Zobacz temat - [Freelander] Nwe usterki do naprawy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Nwe usterki do naprawy

smith - Wto Lip 13, 2010 22:55
Temat postu: [Freelander] Nwe usterki do naprawy
witam, mam klika nowych usterek w naszym freelanderze otóż:

- Wspomaganie, nie działa za dobrze znaczy ojciec wiadomo nauczony na autach bez wspomagania nie odczuwa nic :-/ ja za to czuje ze na pewno nie działa tak jak powinno zwłaszcza przy manewrach na parkingu, opony mamy standardowe auto europejskie bez przekładki płynu nie ubywa nigdzie znaczy jak się skręca to standard znaczy coś tam ten płyn pracuje, ostatnio nawet nie sprawdzałem dokładnie, ale jest jeszcze jeden problem na postuje skręcam kierownicą p lewo na maksa i przy końcu zaczyna buczeć w prawo jest to samo, a jak jadąc autem zrobiłem test na parkingu skręcałem do pełna jadać czyli wspomaganie bez oporu jest cisza, czy kończy się pompa ? czy można ja ratować wymieniając płyn ?

- Hamulce tutaj jest poważna sprawa, już czytałem takie tematy ale odpowiedzi nie było, otóż mam mamy twardy pedał hamulca aby zahamować porządnie trzeba się zaprzeć, powiem ze padeł ogólnie szaleje czasami na postoju jak naciskam wciąga go a czasami jest twardy jak by nie działało serwo, abs gaśnie tuta jest ok, powiem ze niby słychać syczenie lekkie z serwa, serwo może być uszkodzone ? mieliśmy kiedyś rozcieknięty lewy cylinderek z tyłu wymieniłem go na nowy, szczeki z tyłu nowe, jedynie jeszcze klocki są z przodu do wymiany, ostatnio tez zaczęły piszczeć przednie hamulce strasznie mnie to wkurza, ale bardzie martwi mnie hamowanie tragedia po prostu jak w starym ursusie.

- no i temat Turbo, wymieniliśmy rurę IC, na nową, turbo jakby jest, czasami jak mu dam na trójce po gazie to jak pociągnie to w fotele wgniata, a czasami po prostu jest mułowaty, ojciec sam ustawiał zaworek od turbo zapomniałem jak się nazywał ta wajcha na podciśnienie, no i waśnie jest tak jak jest to się może zawieszać ? a jak jest z tym EGR jak to sprawdzić ?

- palące się SRS od dawna juz, kiedyś coś zagrzebałem i się zapaliło, nie ruszałem centralki od srs, w fotelach wtyczki sprawdzałem, jest możliwość jakos odczytać skasować ten błąd ?

- co to jest za przewód pusta wtyczka obok pompy sprzęgła przy silniku do niczego nie pasuje po pusty posty dwu przewodowy wtyk, wiem ze w niektórych autach jest to wtyczka do podpinania kompa.

proszę o odpowiedz z góry dziękuje.

kasjopea - Sro Lip 14, 2010 11:31

smith, bardzo proszę krótko sprecyzować problemy w temacie.
darek_wp - Sro Lip 14, 2010 11:43

smith napisał/a:
na postuje skręcam kierownicą p lewo na maksa i przy końcu zaczyna buczeć w prawo jest to samo


To jest poprawny objaw, pompa przy przekładni skręconej na max jest bardziej obciążona i trochę buczy.

smith napisał/a:
otóż mam mamy twardy pedał hamulca aby zahamować porządnie trzeba się zaprzeć, powiem ze padeł ogólnie szaleje czasami na postoju jak naciskam wciąga go a czasami jest twardy jak by nie działało serwo


Wypadało by sprawdzić szczelność przewodu podciśnienia do serwa i odpowietrzenie hamulców. Przed odpowietrzeniem warto sprawdzić stan klocków i ew wymienić jeśli będzie taka potrzeba


smith napisał/a:
palące się SRS od dawna juz, kiedyś coś zagrzebałem i się zapaliło, nie ruszałem centralki od srs, w fotelach wtyczki sprawdzałem, jest możliwość jakos odczytać skasować ten błąd


Trzeba posprawdzać, przeczyścić wtyki przy poduszkach, napinaczach pasów. Podgląd błędów i kasowanie z kompa serwisowego.