Zobacz temat - [416]Benz+LPG Mokra świeca
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416]Benz+LPG Mokra świeca

baksik28 - Sro Lip 14, 2010 09:52
Temat postu: [416]Benz+LPG Mokra świeca
Witam wszystkich.
Ostatnio zauwazylem ze samochod nie palil mi jakby na jeden cylinder na benzynie o dziwo ze na gazie wszystko jest ok. Wiec postanowilem wymienic swiece, trzy odkrecily sie bez problemu a czwarta juz gorzej ale sie udalo.i na tej wlasnie ostatniej zauwazylem ze jest ona mokra, jakby olej czy to nieprzepalona benzyna, sam nie wiem.
I tu moje pytanie, jaki moze byc tego powod i jak mozna sprawdzic czy jest prad na danym przewodzie WN.


I drugie pytanie.Czy w tej puszce pod maska niczego nie brakuje???

darek_wp - Sro Lip 14, 2010 11:53

baksik28 napisał/a:
Czy w tej puszce pod maska niczego nie brakuje?


Poza zapasowymi bezpiecznikami :smile: nie brakuje niczego.


baksik28 napisał/a:
jak mozna sprawdzic czy jest prad na danym przewodzie WN

Podłączasz świecę do przewodu, opierasz na silniku lub nadwoziu (tak aby było połączenie gwintu świecy z nadwoziem) i kręcisz silnikiem. Zobaczysz czy jest iskra czy jej nie ma.

baksik28 napisał/a:
zauwazylem ze jest ona mokra, jakby olej czy to nieprzepalona benzyna, sam nie wiem.
I tu moje pytanie, jaki moze byc tego powod


Uszkodzony przewód zapłonowy, kopułka, za duży odstęp między elektrodami, uszkodzona świeca ....

praktis - Sro Lip 14, 2010 13:13

darek_wp napisał/a:
Uszkodzony przewód zapłonowy, kopułka, za duży odstęp między elektrodami, uszkodzona świeca ....


... brak kompresji w cylindrze (wypalone gniazdo zaworowe, uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica)

Weryfikację zacznij od tych mniej przerażających usterek. Oby to tylko świeca/przewód WN do wymiany.

Pozdrawiam.

baksik28 - Sro Lip 14, 2010 23:39

Świece nowki , wczoraj wstawione.
Czyli musze wymienic cala kopulke wraz z przewodami. A czy mozna np. zamienic przewody w koopulce, nie bedzie mialo to znaczenia??
Uszczelka pod glowica to raczej nie bo we wrzesniu tamtego roku wszystko bylo robione wraz z zaworami.

A na zdjeciu z bezpiecznikami takjakby brakuje jednego wiekszego obok tych dwoch zoltych, czyz nie??i jakie powinny byc te zapasowe??

Z gory dziekuje za odpowiedzi i porady.
Pozdrawiam

darek_wp - Czw Lip 15, 2010 07:51

baksik28 napisał/a:
A czy mozna np. zamienic przewody w koopulce, nie bedzie mialo to znaczenia??


Możesz pozamieniać przewody między sobą tak żeby wystarczyły na długość ale nie miejscami w kopułce bo przestawisz zapłon.

baksik28 napisał/a:
A na zdjeciu z bezpiecznikami takjakby brakuje jednego wiekszego obok tych dwoch zoltych,


Nic nie brakuje - jest tam założona zwora zamiast przekaźnika i tak ma być.
Bezpieczniki zapasowe daje się takie jakie są najczęściej używane - przeważnie 30A, 20A, 15A, 10A, 7,5A - zapasowe 10A i 20A masz już koło przekaźników.