Zobacz temat - [R620] Wymiana tulei wahacza i łączników stabilizatorów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana tulei wahacza i łączników stabilizatorów

Peter033 - Sro Lip 07, 2010 22:04
Temat postu: [R620] Wymiana tulei wahacza i łączników stabilizatorów
witam. przyszedl czas na wymiane tuleji wahaczy oraz lacznikow stabilizatora.. moje pytanie brzmi.. Ile tuleji oraz lacznikow stabilizatora znajduje sie na jednym kole z przodu?? 2 pytanie takie same tylko ze chodzi o tylne kolo( ile lacznikow stabilizatora oraz tuleji)?? szukalem jakiegos schematu w internecie ale nic nie znalazlem.. Prosze o wyrozumialolsc i normalne odpowiedzi ludzi ktorzy maja o tym jakies pojecie.. dziekuje i pozdrawiam
Mazak - Sro Lip 07, 2010 22:44

jak chodzi o przód to masz jeden łacznik oraz dwie tuleje metalowo-gumowe w dolnym wachaczu no i sworzeń na jedno koło
jak chodzi o tył to ci nie powiem bo nie wiem dokładnie

[ Dodano: Sro Lip 07, 2010 23:44 ]
jeśli coś Ci puka z przodu to najpierw bym sprawdził górne wachacze bo one lecą najszybciej reszta jest właściwie pancerna

Perez - Czw Lip 08, 2010 00:21

Mazak napisał/a:
reszta jest właściwie pancerna

Warto przy okazji wymienic dolne swoznie, bo potrafia sie urwac.
Jezeli chodzi o laczniki stabilizatora to masz dwa laczniki na przodzie.

bastek - Czw Lip 08, 2010 01:45

Najczęściej stuka sworzeń górnego wahacza,potem dolny a potem tuleje na górnym i dolnym wahaczu. Tulei masz dwie na każdy wahacz, sworzni po jeden na wahacz, łącznik stabilizatora jak piszą koledzy wyżej.
Perez napisał/a:
Warto przy okazji wymienic dolne swoznie, bo potrafia sie urwac.

tak samo jak górne

Peter033 - Czw Lip 08, 2010 06:26
Temat postu: [R620sdi]
czyli rozumiem ze na przód muszę zamówic (jedno koło):

łącznik
2 tuleje
sworzeń

natomiast na tył (jedno koło)

2 tuleje (górna,dolna)
2 sworznie(górny, dolny)

dobrze rozumiem??

Mazak - Czw Lip 08, 2010 08:18

Peter033 napisał/a:
czyli rozumiem ze na przód muszę zamówic (jedno koło):

łącznik
2 tuleje
sworzeń

dokładnie tak

seyfer - Czw Lip 08, 2010 08:51

Cytat:
Warto przy okazji wymienic dolne sworznie, bo potrafia sie urwac.


było kilka przypadków, ze koło w błotnik sie chowało :/
profilaktycznie sprawdź chociaż stan tych dolnych sworzni i je ew wymień

Perez - Pią Lip 09, 2010 08:37

seyfer napisał/a:
było kilka przypadków, ze koło w błotnik sie chowało

http://forum.roverki.eu/v...=dlaczego+warto
Peter033 napisał/a:
czyli rozumiem ze na przód muszę zamówic (jedno koło):

łącznik
2 tuleje
sworzeń

Jeszcze gorny wahacz.

apples - Pią Lip 09, 2010 08:55

Mogę doradzić od siebie jedną rzecz. Zawsze w nowych elementach zawieszenia pod gumki dokładam smaru grafitowego dlatego że oryginalnie jest go strasznie mało. Wciskam go małą strzykawką. Z pewnością wydłuża to żywotność podzespołów.
Perez - Pią Lip 09, 2010 09:05

apples, mowisz oczywiscie o sworzniach? Dobry patent!
szoso - Pią Lip 09, 2010 09:09

Perez napisał/a:
Dobry patent!

patent znany i stosowany :wink:

apples - Pią Lip 09, 2010 09:12

Perez napisał/a:
pples, mowisz oczywiscie o swozniach?
Wszystkich elementach kulistych - drążki stabilizatorów, sworznie wahaczy, końcówki drążków, a nawet dokładam do łożysk. Wszędzie tam gdzie można dołożyć i występuje smarowanie. Nawet najgorsze badziewie po takim zabiegu wytrzyma z pewnością dłużej. Jak odchyli się gumkę lub "zamknięcie" łożyska to w 80% części jest tam prawie sucho.