Zobacz temat - [R200 1.4SI 98r] Wiatrak
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4SI 98r] Wiatrak

smoczas - Pią Lip 09, 2010 16:56
Temat postu: [R200 1.4SI 98r] Wiatrak
Witam
Panie i panowie-wiem to się może wydać śmieszne,ale się martwię.
Zauważyłem,że nie włącza mi się wiatrak.Pomimo takich upałów,tego że czasami stoję w korku-czasami Mu wstawię- a wiatrak się nie włącza.Nigdy autko mi się nie zagotowało i wskazówka temperatury nigdy nie poszła powyżej połowy.Auto ładnie trzyma płyn.
CZy mam się martwić tym wiatrakiem?

azer - Pią Lip 09, 2010 17:20

nie no, jest ok :)
des - Pią Lip 09, 2010 17:43

Dla pewności odepnij wtyczkę od czujnika temp. (taka brązowa wtyczka przy trójniku). Znajduje się on między silnikiem a filtrem powietrza. Jeśli po odpięciu wtyczki i włączeniu zapłonu lub silnika (nie pamiętam teraz) wiatrak zacznie działać to wsio OK.
Mi też rzadko się włącza nawet w takie upały i w korkach, a jeśli się włączy to na kilka, kilkanaście sekund.

smoczas - Pią Lip 09, 2010 21:51

No to fajnie :oops:
Dzięki :razz:

gener - Czw Lip 15, 2010 21:34

Pozwólcie koledzy, że przyłącze się do tematu.
Stałem w korku w Redzie w południowy upał przez około 45 minut (+-15min). Zauważyłem, że elektronika sprawia, że kiedy temperatura przeszła poza połowę skali, komputer zwiększał obroty do około 1900 i słychać było szybciej wirujący wentylator. Mimo tego wskazówka szła do góry, prawie na kreskę przy czerwonym. :oops: Byłem zmuszony zjechać w cień i chwilkę odczekałem. Woda wystygła i jak tylko wyjechałem z korka było OK. Przy tej okazji długiej trasy obserwowałem co się dzieje z temperaturą czynnika chłodzącego. Najlepsze chłodzenie daje wiatr wpadający przez grilla w sytuacji kiedy jedzie się jak najszybciej przy jak najwolniejszych obrotach silnika.
Dodatkowo dopowiem, że jadąc autostradą w tenże upalny dzień z prędkością 140km/h (4000obr) woda grzeje się na ponad połowę skali.

Pomóżcie, bo może wentylator mam zbyt mały. Widzę, że nie obejmuje on całej powierzchni chłodnicy, choć wygląda na to że tak ma być fabrycznie.

ADI-mistrzu - Czw Lip 15, 2010 21:50

Wentylator nie obejmuje całej chłodnicy normalnie. Z tym że komputer zwiększa obroty to dziwne jest trochę, nie słyszałem nigdy o czymś takim :shock:

Może masz chłodnicę zapchaną (równo jest nagrzana ? nie ma chłodniejszych miejsc ? ) albo zapowietrzony układ masz. Włącza Ci się wentylator w ogóle ?

gener - Pią Lip 16, 2010 13:54

Spoko włącza się wentylator. Dzisiaj na krótszej trasie było OK, wróciłem do domu, wrzuciłem jałowy bieg, zaciągnąłem ręczny, maska do góry - patrze kręci się wiatrak wentylatora a wskaźnik cieczy chłodzącej stanął w 1/3 skali. Słowem wszystko OK.

Poprzednio opisany przypadek był ewenementem powstałym na skutek ciągłej pięciogodzinnej jazdy.

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 13:54 ]
Sprawdzę, czy równo grzeje chłodnica. Tylko jak to sprawdzić? Dzięki za poradę.

colin1983 - Pią Lip 16, 2010 13:58

smoczas napisał/a:
Zauważyłem,że nie włącza mi się wiatrak.Pomimo takich upałów,tego że czasami stoję w korku-czasami Mu wstawię- a wiatrak się nie włącza.Nigdy autko mi się nie zagotowało i wskazówka temperatury nigdy nie poszła powyżej połowy.Auto ładnie trzyma płyn.
Czy mam się martwić tym wiatrakiem?
pali ci bezpiecznik, sprawdź wiązkę tylnej klapy to mi wygląda na przetarciucha :razz:
des - Pią Lip 16, 2010 15:04

gener napisał/a:
Pozwólcie koledzy, że przyłącze się do tematu.
Stałem w korku w Redzie w południowy upał przez około 45 minut (+-15min). Zauważyłem, że elektronika sprawia, że kiedy temperatura przeszła poza połowę skali, komputer zwiększał obroty do około 1900 i słychać było szybciej wirujący wentylator. Mimo tego wskazówka szła do góry, prawie na kreskę przy czerwonym. Byłem zmuszony zjechać w cień i chwilkę odczekałem. Woda wystygła i jak tylko wyjechałem z korka było OK. Przy tej okazji długiej trasy obserwowałem co się dzieje z temperaturą czynnika chłodzącego. Najlepsze chłodzenie daje wiatr wpadający przez grilla w sytuacji kiedy jedzie się jak najszybciej przy jak najwolniejszych obrotach silnika.
Dodatkowo dopowiem, że jadąc autostradą w tenże upalny dzień z prędkością 140km/h (4000obr) woda grzeje się na ponad połowę skali.

gener napisał/a:
Poprzednio opisany przypadek był ewenementem powstałym na skutek ciągłej pięciogodzinnej jazdy.

Wczoraj wracałem z Kołobrzegu do Starachowic odwieźć pannę do domu i ani razu takie coś mi się nie zrobiło. Jechałem ponad 9 godzin w 30 stopniowym upale, co chwile jakieś remonty dróg a co za tym idzie co chwile korki. Wskazówka od temperatury wody utrzymywała się non stop w jednym miejscu (ok. 1mm poniżej połowy).
Wg mnie zaczyna Ci się coś dziać, może chłodnica, może to być też korek od zbiorniczka wyrównawczego który nie trzyma ciśnienia w układnie i dlatego wskazówka poszła w górę. Podczas jazdy chłodnice chłodzi wiatr ale w korku wiatrak już nie dawał rady.

damiansz - Sob Lip 17, 2010 08:38

hey.. na chłodnicy są dwa wiatraki - mi włącza sie tylko jeden, nawet pomimo masakrycznych upałów (3 razy zagotowała mi się woda i samochód stracił moc) - stanie w korku itd.. włącza mi się tylko ten prawy stojąc od przodu samochodu.. do czego jest ten drugi w takim razie?
smoczas - Sob Lip 17, 2010 10:55

colin1983 napisał/a:
pali ci bezpiecznik, sprawdź wiązkę tylnej klapy to mi wygląda na przetarciucha :razz:

Nie no na całe szczęście nic mi nie pali-wczoraj dane mi było zobaczyc jak włącza
sięwiatrak co prawda na chwilę ale jednak :grin:

sTERYD - Sob Lip 17, 2010 11:52

damiansz, drugi jest od klimatyzacji. Jak masz klimę, a on się mimo wszystko nie włącza, to masz coś nie tak i najprawdopodobniej ten z prawej włącza się dopiero na drugim biegu.
gener, sprawdź termostat, bo wygląda tak jakbyś go w ogóle nie miał :/

des - Sob Lip 17, 2010 22:51

No ale ten drugi (od klimatyzacji) jest zaraz za zderzakiem i nie widać go jak otworzysz maskę więc jakim cudem masz 2 wiatraki na chłodnicy wody?
No chyba, że w diesel`u jest to inaczej rozwiązane.

damiansz - Pon Lip 19, 2010 19:36

wiatraki w ogóle widać tylko od przodu przez te kratki (atrapę). Otwarcie maski nic nie daje - i tak się ich od góry nie zobaczy. Okazało się że bezpiecznik miałem spalony, wymieniłem i teraz obydwa się kręcą (jak załączę klimę, a wcześniej tylko jeden). od wymiany bezpiecznika nie zdążyłem go jeszcze zagrzać tak żeby się wiatraki załączyły..
gener - Pon Lip 19, 2010 20:15

sTERYD napisał/a:
...
gener, sprawdź termostat, bo wygląda tak jakbyś go w ogóle nie miał :/


hmm... niemozliwe by go niebyło.
Apropos, jak sie sprawdza czy działa termostat?

Artu - Pon Lip 19, 2010 20:22

W Twoim wypadku (przegrzewanie się silnika) po kilkunastominutowej pracy Roverka sprawdź węże dochodzące i wychodzące z chłodnicy - jeżeli będą gorące, to oznacza, że termostat otwiera duży obieg.

Z soboty na niedzielę wracałem z Mazur do Krakowa - 11 godzin, stanie ponad 2 godziny w korku w rejonie Grunwaldu - wskazówka cały czas w jednym miejscu, poniżej połowy skali.

Jeżeli termostat otwiera ci duży obieg, spróbuj odpowietrzyć układ.