegro.pl/item114...4_v_dc_75a.html
Oczywiście koszt zrobienia tego to 20-30zł
Rowan - Czw Lip 15, 2010 19:45
dukat11, no ok, dwa biegi, to to jużmam podłączone, ale do oryginalnej płytki, a ja chcę tę płytkę pominąć i zrobić wg tego jak ten gość na angielskim forum. Czyli jak te kable tam są, bo ja czytam i nie mogę zrozumieć do czego jest podłączony ten cały niebieski, który jest wprowadzony zamiast szarego. Bo żołty chyba, nie jestem pewien zostaje nieruszony, tylko jest dodatkowe "mostkowanie" z niego...
dukat11 - Czw Lip 15, 2010 20:26
Rowan, Jak dla mnie to jeśli koleś nie konwertuje impulsu PWM tylko puszcza go bezpośrednio na przekaźnik to bedzie on strasznie klekotał o ile zdąży się wyłączać bo prawdopodobnie inercja jego zadziałania jest na tyle duża że będzie się włączał na stałe. W którymś poście wspominają o zrobieniu sterowania na PIC chyba ale nie pamiętam dokładnie. Jak dla mnie puszczenie sygnału PWM bezpośrednio na przekaźniki to niezła partyzantka i ciężko wyczuć kiedy wypełnienie sygnału będzie wystarczające do załączenia przekaźnika i który sygnał będzie pochodził z którego źródła AC/silnik
[ Dodano: Czw Lip 15, 2010 21:26 ]
Rowan napisał/a: | Bo żołty chyba, nie jestem pewien zostaje nieruszony, tylko jest dodatkowe "mostkowanie" z niego... |
To wygląda jak tylko masa obwodów sterujacych
Rowan - Pią Lip 16, 2010 15:59
No więc tak. Zrobiłem już. Dało rade tylko jeden bieg, ale jak dla mnie to i tak lepiej niż wogóle i do klimy mi wystarczy bez problemu, dzisiaj przy upale schłodził bez problemu. Okazuje się, że: żółty przewód idący od czujnika klimatyzacji podaje plus, na nim nie wiem czemu miałem cały czas napięcie. Przy przkaźniku od 1 biegu na tych wejściach przy płytce była masa, ale nie było plusa nie wiedzieć czemu. Impuls z ECM był, masa była plus na żółtym był, tylko na tym szarym nie było niczego, ani plusa, ani masy. Na szczęście zamiast 1 biegu płytka włączała również przekaźnik 3 biegu i jego podpiąłem jako ten jeden bieg. Efekt jest taki, że przy włączeniu klimy wentylator się odrazu włącza, przy podniesieniu temperatury na panelu klimy wyłącza się, przy ECON jak i OFF, też się wyłącza, czyli w sumie sukces. Wygląda, że winna albo faktycznie płytka, albo coś z tym szarym przewodem, sam nie wiem od czego on jest wywnioskowałem, że na nim powinna byc masa, tylko w takim razie czemu płytka nie podawała plusa, a masę podawała na przekaźnik 1 biegu Sam już tego nie mogłem pojąć. Ale i tak się cieszę, bo klima w końcu działa tak jak powinna.
majla - Czw Lut 17, 2011 20:48
Witam
U mnie niestety ten sam problem, najpierw było wiuuuuuuuu a potem przestał działac wentylator. Ponoc to tylko sterownik...no i tu zaczyna sie wesoło....mam nowy sterownik ale od benzyny,który jest najwyrazniej 2-biegowy, a w moim dieselku jest 3-biegowy.I tu pytanie: czy ktoś próbował juz takiej kombinacji i jaka szansa,ze bedzie klima działć?
kris-tofer - Czw Lut 17, 2011 21:23
majla, nie będziesz miała jednego biegu i tyle
|
|