|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Komputerek pokładowy z allegro do R600
stolarrr - Wto Lip 27, 2010 18:53 Temat postu: [R620] Komputerek pokładowy z allegro do R600 Witam serdecznie drogich rover-kowiczów. Moje pytanie brzmi: jak podłączyć popularny z allegro komputerek pokładowy do R620si (link aukcji allegro)
http://allegro.pl/item115...wa_rewelka.html
Wiem ze jest na ten temat już post ale wypisujecie się tylko na temat R200 lub R400 z silnikiem rovera a jak to wygląda w przypadku Roverka 620 z silnikiem 2.0SI hondy? czy z zegarka też wyprowadzę większość kabli? jestem tutaj kompletnym amatorem jeśli chodzi o elektrykę i podłączenia takich urządzeń więc proszę o opis prosty oraz graficzny i troszkę cierpliwości
zuber84cool - Wto Lip 27, 2010 21:10
A pytałeś na forum? http://nestor-electronic.pl/forum/index.php
stolarrr - Wto Lip 27, 2010 22:41
Tam tylko jest napisane mniej wiecej co do czego podpiąć a nie ma opisu co gdzie znajduje się w Roverku 600
Artu - Sro Lip 28, 2010 07:00
Tak, wszystko co potrzebne znajdziesz w kabelkach dochodzących do zegarów, konsoli środkowej. Jedynym wyjątkiem jest przewód, który musisz pociągnąć do wtrysków.
stolarrr - Sro Lip 28, 2010 09:44
a ma ktoś jakiś ciekawy pomysł gdzie umieścić ten wyświetlacz? w R200 to pasuje we wgłębienie zegarka niestety R600 nie ma nic takiego No i jeszcze drugie pytanie o wyświetlacz, gdzie dokupię wyświetlacz z podobnym podświetleniem jak zegary w R600?
_papa_ - Sro Lip 28, 2010 13:27
wszystko jest na stronie producenta nestor. Jest dostępny czarny wyświetlacz z bursztynowymi/czerwonymi literami. Co do umieszczenia tego w R600 to można w tym samym miejscu co w mniejszym R w miejscu zegarka, trzeba tylko powiększyć nieco tą ramkę wokół zegarka.
Perez - Sro Lip 28, 2010 16:32
Sam bym wzial cos takiego do siebie, ale dobrze by bylo, zeby ktos napisal manuala co i gdzie podpiac, bo ja jestem zielony.
stolarrr - Sro Lip 28, 2010 17:27
Zgadzam się z moim "imiennikiem" - zieloni proszą o manuala
Perez - Sro Lip 28, 2010 17:41
stolarrr, cos czuje, ze i tak go nie dostaniemy i pewnie jak znajde czas to sprobuje nic nie popsuc u siebie i porobie zdjecia
stolarrr - Czw Lip 29, 2010 09:36
oki, ja poczekam, pogoda w weekendy ma być kiepska więc nic się nie chce grzebać przy aucie a w tygodniu nigdy nie ma czasu
Perez - Czw Lip 29, 2010 11:45
Ja mam ten plus, ze dzisiaj uzyskalem pozwolenie na grzebanie w aucie na posesji mojej dziewczyny (bo sam mieszkam w bloku), a jej tata jest bardzo dobrym elektrykiem, wiec moze w wolnej chwili mi pomoze i cos wymodze, ale to raczej plany na sierpien.
_papa_ - Czw Lip 29, 2010 11:56
odzewu brak, bo chyba nikt jeszcze czegoś takiego w 600 nie ma. Panowie powodzenia, jak coś to pytajcie, a może coś podpowiemy.
Perez - Czw Lip 29, 2010 12:17
Jedyny problem jest taki, ze to co czytam na forach to dla mnie kompletnie czarna magia, to co pisze producent tego urzadzenia rowniez.
Nawet probowalem poczytac o problemach ludzi na forum tego producenta i tez guzik, nic nie rozumiem, tak jakby pisali innym jezykiem
stolarrr - Czw Lip 29, 2010 18:23
zgadzam się, dla mnie zwrot "podpiąć się pod.." nic nie znaczy. Nie wiem od czego zacząć. Więc jak Perez będziesz ze swoim elektrykiem coś kombinował to pstrykaj fotkę co minutę
Perez - Czw Lip 29, 2010 18:37
Spokojnie, napewno popstrykam I napisze manuala.
Artu - Czw Lip 29, 2010 18:49
Panowie
Do układu głównego potrzebujecie:
- plus
- masa
Plus musi być stały, tzn dawać prąd nawet po wyjęciu kluczyków ze stacyjki.
Do tzw układu dopasowującego:
- plus po tzw stacyjce (tzn uaktywniający się po przekręceniu kluczyka w stacyjce)
- czujnik świateł
- impulsy z wtrysku
- impulsy drogi
- masa
- "Stały" plus, plus po stacyjce, masę możecie wziąć z zegarka.
- Czujnik świateł z żarówek (np w zegarach), które zapalają się po włączeniu świateł.
- Impulsy drogi z jednego z kabelków, które dochodzą do zegarów.
- Impulsy z wtrysku z wtyczki wchodzącej do ECU.
W wypadku impulsów drogi, wtrysku musicie posiłkować się RAVE-m. Czujnika temperatury nie radzę wrzucać do komory silnika - nawet w miejscu oddalonym (tuż przy przegrodzie) temperatura będzie rosła wraz z temperaturą silnika. Najlepszą opcją wydaje się obudowa lusterka.
Pozostaje kwestia samego komputera pokładowego - wrzucenie go do pudełka, przylutowanie układu dopasowującego, switchy, jeżeli nie kupimy gotowca od Nestora to lutowanie wtyczki do wyświetlacza.
Powiem jedno - roboty wbrew pozorom jest dużo, rzeźba w Roverku też musi być (dopasowanie wyświetlacza, zamontowanie switchy), układ pomimo zastosowania dużego radiatora na stabilizatorze napięcia lubił się resetować. Nie wiem jak wygląda to w nowszych wersjach, ale dane na wyświetlaczu były w dosyć niekulturalny sposób odświeżane (odświeżany był cały wyświetlacz co około sekundę co dawało niezbyt przyjemne wrażenie "migania"). W przypadku w którym chcemy zamontować drugi czujnik temperatury musimy go lutować bezpośrednio do procesora Atmega32, który w tym momencie jest jedynym wspieranym przez autora (nie ukazują się aktualizację na wersję 8 bitową).
Perez - Czw Lip 29, 2010 20:18
To teraz juz troche jasniej. Jezeli chodzi o montaż to ja myslalem na klej taki z pistoletu, tak zwane "gluty"
Czy myslisz, ze to byloby dobre rozwiazanie?
Artu - Czw Lip 29, 2010 20:20
Komputer znając życie będziesz musiał raz na jakiś czas wyjąć aby coś zmienić, naprawić, zaktualizować soft.. Lepiej zabezpieczyć się na przyszłość. Pomyśl o czymś w stylu "plug&play" . Aha - staraj się jak najmniej lutować a jak najwięcej rzeczy robić na wtyczkach - jest to baaardzo dobre rozwiązanie - w razie "w" jakiegoś układu nie będziesz musiał wybebeszać całości, czy też ciąć kabli.
JJJJ - Czw Lip 29, 2010 20:30
na elektrodzie widziałem jak gość zrobił komputerek do R400 na wyświetlaczu od noki pokazywał czas, datę, czas podróży, temp zew., wew. zapalone światła i coś tam jeszcze jak znajdę artykuł to podeśle
Perez - Czw Lip 29, 2010 20:34
Artu napisał/a: | Komputer znając życie będziesz musiał raz na jakiś czas wyjąć aby coś zmienić, naprawić, zaktualizować soft.. |
A nie mozna od razu zrobic jakiejs ukrytej wtyczki?
Artu - Czw Lip 29, 2010 20:53
Chodzi mi o to aby te wszystkie sygnały z autka do komputera nie lutować bezpośrednio do układu dopasowującego tylko zakończyć je wtyczką.
stolarrr - Pią Lip 30, 2010 12:18
Bez zdjęć i tak mi to mało mówi, ale zawsze człowiek coś więcej wie. Czekam na fotki od Perez-a
Perez - Pią Lip 30, 2010 17:25
stolarrr, oj to troche poczekasz, bo ja to planuje zrobic gdzies za miesiac moze, chyba, ze mnie naprawde pogoni z tym
stolarrr - Sob Lip 31, 2010 11:21
poczekam i miesiąc tylko nie zapomnij fotek dodać
zuber84cool - Sob Lip 31, 2010 11:25
Perez, to ja też poczekam na twój manual , a nóż się przyda jak mnie coś najdzie
Perez - Sob Lip 31, 2010 15:09
Pierwszy to bedzie manual przekladki kolektora od 2.3, bo juz niebawem bedzie sie dzialo, tylko nie wiem czy nie dac wykonac tego mechanikowi.
zuber84cool - Sob Lip 31, 2010 15:19
O, to będzie grubo
Perez - Sob Lip 31, 2010 15:46
Oj ja to w sierpniu bede mial duzo przygod samochodowych.
Szukam Forda Transita II, bo chce kupic.
Sprzedaje rozbitego Swifta.
Rovery jada na warsztat i tak 623 bedzie dawca, a 620i bedzie mial robiony rozrzad, uszczelniacze, uszczelki, oleje, filtry, kolektor dolotowy od 2.3, zakladana bedzie klima, hamulce 282, szyba czolowa.
Oj bedzie sie dzialo!
Do tego mam zamiar jeszcze zrobic reparaturki tylne, wymienic tylne drzwi, pociagnac instalacje pod elektryki na tyl, zrobic komputer pokladowy i obszyc cale wnetrze skora, dokonczyc wygluszanie. Chcialbym sie wyrobic przed zlotem ( w sumie to przed ktoryms sie wyrobie ), ale nie wiem czy zdarze.
A wlasnie moze ktos wie, czy kolektor wydechowy tez sie oplaca przerzucac?
[ Dodano: Sob Lip 31, 2010 16:46 ]
A no jeszcze zapomnialem o zegarach przy ktorych dlubie w wolnej chwili.
|
|