Zobacz temat - [R620] Proszę o poradę w sprawie demontażu plastiku.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Proszę o poradę w sprawie demontażu plastiku.

Smoke - Wto Lip 13, 2010 14:08
Temat postu: [R620] Proszę o poradę w sprawie demontażu plastiku.
Witam serdecznie. Proszę Was bardzo o pomoc, mianowicie : Jak zdemontować ten plastik który jest wkoło mieszka drążka zmiany biegów ? Potrzebuje to zdemontować gdyż nie wiem co jest ale na 3 i 4 biegu i czasem na 2 drążek wpada w lekkie wibracje wydając brzęczenie, a że jestem przewrażliwiony to muszę to zlikwidować gdyż u mnie w samochodzie nie ma prawa nic brzęczeć stukać itp :smile:

Zdjęcie : http://img138.imageshack.us/i/sam0148.jpg/

Z góry dziękuje i Pozdrawiam.

piatek - Wto Lip 13, 2010 14:29

mi sie wydaje ze nie musisz nawet tego rozbierac, wjedz na kanal i zobacz czy nie sa wyrobione gumy na wybieraku przy skrzyni biegow, drgania ida po drazku i wydaje sie ze to tam cos brzęczy, przynajmniej u mnie tak bylo :)
Mazak - Wto Lip 13, 2010 14:30

Smoke napisał/a:
Potrzebuje to zdemontować gdyż nie wiem co jest ale na 3 i 4 biegu i czasem na 2 drążek wpada w lekkie wibracje wydając brzęczenie
najpierw bym zajrzał pod spód i sprawdził to http://www.roverki.pl/ind...ow-w-dieslu-sdi
żęby zdjąć ten plastik niestety ale musisz zwalić całą konsolę środkową tu masz schemat
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=konsola

Deamian - Wto Lip 13, 2010 14:32

Musisz demontować ten cały plastik z konsoli centralnej. Z tego co pamiętam ten plastik trzyma się na dwóch śrubkach i zatrzaskach.
Smoke - Wto Lip 13, 2010 16:40

Dzięki piękne za odp. w niedługim czasie spróbuję usunąć usterkę. Pozdrawiam :smile:
Marrkus - Nie Lip 25, 2010 20:27

Myślę że nie ma sensu ściągać tego plastiku bo nic tam nie zdziałasz. Od razu udałbym się do kanału i sprawdził cięgno (czy jak to nazwać) jest tam taki mały krzyżak na którym pojawiają się luzy. Angole z mg-rover.org znaleźli na to sposób i już kilkakrotnie go przytaczałem - niestety ciągle coś mi wypada i nie mam możliwości go przetestować. Może w ten weekend uda mi się coś wyczarować

http://forums.mg-rover.or...?t=89812&page=7

[ Dodano: Nie Lip 25, 2010 20:27 ]
Poradziłem se z tematem latającego drążka zmiany biegów :D wywalenie tego oryginalnego krzyżaka i zastąpienie go kawałkiem kolumny kierowniczej to super pomysł

Tak to wygląda u mnie:


Tak się zachowywał drążek zmiany biegów przed naprawą:

http://www.youtube.com/watch?v=AgKrYztuslQ

A tak po:

http://www.youtube.com/watch?v=YGvU0qZdzv8

magill - Pon Lip 26, 2010 12:08

u mnie też lata gałka zmiany biegów, a już nie wspomnę o drganiu podczas stania na światłach... (straszne!)
Dlatego opisałbyś szerzej i bardziej łopatologicznie, jak to zrobiłeś ??
Z miłą chęcią skorzystam z Twojego sposobu, jak również pozostali 'zdesperowani' użytkownicy roverków z latającą gałką :)

Marrkus - Pon Lip 26, 2010 19:53

A co tu opisywać. Krzyżak (ten na czarno na zdjęciu) pochodzi z kolumny kierowniczej poloneza. Wyciągnąłem cały ten kawał rury (wodzik czy jak to ma się nazywać) łączący lewarek z wybierakiem skrzyni biegów. Zamocowałem go na sztywno do kawałka deski tak by się nie ruszał, drugą deskę zamocowałem tak jak na zdjęciu poniżej. Stworzyło to swoistą matrycę.



Jak już odrysowałem miejsce gdzie wodzik łączy się z wybierakiem w środku tego okręgu machnąłem otworek i wsadziłem kawał pręta symulujący wybierak. Szlifierką kontową uciąłem stary krzyżak i przyspawałem nowy (ten z kolumny kierowniczej) tak by wszystkie wymiary się zgadzały (mniej więcej)

Niestety nie robiłem zdjęć podczas całej tej operacji - za późno się zorientowałem że może się to komuś przydać. Ale wierzcie mi że nie jest to trudne. Przy okazji oczyściłem tą rurę z rdzy i pomalowałem farbą zabezpieczającą

Gegan - Wto Sie 09, 2011 18:42

Witam.
Wiem, że trochę archeologię odprawiam, ale uważam że temat jest tego wart.
Mam zamiar wykonać "angielski" wybierak i połączyć to z tuningiem przegubu z poradnika "zrób to sam" ze strony (wspawanie nakrętek w celu zwiększenia styku).
Jeśli ktoś robił już coś podobnego, prosiłbym o jakieś porady, np: jakie drążki kierownicze będą pasowały jako zamienniki seryjnego krzyżaka? Polonez jest ok, ale może coś jeszcze?
Jakieś cenne porady typu "nie zapomnij przypadkiem o...", "koniecznie wcześniej zmierz..."
Każda informacja będzie dla mnie na wagę złota.
Postaram się przygotować jakąś fotograficzną dokumentację dla innych :)
Pozdrawiam.

Marrkus - Wto Sie 09, 2011 21:15

Polonezów ci u nas dostatek, zwłaszcza na szrotach. Jednocześnie to chyba najtańsza opcja. Pamiętaj by dobrze dobrać długość - chodzi o to by w miejscu gdzie wcześniej w starym krzyżaku był otwór na ten mały bolczyk teraz musi się znaleźć śruba zaciskająca nowy krzyżak. Jeśli przesadzisz z długością to będziesz miał biegi albo tuż przy konsoli albo przy ręcznym.

Na zdjęciu mojego autorstwa widać że pomiędzy krzyżakiem a rurą jest kawałek metalowej sztabki - niestety nie jestem w stanie powiedzieć jaki dystans ona robi. Ale z tego co mi wyszło jeśli dasz szerszą ruch lewarka w położeniu "luz" powinien się delikatnie ograniczyć (czyli od prawej do lewej będzie krócej) analogicznie gdy się tą odległość skróci będzie latać lewarek "od drzwi do drzwi"

[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 21:15 ]
tu widać jak powinien byś spasowany nowy krzyżak:



A tu na samym dole coś co wygląda dokładnie jak krzyżak z poloneza (w opisie na tronie angielskiej mowa jest o jakimś mniejszym roverze)



I jeszcze ważna sprawa. Wiadro z wodą - niestety podczas spawania krzyżak trochę może się nagrzać - lepiej do tego nie dopuszczać chłodząc go w wodzie. Lepiej robić wolno i spawać po kawałeczku - jeśli dobrze pamiętam to zaraz po spawaniu mojego nie dało go się ruszyć i się deczko pod wpływem temp. odkształcił - gdy wrócił do normalnej temp. było i jest ok :wink:

Zdjęcia zaczerpnięte z forum mg-rover.org ( http://forums.mg-rover.or...?t=89812&page=7 )

Gegan - Pią Kwi 13, 2012 12:00

Dzięki wielkie...
Zaczynam widzieć to wszystko w wyobraźni.
Co do "dystansu" między krzyżakiem a rurą, to reasumując w Twoim samochodzie jest precyzyjne (mało lata na boki) a właściciel pojazdu którego zdjęcie pochodzi z angielskiej strony ma latadło (wydaje mi się, że tam nie ma w ogóle dystansu, tylko szerszy spaw)? Rozumiem też, że nie można przesadzić z szerokością tej sztabki, bo w ogóle biegi nie wejdą?
Dobrze że mam dwa wybieraki... W razie czego nie ryzykuję braku samochodu przez kilka dni :)

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2012 12:00 ]
Update:
Polecam patent z przyspawaniem krzyżaka... Na prawdę mega się sprawuje. Nigdy dźwignia nie sprawowała się tak precyzyjnie. Jednak modyfikacja która miała zlikwidować drżenie, to zbędny zabieg. Zrobiłem wszystko wg instrukcji, ale po prostu drżenie się zmieniło. Teraz "pierdzi" ciszej, ale w większym zakresie obrotów. Z deszczu pod rynnę. Mimo wszystko polecam wyżej opisany sposób z elementem kolumny kierowniczej z poldka.

karol6376 - Pią Sie 03, 2012 15:09

Ma ktoś może na sprzedaż tą część do przeróbki bo u siebie nigdzie nie moge dostać a na allegro nie chcą oddzielnie sprzedać tego.
davidlive - Pią Sie 03, 2012 20:48

witam , ja zakładałem od matiza pasował idealnie bez jakichkolwiek modów
karol6376 - Nie Sie 05, 2012 11:17

A mam jeszcze jedno pytanie, miałem te słynne dzwony na drążku i zrobiłem tak jak w poradniku na forum i teraz nie mam dzwonów ale słychać takie pierdzenie i tam są takie dwie gumki wymienialiście je? Bo mi sie wydaje, że już się u mnie wyrobiły i teraz tamto miejsce powoduje to pierdzenie.




lukasz_roz - Czw Wrz 20, 2012 12:09

witam, odświeżam temat, szukam osoby/ warsztatu która mógłby zrobić/naprawić mi kwestie krzyżaka w aucie honda accord 2.0 tdi preferowany rejon okolic warszawy ale mogę podjechać nie dalej niż 200km od warszawy.