Zobacz temat - [R416 1.6 si 96r.] Problem z pompą paliwa, pilne !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1.6 si 96r.] Problem z pompą paliwa, pilne !

miuosh - Pon Lip 26, 2010 20:48
Temat postu: [R416 1.6 si 96r.] Problem z pompą paliwa, pilne !
Witam mam problem mianowicie, siedzę właśnie w garażu i nie mogę rozwiązać problemu z niedziałającą pompą paliwa. Nie uruchamia się w ogóle, dodam że, wymieniłem pompę i dalej nic. Może to wina bezpiecznika? wie ktoś który to bezpiecznik bo nie posiadam rozpiski.
Proszę o pomoc...

darek_wp - Pon Lip 26, 2010 21:05

Najpierw sprawdź wyłącznik zderzeniowy - jest za środkową konsolą na wysokości łydki kierowcy - ma być wciśnięty. Bezpieczniki od pompy to Fuse H od maską (15A) zasilanie pompy i F24 w kabinie (15A) zasilanie przekaźnika pompy który też jest pod maską.
miuosh - Wto Lip 27, 2010 04:46

No chciałbym dodać że, roverek pali z gazu, w jakiś sposób jest wyłączona pompa paliwa... może bezpiecznik, może przekaźnik... Jestem od niedawna posiadaczem rovera co za tym idzie całkiem zielony w tych sprawach. może mi ktoś wytłumaczyć krok po kroku jak uruchomić pompę paliwa? ponieważ szkoda mi marnować silnika na odpalanie z gazu...
darek_wp - Wto Lip 27, 2010 08:50

Przeczytaj to, co napisałem w poprzednim poście - sprawdź bezpieczniki i przekaźnik, sprawdź wyłącznik zderzeniowy, jak masz czym (wystarczy żarówka z kabelkami) sprawdź czy na poszczególnych elementach dochodzi/wychodzi napięcie. Jeśli nie czujesz się mocny w kabelkologii jedź do elektryka. Schemat w razie czego znajdziesz w rave.
miuosh - Wto Lip 27, 2010 21:07

Wyłącznik zderzeniowy został zdemontowany przez poprzedniego właściciela. Odpaliłem go "na krótko" podpiąłem pompę paliwa pod osobny akumulator i śmiga. wymieniłem wtyczkę od pompy paliwa, sprawdziłem przewody wszystko w porządku. Może to wina immobilaisera ?
darek_wp - Wto Lip 27, 2010 21:41

Sprawdzałeś może napięcie na pompie przy fabrycznym podłączeniu?. Jeśli po zasileniu pompy z osobnego aku auto pracuje poprawnie to przyjrzał bym sie przekaźnikowi. Imo nie ma tu nic do rzeczy. Pompa jest zasilana prosto z aku przez bezpiecznik, wyłacznik zderzeniowy i przekaźnik a sam przekaźnik też jest zasilany prosto z aku przez bezpiecznik i sterowany (załączany) masą bepośrednio przez komp. Gdyby było coś nie tak z IMO to nie było by iskry i/lub nie pracował by rozrusznik. Dlatego warto zmierzyć napięcie zasilania pompy i poszukać gdzie jest tracone po drodze - o ile jest za niskie na pompie.
miuosh - Sro Lip 28, 2010 12:49

Przekaźnik również był sprawdzany i wydaje mi się że też jest wszystko w porządku. Kolega ma Rovera 600 może spróbuję podłączyć jego przekaźnik, oczywiście jeśli jest taka możliwość (?) na innych forach czytałem że, może to być wina imo, w niektórych przypadkach blokował pompę paliwa...
darek_wp - Sro Lip 28, 2010 13:05

W r400 imo nie blokuje bezpośrednio pompy. Pompą steruje ECU podając masę na przsekaźnik a zasilanie jest bezpośrednio z aku. Wystarczy wyjąć przekaźnik i zewrzeć jego styki i będzie wiadomo czy instalacja i zasilanie do pompy jest ok.
miuosh - Sro Lip 28, 2010 14:22

a Czy przekaźnik od R600 z silnikeim Hondy 1.8 98r podjedzie do 416 1.6 96r ?
darek_wp - Sro Lip 28, 2010 20:33

Przekaźnik od pompy to najzwyklejszy przekaźnik samochodowy. Każdy typowy przekaźnik o oznaczeniu 541 możesz za niego spokojnie założyć.
miuosh - Czw Lip 29, 2010 00:41

Czyli tak. Wyłącznik zderzeniowy odpada. W skrzynce bezpieczników nie znalazłem czegoś takiego jak F24 bo kończy sie na 23(szukałem w kabinie). Immobilaisera też nie bierzemy pod uwagę. Zostaje przekaźnik, a może coś pominąłem?
darek_wp - Czw Lip 29, 2010 06:19

Zostaje do sprawdzenia /podmiany/ przekaźnik, bezpiecznik H w skrzynce pod maską i sprawdzanie kabelkologii jeśli wcześniejsze działania nie przyniosą efektu.
miuosh - Pon Sie 02, 2010 16:54

Dzięki za wskazówki działa jak należy :)
darek_wp - Pon Sie 02, 2010 22:18

:ok: