Zobacz temat - [R75] Nierówna praca silnika + dymek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nierówna praca silnika + dymek

Bulway - Nie Lip 25, 2010 19:42
Temat postu: [R75] Nierówna praca silnika + dymek
Witam, jak w temacie...

[Nie krzyczcie że tematy były 1000 razy, wiem że było to już wałkowane, ale nic nie pasowało mi w 100% do mojego przypadku, choć wyjątkowy on pewnie nie jest].

Zaczęło się parę dni temu, przejechałem autem ok 600km i postawiłem na parkingu wieczorem, na drugi dzień rano postanowiłem go przeparkować. Zapalił za 1 razem, chce wycofać - gaśnie, ruszam do przodu - gaśnie, myślałem że może ręczny zaciągnięty, ale nie... zostawiłem go na luzie i słyszę że silnik chodzi koszmarnie nierówno. bełkotał sobie parę sekund i zgasł. Przeparkowałem go (mocniej gazując, o te kilka metrów dalej i zostawiłem cholere) dodam że zgasł przy tym z 10 razy. Postał kilka dni i musialem wracać z urlopu. Jadać przez miasto zgasł mi z 2-3 razy (potem zacząłem gazować przy ruszaniu i na postoju dodawać trochę gazu jak się dławił). jak wyjechalem na trasę było juz całkiem ok, jechał ok 150km, śednia ok 100km/h i nie było żadnych problemów, potem zaczał się korek, auto stało i na walnych obrotach nie było już z nim żadnych problemów. Czyli problemy się skońyczyły jak był mocno rozgrzany. Dziś rano znów go odpalam i znow to samo, nierówna praca silnika na wolnych obrotach i gaśnięcie.

Do tego dochodzi jeszcze jeden element - mocne dymienie, nie wiem czy tu nie jest wina paliwa, bo tankowalem na jakiejś dziwnej stacji benzynowej na trasie.
Z dymem jest tak że jak uruchomiłem go i lekko dodałem gazu to poleciał czarny, a potem jak stałem na światłach i podgazowywalem go zeby nie zgasl to leciało sporo białego.

Jeśli jakieś dodtakowe informacje są potrzebne to poprosze o informacje.

[ Dodano: Nie Lip 25, 2010 19:42 ]
zauważyłem że często pada pytanie o spadek ilości oleju, ja olej wymieniałem jakiś tydzień temu z hakiem. właśnie sprawdziłem cały czas jest max. Auto raczej nie bierze mi oleju. Na poprzednim przejeździłem 15tyś km i prawie go nie ubyło, na pewno nie zauważalnie.

Boncky - Nie Lip 25, 2010 20:55

płyn chłodniczy nie ubywa? najlepiej odstaw auto do mechanika albo poszukaj na forum temat jak piszesz maglowany sto razy więc pierw szukamy a potem piszemy:) sam tego raczej nie naprawisz a nie ma co żyłować auta jak masz takie objawy. Mechanik.
Bulway - Nie Lip 25, 2010 21:22

Teraz nie powiem na 100% że płynu ubyło, nie bardzo pamiętam ile było, a już raczej ciemno, ale fakt faktem, ogólnie raczej jest płynnożerny (co jakiś czas muszę dolewać) i myślę że można napisać że raczej za dużo płynu bierze.
Boncky - Pon Lip 26, 2010 11:09

Bulway napisał/a:
Teraz nie powiem na 100% że płynu ubyło, nie bardzo pamiętam ile było, a już raczej ciemno, ale fakt faktem, ogólnie raczej jest płynnożerny (co jakiś czas muszę dolewać) i myślę że można napisać że raczej za dużo płynu bierze.


to szukaj pod nazwą HGF i odstawiaj auto do zrobienia =] masz najprawdopodobniej walniętą uszczelkę pod głowicą, na wszelki wypadek sprawdź węże i trójnik, bo może tam cieknąć.

apples - Pon Lip 26, 2010 12:11

Bulway, z uzupełnij dane w profilu o silniku.
Bulway napisał/a:
Do tego dochodzi jeszcze jeden element - mocne dymienie, nie wiem czy tu nie jest wina paliwa, bo tankowalem na jakiejś dziwnej stacji benzynowej na trasie.
Z dymem jest tak że jak uruchomiłem go i lekko dodałem gazu to poleciał czarny, a potem jak stałem na światłach i podgazowywalem go zeby nie zgasl to leciało sporo białego.
Objaw wskazuje na przepływomierz, wtrysk, pompę paliwa lub na zawór wysokiego ciśnienia. Sprawdź przepływomierz zgodnie http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318 a resztę doczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
Bulway napisał/a:
Teraz nie powiem na 100% że płynu ubyło, nie bardzo pamiętam ile było, a już raczej ciemno, ale fakt faktem, ogólnie raczej jest płynnożerny (co jakiś czas muszę dolewać) i myślę że można napisać że raczej za dużo płynu bierze.
Puszcza Ci na króćcu silnika http://forum.roverki.eu/v...p=409512#409512 lub puszcza na obudowie termostatu http://forum.roverki.eu/v...=403497#403497. Żadne HGF.

Boncky, jak Ty nie zapytując się czy ma płyn w oleju lub odwrotnie stwierdzasz że HGF to wymiękam :grin: Jeszcze podpisujesz się mechanik :olaboga: Kolega ma CDT więc prawdopodobieństwo uszczelki pod głowica jest 0,1%.

Boncky - Pon Lip 26, 2010 12:40

ja się nie podpisuję mechanik, nie piszę że na pewno HGF ale że najprawdopodobniej, nie zawsze płyn jest z olejem i odwrotnie przy HGF, najbardziej stwierdzam tylko żeby odstawił auto do mechanika, a Ty sie apples za bardzo wkręcasz:)
apples - Pon Lip 26, 2010 12:42

Boncky napisał/a:
Mechanik.
Boncky napisał/a:
i odstawiaj auto do zrobienia =] masz najprawdopodobniej walniętą uszczelkę pod głowicą,
Boncky napisał/a:
na wszelki wypadek sprawdź węże i trójnik, bo może tam cieknąć.

Boncky napisał/a:
a Ty sie apples za bardzo wkręcasz:)
Ja się wkręcam? :haha:
Boncky - Pon Lip 26, 2010 12:47

apples napisał/a:
Boncky napisał/a:
Mechanik.
Boncky napisał/a:
i odstawiaj auto do zrobienia =] masz najprawdopodobniej walniętą uszczelkę pod głowicą,
Boncky napisał/a:
na wszelki wypadek sprawdź węże i trójnik, bo może tam cieknąć.

Boncky napisał/a:
a Ty sie apples za bardzo wkręcasz:)
Ja się wkręcam? :haha:


tak, te zdanie ma takie same znaczenie jak te z mojego postu :

Cytat:
najlepiej odstaw auto do mechanika


takie jest moje zdanie, w dziale pomoc techniczna pomagaj innym a nie krytykuj mnie.

ps: masz zbyt dużo wolnego czasu...

apples - Pon Lip 26, 2010 12:50

Boncky napisał/a:
takie jest moje zdanie, w dziale pomoc techniczna pomagaj innym a nie krytykuj mnie.
Ty tez pomagaj a nie trolluj. Ostatnio wychodzi Ci to najlepiej. Nieważne co by było dużo.
Boncky napisał/a:
ps: masz zbyt dużo wolnego czasu...
To moja sprawa.
kasjopea - Pon Lip 26, 2010 12:50

Panowie obydwaj się wkręcacie na zbyt wysokie obroty. Peace :grin:
Bulway - Pią Lip 30, 2010 16:45

apples, dzięki wielkie, jeszcze dziś przejrzę linki, które podesłałeś.
Auto i tak trafi do mechanika, ale wole wiedzieć co i jak zanim je tam odstawię.
Z doświadczenia wiem że lepiej wiedzieć co się chce naprawić, taniej wychodzi ;)

[ Dodano: Pią Lip 30, 2010 16:45 ]
Sprawa załatwiona w moim przypadku, wystarczyła wymiana filtra powietrza..
To on był przyczyną tego że samochód gasł na wolnych obrotach i wydobywał się ciemny dym.

swoją drogą, kolejny mechanik zachęcił mnie do poszukania sobie kogoś innego:

1 Test elektroniki silnika - 114zl
2 Wymiana filtra powietrza - 23zł
3 filtr powietrza - 65zł
4 żarówka (+wymiana, co najzabawniejsze nie prosiłem o to:/) 30zł

i tak, wymiana filtra powietrza wyniosła mnie 300zł

.......
wypas :/

witgut - Pią Lip 30, 2010 21:44

Nie dość że wydałeś trochę grosza to nie poczułeś tej frajdy ze zrobienia czegoś samemu, przy swoim aucie. Akurat wymiana filtra pow. to nie jest jakaś wielka filozofia.
Pozdrawiam i odwagi.

se7en86 - Pią Lip 30, 2010 22:59

Kolega troszkę niestety przepłacił. Filtr można kupić za 65 zł i w ciągu 15 minut wymienić pod chmurką :)

Też śmieszne pieniądze płaciłeś. Test 134 a czemu nei 130 ? Wymiana 53 zł a nie równe 50 ?:) dziwne ;)

Bulway - Pon Sie 02, 2010 09:50

Bulway napisał/a:

swoją drogą, kolejny mechanik zachęcił mnie do poszukania sobie kogoś innego:


jak napisałem... mam zamiar poszukać sobie nowego mechanika....
oddałem auto tylko po to żeby mi sprawdzili co jest nie tak, z jasną jak dla mnie informacją że nie mają nic robić więcej, a koleś zadzwonił że zrobili i że jeszcze żarówkę wymienili, oraz przedstawił mi rachunek. żarówka też wypas 30zł, ostatnio wymieniłem sobie ją sam, za żarówkę zaplaciłem 13zł, a robocizna to 10min ... wiec ... ech...

[ Dodano: Pon Sie 02, 2010 09:50 ]
ok, a teraz najlepsze!

Problem dalej nie zniknął!
auto odebrałem, dojechałem do domu, na drugi dzień wsiadam, chce wycofać, gaśnie, trzymam go na "luzie", chodzi nierówno i gaśnie... ruszam z minimalną ilością gazu, gaśnie, dodaje więcej, dymi, ale jedzie... akurat miałem trochę do przejechania więc ruszyłem, po kilku min jak silnik tylko się zagrzał auto chodzi jak marzenie. Dziś dla próby znów wskoczyłem do auta i przejechałem się parę metrów, auto gaśnie i dławi się.
Dzieje się tak tylko na niskich obrotach i tylko jak jest zimny silnik. jak się rozgrzeje, wszystko jest cacy.

kasjopea - Pon Sie 02, 2010 11:22

up
apples - Pon Sie 02, 2010 14:56

Bulway napisał/a:
Dzieje się tak tylko na niskich obrotach i tylko jak jest zimny silnik. jak się rozgrzeje, wszystko jest cacy.
Odepnij tez przepływomierz i zobacz co się będzie działo http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318 Jeżeli będzie bez zmian to podjedz na komputer i zobacz co pokaże. Mi to podchodzi również pod czujnik ciśnienia na listwie CR http://forum.roverki.eu/v...p=531417#531417
Bulway - Pon Sie 02, 2010 16:49

apples, tak dla pewności, jak sobie odłączę ten przepływomierz to nic nie wybuchnie ? :D i o jakim komputerze mówisz/piszesz... Jeśli to coś pomoże, to była robiona diagnostyka silnika i wyszło tylko że za mało powietrza dostaje (dlatego wymienili mi filtr powietrza).
apples - Pon Sie 02, 2010 17:07

Bulway napisał/a:
apples, tak dla pewności, jak sobie odłączę ten przepływomierz to nic nie wybuchnie ?
Bez obaw. :smile: Można jeździć z odpiętym co uczyń aby zobaczyć jak jak się silnik zachowuje. :smile:
Bulway - Pon Sie 02, 2010 17:10

oki. dam znać jak poszło.
mirekbuk120 - Pon Sie 02, 2010 17:38

Cytat:
to była robiona diagnostyka silnika i wyszło tylko że za mało powietrza dostaje (dlatego wymienili mi filtr powietrza).
Przepraszam znawcą nie jestem, ale na mój rozum to powinni na przykład sprawdzić czy bez filtra powietrza jest dość. Ale może najlepiej po prostu wymienić filtr, klient zapłaci :shock:
Rowan - Wto Sie 03, 2010 08:06

mirekbuk120, tylko widzisz problem polega na tym, że jeśli komputer pokazuje mało powietrza, to najczęstszym problemem przy takich objawach jest przepływomierz, bo to z niego są pobierane informacje o przepływającej masie powietrza. Ja bym tutaj uatrywał problem, przynajmniej jest jakiś punkt zaczepienia :wink:
Bulway - Wto Sie 03, 2010 16:03

ok, to z wstępnych informacji, samochodu sam nie sprawdzałem (siła wyższa) oddałem go do warsztatu, skoro już zapłaciłem za tą naprawę to nie będę się tym zajmował.
Z wstępnych wskazań (jeśli dobrze zrozumiałem) na kontroli wyszło jakieś 400miligramów przy przepływomierzu, na postoju. Za to teraz po podłączeniu pod komputer został wykryty problem w czujniku położenia wałka rozrządu.

[będę wdzięczny za tłumaczenie tego co napisałem]

apples - Wto Sie 03, 2010 16:26

http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
Bulway - Wto Sie 03, 2010 16:40

Chodziło mi raczej o to czy te 400 miligramów coś komuś mówią, czy jest to dobrze czy źle, oraz czy to możliwe żeby wał rozrządu mógł coś tu mieć wspólnego z tą całą sytuacją.
No i zostało potwierdzone, nierówna praca silnika jest tylko przez pierwsze kilka minut, auto po odpaleniu dziwnie pracuje przez parę chwilę, po czym jak tylko wskazówka od temperatury silnika się ruszy momentalnie praca się stabilizuje i jest idealnie.

apples - Wto Sie 03, 2010 16:44

Bulway napisał/a:
Chodziło mi raczej o to czy te 400 miligramów coś komuś mówią, czy jest to dobrze czy źle,
Po to dostałeś link bo jest tam napisane. Dokładnie w temacie o przepływomierzu. Choćby http://forum.roverki.eu/v...p=480184#480184
Bulway - Wto Sie 03, 2010 16:53

zdania wyciągnięte z Twojego linku.

Cytat:
540 daje komputer na stałe zapisane w pamieci i przy tej dawce powietrza , jest zwiększona moc i dawka paliwa w celu bezpiecznego używania pojazdu.

Cytat:
ponieżej 390 zadławia pojazd do granic niemożności jazdy


u mnie jest 400, to dość blisko dolnej granicy, może to być powodem... ?

a co z tym wałkiem rozrządu, on też może mieć wpływ?

sorx, apples, przeczytałem 2 tematy z tego co dałeś i tego nie doczytałem :/

apples - Wto Sie 03, 2010 17:11

Bulway napisał/a:
u mnie jest 400, to dość blisko dolnej granicy, może to być powodem... ?
Może być, ale nie musi. Gdybyś sam odłączył to byśmy wiedzieli już czy to jest powodem. :wink:
Bulway napisał/a:
sorx, apples, przeczytałem 2 tematy z tego co dałeś i tego nie doczytałem
:wink:
mirekbuk120 - Wto Sie 03, 2010 18:15

Rowan
Cytat:
mirekbuk120, tylko widzisz problem polega na tym, że jeśli komputer pokazuje mało powietrza, to najczęstszym problemem przy takich objawach jest przepływomierz, bo to z niego są pobierane informacje o przepływającej masie powietrza. Ja bym tutaj uatrywał problem, przynajmniej jest jakiś punkt zaczepienia :wink:

Idąc dalej tym tropem w kolektorze znajduje się czujnik ciśnienia powietrza on także powinien wskazać błąd. Skoro powietrza jest za mało to i ciśnienie jest niższe. A jeśli nie pokazuje to by wskazywało na błędny odczyt przepływki. Czy dobrze dedukuje?

PS. Rowan rozumiem do czego służy przepływka, ale dziękuję za dogłębne wytłumaczenie :grin: . Chodziło mi raczej o samo podejście mechanika do problemu. Po prostu nie chciało mu się pomyśleć.

Rowan - Wto Sie 03, 2010 20:44

mirekbuk120, no tu akurat nie jest tak. Bo powietrza jest tyle samo, ale przepływka wskazuje, że jest mniej. Przez to powstają błędne obliczenie dawki paliwa i wychodzą różne klocki, których nie powinno być:/
mirekbuk120 - Wto Sie 03, 2010 20:53

No przecież tak właśnie napisałem. Chyba że nie wyrażnie.


A jeśli nie pokazuje to by wskazywało na błędny odczyt przepływki. Czy dobrze dedukuje?