|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zwykły ON czy VERVA?
markozalko - Nie Cze 20, 2010 15:46 Temat postu: [R75] Zwykły ON czy VERVA? Witam.
Pewnie było już o tym ale nie mogę znaleźć, z góry więc przepraszam. Chciałem się spytać ponieważ tankuję tylko na orlenie i lałem zwykły olej, chciałbym teraz wlać vervy. Jakie są korzyści (czytając o niej spore) ale jak to wychodzi w praktyce. Jakie są wasze opnie?
pajda - Nie Cze 20, 2010 16:01
"... a ósmego dnia Bóg stworzył google"
http://peb.pl/opinie-i-in...enie-jakie.html
http://www.racingforum.pl...showtopic=29398 <- tutaj o benzynie Vpower etc itd
http://www.orlen.pl/PL/Dl...ny/VervaON.aspx
http://www.orlen.pl/PL/Dl...ony/Paliwa.aspx
http://forum.fordclubpols...ead.php?t=84212 tu calkiem ciekawie
robol1982 - Nie Cze 20, 2010 16:52 Temat postu: Re: [R75 CDT] zwykły ON czy VERVA?
markozalko napisał/a: | Witam.
Pewnie było już o tym ale nie mogę znaleźć, z góry więc przepraszam. Chciałem się spytać ponieważ tankuję tylko na orlenie i lałem zwykły olej, chciałbym teraz wlać vervy. Jakie są korzyści (czytając o niej spore) ale jak to wychodzi w praktyce. Jakie są wasze opnie? |
Witam, 2 lata temu rozmawiałem ze znajomym który prowadzi ciężarówki. Zalał on pełen bak vervy, ruszył w trasę. Ropy złużył tyle samo co normalnego ropniaka z orlenu, na dynamice nie zyskał ( mimo że ciężarówka to 2 letni MAN).... Ja osobiście oglądałem jakiś czas temu test paliw typu v-power , bp-ultimate itp. zrobione za granicą. Przyrost mocy był, ale tylko w samochodzie który seryjnie miał ponad 300 KM ( subaru impreza) w autach mniejszej mocy specjalnej różnicy nie było.
markozalko - Nie Cze 20, 2010 17:02
To jest odpowiedź. Czyli nie ma co się bawić w lepsze paliwa, tzn.droższe. A już byłem sklonny zalać vervy. Może i tam coś ma lepszego w sobie ale chyba zwykły olej nie jest zły.
pozdrawiam i dzięki
VMatas - Nie Cze 20, 2010 19:12
Ja właśnie mam przeciwne zdanie. Jestem z Litwy, i u nas niema rożnych "ON", a i ten co mamy jest bardzo Ok (tymczasowo jest produkowany przez Orlen ). Dość często jeżdżę do Polski, więc moje wrażenia i porównania są takie:
1. Litewska "dyzelina" (tak się nazywa u nas) - wystarcza mi na ok 850 - 900 km, z Wilna dojeżdżam pod granicę z Czechami(kierunek Katowice - Rybnik). Silnik pracuje równo i cicho.;
2. ON - 700-750 km. Dźwięk od silnika jest "ostrzejszy";
3. Verva - 800-850km, czyli blisko litewskiej ropy, jednak jest troszkę mniej wydajna. Silnik pracuje równo i cicho.
Zwykle jadę 120 - 140 km/h i lubię sobie nie żałować gazu na światłach (kto jeździ A1 ten wie :)
Dodam, że te same wrażenia miałem, gdy kilka lat temu jeździłem Renault 19 1.9DT. Ostrzegam, to tylko moje wyniki na moim aucie - każdy musi to sobie sprawdzić sam!
liroy79 - Pon Lut 07, 2011 20:56
zrobiłem test spalania i takie wyniki:
na zwykłej ropie z ORLENU średnie spalanie wyszło mi 5.97
na LOTOS DYNAMIC DIESEL średnie spalanie wyszło mi 5.17
Trasa była ta sama (droga do pracy, dziennie 70 km) warunki pogodowe bardzo zbliżone.
Mierzyłem po przejechaniu 500 km na każdym z paliw i tankowaniu pod korek.
Na paliwie LOTOS DYNAMIC DIESEL roverek jakby ładniej pracował jakoś tak ciszej, bardziej miękko (jak można tak powiedzieć) , na pewno lepiej odpala (tak szybko jeszcze nie odpalał),
Próbowałem porównywać składy paliw różnych koncernów i chyba tylko Lotos podaje skład!
Na stronie Lotosa można przeczytać że sprzedaje paliwo takim firmom jak: Shell, BP, Statoil i AS24
Na obecną chwilę zostaję przy Lotosie
kris-tofer - Pon Lut 07, 2011 22:52
Kolega jeździł BMW E39 na nafcie lotniczej (pracował na lotnisku) i powiedział, że wtedy czuć różnicę, a VERVA EKO, czy jakieś tam inne bajery to tylko o kant du..y potłuc, to tylko chwyt marketingowy, zero dodatków i lepszych osiągnięć.
Ja osobiście jeździłem i na VERVIE i na zwykłej z Orlenu i diesel tir i diesel made by Solaris, Scania i wszystko poszło i najlepszy jak dla mnie ten ostatni ''typ''
apples - Pon Lut 07, 2011 22:55
kris-tofer napisał/a: | Kolega jeździł BMW E39 na nafcie lotniczej | Tylko że pompę miał pewnie VP, a nie CR bo inaczej daleko by nie zajechał.
Osobiście jeżdżę tylko na LOTOS Dynamic.
Do przeczyszczenia wtrysków dolałem ostatnio Xeramic Extra Cleaner.
kris-tofer - Pon Lut 07, 2011 23:02
z tego co on mówił, to duże samoloty odrzutowe to mają silniki normalne diesel tylko, że na wzbogaconej mieszance, natomiast najczęściej te małe ze śmigłami, to benzynowe są. Mówił, że tą benzynę jak brał do Hondy to tylko trzeba ją było z olejem (do silników dwusuwowych) mieszać i jazda
a E39 to oczywiście diesel chyba 3L TDS nie wiem jaka tam pompa jest
APPLES zweryfikuj to co napisałem bo powtórzyłem to co mówił kolega
[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 23:02 ]
osobiście jak dla mnie to to diesel made by Solaris bije na głowę wszystkie inne Verwy
apples - Pon Lut 07, 2011 23:12
kris-tofer napisał/a: | to duże samoloty odrzutowe to mają silniki normalne diesel tylko, że na wzbogaconej mieszance | Nie do końca prawda - Nie mają normalnych silników diesla. Co do paliwa to słyszałem że spokojnie jest spalane przez starsze diesle z domieszka tradycyjnej ropy lub oleju. Paliwo nazywa się Jet A-1 lub F-34 i jest bardzo suche. Najczęściej używaną nazwą jest określenie "nafta lotnicza". kris-tofer napisał/a: | najczęściej te małe ze śmigłami, to benzynowe są | Zazwyczaj stare samoloty. Benzyna jest wysokooktanowa i podobno też trzeba było dolewać olej. Lekkie i ultralekkie latają już na zwykłej benzynie ze stacji benzynowej.
kris-tofer - Pon Lut 07, 2011 23:26
apples napisał/a: | Nie mają normalnych silników diesla | no tak bardzo ogólnikowo powiedziałem, bo silniki turbinowe to inna bajka
właśnie mówił, że dolewał oleju i śmigał
Tomek1212 - Wto Lut 08, 2011 09:46
W E39 były silniki diesla 3.0 na wtrysku CR, 2.0 też na CR i stary poczciwy diesel 2.5TDS na zwykłej pompie VP-37.
|
|