Zobacz temat - [R75] Problem z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpaleniem

MiReK - Sro Lip 07, 2010 09:26
Temat postu: [R75] Problem z odpaleniem
Witam.Wiem że jest już sporo podobnych postów ale przeglądają je nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
Otóż dzisiaj rano mając w baku paliwa na ok.140 km jak pokazywał wczoraj komp(dzisiaj rano pokazywał 80 km) nie mogłem go odpalić,pomyślałem że to wina małej ilości paliwa,ale za 4 razem zaskoczył,przejechałem jakieś 8 km,zawiozłem syna do teściowej,wyłączyłem silnik(trwało to może 3 min)i znów nie zapalił,wlałem z butli mój zapas 20 l (świeży i czysty ze stacji)paliwa,wsiadłem do auta i teraz już nie zapala w ogóle :cry:
Zapowietrzył się czy co?Pompa paliwa przy aku słychać że chodzi.Kręcę i kręcę i zaraz to mi aku padnie.Co robić?

colin1983 - Sro Lip 07, 2010 09:35

Końcówkę paliwa miałeś może pociągnęła ci pompka z dna zbiornika syf do silnika zobacz czy nie ma żadnego syfu w filtrze paliwa
MiReK - Sro Lip 07, 2010 09:44

Sorry za głupie pytanie,ale jak to sprawdzić?Wykręcić filtr paliwa i co?
Pieta - Sro Lip 07, 2010 10:07

jak nie masz zaworu spustowego w filtrze to nie sprawdzisz
MiReK - Sro Lip 07, 2010 10:08

A jak sprawdzić czy go mam,jak on wygląda?
apples - Sro Lip 07, 2010 10:12

Czy wcześniej miałeś jakieś problemy z odpalaniem, mocą , itp. ?

[ Dodano: Sro Lip 07, 2010 11:12 ]
Zrób tak.
Wsiądź do auta, przekręć kluczy w pozycje 2, odczekaj z 2 min. lub do czasu jak w kabinie usłyszysz pstrykniecie przekaźnika pod schowkiem i spróbuj wtedy odpalić.

Pieta - Sro Lip 07, 2010 10:13

ten ma, taki plastikowy zawór na dnie
http://s-part.com/sklep-c...cdt-cdti-diesel

MiReK - Sro Lip 07, 2010 10:42

apples napisał/a:
Zrób tak.
Wsiądź do auta, przekręć kluczy w pozycje 2, odczekaj z 2 min. lub do czasu jak w kabinie usłyszysz pstrykniecie przekaźnika pod schowkiem i spróbuj wtedy odpalić.


OK,idę sprawdzić do auta.
Pieta napisał/a:
ten ma, taki plastikowy zawór na dnie
http://s-part.com/sklep-c...cdt-cdti-diesel

Mój ma chyba sam dziubek,bez nakrętki

[ Dodano: Sro Lip 07, 2010 11:42 ]
apples napisał/a:
Wsiądź do auta, przekręć kluczy w pozycje 2, odczekaj z 2 min

Niestety,dalej nic.Ale nie słyszę w ogóle tego pstryknięcia przkaźnika przy poz.2 kluczyka.
Pstryknięcie jakieś słychać przy przekręceniu w poz.1,przy przekręceniu w poz.2 słychać takie jakby"mielenie"pod schowkiem i więcej nic.Jak miałem zmieniarkę cd w schowku,to myślałem że to mielenie pochodzi z niej

apples - Sro Lip 07, 2010 10:54

1. Posłuchaj czy pracuje pompa w baku.
2. Sprawdź jakie faktycznie daje ciśnienie pompa przy akumulatorze http://forum.roverki.eu/v...p=455684#455684
3. Sprawdź zawór na pompie CR - czy nie jest brudny.
4. Podłącz pod komputer diagnostyczny - T4, KTS Bosch lub coś podobnego. Dobrzy diagności podjadą do Ciebie i sprawdzą bez dowożenia auta tylko dopłacisz za dojazd.
5. Mógł paść czujnik wału korbowego. Wyjdzie na komputerze diagnostycznym.
6. Mógł paść wtrysk.

MiReK - Sro Lip 07, 2010 10:57

A ten przekaźnik pod schowkiem,może on być padnięty i być tego powodem?Który to przekaźnik,jak wygląda?Może go podmienić z którymś?Ja pozamieniałem te w komorze silnika,żółte,ale to nic.
apples - Sro Lip 07, 2010 11:24

jedyna napisał/a:
A ten przekaźnik pod schowkiem,może on być padnięty i być tego powodem?Który to przekaźnik,jak wygląda?Może go podmienić z którymś?Ja pozamieniałem te w komorze silnika,żółte,ale to nic.
apples napisał/a:
4. Podłącz pod komputer diagnostyczny - T4, KTS Bosch lub coś podobnego. Dobrzy diagności podjadą do Ciebie i sprawdzą bez dowożenia auta tylko dopłacisz za dojazd.


Zamienianie nic nie da. Chyba ze masz nowe przekaźniki to podmień ze starymi. Moim zdaniem to nie wina przekaźników tylko coś z paliwem.

Rowan - Sro Lip 07, 2010 12:03

Moim skromnym zdaniem pompa przy aku. :wink:
MiReK - Sro Lip 07, 2010 12:19

Ale ją słychać że pracuje

[ Dodano: Sro Lip 07, 2010 13:19 ]
Wyciągnąłem teraz ten żółty przekaźnik spod schowka i nie wiem gdzie spowrotem włożyć :oops: ,są 3 puste miejsca:R1,R2,R3.
Pod R1? Mam jeszcze jeden żółty przekażnik,luzem na przewodzie nad skrzynką z bezpiecznikami i to chyba jest ten,teraz słyszę jak pstryka,wcześniej nie słyszałem.
Ale nie mogę odpalić bo aku padło,czekam na znajomego z kablami

apples - Sro Lip 07, 2010 12:33

http://forum.roverki.eu/v...p=494846#494846
Bezpieczniki :wink:

MiReK - Sro Lip 07, 2010 12:46

Wszytko fajnie ale nic tam nie widzę o przekaźnikach R1,R2,R3.Dalej nie wiem gdzie go włożyć
apples - Sro Lip 07, 2010 13:06

jedyna napisał/a:
Wszytko fajnie ale nic tam nie widzę o przekaźnikach R1,R2,R3.Dalej nie wiem gdzie go włożyć
Tu http://forum.roverki.eu/v...p=492898#492898 tez nie widzisz gdzie ma być? :wink:

:bezradny:

MiReK - Sro Lip 07, 2010 21:44

Widzę już,czyli przekaźnik ma być w RL3,a ja włożyłem go w RL1.
I teraz tak,najpierw sprawdziliśmy ze znajomym(odpinając przewody) czy paliwo dochodzi za pompką paliwa koło aku, do filtra i za filtrem-dochodzi.
Doholowaliśmy auto do mechanika,ten poluzował wtryski i próbował odpowietrzyć-nic.
Dowlekliśmy się do mechanika który podpiął go pod KTS Bosch i wyszło mu że immobiliser.
Zadzwoniłem do PHJOWI i powiedział że to raczej niemożliwe jakby to było immo to by rozrusznik nie chodził,powiedział żebym kupił PLAK do tapicerki,wyjął filtr powietrza i jeden niech psika a drugi kręci.Zadzwoniłem jeszcze do znajomego elektryka,który polecił:
1.sprawdzić drugi kluczyk
2.odpiąć klemę na kilka minut
3.metode z PLAKIem
Drugi kluczyk nic nie dał,odpięcie klemy też nie,PLAK psikany do środka odpala ale w momencie psikania nie działa pedał gazu a po przestaniu psikania staje.
Ponownie zadzwoniłem do elektryka,przedstawiłem co się działo przy PLAKu i powiedział że dowodzi to temu że od strony mechanicznej auto jest OK,czyli faktycznie immo.Pytanie tylko czemu tak nagle,immo nie siada bez przyczyny.W piątek dopiero elektryk podjedzie do auta.
A teraz pytanie,czy w związku z tym że przekaźnik miałem w RL1 zamiast RL3,mogła się zafałszoawać diagnoza lub moje próby z PLAKiem i odpowietrzaniem były w tym momencie bez sensu?

apples - Sro Lip 07, 2010 22:16

jedyna napisał/a:
Widzę już,czyli przekaźnik ma być w RL3,a ja włożyłem go w RL1.
:wink:
jedyna napisał/a:
Doholowaliśmy auto do mechanika,ten poluzował wtryski i próbował odpowietrzyć-nic.
To jest silnik na CR wiec sam się odpowietrzy.
jedyna napisał/a:
Dowlekliśmy się do mechanika który podpiął go pod KTS Bosch i wyszło mu że immobiliser.
http://forum.roverki.eu/v...p=516328#516328
PHJOWI - Sro Lip 07, 2010 23:23

jeśli na plaku chodził tz, odpalił to znaczy że nie dostaje paliwa , i w tym kierunku trzeba podążyć , same immo na pewno będzie w porządku , sprawdzić czy pompki przy aku i w zbiorniku pracują , oraz jakie ciśnienie przy rozruchu widzi tester /.
MiReK - Pią Lip 09, 2010 15:23

Czekam na mechanika pod domem,włożyłem kluczyki do stacyjki,przekręciłęm i odpalił :shock: .Pochodził 15 min.,zgasiłem za chwilę znowu odpaliłem.I co o tym powiecie?
Zobaczymy co mechanik-elektryk powie jak przyjedzie.Tak nie może byc przecież żeby takie numery robił.
Zeby to wyeliminować na przyszłość,to jak on teraz wykryje co było przyczyną?

Rowan - Pią Lip 09, 2010 16:28

jedyna, możliwe, że styki przy ECU przysniedziały :wink:
MiReK - Pią Lip 09, 2010 23:42

Rowan napisał/a:
jedyna, możliwe, że styki przy ECU przysniedziały

No ale to wtedy chyba zdarzałoby się częściej,prawda?
Mechanik nie mógł się połączyć swoim kompem z autem.
Dopiero w piątek mam mozliwość podłączenia go do T4,czy testbook wykaże jeżeli była to wina którejś z pompek paliwa?

apples - Sob Lip 10, 2010 06:23

jedyna napisał/a:
czy testbook wykaże jeżeli była to wina którejś z pompek paliwa?
Tak. Dodatkowo pokarze tez jakie ciśnienie dają.
Rowan - Sob Lip 10, 2010 15:55

jedyna, podobny przypadek miał kolega szamanpl. Własnie tak co jakiś czas nie chciał odpalić. Winne właśnie były zaśniedziałe styki we wtyczce od ECU.
MiReK - Sob Lip 10, 2010 20:10

Rowan,powiedz mi,jeżeli to wina zaśniedziałych wtyków,to czy to też wykaże T4?
Rozumiem że muszę dostać się do ECU,wyciągnąć go i tam jest wtyczka,tak?Popsikać ją czymś?Możeceie cos polecić?

dukat11 - Sob Lip 10, 2010 20:42

jedyna napisał/a:
Rozumiem że muszę dostać się do ECU,wyciągnąć go i tam jest wtyczka,tak?Popsikać ją czymś?Możeceie cos polecić?


Kontakt S oraz do wypłukania kontakt U

MiReK - Sob Lip 10, 2010 20:52

Najpierw Kontakt S potem Kontakt U,czy na odwrót?I to wystarczy?
dukat11 - Sob Lip 10, 2010 21:01

Powinno wystarczyć nawet samym kontakt S, kontakt U dodatkowo wypłukuje siarczki i inne utlenienienia
apples - Sob Lip 10, 2010 21:36

jedyna napisał/a:
Rowan,powiedz mi,jeżeli to wina zaśniedziałych wtyków,to czy to też wykaże T4?
Może pokazać i nie musi.
1. Połączy się i pokaże błędy ECU.
2. Nie połączy się w ogóle z ECU.

MiReK - Sob Lip 10, 2010 21:50

apples napisał/a:
2. Nie połączy się w ogóle z ECU.

Ale że niby co,chcesz powiedzieć że jest mozliwość że T4 nie połączy się z ECU?

apples - Sob Lip 10, 2010 22:06

jedyna napisał/a:
Ale że niby co,chcesz powiedzieć że jest mozliwość że T4 nie połączy się z ECU?
No tak. Jak nie ma dobrego połączenia (komunikacji) to się nie połączy T4 i również każdy inny komputer diagnostyczny.
Boncky - Sob Lip 10, 2010 22:12

Jedyna pompa Ci siada, przytkana albo już pada, wątpię w zaśniedziałe styki... jak byś sobie nie poradził to dzwoń, we wtorek mam czas więc możemy sprawdzić co się da
MiReK - Sob Lip 10, 2010 23:15

Boncky,którą pompę masz na myśli,w baku czy przy aku?Jak to spawdzisz kiedy teraz obie chodzą?Może lepiej zamówić obie,nowe i wymienić?
I wyślij mi jeszcze raz swój nr.na PW,bo miałem telef.w serwisie i potraciłem numery.
Jakbyście mogli jeszcze podpowiedzieć gdzie kupic i czy lepiej nową zamiennik czy używkę oryginał?

Boncky - Nie Lip 11, 2010 07:17

jedyna napisał/a:
Boncky,którą pompę masz na myśli,w baku czy przy aku?Jak to spawdzisz kiedy teraz obie chodzą?Może lepiej zamówić obie,nowe i wymienić?
I wyślij mi jeszcze raz swój nr.na PW,bo miałem telef.w serwisie i potraciłem numery.
Jakbyście mogli jeszcze podpowiedzieć gdzie kupic i czy lepiej nową zamiennik czy używkę oryginał?


nic nie kupuj zanim nie będzie wiadomo co bo to studnia bez dna :) jeżeli się okaże że pompa to filtr paliwa dokup bo do diesli nie ma z tym tragedii a możesz mieć coś przytkane, teraz odpala bo się odetkało mówiąc krótko a co to sprawdzenia, można posłuchać pracy i sprawdzić podawanie paliwa, szczególnie wtedy jak znowu nie odpali. No i T4 przy się przydało ( Radzionków)

apples - Nie Lip 11, 2010 07:42

jedyna napisał/a:
Jakbyście mogli jeszcze podpowiedzieć gdzie kupic i czy lepiej nową zamiennik czy używkę oryginał?

http://forum.roverki.eu/v...p=486469#486469
http://forum.roverki.eu/v...p=455545#455545

MiReK - Nie Lip 11, 2010 15:01

Boncky napisał/a:
No i T4 przy się przydało ( Radzionków)

Właśnie się tam wybieram ale dopiero w piątek,bo wtedy wraca najbardziej kumaty pracownik jeżeli chodzi o T4 i Rovery.

Boncky - Nie Lip 11, 2010 17:48

jedyna napisał/a:
Boncky napisał/a:
No i T4 przy się przydało ( Radzionków)

Właśnie się tam wybieram ale dopiero w piątek,bo wtedy wraca najbardziej kumaty pracownik jeżeli chodzi o T4 i Rovery.


Potwierdzam, tam kumatego to ze świeczką trzeba szukać...

MiReK - Sob Lip 17, 2010 20:19

Na T4 nie wykazało kompletnie nic,zrobiono mi diagnostykę i wyszło tylko że wiatrak zamiast 3 biegów ma najniższy i najwyższy,brakuje średniego.A poza tym nic.Powiedziano mi że mogła pompka w baku zawiesić się,bo tak się czasami zdarza lub jakiś syf zassałem z baku.Myślę że dla świętego spokoju wymienię obie pompki na te:

http://moto.allegro.pl/it...tourer_cdt.html

http://moto.allegro.pl/it...land_rover.html

Rowan - Sob Lip 17, 2010 20:26

jedyna, to przy tym płukanie baku też by się przydało... :/
MiReK - Sob Lip 31, 2010 14:50

Rowan napisał/a:
przy tym płukanie baku też by się przydało...

Dużo z tym roboty?No i musiałbym wyjeździć paliwo najpierw,bo szkoda,a z drugiej strony ryzyko jeździć znowu prawie do rezerwy.Nie wiem jak zareaguje mechanik jak rzucę mu pomysł wypłukania baku.
Tak apropo,wziąłem się znowu za czyszczenie tych 3 najważniejszych punktów w R75:zawór EGR,czujnik i zawór wysokiego ciśnienia,niestety tego ostatniego nie udało mi się odkręcić :cry: zaopatrzyłem się co prawda w giętki przewód ale był za mało giętki i był na klucz nasadkowy.Tu by się przydał myslę giętki ale taki ala śrubokręt.Chyba się do tego nie dostanę.

[ Dodano: Sob Lip 31, 2010 15:50 ]
Wymieniłem obie pompki w zeszły piątek,auto jeździło normalnie aż do dzisiaj :evil:
Bak pełny,zatrzymałem się na stacji dopompować koła(bo jutro wyjeżdżam nad morze),napompowałem,wsiadam odpalam i...psinco,drugi raz i też nic.Otworzyłem maskę by posłuchać czy pompka pracuje,obie słychać że pracują,jeszcze raz przkręcam kluczyk i...odpalił.Czyli to nie wina pompek była.Co mam teraz robić?Jutro miałe zamiar wyjechac na wakacje.

apples - Sob Lip 31, 2010 21:51

jedyna napisał/a:
Co mam teraz robić?Jutro miałe zamiar wyjechac na wakacje.
Jechać na wakacje. Osobiście nie wiem co to może być. Brak pomysłów. Coś głupieje - immobiliser, czujnik wału korbowego, .... . Sprawdź jeszcze może masę na silniku.
Grzesiek_Gdynia - Wto Sie 03, 2010 08:34

Przerabiałem w zeszłym roku. Czujnik wałka rozrządu albo czujnik wału korbowego na 99% :) Pojeździsz jeszcze troche aż przestanie odpalać :) Miałem identycznie i tez nie pokazywało na żadnym kompie czujek