|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 idt '00] szarpanie i zgasl - Pompa Vp30 padla
Remigiusz - Wto Sie 03, 2010 08:37 Temat postu: [R25 idt '00] szarpanie i zgasl - Pompa Vp30 padla Witam was,
kto tutaj mowil z pompa Vp30 jest dobra Niestety utknolem na autostradzie dzis w nocy R 25 35km od celu czyli Alp w Austrii Auto zaczelo nagle szarpac i nie reagowalo na gaz i przy zjezdzie z autotrady po prostu zgaslo i juz nie odpali.
Z plakiem odpala ale po chwili gasnie czyli padla pompa a raczej ten glupi tranzystor i to dokladnie przy 206.000km Niestety do Polski mam stad teraz ponad 1000km i nie wiem co teraz zrobic.
Dwzonilem do serwisu co naprawia pompy w Grazu ale koszt mi mowil facet 780Euro Chyba ja wykrece i bym jakos wyslal do Polski zeby naprawili. Niestety mam strasznie wony internet tutaj i szukanie na forum trwa bardzo dlugo.
Mogl bys mi ktos np Jugol dc jakies namiary na jakas firme co naprawia te pompy Bym byl bardzo wdzieczny.
Fajnie sie urlop zaczal naprawde
bociannielot - Wto Sie 03, 2010 12:31
KONTAKT: CHIPCAR ul. Orla 42 43-210 Kobiór tel. 0-885-192-943
Krzysi3k - Wto Sie 03, 2010 14:04
Ło Jezu...
Przykro mi Remi...
Szybciej wstawiam wtryski od SDi, bo nie chce tak samo skończyć
Jugol - Wto Sie 03, 2010 14:31
Remi poszło sms-em i nie demontuj całej pompy- tylko sam sterownik- 15 min. roboty. I ślij to jakimś DHL-em, to nawet po opłatach zamkniesz się w 700pln, tak myślę
[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 15:31 ]
tu masz pokazówkę, jak go zdemontować bezpiecznie i szybko :
http://www.youtube.com/watch?v=BUXHxXUdB3U
Krzysi3k - Wto Sie 03, 2010 15:34
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jak wymontujesz to raczej zwykły zdolny elektryk Ci to zrobi
I ja chyba tak zrobie jeśli nie daj Boże mi kiedyś padnie. Wymontuje, zaniose do normalnego elektryka. Pokaże filmik i tyle
Jugol - Wto Sie 03, 2010 15:45
elektronika, elektronika , a swoją drogą dziesiątki tych co na tym zarabiali, pewnikiem gościa teraz przeklinają
Krzysi3k - Wto Sie 03, 2010 17:31
No ja 7 stów na pewno za takie coś nie dam Pewnie każdy inny nienastawiający się tylko na pompy, ale na ogólnie elektronikę to samo za 100 PLNów zrobi
Remigiusz - Wto Sie 03, 2010 17:43
ahhh szkoda gadac auto stoi na parkingu Tyle dobrze ze nie ma zadnego zakazu i moze tak stac tam. 700zl to i tak tanio za naprawe i mi nawet warto zainwestowac bo nie mam tutaj lutownicy ani teraz ochoty to lutowac.
Ja te filmiki znam ale juz nie pamietam dokladnie jak sie sterownik wykreca. Cos mi tutaj youtube nie dziala ale dam jakos rade Dokladnie autko zgaslo pzy 206.000km Wiec niech sie nikt nie ludzi ze mu nie padnie Przy 150.000km mozna zaczac odkladac kase Dobrze ze mam jeszcze jakos na boku kase to pojdzie w naprawe. Nie sadzilem ze tak szybko padnie.
Jugol - Wto Sie 03, 2010 17:46
Remi55 napisał/a: | kto tutaj mowil z pompa Vp30 jest dobra |
...to na pewno nie byłem ja
[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 18:46 ]
Krzysi3k napisał/a: | No ja 7 stów na pewno za takie coś nie dam Pewnie każdy inny nienastawiający się tylko na pompy, ale na ogólnie elektronikę to samo za 100 PLNów zrobi |
...to była kwota orientacyjna jaką by zapłacił Remi wraz z kurierami w obie strony Austria- Polska- Austria, mnie to wyniosło z kurierami 450 pln i nie żałuję ani złotówki
Remigiusz - Wto Sie 03, 2010 17:48
Albo moj 2.plan jest taki ze pojade do polski i przywioze swoja pompe mechaniczna i ja wmontuje bo nawet bez sterownika pompa dziala
[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 18:48 ]
No zobaczymy ile to bedzie kosztowac
zrobie tak jak tutaj pisze:
http://www.vp44diesel.de/de/demontage-vp3044
Jugol - Wto Sie 03, 2010 17:49
Remi55 napisał/a: | Albo moj 2.plan jest taki ze pojade do polski i przywioze swoja pompe mechaniczna i ja wmontuje bo nawet bez sterownika pompa dziala |
...mówisz o VP- 37, że będzie lottać bez żadnego problemu
Remigiusz - Wto Sie 03, 2010 17:54
Jugol, Nie Vp37 ta moja z Rovera SD co jest mechaniczna pompa Lata bez komputera ale auto ma troche mniej mocy ale jedzie.
Jugol - Wto Sie 03, 2010 17:59
Remi mówimy o tej pompie :
http://www.mrgadgetuk.com...Box%20VP/04.jpg
...czyli o VP-37
Remigiusz - Wto Sie 03, 2010 18:23
Jugol, No ta z linku jest od SDI nie od SD Taka nawet tutaj bym za free dostal bo znalazlem na zlomie
Jugol - Wto Sie 03, 2010 18:32
to co siedzi w SD , już lukam , bo zgłupłem
[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 19:32 ]
już widzę, że coś innego, ale jaki to ma symbol ?
Krzysi3k - Wto Sie 03, 2010 19:17
Remi55, a VP37 komp nie ogarnie? Może ze złomu wymontuj razem z kompem?
Potem będziesz zawsze mógł opchnąć...
Jugol - Wto Sie 03, 2010 19:18
już znam symbol tej Twej pompki od SD, Bosch VE :
http://www.google.pl/imgr...%26tbs%3Disch:1
Remigiusz - Sro Sie 04, 2010 19:49
I Houston mamy problem, odkrecilem wszystkie sruby od ECU pompy niestety nie udalo odkrecic jednej sruby od tego czujnika walu wpompie co jest zalany Dieslem. Pekli mi dwa klucze i przy 3. kluczu Torx 10 wyrobil sie gwint w srubie i nie odkrece tego
CO teraz kurcze zrobic, chyba calkiem utknolem
A drugie pytanie jak sie do skreca znow do kupy to trzeba jakos paliwa nalac do pompy czy moze tam byc powietrze bo tak znow poskrecalem i troche ropy przez chusteczke wyciagnalem
Jugol - Sro Sie 04, 2010 20:53
Remi, nic się nie zalewa, składasz to do kupy jakeś to rozbierał, tylko w odwrotnej kolejności, następnie popuszczasz odpowietrznik na pompie i machasz gruchą aż poleci Ci ciurkiem paliwko, następnie popuść min. jeden przewód na wtrysku i też pompuj gruchą, lub zakręć rozrusznikiem- najlepiej jak są dwie osoby wtedy jedna od razu dokręca po odpowietrzeniu przewód.
[ Dodano: Sro Sie 04, 2010 21:53 ]
To w sumie nie pozostaje Ci nic innego jak albo całkowity demontaż pompy- współczuję, lub magik na miejscu, który by wlutował nowy tranzystor, ale wiem , że to chyba tam nierealne będzie
Remigiusz - Sro Sie 04, 2010 22:10
Jugol, Dziekuje za info wiec tak jeszcze zrobie choc nie bede odpowietrzal ny wytrskach w sumie
Nie wiem kto ta srube takw pompie dokrecil ze nie da rady jej odkrecic. Pierwsza od czujnika polozenia poszla a w tej 2. sie gewint zepsul dwie nasadki urwane i przy 3. nasadce sie gwint od torx zjechal
Demontowac tego nie bede zostawie najwyzej tak tutaj Rovera i wroce pociagiem i kiedys go moze jakos z holuje Mam dosc tego.
Jugol - Sro Sie 04, 2010 22:19
Pozostaje mi tylko Ci współczuć
Brt - Sro Sie 04, 2010 22:22
Remi wyjmij pompę jest trochę grzebania, ale nie jest to trudne ... odpinasz rury IC, zdejmujesz obudowę paska pompy i odchylasz obudowę paska rozrządu, ustawiasz wał i rozrząd na znakach i blokujesz wał i pompę, odrkecasz kawałek kolektora ssącego, rurki wtrysków, wypinasz wtyczki, luzujesz napinacz i koło zębate pompy póxniej trochę pitolenia z mocowaniem pompy i będzie na wierzchu k ... zakładanie w odwrotnej kolejności
Remigiusz - Czw Sie 05, 2010 09:17
Brt, Dziekuje Brt Bylismy dzis jeszcze zobaczyc do auta i nie padla pompa
Zauwazylem ze na obudowie od paska pompy wytopila sie lekka dziura, a te go przedtem nie bylo. Odkrecilem obudowe a moim ocza okazal sie horror
Rozdarlo pasek od pomy Z paska zostaly tylko strzepy, zero rowkow i taka nitka 3mm szerokosci paska zostala, tak sie orig pasek wykonczyl.
Teraz pytanie czemu sie tak stalo, czy ten automatyczny napinacz byl zle zamocowany ze za silno pasek dociskal czy za luzno. miesiac temu jeszcze sprawdzalem pasek i byl ok ale jak widac cos mu sie stalo i sie wykonczyl.
KJupie nowy pasek i moze napinacz i zobaczymy co to da. Powinno auto odaplic.
BTW. pasek od rorzadu jest caly i nic sie mu nie stalo.
Brt - Czw Sie 05, 2010 09:27
no to czad .... bądźmy dobrej myśli
Jugol - Czw Sie 05, 2010 16:36
Remi, to gitarowo Oblukaj dokładnie rolkę napinającą, może się skończyła- zatarła, może pasek miał wieki, przyczyny raczej te dwie. Zakładaj nowy pasek i ewentualnie napinacz, dobrze odpowietrz układ paliwowy i ogień na tłoki
Krzysi3k - Czw Sie 05, 2010 17:08
Jednak szczęśliwy zwrot akcji
Remigiusz - Czw Sie 05, 2010 20:24
No i udalo sie nowy pasek zalozony contitecha 63€ mnie kosztowala ale za to auta dziala. Jedzie super, napiolem od nowa pasek jak trzeba i powinno teraz byc. Wydaje mi sie ze ostanio jak pasek napinalem bo chcialem kat wtrysku ustawic zle ten automatczyna napinacz napialem bo go reka tylko napiolem a nie tak na te indikatory.
Tak ze Roverek juz sziga i jednka nie pompa padla
Jugol - Czw Sie 05, 2010 21:41
Remi, trzymałem kciuki, a swoją drogą ta pompa nie pada nagle, chyba że sam sterownik, mechanicznie jak pada, daje znać sporo wcześniej. Cieszę się, że urlop masz nie schrzaniony- korzystaj więc z alpejskiego powietrza
Krzysi3k - Pią Sie 06, 2010 09:26
Jak to mówią, wszystko dobre co się dobrze kończy
Miłego wypoczynku!
bociannielot - Pią Sie 06, 2010 09:47
Remi55, tak jak Krzysi3k, wszystko dobre... Co do paska, ten nie robi błędów, co nic nie robi . Pozdro
Remigiusz - Pią Sie 06, 2010 22:46
Thx wam Teraz ustawiem pasek oraz pompe na znaki i strasznie zle pali na zimnym silniku Pewnie kat wtrysku jest zly Kopci jak glupi i krecic trzeba postro zanim zaskoczy
Teraz nie wiem czy krecic kolo przy pompie w kierunku zegara czy odwrotnie, bo wedlug FAQ wystarczy tylko te 4 sruby na wale odkrecic i troszek przestawic kat wtrysku.
Jutro jest plan jechac do Slovenia i Italia Oby Rover dal rade i pogoda dopisala bo dzis tak lalo ze masakra
Brt - Pią Sie 06, 2010 23:35
Remi55 napisał/a: | Teraz nie wiem czy krecic kolo przy pompie w kierunku zegara czy odwrotnie, bo wedlug FAQ wystarczy tylko te 4 sruby na wale odkrecic i troszek przestawic kat wtrysku. |
prawdopodobnie masz za wczesny kąt, czyli musisz przestawić go troszkę do tyłu (zgodnie z ruchem wskazoweg zegara kręcisz po poluzowaniu tych śrubek) najlepiej sobie zrób krechę na kole tym ze śrubkam, żebyś miał punkt odniesienia i mógł wrócić do obecnych ustawień
Chris83 - Nie Sie 08, 2010 21:31
Jugol Zdradź swą tajemną wiedzę i powiedz w jaki sposób pompa daje wcześniej znać, że pada?
Jugol - Nie Sie 08, 2010 21:35
Chris83, ja tego akurat na własnej skórze nie przerobiłem, ale mój kolega w R25 iDT, więc go wypytałem jakie miał objawy, więc autko stopniowo zaczęło czkać, dławić się, tracić moc w wyższym zakresie obrotów aż zgasło mu na autostradzie w Niemcowni przy 120km/h i już się nie udało go odpalić. Pompa padła mechaniczne- niestety
Remigiusz - Pon Sie 09, 2010 08:17
Autko smiga znow kat wtrysku nawet ustawilem reka, troche pokrecilem kolem i teraz juz leiej pali jak jest zimne wiec nie ruszam
Jadza probna sie odbyla do Italia i Slovenia
|
|