Zobacz temat - [R400 benzyna]Syczenie z baku i dusząca silnik pompa wspom.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 benzyna]Syczenie z baku i dusząca silnik pompa wspom.

shilus82 - Pią Cze 25, 2010 11:13
Temat postu: [R400 benzyna]Syczenie z baku i dusząca silnik pompa wspom.
1. Ostatnio zauważyłem, że gdy odkręcam korek paliwa, to mi bak powietrze zasysa, tak jakby w baku robiło się podciśnienie i obawiam się, że bez ściągania baku się nie obejdzie, jakiś pomysł co może być przyczyna?
2. Druga sprawa to piszczący pasek pompy, to na pewno on bo jak kręcę kółkiem to mi się dźwięk zmienia, ale dziwne jest to, że jak dokręcę koła do końca to mi silnik z obrotów spada,prawie się zadusza i to mnie zaskoczyło zupełnie. Pompa żadnych dźwięków podejrzanych nie wydaje, a płyn był wymieniany jakoś pod koniec zeszłego roku.

sobrus - Pią Cze 25, 2010 11:26

Ja też mam takie podciśnienie, ale z tego co wiem jest to prawidłowy objaw.
Opary z baku są zasysane do środka.

macikd - Pią Cze 25, 2010 11:33

shilus82 napisał/a:
2. Druga sprawa to piszczący pasek pompy, to na pewno on bo jak kręcę kółkiem to mi się dźwięk zmienia, ale dziwne jest to, że jak dokręcę koła do końca to mi silnik z obrotów spada,prawie się zadusza i to mnie zaskoczyło zupełnie. Pompa żadnych dźwięków podejrzanych nie wydaje, a płyn był wymieniany jakoś pod koniec zeszłego roku.

Najprościej to zdejmij pasek i sprawdź ręką jak kręci się koło pasowe. Moim zdaniem to wina łożyska na pompie i ono Ci dusi silnik, bo przy maksymalnym skręcie zawsze bardziej pompa obciąża silnik.

zuber84cool - Pią Cze 25, 2010 11:35

shilus82, syczeniem nie powinieneś się przejmować to jest normalne tak jak pisze sobrus mam tak samo i inni pewnie też,czasami tworzy się podciśnienie,ważne by układ był szczelny :wink: .A co do pompy,ważne aby pasek był dobrze/prawidłowo naciągnięty a że jest to pompa mechaniczna napędzana właśnie paskiem to i jakieś dźwięki pracy wydawać musi,tym bardziej jeśli na postoju kręcisz kierownicą do oporu bo wtedy wiadomo zwiększa się ciśnienie i stawia opór obciążając silnik.
shilus82 - Pią Cze 25, 2010 11:55

z tym syczeniem to może i racja, bo w moim poprzednim R, też tak syczało i w Matizie też tak miałem. Ale te piski z okolicy pompy troszkę mnie martwią :/
zuber84cool - Pią Cze 25, 2010 12:02

A gdy np rano lub po dłuższym postoju zapalasz silnik i trzymasz kierownicę to czuć takie specyficzne szarpnięcie kierownicą?,pytam bo to też w pewnym sensie świadczy o zużytym lub źle napiętym pasku.
macikd - Pią Cze 25, 2010 12:17

Panowie, źle naciągnięty pasek lub zużyty nie zaduszałby silnika. Tu ewidentnie pompa stawia za duży opór. Ewentualnie zatarty napinacz. Ale to wszystko dopiero po zdjęciu paska obadasz. Zakręć napinaczem i posłuchaj i poobserwyj jak się będzie kręcił. Jeśli będzie szybko zwalniał lub wyraźnie szumiał to jego czas dobiega końca i wypadałoby go wymienić.