Zobacz temat - [Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika

adamsky - Czw Sie 05, 2010 00:05
Temat postu: [Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika
Witam,
posiadam od roku ukochanego Roverka, którego przyciągnęłem od Niemca.
Jego historia jest tak długa i obarczona problemami że nie w sposób ich wszystkich opisać, ale zacznę od najważniejszego i na tym bym się chciał skupić.
a mianowicie :

Problem przepływomierza - dzięki forum Roverki.pl dowiedziałem się że przyczyną "zamulonego" silnika może być awaria przepływomierza - dzięki Wam wszystkim ! :)
Nie kupiłem nowego ( jestem zbyt skąpy - nowy Bosha 545 pln ;/ ) wyczyściłem go metodą opisywaną na forum ( aceton, nitro itp ). Niestety pomogło tylko połowicznie, auto się ożywiło ale nadal mu brakuje mocy, np startując od zera, wrzucając 2 bieg czuje się spadek mocy, auto nie jedzie w ogóle poniżej 2tys. obrotów i trzeba go wkręcać na ok. 3 tys. Nie chcę go zarzynać więc szukam pomocy tutaj - dodam nawet że sprawdziłem jak zachowuje się auto od odpięciu przepływomierza z komputera - auto pędzi jak oszalałe, wkręca się na obroty jak rasowy turbodiesel i jest rewelacja, ale nie tędy droga.

Drugi problem, a może tak powinno być, nie wiem jestem laikiem w tej materii,
Roverek, czy to na biegu jałowym czy każdym innym kręci się tylko do 4 tys. obrotów.
Czy została fabrycznie założona blokada obrotów? Skrzynia biegów nie wytrzymuje wyższych obrotów skoro na skali jest pokazane 6tys. ?

Nie wspominam o świecących się kontrolkach silnika i SRS, przy czym z kontrolką poduszek sobie poradziłem metodami z forum.
Do tego dochodzi nie działająca klimatyzacja.

Wchłonąłem wiedzę nt. p. Gawina we Wrocławiu, ale nikt tak naprawdę nie doprecyzował ile u niego takie zabiegi kosztują/lub też sama diagnostyka problemów.

Pomożecie Ukochani ?

Bardzo liczę na Waszą pomoc.
dzięki

magneto - Czw Sie 05, 2010 00:13

adamsky8811 napisał/a:
Nie kupiłem nowego ( jestem zbyt skąpy - nowy Bosha 545 pln

Nowy kosztuje około 250 zl.Kupujesz do opla albo do fiata , wyjmujesz wkład i wkręcasz do swojej obudowy
http://forum.roverki.eu/v...ryginalny+bosch
adamsky8811 napisał/a:
Roverek, czy to na biegu jałowym czy każdym innym kręci się tylko do 4 tys. obrotów

U mnie bez problemu dochodzi do 5 tyś obrotów

adamsky - Czw Sie 05, 2010 00:41

Dzięki Magneto za info :) będę musiał do znajomego z Foty podjechać ze swoją przepływką i sprawdzić :)

Wracając do obrotów silnika i odcięcia paliwa przy 4 tysiącach ... czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną ?

Mam dodatkowe pytanie.

Pod pokrywą silnika, z lewej strony od kurka wlewu oleju jest wtyk, na jakąś wtyczkę... a ja nie mam tam żadnego podpiętego kabla. Kojarzycie do czego ten wtyk ( 2 pinowy ) może służyć ??

Jugol - Czw Sie 05, 2010 08:31

adamsky8811 napisał/a:
Dzięki Magneto za info :) będę musiał do znajomego z Foty podjechać ze swoją przepływką i sprawdzić :)

Wracając do obrotów silnika i odcięcia paliwa przy 4 tysiącach ... czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną ?

Mam dodatkowe pytanie.

Pod pokrywą silnika, z lewej strony od kurka wlewu oleju jest wtyk, na jakąś wtyczkę... a ja nie mam tam żadnego podpiętego kabla. Kojarzycie do czego ten wtyk ( 2 pinowy ) może służyć ??


Zrób fotę tego, będzie łatwiej :ok:

martens - Czw Sie 05, 2010 08:38

adamsky8811 napisał/a:

Mam dodatkowe pytanie.

Pod pokrywą silnika, z lewej strony od kurka wlewu oleju jest wtyk, na jakąś wtyczkę... a ja nie mam tam żadnego podpiętego kabla. Kojarzycie do czego ten wtyk ( 2 pinowy ) może służyć ??


W iDT sluzy jako zaslepka i nic nie powinno byc tam podpiete.

bociannielot - Czw Sie 05, 2010 08:43

adamsky8811, To obcięcie może być problem z pierwszym wtryskiem sterującym
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=58512

Tu kolega IMMQ opisał co zmierzyć.
:ok:

adamsky - Czw Sie 05, 2010 12:32

bociannielot, To obcięcie może być problem z pierwszym wtryskiem sterującym


Zanim wezmę miernik do ręki i śrubokręt, to może najpierw wymienię przepływkę i pójdę sposobem i wezmę od Astry.

Jeśli nie pomoże wymiana przepływki i rezystancja na wtyczce wtryskiwacza będzie inna niż podana przez kolegę IMMQ to co wtedy ??

Brt - Czw Sie 05, 2010 12:33


Administrator Brt informuje

adamsky8811! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji



bociannielot - Czw Sie 05, 2010 12:41

adamsky8811, ja wiem? kupno innego wtryskiwacza?

[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 12:41 ]
generalnie w Twoim przypadku - jak świeci Ci się na dodatek kontrolka silnika to waliłbym na diagnostykę :ok:

adamsky - Czw Sie 05, 2010 12:42

bociannielot napisał/a:


[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 12:41 ]
generalnie w Twoim przypadku - jak świeci Ci się na dodatek kontrolka silnika to waliłbym na diagnostykę :ok:


W pierwszym poście pisałem że słyszałem że specem nr 1 we Wrocławiu jest p. Gawin.
Ktoś miał już styczność z tym Panem i może powiedzieć jak się rozkłada cenowo u niego takie zabiegi ?

bociannielot - Czw Sie 05, 2010 12:44

acha co do przepływki to można ją jeszcze przeczyścić jest temat na forum :) może to pomorze oszczędzić koszta ;)

[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 12:44 ]
http://forum.roverki.eu/v...ght=czyszczenie

adamsky - Czw Sie 05, 2010 12:44

bociannielot napisał/a:
acha co do przepływki to można ją jeszcze przeczyścić jest temat na forum :) może to pomorze oszczędzić koszta ;)


Pisałem również w pierwszym poście że ją czyściłem :)
Troszkę się odmulił ale obroty się kończą na 4 dużej kresce obrotomierza i dalej jest przymulony z dołu.

Krzysi3k - Czw Sie 05, 2010 12:53

adamsky8811, on zawsze będzie przymulony od dołu i przy 2000 rpm będzie dostawał kopa. Możesz kupić MAFAM (skrzynke, którą się wpina między wtyczkę przepływki i przepływkę), ona trochę podobno poprawia właściwości od dołu.
bociannielot - Pią Sie 06, 2010 10:02

adamsky8811, jak się pali kontrolka check Engine(kontrolka silnika) to jedz na diagnostyke, mozliwe że stad blokada na 4000 obrotów, jak się z check engine uporasz i dalej będzie finito na 4000tys obrotów to bedziemy szukac dalej.
adamsky - Pią Sie 06, 2010 10:56

bociannielot napisał/a:
adamsky8811, jak się pali kontrolka check Engine(kontrolka silnika) to jedz na diagnostyke, mozliwe że stad blokada na 4000 obrotów, jak się z check engine uporasz i dalej będzie finito na 4000tys obrotów to bedziemy szukac dalej.


Znasz jakiś dobry warsztat we Wrocku albo w okolicach? wiem że Gawin to magik ale ktoś pisał że nie mają osprzętu do diagnostyki.

orson - Pią Sie 06, 2010 11:11

adamsky8811 napisał/a:

Znasz jakiś dobry warsztat we Wrocku albo w okolicach? wiem że Gawin to magik ale ktoś pisał że nie mają osprzętu do diagnostyki.


Nie maja ale Gawin jest w kontakcie z czlowiekiem z ul. Chalupniczej na ktorej maja T4 i tam robi diagnostyke.

Pytac o Gawin'a lub Piter'a
ul. Kamienna 145 - serwis Hyundai/Suzuki wjazd od Shell'a
tel.: 663221121 - uzbroic sie w cierpliwosc albo slac sms'a -> to jest numer do Gawina

tutaj wiecej info i opinie:

http://www.roverki.pl/ind...=19&sobi2Id=174

bociannielot - Pią Sie 06, 2010 11:14

orson, albo niech poszuka na chałupniczej, po co płacić komuś za to że zawiezie tam auto :) .
orson - Pią Sie 06, 2010 11:20

bociannielot napisał/a:
orson, albo niech poszuka na chałupniczej, po co płacić komuś za to że zawiezie tam auto :) .


Gawin bierze kase za robote i rozwiazanie problemu a nie za wozenie auta. Jesli czlowiek ten pojedzie z Gawinem na diagnostyke to bedzie mial pewnosc ze nie zostanie zrobiony w ...
Poczytaj opinie ludzi korzystajacych z uslug firmy na chalupniczej to bedziesz wiedzial o co chodzi.

Jest szansa ze chlopaki zrobia to bez diagnostyki.

Potwierdzeniem ich rzetelnosci, wiedzy i umiejetnosci - Piter ustawial umie w diesel'u roverkowym kat wtrysku na sluch - sprawdzone na zlocie, mariusz418 podpinal T4 i stwierdzil ze z katem wtrysku jest wszystko w jak najlepszym porzadku.

bociannielot - Pią Sie 06, 2010 16:22

orson, to faktycznie fajna firma, dziwi mnie takie podejście do klientów w tych czasach...

[ Dodano: Pią Sie 06, 2010 16:22 ]
orson napisał/a:
Potwierdzeniem ich rzetelnosci, wiedzy i umiejetnosci - Piter ustawial umie w diesel'u roverkowym kat wtrysku na sluch
to naprawde dobry fachowiec, dziś już takich coraz mniej...
adamsky - Wto Sie 10, 2010 09:47

Jugol
Zrób fotę tego, będzie łatwiej :ok:

fotki zrobione, tylko nie za bardzo wiem czy to coś pomoże.
Wtyczka znajduje się po lewej stronie silnika zaraz pod pokrywą silnika.

martens - Wto Sie 10, 2010 10:36

adamsky8811, tak jak juz pisalam wyzej - NIC NIE POWINNO BYC PODPIETE

Cytat:
adamsky8811 napisał/a:

Mam dodatkowe pytanie.

Pod pokrywą silnika, z lewej strony od kurka wlewu oleju jest wtyk, na jakąś wtyczkę... a ja nie mam tam żadnego podpiętego kabla. Kojarzycie do czego ten wtyk ( 2 pinowy ) może służyć ??


W iDT sluzy jako zaslepka i nic nie powinno byc tam podpiete.


ps. no wiem, jak baba pisze to ufac nie mozna :rotfl: , wiec poczekajmy az ktorys z kolegow potwierdzi. Mozesz jeszcze przeszukac forum - temat byl juz kilka razy poruszany ;) .
pozdrawiam
Marta

Krzysi3k - Wto Sie 10, 2010 12:25

Potwierdzam ;) Nic nie powinno być podpięte.
http://tuning-diesels.com...5.htm#servicing
Moim zdaniem sprawdź teraz wtryskiwacze.

adamsky - Wto Sie 10, 2010 12:39

Krzysi3k
Moim zdaniem sprawdź teraz wtryskiwacze

Jak tylko kupię sobie miernik z Ohmomierzem to dam znać o wynikach.

Krzysi3k - Wto Sie 10, 2010 12:43

9 zł w Hipermarkecie :mrgreen:
adamsky - Sro Sie 18, 2010 09:59

Witam po krótkiej przerwie,
Kupiłem zgodnie z radami, przepływkę do Opla o nr 0 281 002 180 i przełożyłem czujnik.
U mnie sytuacja wygląda tak, że nie mam porównania jak powinien się mój dieselek zachowywać bo zakupiłem go takiego zamulonego i nim tak jeździłem.
Przejechałem 25km na odpiętym przeływomierzu - więc o wrażeniach z jazdy nie będę pisał.
Zapiąłem przepływkę od Opla i autko bardzo podobnie się zachowuje. Jeszcze nie wiem jak spalanie, bo pojechałem nim tylko do pracy i od razu do Was piszę :mrgreen:

Wracając do problemu obrotów i że auto się kręci tylko do 4tys. obr/min, czytałem w którymś poście i prawdopodobnie pisałem MaReK że może to być spowodowane właśnie uszkodzoną przepływką i to powoduje, że auto przełącza się w tryb awaryny i dlatego nie kręci się pow. 4k obr/min. a powinno do 5,5k obr/min....

ja już zgłupiałem i nie wiem ocb...

pomóżcie..

[ Dodano: Sro Sie 18, 2010 09:59 ]
ktoś pomoże ?? :neutral:

mirwin - Sro Sie 18, 2010 13:39

Moim zdaniem jest to czujnik temperatury powietrza. Było to opisane w osobnym watku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36265 na 4 stronie. Oczywiscie mówie o tym ze zdjecia.
adamsky - Sro Sie 18, 2010 14:00

mirwin napisał/a:
Moim zdaniem jest to czujnik temperatury powietrza. Było to opisane w osobnym watku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36265 na 4 stronie. Oczywiscie mówie o tym ze zdjecia.


Nie, to nie jest czujnik temperatury powietrza. w linku który podałeś, jest informacja że jest to czujnik ECT i znajduje się bliżej bagnetu, do oleju. A ten czujnik ze zdjęcia znajduje się po lewej stronie kurka wlewu powietrza. http://www.roverki.pl/ind...i-l-turbodiesel
Poza tym inni pisali że w moim silniczku - iTD, jest to zaślepka która nie służy do niczego.

szoso - Sro Sie 18, 2010 14:09

adamsky8811 napisał/a:
iTD

idt :wink:
adamsky8811, u ciebie właśnie nie ma tego

mirwin - Sro Sie 18, 2010 14:21

adamsky8811 napisał/a:
mirwin napisał/a:
Moim zdaniem jest to czujnik temperatury powietrza. Było to opisane w osobnym watku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36265 na 4 stronie. Oczywiscie mówie o tym ze zdjecia.


Nie, to nie jest czujnik temperatury powietrza. w linku który podałeś, jest informacja że jest to czujnik ECT i znajduje się bliżej bagnetu, do oleju. A ten czujnik ze zdjęcia znajduje się po lewej stronie kurka wlewu powietrza. http://www.roverki.pl/ind...i-l-turbodiesel
Poza tym inni pisali że w moim silniczku - iTD, jest to zaślepka która nie służy do niczego.

A widziałeś zdjęcie kolektora w tym temacie, który podesłałem? W twoim linku sa tylko przybliżone miejsca położenia czujników. Tu masz wszystkie jakie sa w róznych modelach: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003189

adamsky - Sro Sie 18, 2010 15:19

mirwin napisał/a:

A widziałeś zdjęcie kolektora w tym temacie, który podesłałem? W twoim linku sa tylko przybliżone miejsca położenia czujników. Tu masz wszystkie jakie sa w róznych modelach: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003189


Nie nerwuj się mirwin :)

mirwin - Sro Sie 18, 2010 15:47

no nie , pełen spokój :)
U mnie tego czujnika nie ma bo map 400 bez intercoolera. Ty masz 45, wiec IC masz i pewnie ten czujnik.

Krzysi3k - Sro Sie 18, 2010 23:24

adamsky8811,
Czyli na nowym przepływomierzu chodzi tak jak na odpiętej teraz, tak?
Tak być nie powinno... Na odpiętej powinien troszeczkę lepiej iść z dołu, za to w górnych partiach obrotów się dławić. Może wtyczka Ci w takim razie nie łączy?
Jeśli dalej będziesz miał problem z odcinką przy 4k to sprawdź wtrysk sterujący.

adamsky - Czw Sie 19, 2010 09:00

Krzysi3k napisał/a:
adamsky8811,
Czyli na nowym przepływomierzu chodzi tak jak na odpiętej teraz, tak?
Tak być nie powinno... Na odpiętej powinien troszeczkę lepiej iść z dołu, za to w górnych partiach obrotów się dławić. Może wtyczka Ci w takim razie nie łączy?
Jeśli dalej będziesz miał problem z odcinką przy 4k to sprawdź wtrysk sterujący.


W sumie to pośpieszyłem się z diagnozą.
teraz przejechałem 100km po mieście, faktycznie zbiera się troszkę lepiej od dołu, ale czy w górnych partiach się dławi ? nie wiem, bo mam odcinkę przy 4k.
A wiecie jak sprawdzić ten wtrysk sterujący ? i czym ?

Krzysi3k - Czw Sie 19, 2010 11:00

Eeee... Na przepływce zbiera się lepiej od dołu?
Powinno być odwrotnie, bo jak masz odpiętą to komputer ustala przepływ powietrza na mniej więcej stałą wartość. I daje dobry wtrysk od dołu i jest mocniejszy dół. Od 3 tysięcy zaczyna się "krztusić", czyli słabnąć na odpiętej. Więc nawet z odcinką przy 4k powinieneś odczuć. Te silniki mają max moc przy 4,200 rpm. Jej sens tylko do tylu kręcić jak naprawde chce się szybko przyspieszać.
Najlepiej by było jakbyś miał kogoś z iDT (lub SDi - wtryski od SDi w iDT dodają sporo mocy :P ) i po prostu wmontował i sprawdził. Ewentualnie ohmomierzem.

Jugol - Czw Sie 19, 2010 13:30

Krzysi3k napisał/a:
wtryski od SDi w iDT dodają sporo mocy

...a zakładał już ktoś te wtryski ?? jakie efekty, jak za spalaniem ??

Krzysi3k - Czw Sie 19, 2010 13:51

Jugol, ja dziś zamierzam założyć :) I na hamownie skoczę i dam znać w temacie chip tuning w tuningu mechanicznym.
adamsky - Czw Sie 19, 2010 13:55

Krzysi3k napisał/a:
Jugol, ja dziś zamierzam założyć :) I na hamownie skoczę i dam znać w temacie chip tuning w tuningu mechanicznym.


A ja dalej nie wiem jak sprawdzić te wtryski sterujące...
Trzeba je odkręcić i tam wsadzić miernik ?
Pomysł ze zmianą na wtryski od SDi ma pomóc w diagnozie jakiegoś uszkodzonego wtrysku ?
jak je odkręcić ? wczoraj próbowałem płaskim 17 i za cholerę nawet nie "dygło"

Krzysi3k - Czw Sie 19, 2010 14:03

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=249678
Ja zaraz się zabieram za to :) Tylko niech trochę silnik wystygnie, bo nie chce się poparzyć :P
PS. Remi55 mówił, że jak nie chcą wyjść to można je odkręcić i zakręcić rozruszniekiem - wtedy wyskoczą.
Myślicie trzeba będzie odpowietrzyć potem jakoś układ paliwowy?

Jugol - Czw Sie 19, 2010 14:23

Krzysi3k napisał/a:
Myślicie trzeba będzie odpowietrzyć potem jakoś układ paliwowy?

...raczej tak, ale przecież to żaden problem

mirwin - Czw Sie 19, 2010 14:31

adamsky8811 napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
Jugol, ja dziś zamierzam założyć :) I na hamownie skoczę i dam znać w temacie chip tuning w tuningu mechanicznym.


A ja dalej nie wiem jak sprawdzić te wtryski sterujące...
Trzeba je odkręcić i tam wsadzić miernik ?
Pomysł ze zmianą na wtryski od SDi ma pomóc w diagnozie jakiegoś uszkodzonego wtrysku ?
jak je odkręcić ? wczoraj próbowałem płaskim 17 i za cholerę nawet nie "dygło"

Wyczytałem w którymś temacie, że na pierwszym wtryskiwaczu jest czujnik położenia igły wtryskiwacza i od niego idzie kabelek. Trzeba go na złączce rozpiąc i zmierzyć opór (rezystancje). Powinno być 110 ohm.

adamsky - Czw Sie 19, 2010 14:32

mirwin napisał/a:
adamsky8811 napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
Jugol, ja dziś zamierzam założyć :) I na hamownie skoczę i dam znać w temacie chip tuning w tuningu mechanicznym.


A ja dalej nie wiem jak sprawdzić te wtryski sterujące...
Trzeba je odkręcić i tam wsadzić miernik ?
Pomysł ze zmianą na wtryski od SDi ma pomóc w diagnozie jakiegoś uszkodzonego wtrysku ?
jak je odkręcić ? wczoraj próbowałem płaskim 17 i za cholerę nawet nie "dygło"

Wyczytałem w którymś temacie, że na pierwszym wtryskiwaczu jest czujnik położenia igły wtryskiwacza i od niego idzie kabelek. Trzeba go na złączce rozpiąc i zmierzyć opór (rezystancje). Powinno być 110 ohm.


Dzięki za wskazówkę.
Dzisiaj postaram się zmierzyć.

A jeśli będzie jakaś inna wartość ? to co to może sugerować ?

Krzysi3k - Czw Sie 19, 2010 14:39

adamsky8811 napisał/a:
A jeśli będzie jakaś inna wartość ? to co to może sugerować ?

Zmiana wtrysku sterującego na pewno.

Jugol a jak odpowietrzać? Przy filtrze paliwa? Czy jakoś inaczej? :P

szoso - Czw Sie 19, 2010 14:46

rezystancja w sdi i idt jest taka sama?
bo z tego co pamiętam to te 110 jest dla sdi

[ Dodano: Czw Sie 19, 2010 14:46 ]
w granicach 200-250zł

adamsky - Czw Sie 19, 2010 14:46

Krzysi3k napisał/a:

Zmiana wtrysku sterującego na pewno.


A zna ktoś koszt takiego wtrysku ?:)))))))))))) ( już się boję ) :mrgreen:

szoso - Czw Sie 19, 2010 14:50

napisałem ci wyżej a że ty skasowałeś posta i napisałeś go z powrotem :wink:
adamsky - Czw Sie 19, 2010 14:58

szoso420 napisał/a:
napisałem ci wyżej a że ty skasowałeś posta i napisałeś go z powrotem :wink:


wiem wiem :P mały problem techniczny, sieć mi się zawiesiła i myślałem że zdążę zanim ktoś napiszę - myliłem się:D

dzięki za info :)

mirwin - Czw Sie 19, 2010 14:58

te 250 to chyba uzywka! Bo nowy to prawie 1000 PLN
A to jaką oporność ma mieć ten czujnik w wersji SD???????????

szoso - Czw Sie 19, 2010 14:59

mirwin napisał/a:
te 250 to chyba uzywka!

no a jak myślisz? :wink:

mirwin - Czw Sie 19, 2010 15:00

szoso420 napisał/a:
mirwin napisał/a:
te 250 to chyba uzywka!

no a jak myślisz? :wink:

no, mysle że uzywka :razz:

Jugol - Czw Sie 19, 2010 15:01

Krzysi3k napisał/a:
Jugol a jak odpowietrzać? Przy filtrze paliwa? Czy jakoś inaczej?


...po wymianie wtrysków paliwo w filtrze, pompie przecież jest, bo tego nie ruszasz, ale do przewodów doprowadzających paliwo do wtrysków powietrze się dostanie, więc jak już wymienisz wtryski, zakręć przewody, ale jednego nie dokręcaj na maxa, zakręć rozrusznikiem aż poleci samo paliwko i dokręć dopiero. Tak odpowietrzałem w ostatniej fazie układ po awarii pompy wtryskowej :)

mirwin - Czw Sie 19, 2010 15:04

No może ktos powie jaka jest ta oporność w SD?
szoso - Czw Sie 19, 2010 15:24

mirwin napisał/a:
No może ktos powie jaka jest ta oporność w SD?

myślę że taka sama jak w sdi

Krzysi3k - Czw Sie 19, 2010 22:22

Za 250 PLN to ja cały zestaw od SDi kupiłem :o
Ok, dzięki Jugol :) To zostawie 4 wtrysk (jako 1 przyjmuje sterujący) niedokręcony i poczekam kiedy paliwo wyleci i szybko dokręce :)
Tylko żeby mi samochód nie odpalił ;) coś odłączyć by się przydało, tylko nie mam pomysłu co :)
PS. Wyczyśccie ludzie kolektor... ja u siebie po przebiegu 120 tys. km zdjąłem ze ścianek warstwę 1,5-2mm sadzy mokrej od oleju. Jeszcze w przewodze idącym do głowicy trochę tego zdjąłem.

[ Dodano: Czw Sie 19, 2010 17:28 ]
No i utknąłem z robotą... jedna śrubka trzymająca wtrysk się zapiekła, a ja nie mam wystarczającej zdłużki na klucz nasadowy. A tam najgorszy dostęp - wtrysk sterujący... I musze czekać na sąsiada, on ma taki fajny zestaw...
Wszystko poodkręcałem.. wężyki między wtryskami, przewody metalowe od pompy.
Ale myślę, że łatwo nie wyjdą te wtryski :/

[ Dodano: Czw Sie 19, 2010 22:22 ]
Da radę zrobić, nic trudnego ;)

adamsky - Pią Sie 20, 2010 14:57

mirwin napisał/a:
te 250 to chyba uzywka! Bo nowy to prawie 1000 PLN


Mój kumpel może sprzedać za 750 pln.
Sam potrzebuje, ale czas oczekiwania to 3 miesiące bo nie ma ani w Polce ani w Niemczech. :D

Krzysi3k - Pią Sie 20, 2010 15:40

adamsky8811, kupcie lepiej używki.
Ja właśnie wróciłem ze sklepu/serwisu w którym kupowałem miedziane podkładki.
Jeszcze mi miły Pan sprawdził wtryski za darmo i powiedział, że są wszytkie w porządku. A dałem 250 zł za wszystkie. Więc czy jest sens pakować się w nówki?

adamsky - Pią Sie 20, 2010 15:56

Krzysi3k napisał/a:
adamsky8811, kupcie lepiej używki.
Ja właśnie wróciłem ze sklepu/serwisu w którym kupowałem miedziane podkładki.
Jeszcze mi miły Pan sprawdził wtryski za darmo i powiedział, że są wszytkie w porządku. A dałem 250 zł za wszystkie. Więc czy jest sens pakować się w nówki?


a gdzie kupiłeś te wtryski ?

Krzysi3k - Pią Sie 20, 2010 16:59

Od użytkownika na forum bear007.
kfrankiewicz też mówił, że ma cały zestaw od SDi :)

przemek2045 - Sro Sty 09, 2013 15:35

witam, Dzis jadac z pracy Roverek zrobil mi psikusa, a mianowicie do 2100obr/min przyspiesza jakby mial z 50koni potem jedzie juz normalnie, na rozgrzanym to samo, przeplywomierz to napewno nie jest poniewaz jest odlaczony w kompie, co to moze byc ? wszystkie weze szczelne, jak dodam gazu to weze od IC twardnieja wiec turbo ok, nie mam pojecia co moze byc :( ostatni miesiac jezdzilem troche mulowato 1500-2200obr i mialem odpieta wtyczke od egr (nie wiedziec czemu) czy mozliwe ze cos sie zapchalo? dodam ze na biegu jalowym jak wcisne gaz i zanim sie obroty zbiora to troche mija..
igla - Sro Sty 09, 2013 19:38

Witam,
może to troche naiwne myśleć , że nie próbowaliście tego ale jakbyście nie- to polecam sprawdzić pasek na pompie.
Kiedyś, by szybciej działał pedał gazu -dokręciłem linkę w swoim idt i zbiegło się to z poluzowaniem paska na pompie- efekt był taki, że obroty mi falowały jak głupie- zwaliłem to na swoją durnotę i idiotyczną chęć majstrowania- okazało się jednak, że luźny był pasek i po jego wymianie ( oczywiście napinacz też) obroty w normie i w zakresie producenta- jeśli była juz taka sugestia to sory za ględzenie:)
pozdr.

przemek2045 - Sro Sty 09, 2013 19:54

dzieki za odpowiedz ;) z Roverkiem juz wszystko ok ;) od kilku tygodni nie mialem przyznam zbyt duzo czasu dla niego poniewaz jezdzilem tylko do pracy
(8km w jedna strone) i jezdzilem do 80-90km/h zeby jak najmniej mi spalil i moze spalil mi te 5.5l ale go zapchalem ;) dzis po pracy wzialem Roverka w trase i go przegonilem, puscil biedny czarnego bączka(no troszke go przeczyscilo) i juz idzie jak zly ;)
Pozdrawiam

krzak666 - Pią Cze 07, 2013 18:39

Witam. koledzy mam problem ze swoim roverkiem, jak wyzej pisaliscie mam podobne objawy czyli: Auto jest było zmulone potem podpinał go pod komputer facet co to ogarnia i usterka mineła połowicznie. Dzisiaj wracałem do domu i nagle brakło mu mocy po czym odzyskał ją tak na chwile i spowrotem jest to samo co na poczatku. Silnik nie kopci ani nic. Wkreca sie normalnie ponad 4 tys i wogole nie wiem co mam robic . Ratujcie bo naprawde fiat 126p zrobił mnie jak chciał ze swiateł :( ( ?? ?
lukasz17 - Sob Cze 08, 2013 00:31

znajac zycie to prezplywka padla, mialem podobnie jka kupilem polecam zakupic chip od koleszki Remigiusza i pproblem zniknie ;)
krzak666 - Pią Sie 22, 2014 16:19

Nawiązując do zmulenia samochodu kupiłem do diagnostyki Sdprog bo nikt nie mógł mi powiedzieć o co się rozchodzi. Podłączyłem ten bajer i mam takie wskazania:

zrzut 1

zrzut 2

zrzut 3

Przy 800 obr/min, przy 2000 i 3000 niewiele się zmieniają wskazania przepływomierza. Co o tym sądzicie? Jak myślicie to jest walnięta przepływka?

Dajcie znać jak coś wiecie w tym temacie.

Remigiusz - Pią Sie 22, 2014 16:56

krzak666, Padnięta przeplwyxka na amen :wink: Na postoju się powinno mieć przy sprawnej 16-20g/sec i przy 4000tys rpm około 170-180g/sc

I jeszcze masz kat wtrysku przestawiony masz -2° powinno być na +2° do +4° :wink:

krzak666 - Pią Sie 22, 2014 16:58

Aha czyli jak go jeszcze przestawilbym na te +2 stopnie to teoretycznie powinna sie poprawic dynamika tak ??
Remigiusz - Pią Sie 22, 2014 17:02

krzak666, Trochę ale będzie lepiej odpala na zimnym ;) Możesz przeplwyke odpiąć i będzie lepiej auto tobie jechało do 4tys rpm :D Kup przeplwyke nowa lub wsadz sobie mapki mafless ;)
krzak666 - Pon Sie 25, 2014 12:42

Juz zakupilem nowa przeplywke i jest ok. Tylko mysle czy bawic sie w to przestawienie kąta na te +2 stopnie. Jak ty bys Remigiusz doradził?
wooy11 - Pon Sie 25, 2014 13:25

Jezeli nie przestawisz kąta w okolice +2 to przy aktualnym -2 zarzniesz akumulator i rozrusznik, kiedy temperatura spadnie w okolice 0 stopni a juz od temp +10 zauwazysz ciezszy rozruch.
bociannielot - Pon Sie 25, 2014 13:36

wooy11, moze nie zarżnie, ale z pewnością będzie miał dużo trudniejsze dopalanie niż powinien ;-)
krzak666, nawet nie ma się co zastanawiac, ustaw to najpóźniej przed zimą i tyle :ok:

wooy11 - Pon Sie 25, 2014 13:41

ostatniej zimy sie za to wzialem ;) mialem kąt 0 st. i przy -5 podczas rozruchu kreciłem i kręciłem.....po zmianie na 1,5 nie to auto ;) i tak musialem zostawic bo przy 2 st. silnik dostawał lekkich dygawek ;)
Remigiusz - Pon Sie 25, 2014 20:37

Ja bym przestawił bo przyjdzie zima i będziesz się dziwił ze dłużej kręcić trzeba :D JA tak dwa lata z braku chęci jeździłem i się nic nie stało ale potem jak przestawiłem to sobie mówiłem trzeba było od razu robić hehe ...