|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416]Benz+LPG Mokra świeca
baksik28 - Sro Lip 14, 2010 09:52 Temat postu: [416]Benz+LPG Mokra świeca Witam wszystkich.
Ostatnio zauwazylem ze samochod nie palil mi jakby na jeden cylinder na benzynie o dziwo ze na gazie wszystko jest ok. Wiec postanowilem wymienic swiece, trzy odkrecily sie bez problemu a czwarta juz gorzej ale sie udalo.i na tej wlasnie ostatniej zauwazylem ze jest ona mokra, jakby olej czy to nieprzepalona benzyna, sam nie wiem.
I tu moje pytanie, jaki moze byc tego powod i jak mozna sprawdzic czy jest prad na danym przewodzie WN.
I drugie pytanie.Czy w tej puszce pod maska niczego nie brakuje???
darek_wp - Sro Lip 14, 2010 11:53
baksik28 napisał/a: | Czy w tej puszce pod maska niczego nie brakuje? |
Poza zapasowymi bezpiecznikami nie brakuje niczego.
baksik28 napisał/a: | jak mozna sprawdzic czy jest prad na danym przewodzie WN |
Podłączasz świecę do przewodu, opierasz na silniku lub nadwoziu (tak aby było połączenie gwintu świecy z nadwoziem) i kręcisz silnikiem. Zobaczysz czy jest iskra czy jej nie ma.
baksik28 napisał/a: | zauwazylem ze jest ona mokra, jakby olej czy to nieprzepalona benzyna, sam nie wiem.
I tu moje pytanie, jaki moze byc tego powod |
Uszkodzony przewód zapłonowy, kopułka, za duży odstęp między elektrodami, uszkodzona świeca ....
praktis - Sro Lip 14, 2010 13:13
darek_wp napisał/a: | Uszkodzony przewód zapłonowy, kopułka, za duży odstęp między elektrodami, uszkodzona świeca .... |
... brak kompresji w cylindrze (wypalone gniazdo zaworowe, uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica)
Weryfikację zacznij od tych mniej przerażających usterek. Oby to tylko świeca/przewód WN do wymiany.
Pozdrawiam.
baksik28 - Sro Lip 14, 2010 23:39
Świece nowki , wczoraj wstawione.
Czyli musze wymienic cala kopulke wraz z przewodami. A czy mozna np. zamienic przewody w koopulce, nie bedzie mialo to znaczenia??
Uszczelka pod glowica to raczej nie bo we wrzesniu tamtego roku wszystko bylo robione wraz z zaworami.
A na zdjeciu z bezpiecznikami takjakby brakuje jednego wiekszego obok tych dwoch zoltych, czyz nie??i jakie powinny byc te zapasowe??
Z gory dziekuje za odpowiedzi i porady.
Pozdrawiam
darek_wp - Czw Lip 15, 2010 07:51
baksik28 napisał/a: | A czy mozna np. zamienic przewody w koopulce, nie bedzie mialo to znaczenia?? |
Możesz pozamieniać przewody między sobą tak żeby wystarczyły na długość ale nie miejscami w kopułce bo przestawisz zapłon.
baksik28 napisał/a: | A na zdjeciu z bezpiecznikami takjakby brakuje jednego wiekszego obok tych dwoch zoltych, |
Nic nie brakuje - jest tam założona zwora zamiast przekaźnika i tak ma być.
Bezpieczniki zapasowe daje się takie jakie są najczęściej używane - przeważnie 30A, 20A, 15A, 10A, 7,5A - zapasowe 10A i 20A masz już koło przekaźników.
|
|