Zobacz temat - [R75] Nie pali - pomocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie pali - pomocy

Santino - Pią Cze 18, 2010 12:06
Temat postu: [R75] Nie pali - pomocy
Witam,

Jakiś czas temu pisałem o usterce która pojawiła się w moim samochodzie. Po przekręceniu kluczyka samochód kreci ale nie zapala. Wstępnie myślałem ze to pompa ta w baku ale po podpięciu jej na krótko zaczęła pracować. (dodam iż po odpięciu przewodów paliwowych od filtra nigdzie nie tryskało paliwo) Oddałem auto do mechanika - który stwierdził iż cały układ elektryczny i wszystkie elementy silnika są sprawne i to najprawdopodobniej komputer nie wysyła sygnałów sterujących do poszczególnych elementów silnika (między innymi do pompy). Po wpięciu modułu z bmw (również diesla) samochód nie reaguje wcale na przekręcenie kluczyka (czy moduł komputera jest w jakiś sposób powiązany z imo? czy jeśli zakupił bym na allegro sam moduł muszę go jeszcze jakoś programować?). Proszę o pomoc - auto stoi już od ponad 3 tyg.

Pozdrawiam,
Santino

apples - Pią Cze 18, 2010 12:13

Santino napisał/a:
Po wpięciu modułu z bmw (również diesla) samochód nie reaguje wcale na przekręcenie kluczyka (czy moduł komputera jest w jakiś sposób powiązany z imo?
I pewnie że nie odpali. Musisz mieć taki sam moduł jak masz u siebie. Ważne jest to co masz nawet z wyposażenia z tego co mi wiadomo. Bez T4 też się nie obejdzie.
Santino - Pią Cze 18, 2010 12:23

apples napisał/a:
I pewnie że nie odpali. Musisz mieć taki sam moduł jak masz u siebie. Ważne jest to co masz nawet z wyposażenia z tego co mi wiadomo. Bez T4 też się nie obejdzie.


Czyli rozumiem ze nie ma co kupować tych modułów na allegro bo szansa że trafie na właściwy jest znikoma. Czy to znaczy ze same moduły się różnią czy tylko oprogramowanie ?

Pozdrawiam,
Santino

apples - Pią Cze 18, 2010 12:31

EDIT

Santino napisał/a:
Czy to znaczy ze same moduły się różnią czy tylko oprogramowanie ?
Chodzi chyba tylko o oprogramowanie. Potrzebne są mapy do Twojej wersji silnika i wyposażenia. Oprogramowanie możesz zmienić T4 lub innym komputerem do zmiany softu. Zadzwoń do PHJOWI
VMatas - Pią Cze 18, 2010 12:46

Proste wymiany nic nie dadzą – immo (modul EWS-3) i ECM (ECU Bosch DDE-4 w przypadku diesla) są związane jedne z drugim. Dopóki ECM nie dostanie od immo prawidłowego kodu auta nie da się odpalić. Jak piszą w RAVE, w większości przypadków będzie potrzebny nowy niezaprogramowany ECM, żeby przy pomocy Testbooka doprogramować go do immo.
Jest możliwość, że immo i ECU są rozsynchronizowane – żeby ich doprowadzić do rozumu też jest potrzebny Testbook.
O szczegółach czytamy w RAVE Body electric.pdf. RAVE szukamy tutaj: http://forum.roverki.eu/v...p=501893#501893

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 13:46 ]
P.S. To że kręci, wskazywałoby, że z immo i ECU wszystko jest Ok (nie będzie kręcić, dopóki nie dostanie właściwego kodu od immo). Przyczynę może wskazać tylko diagnostyka Testbookiem – radzę od tego zacząć poszukiwanie problemu.

Santino - Pią Cze 18, 2010 12:52

Problem z tym ze w Opolu nie ma T4. Mechanik diagnozował silnik podpinając go do jakiegoś zwykłego kompa diagnostycznego. Ten wskazywał kilka błędów ale jak wspomniałem wszystkie te elementy były ok. Wiecie może czy istnieje możliwość zdiagnozowania samego modułu? (w sesie ze wysłał bym go do kogos z Testbookiem).

Pozdrawiam,
Santino

apples - Pią Cze 18, 2010 12:54

apples napisał/a:
Zadzwoń do PHJOWI


:wink:

Santino - Pią Cze 18, 2010 13:00

Dzwoniłem :)
Niestety bez auta nic
nie da rady sprawdzić.
Orientujecie się gdzie mam najbliższego T4?

VMatas - Pią Cze 18, 2010 13:02

Ja nie :mrgreen:
apples - Pią Cze 18, 2010 13:08

Boncky kiedyś się ogłaszał że ma T4.
Santino - Pią Cze 18, 2010 13:15

Jeszcze jedna sprawa - mechanik powiedział mi właśnie ze w okolicach podszybia stała woda ok 8-9 cm. Pewnie to ona jest przyczyną usterki. Spuścił całość i przeczyścił przewody odprowadzające wodę. Co mogło paść w związku z tą wodą?
Pieta - Pią Cze 18, 2010 14:49

Santino napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa - mechanik powiedział mi właśnie ze w okolicach podszybia stała woda ok 8-9 cm. Pewnie to ona jest przyczyną usterki. Spuścił całość i przeczyścił przewody odprowadzające wodę. Co mogło paść w związku z tą wodą?


Zalany komputer

Santino - Pią Cze 18, 2010 16:01

Byłem u mechanika i dowiedziałem się iż woda nie dotarła do komputera była tuż pod.
Przekaźnik świec żarowych jest walnięty i 3 świece do wymiany. Jednak stwierdził iż z takimi usterkami silnik powinien palić. (czy to prawda?)
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).

dukat11 - Pią Cze 18, 2010 16:05

Santino napisał/a:
Przekaźnik świec żarowych jest walnięty i 3 świece do wymiany. Jednak stwierdził iż z takimi usterkami silnik powinien palić. (czy to prawda?)


Przy takich temperaturach jak teraz świece nie mają znaczenia

apples - Pią Cze 18, 2010 16:08

Santino napisał/a:
Przekaźnik świec żarowych jest walnięty i 3 świece do wymiany. Jednak stwierdził iż z takimi usterkami silnik powinien palić. (czy to prawda?)
Prawda. Dziwne że przekaźnik walnął. W R75 jak świece spalone to pokazuje właśnie przekaźnik, a nie świece.
Santino napisał/a:
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).
Może jak ruszali komputer i przekładali kable w grodzi to po prostu któryś kabel się złamał i dlatego nie podaje sygnału na pompę. Chyba tylko takie wytłumaczenie pozostaje tego co się dzieje.
Klaun_Szyderca - Pią Cze 18, 2010 16:15

Santino: dzwoniłem przed chwilą do mechanika ale zgodnie z oczekiwaniami się nie dodzwoniłem. Spróbuję jeszcze w poniedziałek jeśli ci się nie uda rozwiązać problemu przez łikend.

Pozdro.

VMatas - Pią Cze 18, 2010 16:31

Jednoznacznie - problem z kablami lub wtyczkami.

Immo w ogóle nic nie ma do rzeczy w tym przypadku, i jest obok nóg kierowcy w kabinie, a nie pod maską. Latem powinien palić bez świec bez żadnego problemu.

Santino - Pią Cze 18, 2010 19:04

apples napisał/a:
Santino napisał/a:
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).
Może jak ruszali komputer i przekładali kable w grodzi to po prostu któryś kabel się złamał i dlatego nie podaje sygnału na pompę. Chyba tylko takie wytłumaczenie pozostaje tego co się dzieje.


Może nie do końca dobrze się wyraziłem, do komputera wchodzi wtyczka i na jeden z jej pinów komputer powinien podać masę - wtedy załączają się pompy (obie sprawdzone i sprawne). Gdy komp jest podłączony i kręcę silnikiem pompy nie startują. Gdy na ten jeden pin mechanik podaje masę pompy ruszają (wygląda jak by za komputerem cała instalacja była sprawna). Stąd wywnioskowałem ze komp nie daje odpowiedniego sygnału.

VMatas napisał/a:
Immo w ogóle nic nie ma do rzeczy w tym przypadku, i jest obok nóg kierowcy w kabinie, a nie pod maską. Latem powinien palić bez świec bez żadnego problemu.


Myślałem że to może być coś z IMMO gdyż w poście forumowicza Klaun_Szyderca czytałem ze miał podobny problem i elektryk je programował.

Dodatkowo chciałem zapytać czy jeśli rzeczywiście mam coś z kompem to jedynie przy użyciu T4 jestem go (moduł kompa) w stanie przeprogramować lub diagnozować? Dodam że jestem w głębokiej d...e jeśli to prawda (Opole jedyne miasto wojewódzkie bez T4) :???:

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc wszystkim zainteresowanym.
Santino

VMatas - Pią Cze 18, 2010 19:16

Jest niestety to prawda... ale zawsze można spróbować jakiś skaner od BMW, który współpracuję z E46. ECU powinno dać się sprawdzić i w ten sposób. Jeszcze nie znam schematu ECU, ale jest prawdopodobieństwo, że pompami steruje jakiś przekaźnik na płycie ECU - może to tylko jego wina, a nie całego ECU? Generalnie ECU pracuje, jeżeli rozpoznaje kod od immo i kręci rozrusznik - więc możliwe jest że to tylko nie działa wyjście sterowaniem pomp. Aby :)
Klaun_Szyderca - Pią Cze 18, 2010 19:18

U mnie immo rozkodował sie w wyniku wymontowania całej elektroniki z podszybia w celu czyszczenia i suszenia. A brak napięcia na pompach spowodowany był uszkodzeniem jednego przekaźnika ale nie wiem dokładnie, który to był (przekaźnik świec żarowych również przegnił i musiałem go wymienić).
Rowan - Sob Cze 19, 2010 09:36

Santino, podobny przypadek miał szamanpl, u niego raz odpalał, raz nie. Jak się pokazywał Check Engine i znikał przed próbą odpalenia, to odpalał, jak nie pokazywał się, to nie odpalał. Problem tkwił w zaśniedziałych stykach od wtyczki ECU. Tylko z tego co wiem, to jemu wymienili całe ECU :???:
Santino - Sro Cze 30, 2010 21:02

Dzięki Rowan wtyczki są czyste. Dodzwoniłem się do mechanika kolegi Klaun_Szyderca - poradził wymontować komputer i dać go jakiemuś elektronikowi do sprawdzenia (elektryk ma go otworzyć i sprawdzić wewnątrz elektronikę) - na razie tak zrobię i zobaczymy co będzie. Niepokoi mnie tylko czy po takim rozebraniu kompa nie będzie konieczne jakieś synchronizowanie go z immo - co myślicie?

Pozdrawiam,
Santino

[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 22:02 ]
Witam,
Tak dla potomnych mających podobne objawy:
samochód jest w tym momencie w servisie Bosh'a. Diagnoza: uszkodzenie komputera, modułu komfortu, przekaźnika świec żarowych i coś z immo + programowanie wszystkich elementów po ich naprawie. Przyczyną była stojąca woda w grodzi (ok 10cm).
Pozdrawiam,
Santino

damiant - Czw Cze 02, 2011 17:36

Witam,

czy ktoś słyszał o podobnych problemach w R 75 2.0 V6aut?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
Damian