Zobacz temat - Rover 75 4.6 V8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Rover 75 4.6 V8

Jerzy - Wto Sie 03, 2010 10:41
Temat postu: Rover 75 4.6 V8
Co wy powiecie na taki silnik w R75 ? przypuszczam że jest to silnik z land rovera
ale co on robi w 75 ? on jest montowany seryjnie ? :>

daje link do takiego rover'ka na sprzedaż
Rover 4.6 v8

Dodam że jest ich parę na sprzedaż w Niemczech :razz:

dukat11 - Wto Sie 03, 2010 11:42

Jerzy napisał/a:
Co wy powiecie na taki silnik w R75 ? przypuszczam że jest to silnik z land rovera
ale co on robi w 75 ? on jest montowany seryjnie ? :>


Pochodz z Mustanga i był montowany seryjnie :wink:

bociannielot - Wto Sie 03, 2010 11:49

Ba! Nawet jak w mustangu - modele te otrzymały napęd na tył :D .
dobryziom - Wto Sie 03, 2010 11:51

nawet nie drogo zwykle jak się pojawiają krzyczą więcej... chociaż żeby to jeździło trzeba wrzucić kompresor :)
xROnx - Wto Sie 03, 2010 11:55

Nie wiem czy R75 było z takim motorem ale MG ZT było
http://www.youtube.com/watch?v=fz2e5q2Zu94

bociannielot - Wto Sie 03, 2010 11:56

dobryziom, a oryginalnie w mustangu te silniki nie mialy wiecej mocy? Moze to kwestia zmiany softu?
Markzo - Wto Sie 03, 2010 12:09

Miały chyba 300km, jednak nie raz już spotkałem się z opinią, że wystarczy troche kosmetyki w amerykańskich silnikach i można pokaźne wzrosty mocy uzyskać :) w ZT siedzi 4.6 V8 manual, a 75tka V8 ma chyba tylko aftomat ;)
azer - Wto Sie 03, 2010 12:13

bociannielot napisał/a:
dobryziom, a oryginalnie w mustangu te silniki nie mialy wiecej mocy? Moze to kwestia zmiany softu?
zgadza się jest stłumiony, aby spełniać europejskie normy.

O ile dobrze kojarze to Tomi ściągnał angola, przerobił i sprzedał. Przekozacki kolor miał, gdzieś na forum są fotki

Markzo - Wto Sie 03, 2010 12:15

nie TOmi, tylko Mariusz418 ;) miał kameleona, teraz to auto ma art-bizar ;)
dobryziom - Wto Sie 03, 2010 14:15

Markzo napisał/a:
Miały chyba 300km, jednak nie raz już spotkałem się z opinią, że wystarczy troche kosmetyki w amerykańskich silnikach i można pokaźne wzrosty mocy uzyskać :) w ZT siedzi 4.6 V8 manual, a 75tka V8 ma chyba tylko aftomat ;)


zgadza sie normalnie ten silnik w mustangu GT generuje 305km więc myślę że można by pokusić o jakieś 320KM bez otwierania silnika co przy tej masie mogło skłoniło by MG do godnego odpychania :)

tylko ze to był anglik i była robiona przekładka.

Markzo - Wto Sie 03, 2010 14:56

nie 20 a 40 :P ZT ma 260KM :) powinno to już fajnie się odpychać, a po zrobieniu dolotu i wydechu mogłoby być całkiem miło ;) tak to był angol ;) jednak można kupić europejskie wersje ;)
kzrr - Wto Sie 03, 2010 16:33

Markzo napisał/a:
jednak można kupić europejskie wersje ;)


taką jak chociażby ta:

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C14117377

gdzieś czytałem że inżynierowie z MG mieli w planach z tego silnika zrobić 360 hp, ale niestety wiadomo co się z MG Rover stało...

Markzo - Wto Sie 03, 2010 17:09

W MG SVR ten motor miał 385KM no nie? a czy czasem w wersji xpower nie było to 460KM? wiem, że w Top Gear, Jerrrrrrrrrrrremy coś plutł o 800KM z nitro fabrycznym...
kasjopea - Pon Sie 16, 2010 11:04

Posty o ART-BIZAR zostały wydzielone tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=59111
rayan7189 - Czw Gru 11, 2014 16:05

Witam
Mam pytanie, duży problem jest z przełożeniem silnika do MG ZT z 2.5 na 4.6 i czy idze wpasować napęd na tył bez większego problemu?

Markzo - Czw Gru 11, 2014 16:24

rzeźba konkretna :)
rayan7189 - Czw Gru 11, 2014 21:43

czyli mam rozumieć że znacznie poważniejszy temat :) tak?
Harry - Czw Gru 11, 2014 21:52

tak
Markzo - Czw Gru 11, 2014 22:08

tak, jesli już to raczej przerzucić angola... choć suma sumarum kupiłbym ori europejską wersję :) finansowo wyjdzie podobnie biorąc pod uwagę ile tych aut jest i jak ciężko dorwać części...
rayan7189 - Czw Gru 11, 2014 22:35

no ok, w takim razie czy może ktoś podesłać linka lub skierować gdzieś gdzie są jakieś informację na temat "jak zwiększyć moc seryjnego ZT 190?" i jeszcze jedna rzecz nigdzie nie moge znaleźć info na temat turbosprężarki do tego silnika.
Markzo - Czw Gru 11, 2014 22:51

bo tego silnika nikt nie turbił ;) ewentualnie kompresor ;) bawiłem się z tym motorem w ZS180, bez ostrej inwestycji dużo nie zyskasz. Najtaniej w ogólnym rozrachunku - kompresor. Na turbo silnik ma za duże CR, bo 10,5:1, za słabe tłoki i korby. Delikatne dmuchnięcie z kompresorka powinien znieść, ale ostrożnie... ziomek w UK poszalał to korba wyszła bokiem. Jeśli chcesz jak najmniej awaryjną opcje to:
-cały wydech od kolektorów- bo w nich jest wąskie gardło, do samego końcowego tłumika,
-dolot... moim zdaniem jak auto na codzień to wkładka KN i tyle, jak chcesz się bawić -> ITB,
-ostre wałki, bo seria jest baaardzo lajtowa,
-na sam koniec strojenie.

Dużo nie ugrasz, bo seryjnie nie będziesz miał 190KM tylko jakieś +/- 180, więc bezpiecznie na kompresorze koło 230-240KM, w wersji wolnossącej na pewno mniej, jednak bezpieczniej :)

maniu48 - Czw Gru 11, 2014 23:03

Podobno do Australii szly wersje z kompresorem. Ale czy tu coś znajdziesz na ten temat.................., no i co z żywotnością silnika?? Raczej długo nie pochodzi. No i koszta......... znajdz same tłoki odprężające...............chyba ze myślisz robić ,,kanapkę"
Markzo - Czw Gru 11, 2014 23:18

maniu48 napisał/a:
Podobno do Australii szly wersje z kompresorem.

Australia i UK - kit spirntexa. Który w sumie w wersji rev1 był felerny i srały się silniki, w rev2 niby lepiej ale też bez szału.

maniu48 napisał/a:
no i co z żywotnością silnika?? Raczej długo nie pochodzi.

kwestia doładowania i strojenia, tylko po co inwestować jakieś 7-10k pln w kompresor i dmuchać 0,3b?

maniu48 napisał/a:
znajdz same tłoki odprężające

tłoki są dostępne, korby też.

maniu48 napisał/a:
chyba ze myślisz robić ,,kanapkę"

to nie zda egzaminu tutaj raczej..

rayan7189 - Czw Gru 11, 2014 23:23

no i dzięki za info, Auto pójdzie pod młotek bo 240 KM mnie nie kręci. Lekko się zawiodłem myślałem że silnik potrafi więcej....
Markzo - Pią Gru 12, 2014 05:50

To bardzo dobry i wytrzymały silnik - jako seria. Słuchaj, zawsze możesz spróbować. Może przy dobrym wystrojeniu i łagodnie wstającym doładowaniu z turbo da się jeździć w miarę bezawaryjnie. Albo wstaw zamiast tego V6 silnik z rovera Ti - 2,0Turbo ;)
rayan7189 - Pią Gru 12, 2014 13:00

Chce te auto zostawić bo trafiłem na zadbanego MG no i jest ich bardzo mało, w niedalekiej przyszłości auto chciałem troche podrasować, ciągle mi chodzi po głowie ten silnik 4,6 od mustanga, i wiem że tamten moża modyfikować. I co z tym napędem z jakiego auta wały i most + osprzęt
AdaskoC - Wto Gru 16, 2014 21:52

rayan7189, MG ZT 260 (4,6 V8) ma podniesiony wyżej tunel.

Upchać ten silnik oraz układ napędowy w ZT 190 nie będzie łatwo, rzekł bym że nawet nie opłacalne.

Co do przekładki anglika też nie jest tak kolorowo, wiele części takich niezbędnych jest po prostu praktycznie nie dostępna, a jeśli już się znajdzie, to cena ścina z nóg :)

Ja ciągle rozmyślam na temat tego auta, ale jesli bym je kupił, to raczej nie do codziennej jazdy, tylko żeby go ogarnąć i zostawić dla siebie bym go sprzątał i wielbił :) I obowiązkowo kolor kameleon :)

pelson91 - Sro Gru 17, 2014 06:43

AdaskoC, daleko nie masz :P
AdaskoC - Sro Gru 17, 2014 07:35

Do czego nie mam daleko :-P ?
pelson91 - Sro Gru 17, 2014 12:33

AdaskoC, do ZT260 kameleon. Pod Ciechanowem jest taki wóz :twisted: widziałem, oglądałem, a nawet dotknąłem!
AdaskoC - Sro Gru 17, 2014 15:30

W Ciechanowie chłpaków z artbizaru :)
longer86 - Sro Gru 17, 2014 18:46

jedyny v8 w kraju?
Ricardus - Sro Gru 17, 2014 22:22

http://www.carandclassic.co.uk/car/C467208

http://www.pistonheads.co...---2004/3138060

http://www.newsnow.co.uk/...8-for-sale.html

http://cars.trovit.co.uk/used-cars/mg-zt-v8

AdaskoC - Czw Gru 18, 2014 09:26

longer86, nie no jest ich troche w PL.

Ciężko z elementami do przekładki, dla tego nie wiem czy sie bawić w to :)

MarkoTomas - Pią Gru 23, 2016 17:21

tu jeszcze kilka

http://uk.next-cars24.com...260+for+sale&l=