|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego
remikwiat - Wto Cze 29, 2010 06:07 Temat postu: [R214] Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego Witam, w moim rover-ku pojawił się olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Domyślam się, że wiąże się to z wymianą uszelki pod głowicą (chyba, że jest gdzieś peknięta chłodnica). Pytanie moje to:
- czy mogę jakiś czas jeszcze jeździć z tą awarią dopóki nie znajdę cześci i dobrego mechanika ?
- czy naprawa wiąże się również z wymianą oleju w silniku ?
orson - Wto Cze 29, 2010 06:22 Temat postu: Re: [R 214 Si 1.4 103 KM] Olej w zbiorniczku płynu chłodnicz
remikwiat napisał/a: | Pytanie moje to:
- czy mogę jakiś czas jeszcze jeździć z tą awarią dopóki nie znajdę cześci i dobrego mechanika ?
- czy naprawa wiąże się również z wymianą oleju w silniku ? |
Witam
Ad.1.
Oczywiscie ze mozna tylko moze to spowodowac uszkodzenie silnika.
Ad.2.
Raczej jest nieodzowne skoro woda/plyn chlodniczy wymieszal/a sie z olejem silnikowym - filtr oleju takze do wymiany.
sobrus - Wto Cze 29, 2010 07:00
Olej może przedostawać sie do płynu, ale niekoniecznie na odwrót (ja tak miałem i pare osób też).
Sprawdz więc olej, czy jest majonez pod korkiem itd.
Jeżeli olej jest czysty to silnik jest raczej bezpieczny, ale olej w układzie chłodzenia to nic dobrego, osłabia węże, zamula chłodnice itd.
Zrób to jak najszybciej i tak Cie nie ominie.
shilus82 - Wto Cze 29, 2010 08:25
Olej wymienić trzeba będzie nawet dwa razy. Raz zaraz po zrobieniu uszczelki bo stary się już nie nadaje do niczego,a drugi raz i ostatni do następnej wymiany, bo ten poremontowy olej wypłucze resztki majonezu. A z taką usterką lepiej nie jeździć, ja swoje auto odstawiłem na prawie 2 tygodnie zanim do mechanika dotarłem.
pawel.o83 - Wto Cze 29, 2010 09:49
witam
dołaczę do tematu, bo ogolnie dotyczy układu chłodzenia w naszych roverkach, a mam takie pytanko czy w 200setkach wiatrak przy chłodnicy po załaczeniu sie ma stałą predkość, czy kilka prędkości?bo u siebie zaobserwowałem,że ma jedną stałą prędkość. pytam bo u mnie przy totalnym upale, który był kilka tyg. temu i po przejechaniu ok 100km(choć nie zawsze) i w jechaniu np w korek w miescie w aucie podnosi sie temp. silnika. wiec zastanawiam sie czy przy zwiekszonej temp. silnika, wiatrak nie powinien chodzic szybciej i przeskoczyc na drugi bieg, aby zwiekszyc chłodzenie, tak jak jest to w innych autach?
sobrus - Sro Cze 30, 2010 06:36
Dokładnie nad tym samym sie zastanawiam. Wydaje mi sie ze 400 ma dwie prędkości ale w naturze zaobserwowałem jedną (i to niezbyt wielką). Na dwóch różnych czujnikach temperatury.
Po odłączeniu czujnika wentylator wieje jak szalony, że aż w środku go słychać.
(silniki to K-series więc zachowanie powinno być podobne czy to 200 czy 400)
pawel.o83 - Sro Cze 30, 2010 08:29
u mnie prędkość jest jednakowa i to bez znaczenia czy odłączę czujnik czy wentylator załaczy sie z powodu rozgrzania silnika, wiec nie wiem co jest nie tak tak sie zastanawiam czy jest możliwość zwiększenia prędkości wiatraka po przez ..., no własnie, co?
leszczu - Sro Cze 30, 2010 13:40
Wentylator ma dwa biegi, pierwszy bieg o ile pamiętam załączy się powyżej 104 st. C. a drugi bieg powyżej 112 st. C.
gandzia1969 - Wto Lip 06, 2010 22:57
nie wiem ile ma biegów wiatrak ale czujniki sa dwa jeden daje sygnał na wiatrak a drugi na tablice wiem bo sam już to przerobiłem
przekonik - Sro Lip 07, 2010 17:39
KOlega ja też miałem problem z pojawiającym się olejem w zbiorniczku wyrównawczym problem się zaczoł gdy wymieniałem rozrząd i wróciło mi autko po wymianie rozrządu zaczeły się problemy w puźniejszym czasie dowiedziałem się ze zagotowali mi autko przy odpowietrzaniu auta. no ale mniejsza z tym . nawiązuje do tego że znajomy mechanik polecił mi uszczelniacz do chłodnicy w postaci płynu powiedział mi że jeśli to nie pomorze to wtedy remoncik silnik no i posłuchałem go wlałem no i zrobiłem 3 tyś kM ani śladu oleju i ani śladu ubytku płynu więc czasami warto zaryzykować i spróbować. pozdrawiam
bandieta - Pią Lip 09, 2010 08:41
Co to za magiczny specyfik dolales ?
szoso - Pią Lip 09, 2010 08:47
przekonik napisał/a: | mechanik polecił mi uszczelniacz do chłodnicy w postaci płynu |
zobaczymy jak z ogrzewaniem u ciebie będzie, żebyś jeszcze czasem nie płakał bo wymiana nagrzewnicy nie jest taka prosta
u mnie po zastosowaniu takiego uszczelniacza (w innym aucie) zginęło ogrzewanie i powiedziałem od tamtej pory zero uszczelniaczy, zamula wszystko, uszczelnia aż za bardzo
nie musi to nastąpić od razu ale po jakimś czasie bo uszczelniacze krążą cały czas z płynem w obiegu
przez polecanie komuś stosowania uszczelniaczy można tylko zaszkodzić a nie pomóc
jabko69 - Sro Mar 02, 2011 21:15
Witam mam problem z olejem w zbiorniczku. Mianowicie była robiona uszczelka i sprawdzana głowica wszystko ok. Ale olej dalej się pojawia. Rower 1.6 16v z 99r. Proszę o podpowiedz
darek_wp - Sro Mar 02, 2011 21:19
jabko69 napisał/a: | Mianowicie była robiona uszczelka i sprawdzana głowica wszystko ok. Ale olej dalej się pojawia |
Albo nadal coś nie halo z uszczelką albo bardziej pozytywnie - nie został dokładnie lub wcale wyczyszczony układ chłodzenia i stąd nadal olej w zbiorniku
Rover
sobrus - Czw Mar 03, 2011 09:12
U mnie było właśnie tak, że po naprawie uszczelki w zbiorniczku wciąż pojawiał się świeży czarny olej.
Byłem pewien że to uszczelka, ale mechanik przepłukał dokładnie układ (według niego zamiast płynu był w nim "krupnik") i od tego czasu świeży olej sie nie pojawia.
Natomiast wciąż mam troche kapuczino na ściankach, ale musiałbym chyba demontować zbiorniczek żeby sie tego pozbyć.
leszczu - Czw Mar 03, 2011 14:27
jabko69 napisał/a: | Witam mam problem z olejem w zbiorniczku. Mianowicie była robiona uszczelka i sprawdzana głowica wszystko ok. Ale olej dalej się pojawia. Rower 1.6 16v z 99r. Proszę o podpowiedz |
Jak oleju nie obywa, to pewnie tak jak koledzy wyżej piszą, że masz nie do końca wyczyszczony układ chłodzenia.
jabko69 - Czw Mar 03, 2011 17:08
Koledzy a jak oleju ubywa ale nie dużo a układ był płukany płynem do czyszczenia układów. Zastanawiam się czy to czasem nie jest pęknięty blok choć mała rysa ale pod wpływem temperatury się rozszerzy. Co o tym sądzicie. Dodam jeszcze że wcześniej działo się tak samo więc postanowiłem zmienić uszczelkę ale nawet goście co sprawdzali głowice powiedzieli że głowica nie była aż tak pokrzywiona. A chłodnicy oleju przecież to auto nie posiada
rovek - Czw Mar 03, 2011 17:12
Może kolego pierścionki już puszczają albo uszczelniacze zaworowe? Sprawdzałeś kompresje?
jabko69 - Pią Mar 04, 2011 20:50
Uszczelniacze zmieniałem przy wymianie uszczelki pod głowicą. A pierścienie nie podejrzewam żeby to była przyczyna gdyż nie kopci a olej trafia do zbiorniczka poza tym ma teraz lepsze kopnięcie (moc) i przyśpieszenie. Co wy na to?
|
|