|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [MG ZT] wielkopolska proszę o opinie
pawel76 - Nie Cze 20, 2010 14:38 Temat postu: [MG ZT] wielkopolska proszę o opinie Witam,
Zastanawiam się nad
http://moto.gratka.pl/tre...42004bfcc9b87,1
Czy może ktoś zna sprzedawcę/widział samochód?
Druga równie ważna sprawa: jak jest z dostępnością części oraz cenami np wymiana uszczelki, rozrządu, itp. Nie kupuję samochodu jako tzw drugi w rodzinie, więc zależy mi, żeby w razie czego dało się go naprawić bez miesięcznego przestoju u mechanika.
Będę wdzięczny za opinie
Pozdrawiam
HarryVip - Nie Cze 20, 2010 17:29
Trochę niska cena jak na ten rok i przebieg. Poduszek było chyba max. 6, nie widzę włączników podgrzewanych foteli. Zdjęcia raczej mało aktualne. Dawno nie było temp. 2 stopnie C. Pewnie jakiś czas stoi w komisie. Tłumik sportowy - ok. jeśli zrobiony porządnie. W MG ZT-T wydech (cały) jest "w jednym kawałku". Od kolektora wydechowego aż do tłumika końcowego. O spalaniu (średnim) na poziomie 8-9 l. możesz zapomnieć. Tyle pali jadąc 80-90 km/h na trasie. W cyklu mieszanym, przy normalnej jeździe 10-11 l. Z częściami nie ma żadnych problemów. Koszt np. rozrządu kompletnego z pompą wody ok. 800 PLN, robocizna 500-600. Sprzęgło (tarcza + docisk) ok. 500 PLN. Klocki, tarcze i elementy zawieszenia (końcówki, łaczniki) na średnim poziomie cenowym. Niedaleko (Nowe Miasto nad Wartą) masz komputer diagnostyczny T4 (PHJOWI).
pawel76 - Nie Cze 20, 2010 21:34
Zdaje sobie sprawę, że w porównaniu do innych ofert, niektóre rzeczy wyglądają "trochę" okazyjnie:)
Jeżdżę niezbyt dużo, więc mam nadzieje, że ze spalaniem dam radę, natomiast nie miałem zielonego pojęcia jeżeli chodzi o ceny części - normalnie jeżdżę 25-tką.
Dzięki śliczne za szybką odpowiedź
azer - Nie Cze 20, 2010 21:52
HarryVip napisał/a: | Niedaleko (Nowe Miasto nad Wartą) masz komputer diagnostyczny T4 (PHJOWI). | w Poznaniu też mamy
Zukowaty - Nie Cze 20, 2010 22:54
HarryVip napisał/a: | Koszt np. rozrządu kompletnego z pompą wody ok. 800 PLN |
Owszem ale na najtańszych częściach. Jeśli chcesz zrobić na dobrych markach (niestety to sę ceni) naprawdę kompletnego rozrządu to trzeba położyć ponad 1500zł. Oczywiście można kombinować z tańszymi zamiennikami tego i owego.
Opcja wyposażenia taka sobie. Nie powiedziałbym że zachwyca. Poduszek maksymalnie było 6 szt. (w ogłoszeniu jest 8 )
HarryVip napisał/a: | O spalaniu (średnim) na poziomie 8-9 l. możesz zapomnieć. Tyle pali jadąc 80-90 km/h na trasie. W cyklu mieszanym, przy normalnej jeździe 10-11 l |
Dobrze utrzymany 25K4F z nowymi mapami na mieście mieści się w 12l. Trasa do 120km/h to ok 8-8,5l bez jakiś nadmiernych oszczędności. Ceny części adekwatne do klasy auta. Wszystko zależy czy kupujesz 4max lub Hart czy Valeo lub inne uznane marki.
HarryVip - Pon Cze 21, 2010 07:05
Zukowaty napisał/a: | Owszem ale na najtańszych częściach. |
No prawie najtańszych
Zukowaty napisał/a: | Jeśli chcesz zrobić na dobrych markach (niestety to sę ceni) naprawdę kompletnego rozrządu to trzeba położyć ponad 1500zł. |
Ba, nawet więcej wliczając bardzo drogi napinacz hydrauliczny.
Zukowaty napisał/a: | Oczywiście można kombinować z tańszymi zamiennikami tego i owego. |
Po to chyba wymyślono zamienniki, które w zdecydowanej większości przypadków nie odbiegają znacząco jakością od oryginałów.
Zukowaty napisał/a: | Dobrze utrzymany 25K4F z nowymi mapami na mieście mieści się w 12l. Trasa do 120km/h to ok 8-8,5l bez jakiś nadmiernych oszczędności. |
No to stwierdzenie brzmi jak cytat z ogłoszenia o sprzedaży i zawiera dwa założenia - nowe mapy (chcę takie, proszę o namiary. Kilku znawców tematu z którymi rozmawiałem stwierdziło, że w tym modelu nic się nie da poprawić w sofcie) i doskonały stan silnika (czytaj: silnik prawie nowy, prawidłowo dotarty). Od stycznia zrobiłem swoim autem ok. 14 kkm, w tym długie trasy powyżej 1k, trochę krótsze, trochę po mieście i będę się upierał, że zużycie 8-8,5 l przy prędkości powyżej 100 km/h można uzyskać jedynie na hamowni - stała prędkość, stałe obciążenie, jednym słowem warunki laboratoryjne.
Ogólnie jestem jednak z autka bardzo zadowolony. Ma na chwilę obecną przejechane 70 kkm (przebieg potwierdzony na T4) i nie licząc przejśc zawinionych przez mechaników oraz usprawnienia VISów sprawuje się bez zarzutu. Polecę zakup każdemu.
MaReK - Pon Cze 21, 2010 07:15
Wracając do tematu auta.
Nie ma czujnika deszczu. Nie ma tempomatu, o którym wspomina sprzedający.
Czy on ma ksenony? Bo nie mogę się spryskiwaczy reflektorów doszukać.
Jedyna rzecz na która zwróciłem uwagę, to radio
No i to ukrywanie rejestracji na zdjęciach, po to, żeby na ostatnim można było ją przeczytać w całości. Chyba się bardzo spieszył...
pawel76 - Pon Cze 21, 2010 08:16
azer napisał/a: | HarryVip napisał/a: | Niedaleko (Nowe Miasto nad Wartą) masz komputer diagnostyczny T4 (PHJOWI). | w Poznaniu też mamy |
A gdzie dokładniej i ile kosztuje?
azer - Pon Cze 21, 2010 09:32
pawel76 napisał/a: | azer napisał/a: | HarryVip napisał/a: | Niedaleko (Nowe Miasto nad Wartą) masz komputer diagnostyczny T4 (PHJOWI). | w Poznaniu też mamy |
A gdzie dokładniej i ile kosztuje? |
http://www.roverki.pl/ind...=47&sobi2Id=145
koszty w normie czyli pewnie ze 100, szkoda że Panowie związek z Roverami mają tylko przez T4, przerzucili się na handel oryginalnymi częściąmi głównie do Landków. A gdzie to kwestia względna, bo umawiasz się gdzie wam pasuje:) Urzędują ogólnie na piątkowie.
Zukowaty - Pon Cze 21, 2010 14:39
HarryVip napisał/a: | i zawiera dwa założenia - nowe mapy (chcę takie, proszę o namiary. Kilku znawców tematu z którymi rozmawiałem stwierdziło, że w tym modelu nic się nie da poprawić w sofcie |
Wymieniony już PHJOWI w Nowym Mieście. Mapy z 2006 roku.
HarryVip napisał/a: | i doskonały stan silnika (czytaj: silnik prawie nowy, prawidłowo dotarty). |
HarryVip napisał/a: | będę się upierał, że zużycie 8-8,5 l przy prędkości powyżej 100 km/h można uzyskać jedynie na hamowni |
Ja miałem to szczęście w nieszczęściu że silnik miałem całkowicie nowy. Co do spalania to je3st to realne spalanie. Rekordowo nie przekraczając 100km/h na drodze krajowej na odcinku 80km zszedłem do 7,2l. Poczytaj posty Kolegi Sknerko. On również wgrywał nowe mapy do 20K4F i spalanie zjechało mu z 11 do 9l a auto zaczęło jechać. Znam autko dość dobrze i potwierdzam.
HarryVip, mapy możesz wgrać u JOWIEGO lub u Mariusza 418 w Wawie. KV6 niestety wymaga raz na jakiś czas wgrania nowego softu bo stary się rozjeżdża. Info od JOWIEGO i raczej tak jest bo strasznie mi chodził na sofcie z 1999 roku.
MaReK napisał/a: | Czy on ma ksenony? Bo nie mogę się spryskiwaczy reflektorów doszukać. |
Raczej nie ma bo też nie mogę się dopatrzeć. Ogólnie słaba wersja.
[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 15:39 ]
azer napisał/a: | szkoda że Panowie związek z Roverami mają tylko przez T4, przerzucili się na handel oryginalnymi częściąmi głównie do Landków |
Do Roverków też a co do napraw to również je wykonują na Żmigrodzkiej na Junikowie.
PHJOWI - Pon Cze 21, 2010 20:29
HARRYVIP ma dobre mapy sprawdzone i potwierdzone przez moją osobę
[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 21:29 ]
chyba dobrze piszę z zakopca był mg 10 kwietnia na kompie
Zukowaty - Pon Cze 21, 2010 21:47
Cytat: | HARRYVIP ma dobre mapy sprawdzone i potwierdzone przez moją osobę |
To czemu nadal chce nowe mapy? Ja się już pogubiłem
HarryVip - Sro Cze 23, 2010 21:11
PHJOWI - dobrze kojarzysz
Zukowaty - chciałem nowe bo myślałem, że może są jakieś lepsze. Pisałem przecież, że rozmawiałem ze specjalistami i u mnie się nic w sofcie poprawić nie da.
Zużycie paliwa z ostatniej trasy:
Zakopane - Toruń - 545 km, jazda w dzień, A4 - 130 km/h, krajowa 1 - 70-110 km/h, niewielkie korki w Łodzi. Wg wskazań ECU 8.8 l/100 km. Rzeczywiste (tankowanie pod korek) 545 km, 51,7 l co daje ~9.5 l/100 km.
Powrót Toruń - Zakopane 530 km, jazda nocą, krajowa 1 - 80-130 km/h (sporo wyprzedzania TIRów, dość ostrego), A4 - 140-160 km/h, zero korków. ECU zapomniałem wyzerować . Rzeczywiste 530 km, 58 l, co daje ~11 l/100km.
Tak to wygląda u mnie w praktyce. Gratuluję zużycia 8 l/100 km. Mnie sie to udaje na trasie Zakopnae - Nowy Targ. 90 km/h max. na kilku krotkich odcinkach, pozostałe 20 km 50-70 km/h. Jazda na 5 biegu. Tylko po kiego grzyba 2.5 V6 ze 190 KM przy takiej jeździe?
Markzo - Czw Cze 24, 2010 12:35
Ej ale to nie lanos 1.0 żeby palił 3litry na 100... prawie 200kucy i ponad 1,5tony masy, to i tak świetne wyniki
Zukowaty - Czw Cze 24, 2010 19:46
HarryVip napisał/a: | . Gratuluję zużycia 8 l/100 km. Mnie sie to udaje na trasie Zakopnae - Nowy Targ. 90 km/h max |
NO i tak to jest. Ja miałem wpierw 2.0 i palił mi minimum 12l a Sknerkowi pali do 10l. Nie chciałem wierzyć ale sam się przejechałem i nie mogłem wyjść z 10.
|
|