|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana tulei wahacza i łączników stabilizatorów
Peter033 - Sro Lip 07, 2010 22:04 Temat postu: [R620] Wymiana tulei wahacza i łączników stabilizatorów witam. przyszedl czas na wymiane tuleji wahaczy oraz lacznikow stabilizatora.. moje pytanie brzmi.. Ile tuleji oraz lacznikow stabilizatora znajduje sie na jednym kole z przodu?? 2 pytanie takie same tylko ze chodzi o tylne kolo( ile lacznikow stabilizatora oraz tuleji)?? szukalem jakiegos schematu w internecie ale nic nie znalazlem.. Prosze o wyrozumialolsc i normalne odpowiedzi ludzi ktorzy maja o tym jakies pojecie.. dziekuje i pozdrawiam
Mazak - Sro Lip 07, 2010 22:44
jak chodzi o przód to masz jeden łacznik oraz dwie tuleje metalowo-gumowe w dolnym wachaczu no i sworzeń na jedno koło
jak chodzi o tył to ci nie powiem bo nie wiem dokładnie
[ Dodano: Sro Lip 07, 2010 23:44 ]
jeśli coś Ci puka z przodu to najpierw bym sprawdził górne wachacze bo one lecą najszybciej reszta jest właściwie pancerna
Perez - Czw Lip 08, 2010 00:21
Mazak napisał/a: | reszta jest właściwie pancerna |
Warto przy okazji wymienic dolne swoznie, bo potrafia sie urwac.
Jezeli chodzi o laczniki stabilizatora to masz dwa laczniki na przodzie.
bastek - Czw Lip 08, 2010 01:45
Najczęściej stuka sworzeń górnego wahacza,potem dolny a potem tuleje na górnym i dolnym wahaczu. Tulei masz dwie na każdy wahacz, sworzni po jeden na wahacz, łącznik stabilizatora jak piszą koledzy wyżej.
Perez napisał/a: | Warto przy okazji wymienic dolne swoznie, bo potrafia sie urwac. |
tak samo jak górne
Peter033 - Czw Lip 08, 2010 06:26 Temat postu: [R620sdi] czyli rozumiem ze na przód muszę zamówic (jedno koło):
łącznik
2 tuleje
sworzeń
natomiast na tył (jedno koło)
2 tuleje (górna,dolna)
2 sworznie(górny, dolny)
dobrze rozumiem??
Mazak - Czw Lip 08, 2010 08:18
Peter033 napisał/a: | czyli rozumiem ze na przód muszę zamówic (jedno koło):
łącznik
2 tuleje
sworzeń |
dokładnie tak
seyfer - Czw Lip 08, 2010 08:51
Cytat: | Warto przy okazji wymienic dolne sworznie, bo potrafia sie urwac. |
było kilka przypadków, ze koło w błotnik sie chowało
profilaktycznie sprawdź chociaż stan tych dolnych sworzni i je ew wymień
Perez - Pią Lip 09, 2010 08:37
seyfer napisał/a: | było kilka przypadków, ze koło w błotnik sie chowało |
http://forum.roverki.eu/v...=dlaczego+warto
Peter033 napisał/a: | czyli rozumiem ze na przód muszę zamówic (jedno koło):
łącznik
2 tuleje
sworzeń |
Jeszcze gorny wahacz.
apples - Pią Lip 09, 2010 08:55
Mogę doradzić od siebie jedną rzecz. Zawsze w nowych elementach zawieszenia pod gumki dokładam smaru grafitowego dlatego że oryginalnie jest go strasznie mało. Wciskam go małą strzykawką. Z pewnością wydłuża to żywotność podzespołów.
Perez - Pią Lip 09, 2010 09:05
apples, mowisz oczywiscie o sworzniach? Dobry patent!
szoso - Pią Lip 09, 2010 09:09
Perez napisał/a: | Dobry patent! |
patent znany i stosowany
apples - Pią Lip 09, 2010 09:12
Perez napisał/a: | pples, mowisz oczywiscie o swozniach? | Wszystkich elementach kulistych - drążki stabilizatorów, sworznie wahaczy, końcówki drążków, a nawet dokładam do łożysk. Wszędzie tam gdzie można dołożyć i występuje smarowanie. Nawet najgorsze badziewie po takim zabiegu wytrzyma z pewnością dłużej. Jak odchyli się gumkę lub "zamknięcie" łożyska to w 80% części jest tam prawie sucho.
|
|